Adventistii au ziua de odihna sambata, iar Ortodicsii duminica.
Ei nu au voie sa bea vin si sa manance carne de porc.
Ei se boteaza la maturitate sau la alegerea lor, spre deosebire de ortodocsi care se boteaza in pruncie.
Ei nu se spovedesc si cred ca muntuirea se face pe loc dar nu e asa.Pentru ei Impartasirea este doar simbolica si au Pastori nu Preoti.Biblia lor este tradusa gresit de catre Cornilescu, a ortodocsilor este tradusa si editata de un sinod. Ei nu cred in succesiunea apostolica si nici in viata dupa moarte, adica in suflet.
Sper ca te-am lamurit.
Ar mai fi ceva...ei sarbatoresc Craciunul?
Ei nu cred ca 25 dec. este ziua nasterii Domnului (nimeni nu stie ziua exacta, inca)
Sarbatoresc in familie dar fara traditiile cu colindul si Mos Craciun.
In concluzie ei s-au indepartat de credinta adevarata, Ortodoxia. Daca mai ai intrebari intreaba-l pe preotul bisericii de la tine si nu-ti fie rusine ca si el este om.
Ei sarbatoresc Craciunul.Se revolta impotriva conceptiei de Mos Craciun care inlocuieste adevaratul scop al sarbatorii - celebrarea nasterii lui Iisus Hristos.Ei mai cred de asemenea ca data de 25 decembrie este o data gresita (nimeni nu stie data corecta a nasterii mantuitorului; deocamdata aceasta este cea mai apropiata data si coincide cu sarbatoarea solstitiului de iarna la romani).
"Ideea" neoprotestanta e ca crestinismul s-a terminat brusc dupa apostoli si a renascut dupa 1850. Ortodocsii sustin nu doar ca a fost ceva si in intervalul acesta, ci si ca au fost oameni foarte apropiati de Dumnezeu, de la care ne-a ramas calea trairii crestine. Unul din acestia a fost Sf Vasile cel Mare. Lucrurile pe care el le cere unui crestin sunt foarte simple si se regasesc in cateva pagini din proloage. A subliniat ca ascetismul fara poruncile lui Hristos nu are valoare. Tot el a lasat o slujba liturgica redusa, fata de cea a Sf Apostol Iacob, episopul Ierusalimului. Neoprotestantii au redus-o de tot.
Http://ro.wikipedia.org/wiki/Cre%C8%99tinism
http://en.wikipedia.org/wiki/Christianity
http://ro.wikipedia.org/wiki/Ortodox
http://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Orthodox_Church
http://ro.wikipedia.org/wiki/Adventism
http://en.wikipedia.org/wiki/Adventism
http://ro.wikipedia.org/wiki/Biserica_Adventist%C4%83_de_Ziua_a_%C8%98aptea
http://en.wikipedia.org/wiki/Seventh-day_Adventist_Church
http://ro.wikipedia.org/wiki/Biserica_Ortodox%C4%83_Rom%C3%A2n%C4%83
http://en.wikipedia.org/wiki/Romanian_Orthodox_Church
http://ro.wikipedia.org/wiki/Bisericile_vechi_orientale
http://en.wikipedia.org/wiki/Oriental_Orthodoxy
http://ro.wikipedia.org/wiki/Protestantism
http://en.wikipedia.org/wiki/Protestantism
Pe scurt adventistii citesc si accepta doar ce scrie in biblie si nimic mai mult, pe cind ortodocsii pe linga biblie mai au alte nu stiu cite carti nu stiu citi sfinti si asa mai departe.Dzeu cind a spus ceva a spus-o doar in biblie nu in cartile scoase de catolici si ortodocsi.Ca urmare aventistii spun si fac teoretic vorbim ce scrie in biblie, pe cind catolicii si ordocsii au mai bagat de la ei din top alte citeva carti, sfinti si asa mai departe. Daca Isus a zis ca omul normal este sa fie botezat cind este matur constient de alegreea facuta. ortodocsii vin cu adaugire de ei putere ca copii trebuiesc botezati asa cu forta si fara sa li se ceara acordu.Asa cred ei ca este bine, cu alte cuyvinte se iau in gura cu Dzeu.Cam asta ar fi diferentele. Unii incearca sa mearga conform cartii, iar altii considera ca e mai frumos sa mai adaugi ceva floricele pe cimpii in ideea ca oamenilor le place florile si primavara.
În Noul Testament, Fiul lui Dumnezeu vorbeşte aproape "obsesiv" de o singură Biserică, (se subliniază insistent unicitatea ei )!,, Seriozitatea" afirmaţiilor Sale se leagă de faptul că ŞI-A DAT VIAŢA PENTRU EA -Fapte 20, 28): Efeseni 4, 13; Fapte 20, 28; I Corinteni 3, 11; Ioan 17, 22; Matei 16, 18; Efeseni 4, 4-6; I Corinteni 1, 12-13; Evrei 3, 14; Matei 18, 17...
Mergând pe firul istoriei, fiecare moment din această istorie, confirmă faptul că suma de învăţături lăsate de Hristos Bisericii şi de Apostoli, primelor comunităţi creştine, a rămas neschimbată în Biserica Ortodoxă,,, strămoşească" pentru că a însoţit întreaga istorie a românilor, completa istorie a creştinismului...
Spre deosebire de Biserica Ortodoxă, o sectă este o comunitate religioasă (grup de persoane izolate) care s-a separat de Biserica nou-testamentară, acea Unică Biserică întemeiată de Hristos, singurul "cadru" pe care El l-a lăsat pentru mântuirea oamenilor.
Si care ar fi acea secta asa dupa tine? Daca stau bine si analizez o sa spun ca de fapt ortodoxia este o secta in comparatie cu penticostalii, aventistii si etc.Ce vezi tu secta la ei si nu la tine ma si mira. Faci niste afirmatii care nu au nici un suport nimic.Eu nu am auzit ca Isus ar fi infiintat o biserica si aia sa fi fost ortodoxa. Apoi Dzeu a lasat doar o singura carte nu un morman de cirti cite are ortodoxia si catolicismul.De unde sint a cele carti scoase de biserica c atolica si ortodoxa, alea mari cit o masa din care ei citesc? Si de unde si pina unde au ajuins ortodocsii sa faca ei sfinti? Crezi ca biserica ortodoxa are imputernicire de undeva la Dzeu sa faca sfinti asa pe cine cred ei ca ar merita? Eu nu am auzit pe nicaeri prin biblie ca Isus ori Dzeu sa fi zis ceva de genul asta.Atunci te intreb de unde si pina unde atitia sfinti, icoane, carti si asa mai departe scoase de biserica ortodoxa? Eu consider biserica ortodoxa o secta si pe cea catolica la fel.Restu de religii care urmeaza doar ce spune biblia si nimic mai mult le consider ceva mai normale.Dar tu daca crezi ca majoritari sint ortodocsii in Romania gata asa si trebuie sa fie, iar restul sint secte.Asta este viziunea ta si este gresita.Ce tot bati cimpii cu adevarata istorie a crstinismului este ortodoxia de unde le mai scoti? Tu daca esti ortodox te crezi adevaratul crestin? Laso mai usor tataie ca sa nu dai pe afara.Adevaratii crestinii sint aia care urmeaza litera bibliei si nu altceva. Iara crerstini sint si catolicii si penticostalii si aventistii si toti cei care au la baza biblia.Alea nu sint secte ca asa vrei tu sau asa iti place tie.Deci diferenta dintre cele doua adica una ca este doar o religie si anume crestina, atit ortodocsii cit si adventistii tot crestini sint, deci deiferenta dintre cele doua biserici, ca despre asta este vorba despre BISERICI este ca unia cred doar in biblie si ailantii floricele pe cimpii, hai ca vine primavara.Cam asa stau lucrurile.Nu spune la lume ce-ti place tie.aInteleg ca asa vrei tu sa fie dar corect este sa spui ce omu asta a intrebat zic eu.
