Cele mai bune îndrumări pentru viata noastră le putem primi dacă alegem sa citim zilnic, de la cap la coada Biblia cu rugamintea către Tatăl nostru din ceruri sa ne lumineze mintea prin Duhul Sfânt ca să înțelegem ce vrea sa ne cominice prin Cartea Lui în ziua respectiva.
Lipsa de incredere in propria persoana, asta e raspunsul. Si de aici vine si auto-sugestionarea mistica. Oamenii care trag pentru ei (si pentru cei din jur, ca daca esti pe felie si ai incredere in tine, prosper, asta nu elimina posibilitatea de a fi filantrop non-teist) nu au timp/energie/nevoie de buru-buru mistic. Mersul la manastire mi se pare o sinucidere la patrat. Stiu un caz, o verisoara de-a nevestei... si era o fata foarte ok. Darrr...
Nu sunt de acord cu mănăstirile. Nici Mântuitorul și nici apostolii nici alți ucenici nu am citit despre ei că s-ar fi izolat de lume. Iar atunci când erau prigoniți fugeau din loc in loc și propovăduiau Evanghelia.
Timpul este scurt și nu mai stau să o lungesc în discuții prea lungi: mergi la biserica adventistă de ziua a șaptea și atunci vei ajunge să cunoști pe Dumnezeu.
Bolnavul spiritual se poate trata și singur acasă dacă își administrează tratamentul corect; dar dacă merge la spital (biserică) își va grăbi vindecarea.
Este cât se poate adevărată vorba majoriății românilor, că "până la Dumnezeu te omoară sfinții". Tocmai existența sfinților împiedică pe om să cunoască personal pe Dumnezeu și să aibă o relație cu El. Nu există nicăieri în toată Biblia vreo învățătură de închinare la vreun om sfânt. Singurul Dumnezeu, Sfânta Treime merită închinare. Restul de oameni sfinți merită respect și atât.
Cât despre job, caută mai întâi Împărăția lui Dumnezeu și neprihănirea Sa, și toate celelalte lucruri ți se vor da pe deasupra. La biserica adventistă vei învăța cum să faci practic acest lucru. Și cel mai important, vei învăța cum să ajungi să cunoști pe Dumnezeu. Aruncă la pământ prejudecățile cu privire la pocăiți, și nu da odihnă sufletului tău până când nu vei ajunge să cunoști pe Tatăl nostru ceresc, prin/pe Domnul Isus Hristos și prin Duhul lui cel Sfânt.
Îmi pare rău, dar sunt Creștin Ortodox și nu-mi lepăd credința. Orice-ar fi. Și Sfinții au puteri peste tot. Citește Acatistele lor dacă nu mă crezi.
În religia Ortodoxă, sfinții sunt mijlocitorii lui Dumnezeu. Ei Îl roagă pe Tatăl ceresc să ne ierte pe noi păcătoșii. O mărturie a măicuței Veronica susține că, azi Pământul mai șade, așa cum îl vezi tu, doar datorită Maicii Domnului și a rugilor ei constante. Și asta era viziune de pe vremea când nu exista tehnologie avansată, deci nu poate fi făcătură. Și asta se întâmpla chiar în perioada după Al Doilea Război Mondial. Cred și eu că după un așa război, Dumnezeu nu ne mai îngăduia nimic.
Iar dacă nu mă crezi nici așa, caută exorcizarea cazului fetei din Germania. Nu mai țin minte exact cum se numea, dar orice ar spune "medicii" și "lumea de știință" care apropo știința este tot a lui Dumnezeu, dacă noi credem că știința e doar știință și atât, bad.
Și ascultă cazul acela, în care fata era posedată de mai mulți demoni, pe care Maica Domnului i-a permis să intre ca să arate lumii că Dumneai Există. Și că Dumnezei există. Și noi ce am făcut. Am "inventat" știința. Cică noi. Suntem prea proști dacă noi credem că suntem noi Dumnezeu și am inventat ceva. DUMNEZEU CUNOAȘTE TOTUL, noi suntem doar o hoardă de bandiți care mai descoperim și noi ceva wow la 1000 de ani și vai ce "Dumnezei între ale științei suntem noi."
Discuţiile acestea le-au purtat şi enciclopediştii din secolul al XVIII-lea. Acolo unde catolicismul s-a dovedit inapt de dialog cu modernitatea (Franţa), ruptura dintre credinţă şi raţiune a fost drastică. De aceea iluminismul francez a fost în general antieclezial. În schimb acolo unde catolicismul s-a dovedit apt de reformare (Austria), s-a ajuns la un dialog între raţiune şi credinţă (Aufklärungul catolic, Şcoala Ardeleană etc.). Chiar nu vi se pare interesant faptul că preoţii transilvăneni au fost cei care au propagat folosirea paratrăznetelor ca mijloc mai eficient de combatere a daunelor meteorologice decât acatistele?! În această ordine de idei, exegeza istoric-critică nu este o invenţie diabolică, ci un instrument valabil de cunoaştere. Raţiunea nu anulează credinţa, la fel cum nici invers, credinţa nu poate anula raţiunea. Un om sănătos are nevoie de amândouă, de credinţă şi de raţiune, adică de spirit critic. Aceasta este convingerea mea, iar bazat pe aceasta, putem vedea că evanghelistul Marcu i-a enumerat pe fraţii lui Isus în evanghelia sa (Marcu 6, 3), fără ca acest fapt să ştirbească în vreun fel autoritatea cuiva. Băgarea capului în nisip este un procedeu specific struţului, pe care nu văd de ce l-ar adopta şi spiţa umană. --Mihai Andrei (discuţie) 18 februarie 2013 11:22 (EET)
Citește(ascultă) cartea "Calea către Hristos":
https://ellenwhiteaudio.org/ro/calea-catre-hristos/
Vei cunoaște cât de simplu este să cunoaștem pe Dumnezeu și să ne bucurăm de pacea Lui.
Eu cred ca ai puterea sa mergi înainte pe drumul tău. Nu cred ca e la mănăstire, părerea mea, cred ca poți sa ai un job decent cred ca poți reuși, doar sa ai încredere în tine, și în Dumnezeu. Eu cred ca ai reușit destul de mult având în vedere problemele cu care te frămânți, nu trebuie sa cazi în disperare, încerci cât va fi nevoie, nu ceda la primul obștescul sau al doilea.
Acum cateva luni voiai sa faci ritualuri satanice in padure
acum ti-ai gasit chemare la manastire....nici tu nu mai stii la ce sa te gandesti, patricio!
La botez sau la convertiré deja ai murit (ai si acceptat regatul crestin; te introduci, te initiezi, dezvolti in el). Regat cu tot ce prespune: lege, justitie, lumina, ética, respect, etc., fara erezie sau apostazie. Dupa teritorii sacre au aparut triburi, Canaan dupa aceea Regaturi.
Cand te lupti contra corpului cu post sau cum spune antropología platónica ca suntem o dicotomie sí trebuie sa vedem de exemplu nu organele exteriores ci cele interioare (esenta nu aparenta) inseamna ca in spatele aparentelor se afla o lume a spiritului.
In lumea spiritului este o alta realitate, conceptie si valori. Good poate sa te atraga asa ca un magnet care atrage acul. Fenomenul si lucrul in sine este o alta temática, alta specie, alt gen, alte predicate si alta esenta. O alta entitate o intalnire cu superiorul.
Descartes pune eu-l este in locul gandirii nu al existentei corporale. Spune ca substanta, locul, adevarul si realitatea sa afla in gandire. Deci il loc sa ne vedem mainile trebuie sa ne vedem gandirea, asta este realitatea nu cea exterioara. Un fel de exterioritate sau carapace versus interioritate. Sau conceptul de inima se refera la un núcleu si ceva ascuns. Gandirea este si ea o perceptie simtuala care are un loc si inceput mai primordial decat senzivitatea. Cumva gandirea +sensiblitatea sunt mai a priori si mai eu decat senzitivitatea. Senzitivitatea ajunge un nu eu sau ceva contra lui eu. Inima sau sensiblitatea nu inseamna tot conjunctul/colectia de experiente ci inseamna o sensibilitate fara lucrurile senzitive. Un fel de eu care gandeste, este sensibil insa fara senzitivitate.
Altii pun realitatea in alt loc. Si spun ca locul acela este eu-l. Mai spun ca locul acela este o substanta. Nu stiu daca intelegi ceva ca ti-am vorbit dupa ceea ceea ce am inteles si cred ca am priceput ceva.
Cunosti persoane care traiesc acolo, incat a ajuns sa te atraga viata in manastire? Eu nu cunosc, dar cred ca si maicutele sunt tot oameni, cu o droaie de defecte, ca orice om. Sunt si acolo destule motive pentru invidii, nervi, tristete, plictiseala. Si in plus ignorarea sexualitatii duce la si mai multe probleme.
Am vazut ca iti place sa ai o viziune mai ampla asupra spiritualitatii. Cum ar reactiona maicutele daca ar afla ca te intereseaza concepte de prin religii orientale sau tarotul? Ai putea sa fii excomunicata sau arsa pe rug
Divinitatea ii cheama pe multi sa intre pe un drum spiritual. Asta nu inseamna neaparat ca trebuie sa se calugareasca. Exista multa cunoastere mistica, la care are acces orice om care traieste in societate. E chiar sub nasul nostru, de exemplu sculptata in unele catedrale. Trebuie doar gasite cartile potrivite si cativa oameni care stiu sa le interpreteze. Apoi cu multa munca, se avanseaza putin cate putin pe drum.
Deci se poate trai o viata spirituala si in societate. Personajul asta a explicat mai bine ideea.
youtube.com/watch?v=97WMjE0dn4g
A fost un soi de mistic, ce a umblat prin lumea orientala si a adunat de acolo informatii. Zice ca exista inca un drum catre divinitate, pe langa cele 3 practicate de obicei - calugarul (rugaciunea), fachirul (sacrificiu, disciplina), yoghinul (meditatia). Al patrulea drum ar fi cel al omului echilibrat, care profita de adversitatile din societate ca sa se autodescopere si sa isi elimine defectele.
Nu zic ca a fost vreun mare maestru, zic doar asa ca imi place modul ala de a privi lucrurile.
Doar tu poti simti/auzi chemarea lui Dumnezeu, nu te pot indruma eu daca sa te duci la manastire, vointa de alegere e libera
Eu cred ca te straduiesti sa iti impui o anumita viziune asupra religiei, in loc sa iti gasesti o interpretare proprie a ei. Religia este o idee si fiecare persoana o percepe in mod diferit si de aceea zic ca bine ar fi sa te mai gandesti.
DeProfundis99 întreabă: