In Biblie nu este scris de traditie ci de credinta. Nici nu sunt pomenite icoanele, astea sunt ceva impuse de bisericile ortodoxe, sau de religia ortodoxa. la fe cum exista oameni care se roaga la Sf Nectarie pentru sanatate, unde scrie in Biblie de sf nectarie si de ce il privesc ortodocsii ca pe un mijlocitor cand singurul mijlocitor e Isus? Probabil in viziunea celor ortodocsi moastele si sfintii reprezinta oamenii sfinti care au facut minuni in viata lor si care ar merita sa fie preaslaviti pentru o eternitate, dar nu e asa. Exista niste daruri care sunt mentionare si in Biblie: darul prorociei, darul vorbirii in limbi, darul talmacirii viselor etc. De exemplu o persoana care are darul prorociei se poate ruga pentru tine si poate sa iti spuna unele lucruri despre viitorul tau, ceea ce ii arata Isus, iar tu sa observi chiar ca se intampla acele lucruri(asta se petrece in bisericile de pocaiti) iar pentru un ortodox sa se intample asa ceva s-ar numi "sfant". Dar in Biblie scrie "Fi-ti sfinti caci Eu sunt sfant" iar toti Copiii Lui sunt sfinti. Sfintii acestia pe care ii preamaresc unii oameni reprezinta doar niste oameni care si-au trait viata in deplina concordanta cu Dumnezeu, si asta e tot, dar o poate face oricine. Cat despre colive nu ma pot pronunta, nu apartin de ortodoxism si nu cunosc aceasta manifestare.
„--Ştiţi ce se afla deasupra deasupra Chivotului Legii şi DEASUPRA CELOR ZECE PORUNCI? Se aflau STATUILE (sau "CHIPURILE CIOPLITE") ale HERUVIMILOR, şi asta char la porunca lui Dumnezeu!„-- Diferența dintre idol și imagini, tablou, statue... idolului i se aduce închinare. Evreii nu se închinau laheruvimii de pe chivot
Deosebirea principală dintre un „chip" şi un „idol" constă în legătura pe care o are cu Dumnezeul creştin, cu religia creştină. Astfel, zeităţi antice precum Baal, Afrodita, Apollon, Iştar, sau contemporane: Ganesh, Kali, Buddha, sunt idoli doar pentru că reprezintă o CONCURENŢĂ la adresa DIVINITĂŢII REALE, şi a CREDINŢEI ADEVĂRATE.
Aceştia sunt idoli doar pentru Îl ÎNLOCUIESC TOTAL PE DUMNEZEU, nu din alte motive!
Obiectele care sugerau măreţia lui Dumnezeu, făceau trimitere la El, nu au fost niciodată văzute ca idoli: Chivotul Legământului, realizarea HERUVIMIILOR DIN AUR porunciţi de Dumnezeu, simbolul crucii, reprezentări murale de personae sau scene biblice…
Cei care cinstesc icoanele au în minte PERSOANA cu existenţă reală reprezentată acolo, ŞI ÎN NICI UN CAZ MATERIA. Nu li se aduce nicidecum închinare, ci sunt doar cinstite.
Dacă "închinare" înseamnă "divinaţie" – "raportare, recunoaştere a divinului", atunci trebuie în mod necesar semnalată o greşeală: de-a lungul timpului s-a făcut o confuzie (doar) SEMANTICĂ între CINSTIRE şi ÎNCHINARE, confundându-se cele două.
Greşeala este doar a confuziei de "termeni", nicidecum de "subiect". Un creştin orthodox nu a făcut niciodată confuzie de subiect între Dumnezeu şi sfinţi, între Divinitate şi obiecte de cult, etc… Acest lucru este valabil până şi pentru cea mai simplă bătrână de la ţară. Dumnezeu nu este confundat! Suntem creştini, ****!
Oricare dintre reprezentările iconografice ale unui sfânt este "la fel de bună ca şi celelalte"! Dar în acelaşi timp, au existat de-a lungul timpului, şi există în continuare, unele icoane prin care s-au săvârşit minuni şi pe care Dumnezeu le-a ales după a Sa ştiinţă. El este Cel care a ales icoanele, după cum tot El este Cel care a transmis harul vindecării şi posibilitatea minunii…
Posibilitatea realizării unei minuni este confirmată de Dumnezeu pe parcursul întregii Scripturi. Au existat de multe ori situaţii inedite prin care s-au petrecut minunile. Una dintre ele este şi cea din Vechiul Testament legată de proorocul Elisei:
"Apoi a murit Elisei şi l-au îngropat, iar în anul următor au intrat în ţară cete de moabiţi. Dar iată, odată când îngropau un mort, s-a întâmplat ca cei ce-l îngropau să vadă una din aceste cete şi speriindu-se au aruncat mortul în mormântul lui Elisei. Căzând acela s-a atins de oasele lui Elisei şi a înviat şi s-a sculat pe picioarele sale" ( IV.Regi13,20-22).
"Au existat de multe ori situaţii inedite prin care s-au petrecut minunile. Una dintre ele este şi cea din Vechiul Testament despre proorocul Elisei:
"Apoi a murit Elisei şi l-au îngropat, iar în anul următor au intrat în ţară cete de moabiţi. Dar iată, odată când îngropau un mort, s-a întâmplat ca cei ce-l îngropau să vadă una din aceste cete şi speriindu-se au aruncat mortul în mormântul lui Elisei. Căzând acela s-a atins de oasele lui Elisei şi a înviat şi s-a sculat pe picioarele sale" ( IV.Regi13,20-22).
