Are legătură cu profeţia de la Daniel 2:44 Şi, în zilele acestor regi, Dumnezeul cerului va ridica un regat care nu va fi nimicit niciodată. Regatul acesta nu va trece în stăpânirea altui popor. El va zdrobi şi va pune capăt tuturor acestor regate şi el însuşi va dăinui pe timp indefinit
In exegeza (lumea "scholarilor") Isus este vazut ca un profet apocaliptic ce credea ca lumea este corupta. Ce Isus astepta e sa vina Fiul Omului (ce e diferit de Isus insusi) si acesta va "casapi" raul si va instaura un regat de pace etern sub conducerea acestui Fiu al omului.
De asemeni, acest mesaj apocaliptic era asteptat sa fie iminent ("generatia asta nu va trece... ").
Iti recomand o carte a lui Bart Ehrman: "Did Jesus Exist?" ce are un capitol dedicat asupra ce se poate decide istoric despre Isus si ce stim si de ce stim acestea despre el daca vrei sa citesti condensat.
Daca vrei extins: Jesus: Apocalyptic Prophet of the New Millennium (tot de Bart Ehrman)
O sursa condensata de doar 18 pagini ce condenseaza si mai mult: http://www.academia.edu/927031/Jesus_and_Apocalypticism (text in engleza)
Probabil va fi mai bine să citeşti singură articolul decât să fac un rezumat.
http://wol.jw.org/ro/wol/d/r34/lp-m/1102005138
http://wol.jw.org/ro/wol/d/r34/lp-m/1102002070?q=cer+este+regatul&p=par
O zi bună.
"Fariseii au intrebat pe Isus cand va veni Imparatia lui Dumnezeu. Drept raspuns, El le-a zis: "Imparatia lui Dumnezeu nu vine in asa fel ca sa izbeasca privirile.
Nu se va zice: "Uite-o aici!" sau: "Uite-o acolo!" Caci iata ca Imparatia lui Dumnezeu este inauntrul vostru."" (Luca.17:20,21)
Comentarii biblice ale versetulu 20:
"Când va veni împărăţia. Erau acum aproape patru ani de când Ioan Botezătorul începuse să proclame că „Împărăţia cerurilor este aproape [„s-a apropiat"] (vezi Matei 3, 2; vezi la v. 1). De cel puţin doi ani locuitorii Galileii Îl ascultau pe Isus proclamând aceeaşi solie (vezi la Matei 4, 12; Marcu 1, 15). Acum, Fariseii vin cu întrebarea cât mai trebuie să aştepte până să spere să vadă dovezi pipăibile privitoare la faptul că împărăţia vine cu adevărat. Punând această întrebare Fariseii pun la îndoială în mod foarte evident mesianitatea lui Isus şi lasă să se înţeleagă că El era un fals Mesia.
Lui Dumnezeu. Se pare că concepţia lor eronată cu privire la împărăţia mesianică era ceea ce îi îndemna pe Farisei să pună întrebarea aceasta (vezi la cap. 4, 19). Ei concepeau împărăţia lui Dumnezeu ca pe o entitate politică, cu împăratul Mesia ca un suveran trecător care urma să biruiască toate naţiunile şi să le supună stăpânirii iudaice (vezi vol. IV, p. 25-38). Întrucât visurile lor egoiste încă nu se materializaseră, Fariseii erau siguri că „împărăţia" încă nu venise. În mintea lor ea era încă în viitor.
Nu vine pe văzute. Literal, „nu cu veghere îngrijită". Împărăţia despre care vorbiseră Ioan şi Hristos, împărăţia harului, venise deja, dar Fariseii orbi nu o observaseră deoarece ei urmăreau numai arătarea din afară a lucrurilor (vezi 1 Samuel 16, 7). Ei nu fuseseră martori la seme care să poată fi interpretate ca vestind felul împărăţiei pe care o aveau în mintea lor. Ar fi fost nevoie de discernământ spiritual pentru a observa venirea împărăţiei harului divin în inimile oamenilor (vezi la Luca 17, 21)."
Comentarii biblice ale versetului 21:
"Înăuntrul vostru. Adică, însemnând fie, „în mijlocul vostru" sau „în inimile voastre". Au existat dispute cu privire la care înţeles este favorizat de context aici. Unica altă întrebuinţare în NT a cuvântului tradus aici „înăuntrul" are clar înţelesul de „înăuntrul" şi nu „în mijlocul" (vezi Matei 23, 26). Împărăţia harului divin cu siguranţă nu era în inima Fariseilor şi tocmai faptul acesta i-a condus pe mulţi comentatori să favorizeze exprimarea „în mijlocul vostru". Totuşi Isus se adresa în mod lămurit Fariseilor (vezi la Luca 17, 20). Ar trebui să fie totuşi observat că, chiar şi aşa, afirmaţia lui Isus nu cere înţelesul „în mijlocul vostru". Se putea ca El să zică simplu: „Împărăţia lui Dumnezeu nu este ceva ce voi puteţi aştepta să vedeţi prin cercetare de aproape cu proprii voştri ochi. Voi o veţi descoperi, dacă aceasta urmează să aibă loc, înăuntrul propriei voastre inimi".
Sursa: http://www.adventist.ro/index/materiale-de-studiu/comentarii-biblice.html
" Inseamna ca imparatia lui Dumnezeu va veni si pe pamant? "... a venit deja demult.
"Imparatia cerurilor" pare a fi si o putere spirituala sau psihica si cine stie si vrea sa ajunga la ea... poate.
Misiunea lui Iisus pe Pamant a fost de a aduce "Vestea cea buna" (evanghelie=vestire, sau = "informare" in limbajul modern) deci: "vestea cea buna"este ca "a venit imparatia cerurilor"... inca de pe vremea lui Ioan Botezatorul. (Din zilele lui Ioan Botezatorul pana acum, Imparatia cerurilor se ia cu navala, si cei ce dau navala pun mana pe ea. Mat.11:12 ) (Daca Eu scot pe demoni cu Beelzebul, feciorii vostri cu cine ii scot? De aceea ei va vor fi judecatori. Iar daca Eu cu Duhul lui Dumnezeu ii scot pe demoni, atunci iata ca a ajuns la voi imparatia lui Dumnezeu. Mat.12:27,28)
Imparatia cerurilor nu pare a fi o "imparatie fizica", exact ce zicea si anonimg.
Iti dau un exemplu si de la 'oamenii de stiinta', care incep ca si tine sa descopere importanta Bibliei, care este infinita, si a rugaciunilor.
Ti-am copiat de un anume semi, asa va zic eu, lui ma rog,
' Iata asadar
dupa Edgar Cayce, corepondenta intre versetele
rugaciunii si
principalele glande endocrine
stimulate:
TATAL NOSTRU CARE ESTI IN
CERURI actioneaza
asupra glandei pituitare, cu rol de
declansator
al
procesului;
SFINTEASCA-SE NUMELE TAU actioneaza
asupra glandei pineale;
VIE IMPARATIA TA deschide tiroida si
regleaza functia acesteia;
FACA-SE VOIA TA PRECUM IN
CER deschide
tiroida;
ASA SI PE PAMANT actioneaza asupra
timusului;
PAINEA NOASTRA CEA SPRE FIINTA DA-NE-O NOUA
ASTAZI deschide
gonadele, glandele sexuale;
SI NE IARTA NOUA GRESELILE DUPA CUM SI NOI
IERTAM actioneaza
asupra glandelor suprarenale;
SI NU NE DUCE PE NOI
IN ISPITA actioneaza
asupra celulelor Lyden, celule secretoare de
hormoni;
SI NE FERESTE DE CEL RAU actioneaza
din noi asupra timusului;
CA A TA ESTE IMPARATIA actioneaza din nou
asupra tiroidei;
asupra glandei pineale;
SI MARIREA redeschide pituitara;
AMIN formula de inchidere a acestor centri
energetici si de reconectare la planul
terestru.
Astfel Cayce
este de parere ca riscul aparitiei
unor boli sau
afectiuni nervoase este nealarmant pentru
persoanele
care gandesc pozitiv sau se roaga in mod
frecvent.'
Am verificat pe mine puterea rugaciunii, poate nu am inteles mereu 'la subiect', doar realizarea ca stare de bine.
Exista si alte interpretari, nu se contrazic, doar explica infima parte a intelegerii de care sunteti capabili.
Mda, trebuie să aibă şi Edgar Cayce o ocupaţie.
Fiecare cu părerea lui.
Nu va veni nicio imparatie a lu Dumniezo, o sa am eu grija de asta asa ca mai bine ai incepe sa mi te rogi, altfel te las sa arzi in cazanul cu azotat de amoniu.
Nu în zadar Dumnezeu profeţeşte că va fi "un cer nou şi un pământ nou".
Este deci posibil ca pentru viaţa veşnică inclusiv pământul să fie un loc de convieţuire a oamenilor.
Nu am putea crede că pământul va fi singurul loc al vesniciei (ar însemna să limităm fie puterea, fie bunătatea lui Dumnezeu), mai ales că Scriptura menţionează ŞI EXISTENŢA UNEI "MARI MULŢIMI ÎN CER"!
Dumnezeu le spune oamenilor: "Şi din cer au auzit glas puternic, zicându-le: Suiţi-vă aici! Şi s-au suit la cer, în nori, şi au privit la ei duşmanii lor." Apoc.11, 12.
Scriptura confirmă şi existenţa "cerului" ca loc al veşniciei. El se poate referi chiar la un spaţiu, nelimitat, armonios, lipsit de monotonie, cu mult peste farmecul existenţei actúale:
- "După acestea, am auzit, în cer, ca un glas puternic de mulţime multă zicând: Aliluia! Mântuirea şi slava şi puterea sunt ale Dumnezeului nostru!" Apoc 19, 1 (SUFLETELE DIN CER pot răspunde)
- "Căci ştim că, dacă acest cort, locuinţa noastră pământească, se va strica, avem zidire de la Dumnezeu, casă nefăcută de mână, veşnică, înceruri." II Corinteni 5, 1
- "Căci de aceea şi suspinăm, în acest trup, dorind să ne îmbrăcăm cu locuinţa noastră cea din cer" II Corinteni 5, 2
- "Şi a trâmbiţat al şaptelea înger şi s-au pornit, în cer, glasuri puternice care ziceau: Împărăţia lumii a ajuns a Domnului nostru şi a Hristosului Său şi va împărăţi în vecii vecilor." Apoc 11, 15
- "Şi am auzit glas mare, în cer, zicând: Acum s-a făcut mântuirea şi puterea şi împărăţia Dumnezeului nostru şi stăpânirea Hristosului Său, căci aruncat a fost pârâşul fraţilor noştri, cel ce îi pâra pe ei înaintea Dumnezeului nostru, ziua şi noaptea." Apoc 12, 10
-"Pentru aceasta, bucuraţi-vă ceruri şi cei ce locuiţi în ele. Vai vouă, pământule şi mare, fiindcă diavolul a coborât la voi având mânie mare, căci ştie că timpul lui e scurt." Apoc 12, 12
- "Şi şi-a deschis gura sa spre hula lui Dumnezeu, ca să hulească numele Lui şi cortul Lui şi pe cei ce locuiesc în cer." 13, 6 etc..., etc.
recedaniel3 întreabă: