Alt destept! Aici vorbeste de focul curatiei si de focul harului. Sper ca adimiti ca focul curateste si purifica.Prin acest intelegem ca Duhul Sfant vine si focul(metaforic) curateste pe om de pacatul stramosesc, in el aprinzandu-se focul harului si iubirii de dumnezeu.Plus cum naiba ai boteza tu copilul cu foc? Adica l-ai arde?
Evident ca accept ideea ca focul curateste si purifica, tocmai de aceea a fost inventat Iadul pentru crestinii care interpretaza scriptura altfel decat a inspirat-o Duhul Sfant RABINILOR altei religii, pentru ca focul Harului minciunii sa fie purificat prin adevarul lui Dumnezeu.
Voi ca si crestinii nu aveti nicio legatura nici cu Dumnezeul lui Moise si nici cu sfanta scriptura pe care Dumnezeu a inspirat-o rabinilor, pentru ca nici Domnul Rabin Isus din Nazareth nu s-a adresat niciodata crestinilor, asa ca "duhul sfant" al crestinilor este Duhul Minciunii si al sarlataniei, tot asa nu exista niciun pacat stramosesc decat ca forma de a manipula fraierii care nu inteleg ca crestinismul este doar o facatura pusa la cale de niste oameni fara Dumnezeu, deci nu este religie ci un istrument politic de prostit, belit si manipulat masele de oameni dupa ce au fost transformate in oi.
Asa ca termenul de "destept" pe care mi-l atribui, ar trebui sa-l adresezi celor care doar CRED dar nu STIU nimica!
Nainte de a începe să gândim la lucrarea Duhului Sfânt, să ne ocupăm puţin cu cuvintele de la Matei 3:11 bookmark document şi Luca 3:16 bookmark document: „El vă va boteza cu Duh Sfânt şi cu foc".
Mulţi gândesc la versetele acestea, ca şi când ele ar spune: „El vă va boteza cu focul Duhului Sfânt" şi îi auzim vorbind mereu despre „botezul cu foc" şi rugându-se pentru el. Ei se gândesc în felul acesta la revărsarea Duhului Sfânt în ziua Cincizecimii şi la „limbile ca de foc" care s-au aşezat pe ucenici, ca un semn clar că Duhul Sfânt fusese turnat peste ei.
Când citim versetele acestea cu atenţie, observăm că ideea aceasta nu este dreaptă. Ele vorbesc desigur despre un botez cu foc, dar acesta este ceva cu totul diferit de botezul cu Duh Sfânt. Citim: „El vă va boteza cu Duh Sfânt şi cu foc". Deci despre două botezuri se vorbeşte aici: unul cu Duh Sfânt şi altul cu foc.
Focul în Scriptură este totdeauna o imagine a judecăţii, a pedepsei. Lucrul acesta poate fi văzut foarte bine în Matei 3:12 bookmark document. Revărsarea Duhului Sfânt însă nu este o judecată, ci este o faptă a harului măreţ, în aşa fel încât în Ioan 14:16 bookmark document Domnul Isus mereu şi mereu promite ucenicilor Săi revărsarea aceasta, ca o mângâiere. Botezul cu Duh nu poate fi deci acelaşi lucru cu botezul cu foc. Domnul Isus ne face să vedem clar lucrul acesta şi în Fapte 1:5 bookmark document, Unde El spune: „Ioan a botezat cu apă, dar voi, nu după multe zile, veţi fi botezaţi cu Duh Sfânt". Sunt aceleaşi cuvinte ca cele folosite de Ioan Botezătorul, cu adăugarea faptului că botezul cu Duh Sfânt avea să aibă loc „nu după multe zile". Şi nu se spune nimic despre botezul cu foc. N-ar fi de neînţeles lucrul acesta, dacă botezul cu foc ar fi trebuit să aibă loc la Cincizecime? Citind cu atenţie Matei 3:11 bookmark document în contextul în care se găseşte, vom putea să vedem care îi este înţelesul.