Dovadă practică a faptului că trupul Sfântului este o prelungire a personalității Sale, care continuă să facă minuni deși s-a mutat la Domnul întrucât se află în vecinătatea luminii Dumnezeiești.
Ortodocsii nu au treaba cu exodul, sectantii si evreii da
Ai uitat sa-mi spui din ce secta te tragi, in legatura cu intrebarea ta e una ilogica, inseamna ca tu ai citit 3 versete si marsezi pe ele si dai funda celui care iti maguleste nestirea
Copiii lui Dumnezeu au treaba cu Cuvantul lui Dumnezeu, tu habar nu ai.Nici nu il cunosti si cu atat mai putin il pui in practica.
Buna intrebarea.
Raspunsul: niciunde! Biblia nu promoveaza asemenea practici.
Ai scris ceva clar, adica un citat din biblie si acolo spune clar cit se poate de limpede daca citesti cu atentie."cine va crede si se va boteza". Deci atentie cine va CREDE.Si tu crezi ca un nou nascut crede in ceva? Eu ma cam indoiesc de asta.Un nou nascut nu are cum sa creada si sa se boteze.Deci din start fraza asta se aplica celor care gindesc si stiu sigur ce vor sa faca. Celor care pot sa aleaga.Asa ca las-o mai moale cu povestile ca nu erau aia multi ca stiu si eu ce alte basme.Scrie clar cine va crede? Scrie atunci nu aicum sa aplicichestia asta la nou nascuti sau copii mici.Chestiile astea sint bagate debiserica ortodoxa si catolica, nicidecum nu vine de la Dzeu sau de la Isus.Nu stiu de ce tot persistati sa fie ca voi, sa fie asa cum voi interpretati cind scrie clar cine va crede.Dar na acum fiecare cit poate duce.
În mod logic, dacă pentru acest dar al lui Dumnezeu –harul primit la botez (privit ca dar şi nicidecum ca povară) ar avea nevoie de consimţământul copilului, atunci cu atât mai mult OMULUI AR TREBUI SĂ I SE SOLICITE CONSIMŢĂMÂNTUL şi în privinţa unui alt dar primit de la Dumnezeu: VIAŢA. Ar fi trebuit poate ca şi Dumnezeu să obţină acordul liberului nostru arbitru: dacă vrem să ne naştem sau nu... dacă suntem de acord cu primirea darului sacru al vieţii sau poate că nu... Sunt unii care vor să-L tragă pe Dumnezeu la răspundere pentru darurile Sale? Dar acest lucru este absurd.
Atât în cazul darului vieţii cât şi în cazul darului harului sfânt, Dumnezeu consideră aceste daruri absolut necesare dezvoltării copilului ca persoană, ca suflet, pentru a putea vorbi ulterior de un liber arbitru, de o voinţă liberă, care, are mai întâi nevoie de formare!
NICI UNUL dintre versetele care iau în considerare botezul, sau vorbesc despre botez NU AFIRMĂ şi nici NU SUGEREAZĂ că primii creştini nu îşi botezau copii, că ar fi comis această barbarie.
A accepta o astfel de interdicţie pentru copii, (în timp ce în Sfanta Scriptură NU SCRIE NICĂIERI că ei NU S-AR FI BOTEZAT) reprezintă un grav abuz asupra învăţăturilor Bisericii creştine, cea de 2000 de ani nu a lăsat pe nimeni în afara harului primit în dar:
Origene ( 185 - 254 d.Hr!) spune: „Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împărtăşi şi pruncilor botezul"
Irineu de Lyon (130-202!): "Iisus a venit să mântuiască prin Sine pe toţi, adică pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bătrâni"
Adica eu sunt copilul lui Dumnezeu, eu nu stiu cum sectantii sunt atoatestiutori si daca-i intrebi ceva raspund altceva, se eschiveaza tot timpul
Tot n-ai spus din ce secta te tragi, dar dupa cum ii aperi pe penticostali, oricum sectantii sunt copii diavolului si nu ai lui Dumnezeu,
Din cuvintele tale vei fi salvat si din cuvintele tale vei fi osandit. Se vede dupa rautatea si ura care te stapanesc a cui fiu esti.
Nu cred ca sectantii sunt atotstiutori si nu inteleg de ce daca cineva nu este ortodox ii spunem ca este sectant. De ce nu esti tu sectant? Crezi ca cine nu este ortodox este copilul diavolului, asa cum ai zis? Daca esti asa credincios, inseamna ca stii ca nu-i frumos ce faci si ce zici. Acesta este un site unde putem schimba informatii si fara sa ne jignim, nu crezi?
Ironia nu-si are rostul
Eu nu vorbesc de la mine, argumentele mele sunt bazate pe biblie. Este ceva ce ti se pare ca am gresit?
A fi mantuit nu inseamna neaparat a fi botezat ( exemplu : talharul de pe cruce ). Prima mentionare a botezului copiilor mici este abia in anul 253. Am cautat ceea ce ai scris tu de la Origene insa nu am gasit o sursa demna de incredere. Cu privire la ceea ce scrie Irineu iti dau doar un verset : Căci cu inima se crede spre dreptate, iar cu gura se mărturiseşte spre mântuire. Romani 10, 10. Si cred ca ii vorba de gura "personala" nu a altora. Si inca o treaba vreau sa te intreb : crezi ca de 2000 de ani toti cei botezati fiind copii mici au mers in viata vesnica?
Nu scrie nici unde de asa ceva! Aceste traditii au fost mostenite dinaintea lui Isus iar cultul ortodox si catolic au tinut foarte mult de acele traditii
OctavianDanielMaria întreabă: