Eu Il cinstesc pe Dumnezeu si pe singurul Sau Fiu, Isus Hristos. Ii respect pe sfinti care reprezinta un model de viata, le urmez exemplul si credinta. Dar nu ma inchin inaintea lor, decat lui Dumnezeu in Duh si Adevar, caci astfel de inchinatori doreste si Tatal.
Sunt si persoane care pun mare pret pe sfinti si uita ca Domnul Isus este singurul mijlocitor intre om si Dumnezeu.,, Ca unii care au schimbat adevărul lui Dumnezeu în minciună şi s-au închinat şi au slujit făpturii, în locul Făcătorului, Care este binecuvântat în veci, amin!,,
Da,atat ca adeptii altor culte nu se inchina la icoane pentru ca asa ar scrie in Biblie,in timp ce ateii nu se inchina la icoane pentru ca nu cred ce scrie in Biblie.
Ateii nu denigreaza icoanele pentru ca ar fi idoli,asta fac cei ce cred in porunca Biblica cu idolii, nu ateii.
Eu inteleg ca esti stelist, dar nu poti pune dinamovistii pe picior de egalitate cu amicrobistii.
Unii critica steaua pentru ca tin cu alta echipa, iar ceilalti pur si simplu nu au treaba cu steaua, asa cum nu au treaba cu orice alta echipa, pentru ca nu le place fotbalul.
Crestinii adevarati se bazeaza pe Biblie, iar ea condamna inchinarea la icoane. Exod20:4,5
Draga, daca ai avea certitudinea ca fenomenul cu icoanele din clip este real, care ar fi parerea ta? Daca intr-adevar albinile ocolesc chipul mintuitorului din icoane? Daca intr-adevar icoanele "transmit" o stare de respect si de sfintenie pe care noi oamenii de multe ori o neglijam si o denigram iar alte vietuitoare nu?
Porunca a doua nu se referă la imagini, nu se refera la "icoane"! Doar stim ca si evreii aveau statui cu heruvimi din aur...
Porunca a doua a fost dată pentru un anumit context istoric, pentru acei evrei care L-au părăsit pe Dumnezeu si cinsteau Zeităţi păgâne!
Există o uriaşă diferenţă între un o "reprezentare a unei persoane" şi un "idol". O "reprezentare" (imagine precum cele din reviste, cărţi, Biblii) orientează gândul spre Dumnezeul, pe când "idolul", zeitatea păgână, ÎNLOCUIEŞTE PE DUMNEZEU!
Pentru necunoscatoriii iehovisti mai trebuie spus si faptul ca POSIBILITATEA DE A FACE MINUNI NU S-A ÎNCHEIAT odată cu apostolii, si tot la fel nici "propovăduirea împărăţiei lui Dumnezeu" nu s-a incheiat odata cu ei! Nici una din cele două nu s-a încheiat. Prin apostoli ele de abia au început.
Nu se mai fac minuni? Cine a spus? De ce, pentru că vor unii să nu se mai facă? În religia lor nici că se vor face vreodată!
Interpretarea tipic aberantă! Intoxicare specifică, din moment ce toată Scripura este o colectie întreagă de minuni prezente la tot pasul, nici unul din aceste modele şi moduri de viată nu avea să mai continue după Hristos?
Mai ales că Hristos de abia îsi începuse lucrarea în lume si de abia se împlinise făgăduinţa coborârii în lume a Duhului Sfânt, despre care NIMENI NU A SPUS CĂ AR FI PLECAT DIN LUME, ci a rămas lucrător în cadrul Bisericii lui Hristos!
Poate o fi folosit icoane pupate si albinelor nu le place "aroma" lasata de oameni. ) Si eu as ocoli zona aceea.
Trebuie sa existe o explicatie, la fel ca in cazul serpilor care ies "doar" de nu stiu ce sarbatoare, si zicea o tanti din zona ca nu doar atunci ies, ci in acea perioada, in videoul ortodox se zicea ca doar in ziua respectiva, si ca nu doar la acea biserica se aduna. Voi, credinciosii, sunteti cam... nu stiu cum sa zic sa nu jignesc gratuit. Am niste vecini de genul, post, rugaciuni, biserici, dar vecina e poate cea mai barfitoare, mincinoasa si rau intentionata dintre vecini, in fine, a aparut un caine la ei in gradina, hop, e de la mnezo, il tin, nu cred ca ii dau mancare, dar e de la dmnezo, il tin. A disparut o perioada, au inceput sa tina post ), a aparut, fara un picior (o fi venit din morti). Recent le-a disparut o catea, ca daca nu le dau mancare, cainii merg sa caute, hop, a aparut una neagra, e prin curtile tuturor vecinilor, poate ma trezesc ca o pastreaza ca le-a dat-o mnezo in locul celeilalte. :O De parca greu e sa iti dai seama ca i-a abandonat cineva si cum ei fac pe crestinii, nu ii sperie sau ii lovesc, raman in preajma lor. Ieri le-au mancat cainii mei mâţa, au omorat-o si capsat-o din cap in coada doar.
UNICUL SCOP pentru care a fost data porunca a II-a a fost doar ELIMINAREA CONCURENŢEI (a falselor zeităţi păgâne care Îl concurau pe Dumnezeu), si nicidecum eliminarea obiectelor de cult, din moment ce evreii insisi aveau SUTE de obiecte de cult…
Da asa e, Dumnezeu se temea de "concurenta" unor strpituri ce ar fi putut sa-i distruga fara sa miste un deget. Ma da prosti ii mai crezi tu pe oameni din secolul 21, am depasit stadiul epoci medievale mai popica, sau nu ai aflat ca Dumnezeu a creat UNIVERSUL si nu se teme de vreo "concurenta', sau cine stie, poate dumnezeul tau se teme.
E un fel de a spune ca Dumnezeu "se teme"... si doar o persoana care stiu eu, nu a trecut prin scoala si nu stie valoare contextual metaforica a cuvintelor isi prinde usor urechile...
Dumnezeu a lua masuri pentru ca omul sa cunoasca voia Lui, ca cunoasca ingrijorarea lui cu privire la greselile omului.
Dupa modul de gandire gresit care sustine mai sus ca Dumnezeu nu se teme, cum a fost atunci posibil ca El sa fie rastignit pe cruce? Se "teme", dar se teme de Libertatea omului, de tradarea lui, de nerecunostinta lui, pentru ca pacatul L-a "ranit" si il v arani intotdeauna pe Dumnezeu.
Cum de Scriptura Ii asociaza lui Dumnezeu cuvinte precum "suferinta", "ingrijorare", "intristare", "maniere", etc?
Nu este oare chiar acea valoare metaforica de care unele culte fac abstractie, si pe care o neglijeaza total?
Nu este oare cumva LIBERTATEA omului din cauza pacatelor caruia Fiul lui Dumnezeu este in continua stare de jertfa pe masa Sfintelor Altare?
Nimeni nu ne cere sa-i confundam pe sfinti cu Divinitatea. Problema tine doar de o confuzie. Deşi CINSTIREA sfinţilor este numită uneori "inchinare", asta nu este decât o confuzie cauzată de polisemia termenului, foarte gravă sub aspect lingvistic, terminologic. Confuzie explicată probabil prin faptul că acest termen provine din latinescul lat."inclinare" – înclinare.
Ori ştim foarte bine că ne înclinăm în sute de moduri diferite, spre arăta în general politeţea sau respectul, dar nu în toate aceste sute de cazuri divinizăm pe cei din faţa noastră. Astfel, nu ne divinizăm nici părinţii, nici bunicii, nici profesorii, etc…
Această formă de respect presupune cel mult atingerea icoanelor respective, doar ca o forma libera (neincadrată în reguli) de empatizare umană (şi asta doar pentru că accentueaza un sentiment de,, apropiere,, faţă de memoria acelui sfant.
Asa cum se intampla in toate statele lumii, eroii acelei naţiuni sunt cinstiţi intr-o forma sau alta. Pe cand deplasarea la mausoleul vreunui personaj istoric se face doar din curiozitate (ca sa dau un exemplu, la mormantul lui Napoleon) se cheama doar "excursie", mai ales cand nu te emotioneaza in mod expres caracterul orgolios si mandru al persoanei respective, lipsa de legatura cu vreo viata virtuoasă de sfant.
Însă atunci cand amintirea unei sfant presupune îndreptarea gandurilor şi a preocuparilor spre credinta şi spre Dumnezeu, atunci cand te emotioneaza sacrificiul vietii acestuia, simti poate nevoia sa creezi o legatură cu "eroul", cu martirul, cu sfantul facator de minuni – mai ales ca acele ramasite nu sunt atât ale unui om care a murit, ci ale unui sfant locuitor al cerului, legatura noastra cu acel locuitor al cerului.
Asa se intampla si in cazul icoanelor dar si al sfintelor moaste.
Martirul ramane un martir fara sa "rapeasca" locul pe care Dumnezeu il ocupa in sufletul nostru!
Toate cultele folosesc imaginea, dar aceasta este doar cinstita, in nici un caz nu este divinizata.
Nimeni nu confunda obiectul de cult cu Divinitatea.
In Vechiul Testament Dumnezeu Insusi a cerut statui si heruvimi din aur.