Eu stiu de ce au facut rima sa sune prost? Mai important e mesajul ce il transmite cantarea, concentreaza-te pe mesaj.
După părerea mea, preconcepţia ta cum că "la conducerea cultelor protestante se află oameni culţi, intelectuali" trebuie revizuită.
Premisa e problemă.
Da la conducerea cultelor protestante sunt oameni intelectuali, dar aceștia sunt profesori/doctori in teologie, nu poeți. De asemenea trebuie sa înțelegi un lucru important, nu avem prea multe lucruri standard, singurul lucru in comun al tuturor bisericilor este partea teologica; cântările, modul de desfășurare al slujbei si altele sunt stabilite de fiecare biserica in parte.
Pot să-ți dau mai multe nume de culte care au cântarea aceasta prin cărțile lor de cântări si niciunul dintre acestea nu e interesat de calitatea, din punct de vedere literar, a versurilor, dar toți sunt interesați de mesajul pe care il transmite aceasta, ea prezentand drumul de zi cu zi al unui creștin.
Cultele protestante au aparut din slabiciunea oamenilor nu din puterea lor, daca erau puternici nu isi faureau credinte comode
Probabil ca un analfabet cu doua clase ar compune mai frumos, asta desigur, daca plecam de la falsa premisa ca cel ce a scris poezia respectiva nu e un asemenea individ.