În prorociile Vechiului Testament privitoare la venirea Domnului Isus, două consecinţe ale venirii Lui sunt prezentate neîncetat: binecuvântările şi slava pentru cei temători de Dumnezeu, şi judecata pentru cei mândri şi pentru lucrătorii fărădelegii (vezi, de exemplu, Isaia 61:1-2 bookmark document, Maleahi 4:1-3 bookmark document). Fără îndoială, consecinţele acestea pot să nu fie văzute ca fiind în acelaşi timp. Evreul evlavios aştepta ca Mesia să-l elibereze, judecând pe vrăjmaşii lui. Şi lucrul acesta îl găsim în mulţi psalmi de blestem, în care psalmistul se bucură de judecata care va veni peste cel rău. Vezi, de exemplu, Psalmul 58:6-11 bookmark document, Psalmul 83 bookmark document, Psalmul 109 bookmark document etc. Judecata aceasta trebuie să aibă loc atunci când Dumnezeul cerurilor Îşi va fi aşezat împărăţia pe pământ (Daniel 2:44 bookmark document) şi o va da Mesiei, Fiului Omului (Daniel 7:13, 14 bookmark document). Ioan Botezătorul era cel care mergea înaintea împăratului, aşa cum a fost anunţat în Isaia 40 bookmark document sau în Maleahi 3 bookmark document şi 4, ca cel care trebuia să predice evanghelia împărăţiei: „Pocăiţi-vă, căci împărăţia cerurilor s-a apropiat". Şi găsim lucrul acesta prezentat în Matei 3 bookmark document şi în Luca 3 bookmark document.
Este trist faptul că poporul privit ca un tot nu era temător de Dumnezeu. În afară, ei arătau că se ţineau de Cuvântul lui Dumnezeu şi împlineau cele prescrise de lege. În realitate, starea lor era întocmai ca în timpul lui Maleahi, când numai foarte puţini se temeau de Dumnezeu. Rămăşiţa aceasta credincioasă a crezut cuvintele lui Ioan, că împărăţia s-a apropiat. Ei au fost botezaţi cu botezul pocăinţei (Fapte 19:4 bookmark document) şi astfel s-au despărţit de poporul care nu se temea de Dumnezeu. Prin botezul lor, ei mărturiseau că starea în care se găsiseră până atunci era cu totul nepotrivită pentru venirea împărăţiei şi a împăratului ei.
Au venit şi căpeteniile religioase ale poporului – din nefericire fără să se fi pocăit. Ioan şi-a îndreptat cuvântul şi spre ei. El venise pe calea dreptăţii (Matei 21:32 bookmark document) şi de aceea le-a vorbit despre pocăinţă, vestindu-le în acelaşi timp judecata pentru orice nedreptate înfăptuită. El boteza cu apă – un semn în afară al despărţirii de rău, care totuşi niciodată nu putea produce curăţirea lăuntrică. Chiar şi botezul creştin vorbeşte despre moarte, despre îngropare – niciodată despre viaţă. Şi Ioan nu era Mesia, era numai un „glas al celui care strigă". Dar, după el, avea să vină Unul mai mare decât el, care era atât de mult mai presus de el, încât el nu era vrednic să-I dezlege încălţămintele. El era Dumnezeu Însuşi, Domnul, Dumnezeul legământului lui Israel (Zaharia 12 bookmark document şi 14). Prin El avea să se arate harul şi adevărul (Ioan 1:17 bookmark document, Matei 11:16-19 bookmark document, Luca 7:32-35 bookmark document). El avea să boteze cu Duh Sfânt şi cu foc – cu Duh Sfânt ca urmare a celei dintâi veniri a Lui, ca putere a binecuvântării lui Dumnezeu în împărăţia cerurilor în forma ei de acum, în timp ce Adunarea era despărţită de iudei (Fapte 2:40, 47 bookmark document). Cu foc: El va aduce judecata lui Dumnezeu peste această lume, când, într-o flacără de foc, El se va răzbuna pe cei care nu Îl cunosc pe Dumnezeu (2. Tesaloniceni 1:8 bookmark document).
Duhul Sfânt curăţă nu numai în afară. El ne înnoieşte mintea (Romani 12:2 bookmark document) şi este puterea dumnezeiască din noi, care ne desparte de toate influenţele firii păcătoase. El ne leagă de slava în care Dumnezeu ne-a introdus – în tot ce ne-a descoperit Dumnezeu despre Sine însuşi – biruind tot ce ne-ar împiedica să ne bucurăm de privilegiile acestea. Focul este judecata care nimiceşte răul. Astfel, amândouă înlătură ce este greşit, dar pe căi diferite.
Ioan Botezătorul nu ştia toate acestea. Din ce este scris în 1. Petru 1:10-12 bookmark document putem înţelege că prorocii deseori vesteau lucruri care treceau dincolo de propria lor înţelegere. Şi este clar că felul în care Hristos a împlinit prorocia lui Ioan a fost arătat mai târziu; trebuia să aibă loc „taina lui Hristos, care n-a fost făcută cunoscută fiilor oamenilor în celelalte generaţii" (Efeseni 3:2-12 bookmark document). Prorociile Vechiului Testament în general nu arată că ar fi o distanţă în timp între venirea Domnului pe pământ în har şi venirea Sa pe pământ în slavă şi pentru judecată. Dacă iudeii s-ar fi pocăit la predicarea lui Ioan şi ar fi primit pe Domnul Isus, atunci nu s-ar fi întâmplat lucrul acesta şi împărăţia ar fi fost stabilită chiar atunci în slavă. De aceea Domnul Isus în predica de pe munte arată însuşirile pe care ar fi trebuit să le aibă cei care aveau să intre în împărăţia cerurilor, în Matei 5:8-12 bookmark document, totuşi, vedem că El este lepădat de evrei şi în Matei 13:1 bookmark document Domnul iese din casă (Israel) şi stă lângă mare (celelalte naţiuni). Acolo El arată, în cele şapte pilde bine cunoscute, ce a devenit împărăţia aceasta în urma lepădării împăratului, dar şi cum va fi curăţită la sfârşitul veacului, toată neghina fiind arsă (botezul cu foc).
De asemenea, cum împărăţia aceasta, curăţită, va fi descoperită în slavă, partea ei pământească fiind numită împărăţia Fiului Omului (versetul 41) şi partea cerească, împărăţia Tatălui (versetul 43). Atunci prorocia lui Ioan va fi împlinită pe deplin. Atunci împărăţia cerurilor se va arăta în putere şi slavă şi Domnul Isus va boteza pe Israel cu foc.
Între timp, totuşi, ceva nou are loc. Împăratul lepădat găseşte o comoară în ţarină, o perlă de mare preţ (versetul 44-46); adunarea este descoperită. El vinde tot ce are, ca să intre în stăpânirea ei (Efeseni 5:25-27 bookmark document); şi, prin Duhul Sfânt, o botează în trupul Său (1. Corinteni 12:13 bookmark document). Acesta este botezul cu Duh Sfânt despre care a prorocit Ioan şi care a avut loc la Cincizecime (Fapte 2 bookmark document).
Uneori „limbile ca de foc" (Fapte 2:3 bookmark document) sunt luate ca dovadă că „botezul cu foc" ar fi în adevăr identic cu botezul cu Duh Sfânt. Totuşi aici nu ne spune că era foc, ci „ca de foc". Erau limbi; ele arătau că cei asupra cărora veneau vor vorbi. Aceasta înseamnă că puterea Duhului Sfânt avea să se arate în predicarea Cuvântului, pentru că acest Cuvânt care, întocmai ca focul, judecă toate lucrurile (Evrei 4:12 bookmark document) să poată fi vestit cu putere (Fapte 1:8 bookmark document). Faptul că limbile au fost „împărţite" este, gândesc, un indiciu că mărturia aceasta avea să fie îndreptată nu numai spre iudei, ci şi spre celelalte popoare.
Cât de măreţ este harul lui Dumnezeu, care ne dă nu tot ce cerem noi, ci numai ce este bun pentru noi! Dacă El ar fi răspuns rugăciunilor copiilor Săi, în care ei au cerut „botezul cu foc", unde am mai fi! „fiindcă Dumnezeul nostru este un foc mistuitor"
1 Daca nu cunosti datele exacte ale problemei(fie ea si religioasa) nu ai cum sa gandesti corect, asa ca speculatia pe baza de credinta = NESTIINTA nu iti perimite sa gandesti corect.
2 Degeaba citesti scriptura daca nu intelegi faptul ca scriptura pe care o citesti NU este inspirata de Dumnezeu ci este o scriptura FURATA de la o alta religie, si care apoi este interpretata in mod mincinos si interesat.
3 Religia crestina, nepornind de la Dumnezeu, nu poate avea nici Duhul lui Dumnezeu, ci doar eventual duhul sarlatanilor care au furat scriptura religiei mozaice si in credulitatea lor(ca sa nu zic altfel) au impresia ca furand scriptura l-au furat si pe Dumnezeul ei din ceruri.
Asa ca rabinul Isus care nu s-a adresat niciodata crestinilor nu putea sa gandeasca ca un crestin pentru ca el nu era crestin, iar cand el spune in 1 Corinteni 3:16 ca Duhul lui Dumnezeu este chiar in noi insine adica in corpurile noastre, botezul este cel venit de sus, adica din creierele noastre care au ajuns sa fie dominate de CONSTIINTA asa cum reiese si din Ioan3.3
Asa ca retine ca scriptura numita Biblia nu este o scriptura crestina si nici nu trebuie interpretata ca fiind una crestina, asta chiar daca crestinii fara Dumnezeu si-au insusit-o tocmai din cauza ca nu au avut un Dumnezeu care sa le-o inspire, asa ca tot ca scrii tu aici este pura glasolalie, adica un fel de "frunza verde loboda toata lumea-i sloboda sa creada si sa scrie ce vrea!