Nu ai auzit de Ortodoxie în Biblie? Nu ai întâlnit acest nume în Biblie, dar ai auzit de ea în Noul Testament! Biserica Ortodoxă este vechea BISERICĂ APOSTOLICĂ, ce a preluat numele de "Ortodoxă" doar pentru a se deosebi de catolici, începând din 1054. Dacă tu mai adaugi semnăturii tale încă un banal "punct", asta nu înseamnă că ți-ai schimbat identitatea!
Înainte de "Marea Schismă" (ruptura dintre apus şi răsărit, din iniţiativa apusenilor), cele care vor fi numite atunci Biserica Ortodoxă (în răsărit), respectiv Biserica Catolică(apus), au reprezentat împreună Biserica primară, Biserica care a continuat în mod neschimbat învăţăturile comunităţilor creştine din perioada apostolilor!
Cu toate că între cele două Biserici (Ortodoxă şi Catolică) existau mici diferenţe chiar înainte de ruptură, important este că ele au păstrat neschimbate învăţăturile de bază (transmiterea harului iertării şi mântuirii prin ierarhia preoţească în Biserică, cele şapte sfinte taine, Sfânta Predanie ca al doilea izvor al Revelaţiei divine, etc...).
Prin repetate rupturi față de Biserica apostolică (mai întâi prin catolici în 1054, apoi prin protestantism 1520 și apariția grupărilor neoprotestante – târziu, în sec. 19), dincolo de încercarea de a duce o viață cât mai morală, formațiunea penticostală nu a păstrat unele din învăţăturile de bază ale Bisericii nou-testamentare: preoţia și rolul autentic al preotului în realizarea celor şapte sfinte taine în Biserică, rol confirmat de Mântuitorul Hristos și de Apostoli în repetate rânduri, transmiterea harului iertării prin preot în Biserică, Predania ca al doilea izvor al Revelaţiei divine, etc...
Spui că "ortodocșii pe lângă biblie mai au și alte cărți." De acord. Și unde este problema? Ar fi trebuit să rămână încuiați și să nu mai scrie nici o carte privind istoria Bisericii sau privind învățăturile morale? Tot la fel cum tu ai tot felul de cărți și reviste pentru prozelitism religios chiar, la fel, toate cultele și religiile lumii au tot soiul de cărți. Cert este că în Biserica Ortodoxă, dar și în cea Catolică, niciuna dintre celelalte cărți de cult nu este mai importantă decât Biblia, și NU INTRĂ NICIDECUM ÎN CONTRADICȚIE CU EA!
Deasemeni, ai întrebat, în mod legitim zic eu, "de unde sânt acele cărți scoase de biserica catolică și ortodoxă, alea mari cât o masă din care ei citesc?" Acele cărți "mari" (dacă te referi la cea care stă pe altar, sau la cea din care citește dascălul când vine în mijlocul Bisericii) conțin DOAR fragmente din Evanghelii (cartea de pe masa altarului), respectiv doar fragmente din epistolele Noului Testament (exceptând Apocalipsa) - cartea din care citește/cântă dascălul! În consecință deci, ele conțin numai texte din Sfânta Scriptură- Biblia.
Referitor la importanța Bibliei, Biserica, rămasă neschimbată încă din perioada apostolilor, știe cel mai bine care este valoarea de neegalat a Sfintei Scripturi!
Dacă există astăzi Biblia, asta se datorează Bisericii creştine care a păstrat canonul Noului Testament după toate criteriile valide (autenticitatea autorilor, vechimea epistolelor şi a evangheliilor- obligatoriu sec I!, etc...).
În linie directă rămasă neschimbată, (având "obsesia" păstrării neschimbate a învăţăturilor şi a interpretărilor lor pe linia în care primele comunităţi apostolice le-au păstrat) Biserica Ortodoxă a continuat fără nici o deosebire învăţăturile Bisericii primare! De ce a insistat ca esenţa de bază a ei să fie „neschimbabilitatea"? Pentru că doar aşa s-ar fi păstrat şi autoritatea acestor învăţături (provenind fidel de la Hristos şi de apostoli)!
Lasă te rog "necunoașterea" sau "reua voință" la o parte! NICĂIERI ÎN BIBLIE NU SE AFIRMĂ că omul ar trebui botezat când este matur. Nici vorbă de așa ceva. Dimpotrivă, mai multe citate afirmă că apostolii botezau "toată casa", pe TOȚI cei din casele în care botezau:
- I Corinteni 1, 16: "Am botezat şi casa lui Ştefana; afară de aceştia nu ştiu să mai fi botezat pe altcineva." Prin expresia "casa lui Ştefana", Apostolul Pavel nu exclude pe nimeni din familia respectivă. În nici un caz copiii!
- Luca 3, 21: "Şi după ce s-a botezat TOT POPORUL, botezându-Se şi Iisus şi rugându-Se, s-a deschis cerul."
- Fapte 13, 24: "După ce Ioan a propovăduit, înaintea venirii Lui, botezul pocăinţei, la TOT POPORUL lui Israel."
- I Corinteni 10, 2: "Şi TOȚI, întru Moise, au fost botezaţi în nor şi în mare."
- I Corinteni 12, 13: "Pentru că într-un Duh ne-am botezat NOI TOȚI, ca să fim un singur trup, fie iudei, fie elini, fie robi, fie liberi, şi toţi la un Duh ne-am adăpat."
- Fapte 2, 41: "Deci cei ce au primit cuvântul lui s-au botezat şi în ziua aceea s-au adăugat ca la trei mii de suflete. De ce trebuie unii să presupună că între cei trei mii de oameni prin care s-a întemeiat la început Biserica, nu se aflau şi copiii acestora ? Cum puteau rămâne tocmai ei în afara Bisericii, rupţi parcă şi de părinţii lor ? De unde barbaria şi păgânitatea unui astfel de mod de gândire ?"
- Faptele Apostolilor 16, 15: "Iar după ce s-a botezat şi ea ȘI CASA EI, ne-a rugat, zicând: De m-aţi socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneţi". Expresia "ea şi casa ei" este în mod indubitabil o dovadă a faptului că nici acest citat şi nici alte zeci de citate referitore la botez, nu au exclus botezul copiilor. Botezul copiilor este făcut în acord cu Evanghelia Mântuitorului Hristos, începând cu primele comunităţi creştine, şi continuând cu întreaga istorie de 2000 de ani a Bisericii!
- Fapte 10, 44: "Încă pe când Petru vorbea aceste cuvinte, Duhul Sfânt a căzut peste TOȚI cei care ascultau cuvântul." (!) Şi imediat spune despre aceşti TOȚI:...
- Fapte 10, 48: "Şi a poruncit ca ACEȘTIA (TOȚI cei prezenți) să fie botezaţi în numele lui Iisus Hristos. Atunci l-au rugat pe Petru să rămână la ei câteva zile."
Deşi biserica s-a confruntat cu puternice persecuţii, au supravieţuit totuşi mărturii chiar din al doilea secol creştin privind botezul copiilor:
Origene ( 185 - 254 d.Hr!) spune: „Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împărtăşi şi pruncilor botezul"
Irineu de Lyon (130-202!): "Iisus a venit să mântuiască prin Sine pe toţi, adică pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bătrâni"
Apostolii, primele comunităţi şi Biserica în toată istoria ei a acordat şi pruncilor botezul creştin.
Şi copiii au nevoie de botez căci „nimeni nu e curat de întinăciune chiar dacă viaţa lui ar fi o singură zi" (Iov 14, 4) şi „întru fărădelegi m-am zămislit şi întru păcate m-a născut maica mea" (Psalm 50, 6), precum şi „ceea ce este născut din trup, trup este" (Ioan 3, 6), etc.
O altă chestiune adusă de tine în discuție este referitoare la sfinți: "...și de unde si pina unde au ajuns ortodocșii să facă ei sfinți?" Nu este nevoie să facă nimeni sfânt pe cineva. În schimb, a RECUNOAȘTE viața deosebită, darul facerii de minuni - primit de la Dumnezeu (realități concrete cu toate dovezile necesare!) al unor persoane, asta da, este altceva! În cazul multor sfinți, Dumnezeu Însuși este Cel care a dorit să-i facă cunoscuți, după trecerea lor la cele veșnice (de ex. sfântul "necunoscut" de la m-rea Neamț, Sf. Parascheva, etc...).
Referitor la sfântul "necunoscut" de la m-rea Neamț, aproximativ prin anul 1985, în plină perioadă comunistă, pavajul din beton de pe aleea ce leagă turnul clopotniță de biserica mănăstirii, s-a ridicat de vreo două palme de la locul lui, pe o cuprindere ce semăna cu un mormant. Pentru acest fapt s-au căutat la început explicații raționale, obișnuite, dar negăsindu-se, și în plus de asta, repetându-se minunea chiar și după ce au săpat inițial de două ori și nu au găsit nimic, i s-a dat interpretarea și importanta cuvenită de abia după ce, la a treia săpare au găsit osemintele unui fost viețuitor ce trăise cu mult timp înainte, în spațiul mănăstirii!
Fiind făcătoare de minuni și frumos mirositoare (caracteristică a trupurilor sfinților), au fost considerate oseminte de sfânt și păstrate ca amintire a unui model de sfințenie pentru credincioși!
Nu a fost nevoie ca cineva să inventeze cuvântul "sfințí". Termenul există și este amintit în nenumărate locuri în Sfânta Scriptură!
Există mai multe motive pentru care sfinți sunt onorați, li se acordă recunoaștere și respect (ATENȚIE deci, cinstire și NU ÎNCHINARE!).
Chiar dacă termenul "închinare" mai este folosit de multe ori greșit, făcându-se astfel confuzie doar de termnei, nici un creștin, oricât de "modest" ar fi, nu face confuzie între Dumnezeu și creatură!
Biserica îi cinsteşte pe sfinţi din mai multe motive:
- Însuşi Dumnezeu îşi arată puterea, bunătatea, dreptatea, iubirea şi frumuseţea Sa prin sfinţi:,, Minunat este Dumnezeu întru sfinţii Lui" (Psalmul 67, 36).
- Cinstindu-i pe sfinţi noi aducem laudă lui Dumnezeu;
- Sfinţii sunt mijlocitorii noştri către Dumnezeu şi ajutători în obţinerea mântuirii;
- Sfinţii sunt pentru noi modele de urmat pe calea ce duce la mântuire. Nu ne putem mântui dacă nu imităm după puterea noastră viaţa sfinţilor. Însuşi Mântuitorul ne îndeamnă: „Fiţi, dar, voi desăvârşiţi, precum Tatăl vostru Cel ceresc desăvârşit este" (Matei 5, 48).
- Îi cinstim pe sfinţi pentru ca ei, continuându-şi neîntrrupt existenţa în lumea „de dincolo", ei sunt „prieteni" ai lui Dumnezeu (Ioan15, 14; Efeseni 2, 9) şi „casnici" ai Lui (Efeseni 2, 9).
- Fiind creştini desăvârşiţi în rugăciune, în smerenie şi în iubire, au primit de la Dumnezeu puterea de a face minuni (Ieşire 7, 10; Facerea 9, 1... ).
"Eu nu am auzit ca Iisus ar fi înființat o Biserică... " - Ce pot să spun, FOARTE RĂU că nu ai auzit! Asta, din moment ce tot Noul Testament vorbește despre BISERICA și PREOȚIA întemeiate și lăsate de Hristos!
Tot tu ai scris mai sus, citez: "despre asta este vorba, despre BISERICI". Este greșită această afirmație la plural, "BISERICI"! Și asta deoarece în Noul Testament, Mântuitorul Hristos, Fiul lui Dumnezeu vorbeşte insistent, aproape "obsesiv" de o SINGURĂ Biserică, numai Una (,, seriozitatea" afirmaţiilor Sale se leagă de faptul că ŞI-A DAT VIAŢA PENTRU EA -Fapte 20, 28): Efeseni 4, 13; Fapte 20, 28; I Corinteni 3, 11; Ioan 17, 22; Matei 16, 18; Efeseni 4, 4-6; I Corinteni 1, 12-13; Evrei 3, 14; Matei 18, 17...
Biserica a fost întemeiată de Mântuitorul Hristos ca,, organism viu" alături de care El va fi până la,, sfârşitul veacului"(Matei 28, 20) pentru mântuirea oamenilor. Deci dintre miile de culte existente, aşa-zise "biserici", sigur una, şi numai una, este acea Biserică la care se referă Noul Testament (referire clară şi transparentă la singularitatea ei)!
Este esenţial să nu te desparţi de ea, pentru că Hristos a lăsat transmiterea harului mântuitor doar BISERICII Sale (Una singură)!
"Adevaratii crestinii sint aia care urmeaza litera bibliei" spui tu, iar eu îți confirm faptul că în linie directă, rămasă neschimbată (având "obsesia" păstrării neschimbate a învăţăturilor şi a interpretărilor lor pe linia în care primele comunităţi apostolice le-au păstrat), Biserica Ortodoxă a continuat fără nici o deosebire învăţăturile Bisericii primare!
De ce a insistat ca esenţa de bază a ei să fie „neschimbabilitatea"? Pentru că doar aşa s-ar fi păstrat şi autoritatea acestor învăţături (provenind fidel de la Hristos şi de apostoli)!
"Restul de religii (...) le consider ceva mai normale" Ce înțelegi tu prin religii "normale"? Care consideri că este criteriul, atât timp cât creștinismul a ajuns să se fragmenteze în peste 10000 de culte? Toate ți se par "normale"? Este "normal" să existe mai multe religii, ale căror învățături bineînțeles se contrazic?
Religia revelată, cea prin care Divinitatea Şi-a transmis mesajul Său trebuie să fie doar una singură, aşa cum şi Dumnezeu este Unul.
În mod logic El a păstrat în raport cu umanitatea o singură cale de transmitere a învăţăturilor, sfaturilor, legilor, deoarece altfel, ar trebui să luăm în considerare o contradicţie flagrantă în cadrul mesajului lui Dumnezeu faţă de oameni, în însăşi esenţa divinităţii, dat fiind faptul că există zeci de mii de culte şi credinţe total diferite, având fiecare învăţături care le exclud pe celelalte… Dar această contradicţie este de neconceput! Cred că ești de acord cu mine...
Din acest motiv am și subliniat mai sus, Noul Testament subliniază INSISTENT faptul că BISERICA este UNA SINGURĂ!
Basme ce spui tu sint povesti, si oricare biserica ar avea ceva de spus la fel ca si tine.Nu vreau sa intram in contradictie ca se pare nu merge nicicum.Acei care spuneau neam botezat cu totii cine erau? Copii de un an sau citeva luni spuneau neam vbotezat cu totii? pai asa cum tu interpretezi ceva si eu pot sa interpretez cum vreau eu.Nu esti tu sigur ca cine a spus s-a referit la toti inclusiv si la copii.Asa ti se pare tie logic dar nu si mie sau altora sa fie.Cind se vorbea de biserrica de Dzeu vorbeau doar oamenii maturi nicidecum sugarii si nici copii mai mici.Deci ei se refereau la cei maturi care puteau luau decizia dea se boteza.Dar cum am zis n-are rost ca oricum tu tot pea ta o tii.Arata si mie te rog in ce biblie vrei tu unde scrie de biserica ortodoxa? Si Isus doar o singura biserica a facut da normal, dar de fapt nici na mai apucat sa o vada, ca altii au facut-o el a ramas doar cu numele.Si biserica lui nu era cea a lui Dzeu odata ce Dzeu deja avea destule biserici. Oricum ramin la parerea mea ca voi ortodocsii si catolicii sinteti niste secte.Secte in adevaratul sens al cuvintului care au aparut cu f mult timp in urma si normal sa aiba atitia adepti.Indiferent ce ati spune voi tot sectanti ramineti asta clar.Consider religii normale alea care au o singura carte si nu sta sa mai inventeze ei una alta. Spui ca eu am carti de la scoala? Pai nu face confuzie intre carti; le ce oamenii le scriu cu biblia pe care dupa cum voi spuneti Dzeu a scris-o sau prin el.Si nu cred ca Dzeu astazi mai scrie prin cineva carti sau dupa Isus a mai spus cuiva sa mai scrie ceva.Acum ca voi normal fiecare are viziuni si spuneti pai uite nu trebuie sa raminem la o singura carte.Astea sint povesti.Eu am mai multe carti pentru ca oamenii descopera mereu cite ceva nou si trebuie scris undeva.In cazul vostru ce ati descoperit cumva un alt Dzeu sau mai stiu eu ce alti ingeri? Nu insa faceti voi sfinti asa de la voi putere la care tu spui ca lumea nu se inchina? Ma faci sa rid.Nu doar ca se inchina dar le saruta si oasele, asa ca lasa-ma cu povestile tale de sectant.Eu nu-s credincios si nici de alta religie dar am vazut oameni care se inchina si ortodocsi la biserica se inchina la sfinti nu la Dzeu, nu la Isus ci la sfintii aia pe care vloi ia-ti inventat.Si nu doar ca sae inchina dar saruta si acele icoane de lemn si oasele alora care au murit de mai stiu eu cind.Tu asa ceva nu ai vazut? Sau aia e altfel de inchinare e respect cum tu zici.Respect fata de cine? Sint sfinti pe care lumea nici nu ia cunoscut, sfinti imaginari si voi tot va inchinati la ei.Ala ce respect este pentru cine? Hai ca o dam in balarii si oricum nu ajungem nicaeri. Sper sa nu te superi ca team facut sectant dar asta este adevarul biserica ortodoxa si care o mai fi sint secte. Iara cei care va conduc normal ca au nevoie de oameni ca voi.Imi spui mie de NT si VT care se contrazice singure.Pai vine Dzeu si spune inainte ca Isus sa se nasca, cum se va naste un copil dintr-o fecioara si va pune numele Emanuel, dupa care apare alt inger si puine numele Isus.Pai ce faceti aici cine e seful cine este nasu sau ce si cum fiecare face cel taie capul? Si apoi Emanuel inseamna ceva si Isus altceva, plus ca sint 2 nume diferite.Asta odata.Sa nu mai zic ca Dzeu mai face si greseli, lasa pe Adam si Eva in gradina raiului si le spune nu mincati din pomul cunoasterii ca veti muri.Insa el ori a uitat ori nu stiu ce intentie a avut ca in acea gradina se afla si pomul vietii da? Pai ce se facea dumnezeu daca Adam si Eva ar fi mincat din pomul vietii? Deveneau nemuritori ca si noi asa cum zioce Dzeu.Dar se pare a avut noroc ca nu minca astia doi din pomul ala ca altfel pa si la gara.Pai tu faci o asa greseala cap[itala sa pui in gradina tot chiar si chestii ce nu le vrei a fi infaptuite? Pai din start Dzeu nu volia ca oamenii sa fi ca si ei.Atunci de ce a mai pus si pomul vietii acolo? Si cite si-o mai cite balarii nu se afla in aceasta poveste de biblie.De fapt stii ce cred? Ca biblia tocmai pe asta se bazeaza pe o amestecare asa alandala la gramada sa bage pe toti in ceata si sa nu mai stie lumea cum sa o mai dea.Nu este nimic concret si sa aiobe o continuitate in biblie.Au pus acolo ce lea tunat fie ca avea sens sau nu dai baga mare.Nici macar nu se uitau mai ce am spus in 2-3 fraze in urma.Asa ca voi daca sinteti sectanti e treaba voastra nu va obliga nimeni sa nu mai credeti in povesti.Dar nu mai veniti cu povesti citate din aceasta carte, veniti cu ideile voaste cu explicatiile voastre.Si sa iti zic si de ce? Uite tu acum ai scris pe aici tot numai din biblie si f putin asa 2-3 cuvinte de la tine.Sincer eu doar cind am vazut citatele alea nici nu am mai citit.Am tgrecut mai departe si mai departe. Daca as fi vazut ceva scris de tine explicat de tine da e altceva.Asta e greseala crestinilor ca ei nu gindesc mai deloc, iar atunci cind sint intrebati de ceva imediat dau citate din biblie.Dar sa dea o explicatie logica si folosind cuvintele lor nideunde.Omenii acia cauta sa fie lamuriti sa li se explice dar nu cu citate, nu cu formule si alte alea, pentru ca si ei stiu sa citeasca din orice carte.De aia voi n-aveti asa mari sanse sa gasiti adepti.Ma uitam la americani penticostali si ce mai sint sa vezi ce povesti scot si folosesc mai mereu explicatii la ceea ce ei zic.Ma rog ca si ei spun povesti dar macar spun povesti de la ei nu mereu citeaza din biblie.Omenii stii cum e se cam satura la un mom dat sa auda mereu aceleasi chestii.se satura sa manince mereu aceiasi mincare.Bine si ce am zis eu aia nu scot carti doar discuta, ia o fraza din biblie si o dezvolta isi spune fiecare parerea sau ce intelege.Acest lucru eu nu l-am vazut la ortodocsi sau catolici.De aia veti [pierde teren in continuare.De aia ati invadat acum toate mediile de info ca poate poate mai agatati unu altu.Insa se pare ca e din ce in ce mai greu si mai ales cu tinerii care nu provin din fam obsedate de religie. Tinerii nu mai sint curiosi de nici o religie si f bine fac.Omenii ar trebuie sa stie cei asteapta sa stie pe ce se poate baza si ce trebuie sa faca.Nu povesti cum ca acum cade de sus nu stiu ce malai.A trecut vremea povestilor si a celor care asupresc prin gind pe altii. Oamenii deja au inceput sa se trezeasca si o sa fie cam greu de voi.Imi pare rau dar e timpul sa puneti-o osu la munca nu doar sa dati cu gura si sa faceti milioane.Numai bine.
Cum va justificati raspunsul?
Daca Biserica ortodoxa este cea din strabuni, cum va explicati faptul ca insusi preotii au manipulat multimea sa-L rastigneasca pe Iisus?
Daca biserica ortodoxa din care suntem, cum explicati faptul ca aceasta biserica ortodoxa practica,, cultul mortilor ''? Iar Biblia condamna cu desavarsire.Eu nu spun ca adventistii sunt biserica adevarata, sau ca biserica ortodoxa, ci propun sa-i verificam cu biblia...acel cult care promoveaza principiile biblice asa cum sunt in biblie, acela este biserica adevarata.
Cum explicati faptul ca desi biserica ortodoxa este cea din strabuni, puscariile colcae de ortodocsi? Va rog sa-mi raspundeti la ultima intrebare
Prin repetate rupturi față de Biserica apostolică (mai întâi prin catolici în 1054, apoi prin protestantism 1520 și apariția grupărilor neoprotestante – târziu, în sec. 19), dincolo de încercarea de a duce o viață cât mai morală, formațiunea adventistă NU a păstrat chiar unele din învăţăturile de bază ale Bisericii nou-testamentare: preoţia și rolul autentic al preotului în realizarea celor şapte sfinte taine în Biserică, rol confirmat de Mântuitorul Hristos și de Apostoli în repetate rânduri, transmiterea harului iertării prin preot în Biserică, Predania ca al doilea izvor al Revelaţiei divine, etc...
Spre deosebire de cele peste 10000 de secte care descind din "mișcarea protestantă", Biserica Ortodoxă este Biserica Apostolică, cea care a rămas neschimbată, (având "obsesia" păstrării neschimbate a învăţăturilor şi a interpretărilor lor pe linia în care primele comunităţi apostolice le-au păstrat) Biserica Ortodoxă a continuat fără nici o deosebire învăţăturile Bisericii primare! De ce a insistat ca esenţa de bază a ei să fie „neschimbabilitatea"? Pentru că doar aşa s-ar fi păstrat şi autoritatea acestor învăţături (provenind fidel de la Hristos şi de apostoli)!
Va rog sa-mi explicati poruncile din Exod 20, insa sa0mi explicati cu Biblia, nu cu traditia
Buna TPU.
Am citit comentariile care sunt pro si contra, insa va invit sa judecam logic lucrurile :
In primul rand, multi dintre cei care au lasat comentariile, nu stiu sa faca diferenta intre un cult, si o secta, si se incurca in vorbe incat nu mai stiu de unde a pornit discutia.
In al doilea rand, intre biserica ortodoxa si biserica adventista de ziua a saptea sunt diferente foarte mari de opinii, cum ar fi : botezul pruncilor, starea omului in moarte, credinta in revenirea in glorie a lui Iisus pe nori, inchinarea la chipuri si la moaste, diferente in ce priveste ceremoniile, si altele.
Eu nu zic ca biserica adventista este de la strabuni, sau ca biserica ortodoxa este cea adevarata, ci va indemn pe toti sa verificam cu biblia in mana dogma ortodoxa si doctrina adventista.Doar cu Biblia.
Acea biserica care se incadreaza in normele de conduita biblice, aceea sa fie biserica adevarata, acea biserica care promoveaza valorile biblice in familie, in biserica in societate, aceea sa fie biserica adevarata, acea biserica care aplica principiile biblice in exclusivitate, aceea sa fie biserica adevarata.
Nu stim daca Iisus a fost adventist sau ortodox, insa chiar doresc sa aflu daca a facut parte din una dintre biserici, atentie insa, vreau dovezi concrete biblice.
Stimatii mei, este timpun sa nu mai gandim ca niste copii la minte, ci sa gandim logic si sa actionam ca oameni cu judecata.
Nu conteaza din ce religie facem parte, sau daca ne-am orientat catre o alta religie.
Cand Iisus va reveni pe norii cerului, nu ne va intreba ce religie am avut, sau, cat am sustinut religia stramoseasca, etc.
Ci El ne va cere socoteala cum am raspuns nevoilor celor de langa noi, am fost noi buni cu semenii nostri? Am oferit o cana cu apa celui insetat? Am imbracat pe cel fara haine? Am alinat suferinta celui in durere? ....etc
El ne va intreba de lucrurile practice, nu de cele teoretice, iar noi, stam si ne contrazicem pe o idee sau pe alta, in timp ce cel de langa noi are nevoie de sprijin.
Nu trebuie sa uitam un aspect extrem de important : Cine stie sa faca binele, si nu-l face, savarseste un pacat.
In concluzie, reamintesc faptul ca Iisus asteapta de la fiecare dintre noi un raspuns.Ce-i vom raspunde?
"cum va explicati faptul ca insusi preotii au condus la rastignire"? SIMPLU. Mantuitorul ii critica frecvent pe preotii Legii Vechi,, IUDAICE, iar conseinta ulterioara? ISI INTEMEIAZA PROPRIA PREOTIE CRESTINA. Avem sute de versete in Noul Testament despre misiune preotilor.
Adventiştii merg la biserică câmbăta şi nu mâncă carne de porc, iar ortodoxii merg duminica la biserică şi mâncă orice fel de carne.
La asta poate sa iti raspunda "milan" si "tavadaresti"
Fiecare e sigur ca doar a lui e buna si restul sunt pe dinafara!
Nu-a adventist nici ortodox, si ca neutru, cunscandu-le pe ambele cat de cat pot sa spun diferenta majora intr-e cele doua
1 ortodocsii cred ca mantuirea, care de fapt e scopul crestinului se primeste prin sfintele taine, prin preoti, ei reprezentand biserica, prin urmare daca te-ai botezat in bis ortodoxa prin asta ai dat mandat preotului sa-ti poarte de grija de suflet indiferent ce faci si cum traiesti!
Adventistii cred ca biserica reprezinta totalitatea credinciosilor si fiecare crestin in parte poate sa faca parte din biserica si sa ajunga mantuit sau sa refuze sa fie crestin, si asta o face cu constineta la maturitate, el insusi devine responsabil daca ajunge in rai sau nu! Iar in ce priveste faptul ca ei sarbatoresc sambata in loc de duminica, e pentru ca, spun ei, legea mozaica inca este valabila si trebuie respectata, si aici se include si alimentatia, nu mananca anumite animale considerandu-le necurate!
ca si oameni sunt si buni si rai de ambele parti!
Slujbele difera de la unii la altii, bisericile lor nu au icoane, canta, se roaga pe rand si pastorul (rolul preotului) predica 30-40 de min si toata lumea merge acasa, nu sta nimeni dupa usa sa iti dea cu ceva in cap daca mergi sa vezi singura cum e, poti intra, stai cat vrei si pleci!
Nu am zis ca faci pe alticneva responsabil de faptele tale, ci doar ca mantuirea se primeste prin preot, el fiind insarcinat cu a te lega sau dezlega de pacate! Prin urmare, daca preotul iti ofera iertarea, esti iertat indiferent de ce faci, excluzand apostazia si unele pacate pe care ortodoxismul le considera grave! Vorbeam strict de mantuire si cum e primita ea.
Si uite asa se gasesc niste ratati sa-si exprime parerea despre Biserca Ortodoxa, cind de fapt ei nu au calcat macar o data intr-o biserca ortodoxa, nu au asistat nici macar la o liturghie, nu au postit nici macar o data, nu s-au spovedit, nu stiu ce e aia Sfinta Impartasanie, nu s-au rugat nici macar o data in viata lor, nu au citit nici macar o carte ortodoxa, etc, etc.
Cu alte cuvinte nu au avut nici un contact cu Ortodoxia, dar ei sint destepti! Ei stiu, si mai pot sa spuna si altora! Si debiteaza niste timpenii mai mari decit casa!
Imi pare rau ca ai parasit ortodoxia si te-ai dus la o alta credinta bazata pe dogma "Sola Scriptum". Dumnezeu a rinduit ca tu sa te nasti in credinta ortodoxa, iar inainte de a o parasi era bine daca ai fi cautat raspunsuri la toate aceste lucruri care ti se pareau neconforme cu Scriptura.
Exista o multime de oameni aerisiti la minte, oameni de cultura, intelectuali, artisti, oameni de stiinta, etc. care sint ortodocsi. Daca Ortodoxia s-a indepartat de Sfinta Scriptura cum spui tu, de ce acesti oameni ramin in continuare ortodocsi si nu pleaca in masa catre un cult care, vezi Doamne, respecta strict Scriptura? Crezi ca Ortodoxia tine pe cineva cu forta? Pe tine au incercat sa te tina cu forta sa nu pleci?
De ce totusi Ortodoxia rezista peste veacuri, si asta in conditiile in care NU desfasoara o activitate de prozelitism asa cum fac cultele neoprotestante, in conditiile in care NU agata oamenii pe strada si NU le bate la usi, in conditiile in care ofera individului o libertate totala de a alege?
Pai tu crezi ca eu am sa tin lectii cu tine in care sa-ti explic cum e cu credintele istorice si cele neoprotestante? Vrei sa vezi care sint diferentele? Studiaza! Ai sa vezi singur diferentele dogmatice, diferentele istorice, diferentele de origine, de organizare, de ce Biserica Ortodoxa este o Biserica Liturgica iar cele neoprotestante nu, etc, etc., etc, etc, etc., etc...
De tine depinde daca imi pare rau sau nu! Sint oameni care se convertesc la un cult neoprotestant, ocazie cu care renunta la fumat, la vicii, la o viata decadenta si devin oameni normali. Ma bucur pentru ei ca au renuntat la toate acele pacate insa imi pare rau de ei ca nu ai renuntat la acele pacate ca ortodocsi. Nu e voie nici la ortodocsi sa fumezi, sa bei, sa duci o viata stricata, sa divortezi, etc. Daca ascultau de invataturile ortodoxe puteau sa schimbe ca ortodocsi, si ce e mai important puteau dobindi mintuirea in aceasta stare.
Raspunsurile la intrebarile tale le gasesti pe Internet. Eu incerc sa evit discutii in contradictoriu pe chestii punctuale cu neoprotestantii. Nu pentru ca nu as sti sa raspund, ci pentru ca nu duc nicaieri aceste discutii. Sint pierdere de vreme.
Sincer m-am cam saturat de formalismul in biserica si de multi asa zisi ''credinciosi''.Dau exemplu duminicile in care ma duceam la biserica, si vad cum stau doamnele in varsta, ca sa nu zic babe, stau si discuta, si barfesc, numai gandul la slujba nu-l au, si sunt sigur ca multe, multe dintre ele nu au nici cele mai mici cunostinte de religie si Biserica si Ortodoxia in general nu reprezinta decat o adunatura de superstitii si reguli pe care trebuie sa le respecte cu strictete ca doar '' te bate Dumnezeu'', si se duc la biserica doar din formalism, si din traditie. Spuneti-mi daca nu-i asa.De multe ori ma analizau din cap pana in picioare cand stateam in biserica si sunt atente la orice gest pe care il fac eu sau altii, si de aceea preferam in unele duminici sa ascult Sfanta Liturghie pe Trinitas, sau pur si simplu citeam din Cartile Sfinte.
Alt exemplu : Sfintele moaste, se calca in picioare pentru a atinge moastele unui sfant, ajungand la idolatrie curata, asta inseamna credinta, sa te calci in picioare pentru a atinge niste moaste intr-o anumita zi ( Ex Sfanta Parascheva de la Iasi) cand poti foarte bine in oricare zi a anului sa vizitesi moastele sfantului respectiv?
Parerea mea :Ortodoxia, pentru multi reprezinta o adunatura de superstitii cum am mai spus, sau un loc unde iti poti rezolva problemele rugandu-te la Dumnezeu, doar in momentele alea de necaz, doar atunci, in rest ignorand Biserica.
Cind ai dreptate, nu te contrazic! Exista la multi crediciosi un "formalism" in doze mai mari sau mai mici. Si eu il remarc. Si eu vad oameni care deranjeaza slujba, facind tot felul de lucruri aiurea. (Astazi dimineata am fost la biserica la slujba de la 8.30 pina pe la 10.00. Linga mine era un domn care tusea mereu, fornaia si isi dregea vocea. Oare omul asta nu-si da seama ca deranjeaza cu zgomotele sale pe ceilalti oameni, ma intrebam eu?) Vad si eu oameni care intra si ies pe usa un timpul Liturghiei, mai aud la unii cum le suna telefonul, si culmea acu' vreo 3-4 ani mi-aduc aminte unul chiar a vorbit la telefon in timpul slujbei! Alta data o batrina mi-a atras atentia ca nu trebuie sa fac nu stiu cum ceva, ci altfel!
Da, sint unele aspecte negative legate de felul cum se desfasoara viata in Biserica Ortodoxa. Sint unele persoane, credinciosi sau prelati, care nu fac cinste credintei Ortodoxe. Am stat si m-am gindit de ce exista astfel de lucruri si cine este vinovat ca ele exista. Am ajuns la concluzia ca de vina sint si enoriasii (sau inchinatorii) dar si, intr-o oarecare masura, preotul din acea biserica. Atentie, NU este de vina credinta Ortodoxa ca entitate confesionala! Vina o poarta oamenii pentru ca nu inteleg si nu vor sa se invete care sint regulile atunci cind intra intr-o biserica pentru a participa la Liturghie. Sint carti si tot felul de lucrari care explica aceste lucruri, eu insumi am ca crestin ortodox citeva pe aceasta tema in biblioteca, iar daca oamenii s-ar documenta putin altfel ar sta lucrurile.
Mai sint de vina uneori si preotii. Unii sint mai permisivi, altii sint mai stricti cu astfel de greseli. Acolo unde preotii sint putin mai severi, oamenii sint mai disciplinati. Mai mult, sint preoti in biserici care aproape la fiecare slujba, la sfirsit fac un fel de cateheza explicind oamenilor prezenti lucruri legate de functionarea Bisericii Ortodoxe, reguli, explicatii legate de practicile religioase din cadrul Bisericii Ortodoxe, si sa stii ca oamenii invata, inteleg si le devine tot mai draga Ortodoxia. Cu alte cuvinde comunicarea dintre preot si enoriasi, si educarea oamenilor sint foarte importante. Din acest punct de vedere ma bucur ca am in familie un preot (tinar) care comunica foarte mult cu oamenii din biserica. Si efectele pozitive se vad!
Referitor la inghesuiala de la moaste! Si aici ai dreptate! Uneori apar momente jenante, in care oamenii se calca pe (nu in) picioare atunci cind stau la coada pentru a se inchina. Si in acest caz tot oamenii sint cauza, adica proasta lor educatie. Sa stii ca in Iasi sint o multime de oameni intelectuali de confesiune ortodoxa. I-ai vazut pe acesti oameni impingindu-se la coada? Ai vazut profesori universitari calcindu-se pe picioare si impingindu-se in timp ce stau la coada la Sf. Parascheva? Nu, in schimb eu (pentru ca sint din Iasi) am vazut profesori universitari si alti intelectuali pe care ii cunosc, in alte zile inchinindu-se civilizat la Sf. Parascheva. Cu alte cuvinte, ceea ce vreau sa spun este ca oamenii fiecare in parte cu educatia pe care o are, pot imbunatati sau strica imaginea Ortodoxiei. Tot legat de educatie, as vrea sa-ti relatez un mic amanunt. Prin anii ‘90 cind am fost prima oara in Turcia am fost aproape socat sa vad cum oamenii stau la rind, unul in spatele celuilalt, la urcarea in tramvai (la Istambul)! Pentru mine, care ieseam pentru prima oara din tara a fost impresionant! M-am gindit mult timp la acest banal amanunt!
Si in fine, referitor la opinia ta ca Ortodoxia este o colectie de superstitii, te asigur ca nu este asa. In credinta ortodoxa nu exista superstitii! Nici macar una! Repet, nici macar una! Teoria ca in Ortodoxie sint superstitii este vehiculata mai ales in rindurile neoprotestantilor, care folosesc aceasta minciuna pentru a-si manipula proprii credinciosi si pentru a-si atrage altii.
Daca in Biserica Ortodoxa sint membri care fac greseli, nu inseamna ca Ortodoxia ca credinta este gresita. Tentinda oamenilor (mai ales a celor din afara ortodoxiei) este de a vedea ceea ce este negativ la ortodoxie, ignorind cu rea vointa lucrurile pozitive. Uite, as avea o curiozitate legata de persoana ta. Spune-mi, tu ce apreciezi la ortodoxie? De pe vremea cind ai fost ortodoxa, ce iti placea, ce apreciai la ortodoxie? Te invit sa facem acest exercitiu, sa facem un mic efort si sa vorbim despre lucrurile pozitive ale credintei Ortodoxe, nu numai despre lucrurile negative care tin de oameni.
Stiu ca la cultele protestante lucrurile sint bine organizate, exista deseori activitati sociale, oamenii se aduna, vorbesc, cinta impreuna, organizeaza diverse intilniri in care se discuta teme biblice si activitati sociale, etc., O asemenea organizare iti da sentimentul ca existi, ca unor oameni le pasa de tine, ca esti iubit si respectat. Insa, eu nu asa ceva am cautat! Eu am cautat ADEVARUL, pe mine m-a interesat veridicitatea credintei, autenticitatea ei. Si am gasit acest adevar doar in credinta Ortodoxa!
În ce an a fost introdus botezul la copiii mici? Încă de la începutul creştinismului. Ţi-a spus cineva altceva? Şi tu nu ai verificat? Pe cine consideri credibil, pe cei ce confundă Biblia cu un manual de interpretări libere, gen literatura română, sau consideri credibile mărturiile istoriei Creştinismului:
Origene ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: „Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împărtăşi ŞI PRUNCILOR botezul"
Irineu de Lyon (130-202!): "Iisus a venit să mântuiască prin Sine pe toţi, adică pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe COPII, pe tineri şi pe bătrâni"
... dacă apostolii, primele comunităţi şi Biserica apostolică au practicat botezul, cum poate fi înlocuit acest lucru cu nişte idei "filosofice" după 2000 de ani de creştinism, spunând că tocmai pruncii atât de vulnerabili nu ar avea nevoie de harul Duhului Sfânt primit prin botez?
Câtă dreptate ai atunci când spui că pentru multi ortodocşi nu văd în credinţa lor ceea ce ar trebui să vadă! Că nu merg pe linia unui comportament ireproşabil, că îşi aduc aminte de Biserică doar în momentele de necaz, iar în rest, mulţi dintre ei o ignoră complet. Este adevărat că mulţi nu-i cunosc învăţăturile cu adevărat (alunecând chiar în superstiţie), dar ce are de-a face LIBERTATEA acestor oameni cu SACRALITATEA BISERICII?
Nu este oare Biserica un loc în care li se respectă oamenilor libertatea, de a cunoaşte sau de a alege ignoranţa, (îndepărtarea lor de Biserică, pentru că Hristos nu întoarce nimănui spatele)? Nu există oare în Noul Testament suficiente dovezi ale faptului că libertatea (viciată) de a urma Cuvântul, ESTE ALTCEVA decât Sacralitatea Cuvântului (păstrat prin Biserică)? Este oare Biserica (ca mediu, ca loc de vindecare) doar un spaţiu al "elitelor" sau din ea fac parte şi "cei bolnavi"?
Hristos a spus într-adevăr că acolo unde sunt doi sau trei adunaţi în numele Său, este şi El în mijlocul lor, adică, este întotdeauna mai aproape de cei mai credincioşi, de inima lor, dar asta înseamnă oare că s-a dezis de cei "bolnavi"? Nici o clipă, până în ultimul moment al vieţii lor! Şi ei fac parte din "spitalul vindecării rănilor trupeşti şi sufleteşti" care este Biserica. Te smintesc aşa mult "leproşii" din Biserică? Poate şi pe mine, dar pe Hristos sigur nu l-au smintit...
Domnul Isus s-a botezat la 30 de ani.El nu a fost botezat de mic copil.Este scris Cine va crede se va boteza, este o conditie mai intai trebuie sa crezi.Si inca ceva numai botezul nu este suficient daca ti nu esti un om nascut din nou.Vedem Nicodim care era un fruntas al iudeilor si care a venit noapte la Domnul Isus pentru ca desi invata pe norod, el insusi nu avea siguranta mantuirii.
Du-te si mananca la mamaliga in alta parte! Te-am bagat in seama si nu stiu eu?
Tu te-ai bagat voind sa dai impresia ca stii, fara sa spui nimic. Cand mai inveti mai treci cu argumente, eu nu discutam de istorie ci de teologie daca stii ce e aia! Cand ai argumente explici cum sta treaba cand nu ai apari a prost!
Marcu 16,16 "Cine va crede şi se va boteaza se va mântui. Iar cine nu, va fi osândit".
La început, în procesul "răspândirii Evangheliei", când lumea nu era creştină, era normal ca iniţierea în creştinism să vizeze ÎN PRIMUL RÂND convingerea oamenilor maturi (dar nu doar pe ei!), botezarea lor MAI ÎNTÂI!
Cu ei a început totul, era normal. Când apostolii vizitau o comunitate pâgână, nu începeau pur şi simplu să le boteze pruncii şi apoi să le dea bună ziua. La început au fost vizaţi părinţii, şi mai apoi copiii.
În Marcu 16, 16, apostolul nu se referă la modul obişnuit în care familiile să-şi boteze sau să nu-şi boteze copiii. Prioritatea era LA ÎNCEPUT, răspândirea creştinismului. Şi acestă răspândire ÎNCEPEA bineînţeles cu cineva, cu cei maturi. Cei maturi erau „vectorul" răspândirii creştinismului, nu copiii. De la cei maturi, creştinismul era împărtăşit imediat şi restului falmilie, copiilor. Invers, pornind de la copii, nu se putea!
În mod LOGIC, Doar în acest CONTEXT trebuie înţeles citatul Marcu 16, 16. Astfel, se înţelege de ce nu există nici o interdicţie în privinţa copiilor!
La acest fel de botez se referă evanghelistul. La botezul care urma SĂ ASIGURE RĂSPÂNDIREA CREŞTINISMULUI! La început când nu exista nici o comunitate creştină, apostolii nu îndrăzneau să se gândească la vremuri în care familiile să fie deja creştine. Marcu 16, 16 nu se referă la modul în care, în mod normal se botează creştinii! El se referă NUMAI la RĂSPÂNDIREA creştinismului, la problematica acceptării (se va mântui) sau neacceptării lui (se va osândi)!
Mântuitorul S-a botezat doar "de ochii lumii", doar pentru a împlini formal legea VECHE, aşa cum tot la fel, formal, era respectată ziua de sâmbătă! Este exact acelaşi lucru! Hristos nu S-a lăsat botezat pentru că ar fi avut El ca Dumnezeu nevoie de botezul legii vechi, ci doar pentru a împlini formal legea veche.
Există o mare diferenţă între iudaic (evreiesc) care presupunea doar pocăinţă (doar cu apă, fiind doar simbolic) şi botezul creştin, cel care presupune TRANSMITERE DE HAR! Există vreo legătură între ele? Fiecare cult, fiecare religie are diferite forme de iniţiere, de "botez". Asta NU ÎNSEAMNĂ CĂ SE POATE PUNE SEMNUL EGALITĂŢII între Biserică şi hinduism, budism, islamism, iudaism, ş.a. Nu există paralelism între botezul iudaic făcut de Ioan Botezătorul (chiar cel asupra Mântuitorului) şi Botezul creştin!
Un element al religiei iudaice (botezul doar spre pocăinţă) nu poate fi luat şi transpus forţat în religia creştină! Acela era doar modul evreilor, în care botezul era CONDIŢIONAT de pocăinţă, act DOAR SIMBOLIC, fără a se primi iertarea! Botezul CREŞTIN şi harul primit la botez nu este condiţionat de vârstă sau de pocăinţă, pentru că este UN DAR, tot la fel cum viaţa este un dar.
Din ce motive primele comunităţi creştine au practicat încă de la început botezul copiilor?
Pentru că nu există ÎN MOD REAL condiţii de vârstă şi de pocăinţă (pentru iertarea păcatelor) înainte de botez! Am arătat mai sus contextul în care a fost scris Marcu 16, 16.
Botezul nu "este egal" cu mântuirea, iar condiţiile botezului nu sunt aceleaşi cu condiţiile mântuirii: credinţa, pocăinţă... Harul botezului este un DAR de început! Acest dar nu presupune imediat mântuirea asigurată!
Prin botez doar primim lucrarea necesară a HARULUI lui Dumnezeu asupra sufletului persoanei umane, încă din perioada când aceasta este foarte vulnerabilă (perioada formării şi edificării sale spirituale)!
Ca dovadă,
Origene ( 185 - 254 d.Hr!) spune: „Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împărtăşi şi pruncilor botezul"
Irineu de Lyon (130-202!): "Iisus a venit să mântuiască prin Sine pe toţi, adică pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bătrâni"
Ortodoxia rezista deoarece este o relicie a libertinismului in care fiecare face ce-l duce capul, iar dovada de netagaduit este : cautati in puscarii, si spuneti cati din alte culte sunt acolo si cati din ortodoxie sunt acolo.
Da, spun acest lucru si as mai adauga ca in ortodoxie predomina ANALFABETISMUL RELIGIOS, in care nimeni nu are habar sa sa-si sustina credinta cu ajutorul bibliei.
L-am intrebat pe un coleg o anumita problema din ortodoxie, si raspunsul lui a fost atat de confuz, incat nici el nu stia ce mai crede, de aici rezulta ca o luase pe,, miriste ''
Oameni buni, TREZITI-VA.
eu vreau dovezi concrete biblice cum ca ortodoxia este biserica adevarata, si ca promoveaza in exclusivitate principiile biblice si in acelasi timp, le si aplica in cadrul ei.
O biserica care nu stie ce-i,, cioca-boca '', este o biserica dezorientata.
N-ai ce sa le ceri, sunt atat de saraci in minimile cunostinte biblice, incat sunt dezorientati, sunt saraci in duh
Hai ca esti destept n-am ce zice. Plimba ursul ca ma plictisesti.
Ortodoxia a aparut de la inceput, de la Apostoli. Atunci a fost infiintata. Mai documenteaza te
Rezista pentru ca sunt religi ca cea Ortdoxa care nu doar mananca buzunarele oamenilor ci si mintea... Deci te rog sa citesti bine Biblia si raspunde-mi... Daca Dumnezeu a zis ca Sabatul este zi de odihna? cine suntem noi ca sa schimbam ziua. Daca Dumnezeu a interzis alcolul noi nu putem schimba asta, iar cand dumnezeu a spus vin se refera la must. De ce mancam carne de porc daca Dumnezeu spune in biblie ca e necurata?
De ce botezul se face la nastere daca Hristos s-a botezat la varsta de 30 de ani? Ortodoxi nu...adica esti obligat sa-i aparti Ortodoxie cum din pacate am patit si eu.
Dece in biserica se citeste alte carti in loc de ce-a mai importanta carte a religiei noastre, Biblia.
De ce sarbatorim ziua de nastere lui Hristos daca nici macar in Biblie nu scrie despre aceasta? Si multe altele.
Raluca vazand cum scrii nu e de mirare ca adventistii te-au prostit sa te duci la secta lor. Pur si simplu esti analfabeta draguto, nu stii sa te exprimi.
Dar e bine ca te-ai facut adventista. Puteai sa fii atee. Tine-te de credinta ta nu te lega de ortodocsi pentru ca pericolul nu vine de la ei, ci de la ateismul si marximul cultural care cuprind aceasta lume.
De ce intrebi pe TPU! si nu ma intrebi pe mine?
Adveventistii sint o secta (Biserica) neoprotestanta, derivata din invataturile lui Martin Luther, si a lui Calvin.
Marii reformatori care sa u razboit cu B catolica.Adventistii ca si toate cestele neoptotestante au forma mai accentuata de evlavie(pocainta)plus va practica respectarea Sabatului biblic si a micarii caser.
Pai ortodoxismul incalca flagrant citeva din cele mai mari porunci.Sa nu ti faci chip cioplit, ei i si fac.Sa nu te inchini lor, ei se inchina.
Adu-ti aminte de ziua Sabatului ei au uitat o si au pus in loc Duminica.
Sa nu maninci porcul etc etc.Ei maninca si nutrii si tot felul de lighioane.
Adventistii nu ca r fi nu stiu cit de departe de restul crestinismului, dar oricum ii diferentiaza porunca a patra Sabatul.
In masura in care pricep ei
. Respecta mincarile curate conform bibliei.
Si nu au icoane si chipuri cioplite.E un progres oricum.
Dumenzeu e clar cu poruncile, ce fac ortodoxi e in contrar cuc e zice Dumnezeu, nut e ruga la mort, sifnti etc.
Pentru milan9
sustii ca Mântuitorul S-a botezat doar "de ochii lumii", doar pentru a împlini formal legea VECHE, aşa cum tot la fel, formal, era respectată ziua de sâmbătă!
probabil data viitore vei sustine ca a si murit doar de ochii lumii?
nu frate, ci tot ce s-a antampla an viata lui a fost consecinta ascultarii de Tatal sau.
Iar daca vreun istoric sustine ca se botezau copiii, asta poate fi "cel mult o realitate"care nu ne poate impune neascultarea de Cartea Sfanta.
daca istoricii spun si e cert ca Isus a fost rastignit, nu le vom urma exemplul, ci vom citi la"carte" care e voia Domnului:indicat cu post si rugaciune.
Buna intrebare... cum ti-ai dat seama ca era vorba de EL?
anonim_4396 întreabă:
linarkfts întreabă: