| sabin89 a întrebat:

În urmă cu aprox. trei mii de ani (cam atunci se pare că a trăit David), au fost consemnate următoarele cuvinte: "Încă puțină vreme și cel rău nu va mai fi" ps. 37:10. Ce se înțelegea pe vremea aceea prin "puțină vreme"? Cam la fel cum înțelegem noi astăzi? Adică vreo câteva zile, sau luni sau, să zicem, câțiva ani? Aveau anticii o interpretare diferită pentru cuvântul "puțin"?
Întreb pentru că a trecut atât de mult timp și cel rău încă este. E chiar aproape de granița noastră. A invadat Ucraina.

19 răspunsuri:
| RAY a răspuns:

De ce este rusia acel rau?

| minrest a răspuns (pentru RAY):

A dat doar un exemplu, din foarte multe, ca raul inca exista.

| minrest a răspuns:

David vorbeste de dusmanii lui, el spera ca in curand acestia nu vor mai fi, probabil ca intentiona sa ii omoare. Ce cauta atunci rugaciunea lui David, psalmul, in Biblie? David are in vedere ca toti credinciosii, cei ce vor crede in ce credea el, se vor regasi in acest psalm, caci toti vor avea probabil dusmani care le vor pune viata in pericol, si toti vor spera sa ii ajute Dumnezeu sa faca fata dusmanilor lor, in cel mai bun caz sa ii si omoare, cu condintia insa ca sa faca si acestia voia Domnului. Caci David facea voia Domnului, a impus un monoteism cat mai strict si a reusit chiar sa opreasca aducerea de jertfe pe inaltimi. David se simte inspirat, stie ca a dat o forma poetica si in acelasi timp plina de evlavie nelinistii lui in fata dusmanilor, asa ca propune aceasta rugaciune tuturor credinciosilor stramtorati de dusmani. Nu vad de ce am vedea aici o prezicere privind disparitia celor rai. Pe de alta parte, se pot face preziceri, dar e bine sa fie mai limitate, restranse la categorii mai precise decat multimea tuturor celor rai. De exemplu, Odin a prezis disparitia Uriasilor Inghetati. Nu am vazut si nici nu am auzit de existenta vreunui Urias Inghetat; a avut dreptate Odin.

| sabin89 explică (pentru minrest):

Tu cum știi, e psalmul 37 sau 36? Și cum interpretezi cuvintele lui Pavel de la Ev. 10:37?

| minrest a răspuns (pentru sabin89):

1. Este psalmul 37. 2. Toti crestinii in secolul 1 asteptau venirea lui Isus din zi in zi, iar Pavel nu facea exceptie, dupa cum se vede in multe pasaje, nu numai in asta. Si asta pentru ca Mesia face niste lucruri precise: pacea mondiala, toti oamenii Il cunosc pe Dumnezeu, toti evreii revin in tara sfanta, intelegere si bunavointa intre oameni. Ori, Isus nu a facut nimic din toate astea, chiar dimpotriva. Inseamna ca va veni cat mai repede sa le faca. Cu timpul, cum Isus nu venea, au facut o rationalizare, asa se numeste cand cream o teorie care justifica ceva evident fals in care nu putem sa renuntam sa credem, si au zis ca Isus va face toate astea la a doua venire. Dar Pavel si ceilalti crestini nu stiau de o a doua venire, ei credeau in revenirea lui Isus dupa o mica intrerupere in care rezolva ceva in ceruri.

| sabin89 explică (pentru minrest):

Eu zic 37:10, cel ce și-a șters răspunsul a zis 36:10, iar tu zici 37:2. Chiar așa încurcate sunt căile?

https://www.google.com/......ps?/search

| minrest a răspuns (pentru sabin89):

Eu zic 37:10. Doiul este numarul raspunsului numarul doi. Pentru ca ai pus doua intrebari.

| sabin89 explică (pentru minrest):

"Dar Pavel si ceilalti crestini nu stiau de o a doua venire" - Pe ce te bazezi când spui asta? Doar Isus le vorbise despre a doua venire. Vezi, de ex., Matei 25:31

| minrest a răspuns (pentru sabin89):

Da, le-a zis ca vine din nou. In curand. Exista continuitate. S-a relevat ca mesia, merge sa le pregateasca un locas in casa tatalui sau, si vine ca sa faca lucrarea mesianica, lumea pasnica, cunoscatoare de Dumnezeu. Nu e de fapt ''A doua venire'', conceptul actual al tuturor denominatiilor crestine, este o lucrare mesianica continua. Eu nu cred ca ar fi crezut cineva in Isus, daca li se spunea ca esentialul, moartea pe cruce si invierea, a fost facut, nu se face nimic din lucrarea mesianica, dar Isus va veni dupa putin timp, care putin este de fapt o treime din istoria lumii, si face lucrarea mesianica atunci, dar doar pentru o mie de ani, caci oricum importanta este viata vesnica, nu imparatia mesianica pe pamant. Ce spun este ca ei credeau ca Isus vine chiar in timpul vietii lor, asa spune si Pavel, ''noi cei ce vom trai atunci'', sau cam asa ceva. Conceptul de a doua venire implica trecerea a mult timp, in termeni omenesti, iar din lucrarea lui mesia pe pamant nu mai ramane decat o perioada de o mie de ani, care are doar rostul de a il lua pe mesia de la evrei. ''Uite, il ai pe Isus care domneste pe pamant o mie de ani, dupa ce revine, e pace, oamenii il cunosc pe Dumnezeu, asta e mesia de care vorbeati, de mai mult timp nu e nevoie, caci fericirea adevarata e in Rai''. Isus vorbeste ca va veni cand unii din ei traiesc, in Matei, caci crestinii din anul 60, 70, stiau ca mai traiesc ucenici ai lui Isus la Ierusalim, chiar daca nu aveau legatura cu ei, se indepartasera doctrinal. Ioan spune ca nu trebuie sa mai traiasca neaparat ucenici, dar raspunde ideii ca ar mai fi trait macar Ioan; asta pentru ca in anii 90 nu mai traiau ucenici, sau traiau dar erau foarte in varsta. Dar Pavel, in anii 60, are de raspuns doar faptului ca unii ucenici au murit; generatia lui Isus avea cam 50 de ani, dar majoritatea mai traiau inca; Pavel considera faptul ca vor trai sa apuce revenirea lui Isus un lucru cert. Sa imi spui te rog daca nu se intelege, posibil sa nu ma explic destul de bine.

| minrest a răspuns (pentru sabin89):

Let's put it this way. Asta de care vorbeste Matei, Ioan, Pavel si ceilalti este prima venire. Cat a fast pe pamant a fost un preambul, acum ucenicii stiu cine este mesia, dar dupa ce vine cu putere, are loc lucrarea mesianica. Ceea ce are sens, pentru ca in timpul vietii si dupa moartea lui Isus, nu s-a facut nimic din ce face mesia, nici pace mondiala, nici cunoastere de Dumnezeu, nici o viata mai buna, evreii in loc sa revina in Israel, pleaca, impacare intre generatii nu are loc; nimic din ce a fost prezis de profeti nu are loc. Pai bine, si invierea lui Isus? De asta nu fusese vorba, nu vad ce legatura are cu ce au prezis profetii despre mesia. Revelarea divinitatii lui Isus? Nu de asta era vorba, nu face parte din lucrarea mesianica. Lasa-l pe mesia sa se nasca din parinti umani, dar sa aduca pacea mondiala, cunoasterea de Dumnezeu intregii lumi, impacarea intre generatii. Asta era promisiunea.

| sabin89 explică (pentru minrest):

"Asta de care vorbeste Matei... este prima venire" - Aia de la 25:31 nu e prima, ci a doua venire.

| minrest a răspuns (pentru sabin89):

OK. Sa ii zicem asa. Daca eu vin pe la tine, dar ies sa mai cumpar cate ceva, tu ai putea sa zici, fortand un pic, ca am fost la tine de doua ori. Tehnic vorbind, am intrat pe usa de doua ori. E o a doua venire in care trebuie sa se faca tot ce face mesia, tot ce spun proorcii ca va face. Iar asta gasim in VT. Pe asta ma bazez, pe descrierea lucrarii mesianice din profeti, in special in Isaia, Ezechiel, Ieremia. Iar acolo se arata ca mesia va aduce pacea mondiala, ii va aduce pe evrei in Israel, va aduce reconcilierea intre generatii. Deocamdata, in timpul vietii lui Isus consemnata in Evanghelii, s-a aratat doar cine e persoana lui mesia, si niste noutati despre aceasta, ca ar fi divin, ca ar fi nascut din fecioara, ca ar plati cumva pentru pacatele celor ce cred in el. Ei, si acum am ajuns la apropont, cum spune Caragiale. Ca Isus sa fie mesia, trebuie sa vina din nou sa isi faca lucrarea aproape imediat. De asta Matei, Pavel si toti autorii NT il astepta sa revina foarte repede. Iar acum, crestinii cred intr-o venire indepartata de lucrarea initiala, in care schimbarea lumii are loc doar pentru o mie de ani, caci importanta nu mai e lumea schimbata, aici pe pamant, ci o viata vesnica plasata dupa moarte, deci este o teorie nefalsificabila. Eu de asta am spus ca crestinii din secolul unu nu credeau in ''a doua venire'', conceptul din crestinism, chiar daca credeau intr-o revenire a lui Isus, careia tehnic vorbind poti sa ii spui o a doua venire. Totusi, sunt concept foarte diferite.

| sabin89 explică (pentru minrest):

Ai zis ceva mai sus de o domnie de o mie de ani. Apare undeva în Evanghelii expresia asta "o mie de ani"? Le-a spus Isus ucenicilor că domnia lui va avea durata asta? Dacă nu, cine și-a permis să adauge ceva la spusele Lui?

| minrest a răspuns (pentru sabin89):

Nu, nu apare in Evanghelii, si nici nu cred eu intr-o domnie de ani. Unele denominatii crestine au impacat in felul asta proorociile despre ceea ce va face mesia cu viziunea crestina despre mesia, ca era diferenta prea mate intre ele, si atunci au plasat o domnie a lui Isus pe pamant, in care e pace mondiala, cunostere de Dumnezeu, etc. Au gasit ei texte pe care sa le interpreteze, nu iti face griji. Si mai ales, aveau proorociile privind ceea ce va face mesia. Cu astea ce faceau, le lasau pe dinafara?

| sabin89 explică (pentru minrest):

Acum văd că un apostol al lui Isus spune despe o "domnie de o mie de ani", deci nu pare a fi o invenție a denominațiilor creștine. Ioan spune despre niște oameni care "vor domni împreună cu Cristos timp de o mie de ani". Vezi Apoc. 20:4

| Seba2013 a răspuns:

Statele sunt contrólate de cei care controleaza Dreptul. De exemplu Oliver Cromwell care era un militar razvratit s-a considerat peste noapte om politic. Dupa aceea a fost obligat de situatie si ca sa controleze popoarele sa faca o Curte sau Birou. Acolo la Birou a pus-o pe nepoatasa. Si-au facut propia Constituie iar el controleaza Serviciul Secret si nepoatasa cum sa intérpreteze constitutia pro ei. Nepoatasa sta acolo sa schimbe si sa adauge cuvinte dupa propia ei Lege din Creier. Aia inseamna Constitutie.

Prin Drept ei au creat constitutia si si-au facut propiul ordenament juridic. Insa nu va laudati cu Constitutia pentru ca Serviciile Secrete controleaza toate organizatiile criminale. Statul criminal are o sectiune in bibloteci. Cititi despre statele criminale.

Serviciile Secrete nu sunt doar paratorii ci s-au dezvoltat. Iti fac scenarii, regié, etc. Astazi securistii vor sa simuleze realitatea cat mai real ei fiind oameni deghizati, falsi si care vor sa se ascunda de lumina si adevar.


In Rusia acest tip de guveenamant ateist a luat amploare iar Occidentului ii surade obrazu. Rusia este fundamentul Occidentului. Parlamentul este un scenariu construit de sociologi care pun piese si scot conform unei sondari a-i societatii. Ceea ce vedeti voi ca se bate capra cu varza este fals. Razboiul este doar a lui Dumnezeu contra caprei si varzei la un loc. Protagonistii sunt altii nu actorii pusi de ei. Aia sunt doar actori care joaca roluri ca sa va devieze toata atentie. Fac galagie si zgomot ca sa nu se auda protagonistii principali.

Deci Statul de Drept s-a nascut cu mafioti din serviciile secrete si cu nepoatele lor care lucreaza in administratie. Acolo si-au facut propia Adunare (consiliu) si si-au construit constituie.

La mine problema nu este Putin ci Serviciile voastre Secrete de sorginte ateiste care au furat puterea.

| EestiSodalane a răspuns:

Te rog nu fii atat de prost, te implor. Ce legatura are mențiunea lui David de acu 3000 de ani cu Rusia lui Putin? Chiar era nevoie de ultima tampenie de propozitie? In fine. In al doilea rand e vorba de Psalmul 36, NU 37. Informează-te mai bine, te rog. În al treilea rand eu cred că contextul indica destul de clar că prin sintagma "inca putin si necredinciosul nu va mai fi", se referă la viața lui. Adica viata unui om e relativ scurtă, iar dacă moare in calitate de pacatos nu are nădejdea vietii asa cum o are dreptul. Daca citesti tot psalmul e destul de clar ca David face o comparatie intre dreptul care va mostenii viata vesnica si pacatosul care va pieri.

| sabin89 explică (pentru EestiSodalane):

Nu fi tu tâmpit. Păi hai să vedem ce zice și Pavel. Pe lângă "puțină" el mai adaugă și "foarte". Ia ascultă: "Încă puțină, foarte puțină vreme și Cel ce vine va veni" Ev: 10:37. Unde e? A venit?
Eu te-am simțit demult că ești un îngâmfat și un arogant, ceea ce nu se asortează deloc cu calitatea de creștin.

| EestiSodalane a răspuns (pentru sabin89):

Pai acum nu vorbeam de Pavel ci de David. Doi oameni diferiti care folosesc sintagme in moduri diferite. Pavel vorbeste despre faptul ca dupa Hristos e ultima eră înainte de judecată. Prin "inca foarte putin" nu se refera la cantitatea timpului ci la calitatea lui. Adica are calitatea de ultimă era. Și de ce ma faci tampit? Ce am zis sa ma faci tampit mai exact?