Eu stiu de ce au facut rima sa sune prost? Mai important e mesajul ce il transmite cantarea, concentreaza-te pe mesaj.
După părerea mea, preconcepţia ta cum că "la conducerea cultelor protestante se află oameni culţi, intelectuali" trebuie revizuită.
Premisa e problemă.
Da la conducerea cultelor protestante sunt oameni intelectuali, dar aceștia sunt profesori/doctori in teologie, nu poeți. De asemenea trebuie sa înțelegi un lucru important, nu avem prea multe lucruri standard, singurul lucru in comun al tuturor bisericilor este partea teologica; cântările, modul de desfășurare al slujbei si altele sunt stabilite de fiecare biserica in parte.
Pot să-ți dau mai multe nume de culte care au cântarea aceasta prin cărțile lor de cântări si niciunul dintre acestea nu e interesat de calitatea, din punct de vedere literar, a versurilor, dar toți sunt interesați de mesajul pe care il transmite aceasta, ea prezentand drumul de zi cu zi al unui creștin.
Cultele protestante au aparut din slabiciunea oamenilor nu din puterea lor, daca erau puternici nu isi faureau credinte comode
Probabil ca un analfabet cu doua clase ar compune mai frumos, asta desigur, daca plecam de la falsa premisa ca cel ce a scris poezia respectiva nu e un asemenea individ.
Ai idee cand s-a facut „traducerea" romaneasca (impropriu spus, daca ne uitam la textul original de la „In the sweet by and by") la acel imn, compus in 1868? Poate ca in opinia ta, trebuiau tiparite alte carti, corectate, care sa-i multumeasca pe ilustrii intelectuali, prea sensibili pentru asemenea calitate a limbii romane. Si chiar exista astfel de editii. Dar dragule, biserica are si oameni in varsta, oameni simpli. Ei au crescut cu cantarile astea si le iubesc, asa cum sunt. De dragul lor, desi tot mai rar - ca si bunicii nostri, ele inca se mai intoneaza. Si, te asigur, multi oameni cu multe diplome si ani de scoala sunt toleranti si le accepta de dragul celor care inca le vor. Pentru ca, in ciuda urii celor din jur, biserica inca mai are oameni care iubesc si tolereaza.
anonim_4396 întreabă: