| 3245 a întrebat:

Este oare adevarat ca consumul de alcool in cantitati moderate nu este un pacat?

47 răspunsuri:
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Nu, nu spune? Citește Galateni 5. Deja m-am saturat sa mai scriu versetele alea ca să ti le explic. Când Ii ești credincios lui Dumnezeu nu cauți scuze pentru păcatele pe care le faci, ci încerci sa te îndrepți. Simplu. Ok, am înțeles, îți place să bei și nu vrei sa accepți ca asta e păcat. Poți sa nu crezi nici Biblia, nici pe mine, dar după moarte vei vedea ca e păcat dar va fi prea târziu. Mai gândește te la asta, serios, nu e de gluma cu păcatul

| CostinAlamariu a răspuns (pentru anonim_4396):

Pentru comentariul asta al tau o sa mai beau un pahar de vin. De fiecare data cand imi zici ca alcoolul e pacat o sa mai beau încă un pahar de vin.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Și ziceai ca ești creștin? laughing)))

| oykoj98 a răspuns:

Da, si Iisus a baut. Ba mai mult, primul sau miracol a fost sa transforme apa in vin.

| oykoj98 a răspuns:

Citind unele comentarii si cat de departe ajung oamenii sa distorsioneze Cuvantul lui Dumnezeu sa spuna ce vor ei imi vine sa imi fac cruce si sa imi spal ochii cu sapun.
Ai in Matei 11:19 prezentate comentariile fariseilor la adresa lui Hristos:

"A venit Fiul omului mâncând și bând, și ei zic: ‘Iată un om mâncăcios și băutor de vin, un prieten al vameșilor și al păcătoșilor!’ Totuși Înțelepciunea a fost îndreptățită din lucrările ei."

Este clar ca in acest context farisei nu se refereau la must, iar Domnul Iisus nu ii corecteaza sa zica "De fapt, eu beau doar nefermentat".

Daca nazireilor le este interzis sa bea vin in Numeri 6, nu reiese ca celorlalti le e permis? Daca preotilor le este interzis sa bea vin "cand intra in templu" (Levitic 10:9) si tine neaparat sa faca aceasta mentionare, nu reiese ca e de asteptat sa o faca in general?

Faza cu "cuvantul vin nu inseamna neaparat vin, poate fi si must" e o gaselnita ca sa impuneti peste credinciosi porunci omenesti ca si cum ar fi invataturi (Marcu 7:7).

Cei din Corintetni la cina cum se imbatau cu must, sunt curios (1 Corinteni 11:21)? Pavel ii condamna pentru ca s-au imbatat, nu ca au baut vin. Dar ai crede ca aici ar fi un bun moment sa faca o precizare cum ca "vedeti sa folositi must nefermentat pentru cina data viitoare", dar nu o face.

In Romani 14:21 cand zice "Bine e sa nu mananci carne, sa nu bei vin si sa te feresti de orice lucru care poate fi pentru fratele tau un prilej de cadere" intreb, cu aceeasi logica: este pacat sa mananci carne? sau, aici iar e vorba de must nefermentat? daca asa sta treaba, de ce ar fi mustul nefermentat un caz de poticnire pentru altii?

La asta s-a redus distinctia dintre protestanti si ortodocsi? Serios? Cu asta ne mandrim? O interpretare proasta popularizata de evenghelicii americani in perioada prohibitiei? Daca intr-adevar in asta sta distinctia nu suntem cu nimic mai buni decat iudaizatorii.

Ca incheiere, sa va las asa cu un verset... Chiar sunt curios cum interpretati Deuteronom 14:26, dar pe de alta parte imi e groaza sa aflu. Daca mai gasiti o gaselnita lingvistica eu zic sa abandonati complet Cornilescu ca nu merge asa. Ba mai mult, zic nici sa nu va mai numiti crestini, doar nu vreti sa va asociati cu aia care beau vin de 2000 de ani. Sa te imbeti e pacat, sa bei in sine nu. Daca nu vrei sa bei deloc e treaba ta si nu ai voie sa o impui celuilalt. Daca vrei sa fie doctrina zic sa reconsideri Islamul, lor le mai place sa se opuna complet alcoolului.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru anonim_4396):

Da sunt creștin. De ce sa nu fiu? Biblia nu zice ca e un pacat sa bei alcool, asa ca o sa beau

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Ok, fă cum crezi tu, nu eu voi fi trasa la răspundere ca tu bei, deși ti s-a zis că e păcat

| CostinAlamariu a răspuns (pentru anonim_4396):

Nici eu nu voi fi tras la raspundere, pentru ca Biblia nu zice nicaieri ca e pacat.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Ți am zis sa citești Galateni 5.

| dancomanm a răspuns (pentru anonim_4396):

Doar pocaitii bigoti au aceasta problema. Iisus a transformat apa in vin, si idioti ca tine ca l-au ucis pentru asta.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru dancomanm):

În Habacuc 2:15 scrie "Vai de cel ce dă aproapelui său să bea, vai de tine, care îi torni băutură spumoasă şi-l ameţeşti, ca să-i vezi goliciunea!"
Domnul Isus dacă ar fi transformat apa în vin alcoolic, ar fi încălcat Legea, ceea ce e imposibil având în vedere că El era și este sfânt. Nici nu știți despre ce vorbiți

| CostinAlamariu a răspuns (pentru anonim_4396):

Am citit Galateni 5 de mai multe ori decat l-ai citit tu, cu tot cu comentarii. Niciodata n-am vazut sa scrie ca alcoolul e intrinsec rău. Poate tu citesti alte traduceri, asta e vina ta.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Nu poti ști dacă l ai citit de mai multe ori decât mine. Oricum, nu asta contează.
PAI, dacă în Galateni 5 scrie ca bețivii și cei ce fac lucruri asemănătoare nu vor vedea Împărătia lui Dumnezeu? Ce crezi, sa bei alcool nu seamănă cu a te îmbăta? Seamănă FOARTE mult, întrucât diferența e de doar câteva pahare, poate chiar numai unul.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru anonim_4396):

Și sa faci sex in casatorie seamana extrem de mult cu a face sex in afara casatoriei

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Te desparte un legământ, care e foarte important înaintea Domnului și de mare însemnătate, deci nu seamănă asa mult cum crezi tu
Mai încearcă

| CostinAlamariu a răspuns (pentru anonim_4396):

Dacă a face sex inainte de casatorie nu seamana cu a face in cadrul casatoriei atunci nici a bea alcool nu seamănă cu a fi beat

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

laughing
Se vede ca nu L cunoști pe Dumnezeu și nici nu are logică răspunsul tău. Cum nu seamănă a bea cu a fi beat? Pai toți oamenii care ajung sa se îmbete la început doar beau, nu s beți, după mai iau un pahar-două - trei și se îmbată. Nu seamănă? Nu vorbești cu un copil de 5 ani. Și exemplul dat de tine nu are legătură. E o diferență intre a face acel lucru căsătorit și necăsătorit. Când ești căsătorit asta e porunca lui Dumnezeu, sa ne înmulțim și sa umplem pământul. Pe când necăsătorit e curvie sau preacurvia și e o uraciune înaintea Domnului. Sa nu mai zic ca necăsătorit nu ai legământ înaintea lui Dumnezeu, care înseamnă foart mult, nu se poate trece cu vederea ca sa spui ca seamănă aceste 2 lucruri. Sari tocmai peste ce e cel mai important