Daca niste "invataturi morale" au nevoie sa fie scrise si sa se impuna o pedeapsa la incalcarea lor, atunci acestea nu mai sunt invataturi morale, ci legi.
http://www.youtube.com/watch?v=wDryGPHbkfo
Eu sunt Domnul Dumnezeul Tau; sa nu ai alti dumnezei afara de Mine. = Hai pa.
Asta nu e invatatura morala...asta e un ordin.
Ha ^_^...intreba unu de pe aici daca stim vreun ateu batran.
Am zis invataturile morale nu cele religioase.Doar cele care iti arata un mod de viata mai bun.Cum ar fi "Sa nu uczi; Sa nu furi; Sa nu fi desfranat..." sau "Fericirile".
1. In privinta invataturilor cu tenta budista/hippiote ale lui Isus pot spune ca nu am nimic impotriva, nici o data nu am avut si nici nu voi avea. Sunt pro.
2. Incerc sa traiesc viata in asa fel incat sa am grija ca actiunile mele sa nu se rasfranga negativ aspura altor, iar cand exista "riscul" de a se rasfrange pozitiv asupra celorlalti, imi acord libertatea de a nu fi atat de grijuliu.
3. Cele "10 porunci" sunt de fapt doar sase astfel
a) nu ai nevoie de primele 4 porunci ca sa traieesti moral (sa nu ai alti dumnezei, sa nu iti faci chip cioplit, sa iti amintesti duminica si sa o sfintesti); nu are nici o legatura cu moralitatea ci cu conservarea credinte in acest zeu.
b) celelalte porunci sunt niste fapte evidente, vorba aia la mintea cocosului, iar daca trebuiesc scrise pe foaie si invocate si in zilele noastre atunci suntem cam inapoiati...
Daca toti crestinii ar trai exclusiv dupa invataturile morale ale lui Isus, jur ca m-as indragosti de ei, insa unii prejudeca, altii eticheteaza, altii numai crestini nu sunt etc. (Nu luati asta in considerare si nu raspundeti la fraza asta ca nu are rost)
"1. In privinta invataturilor cu tenta budista/hippiote ale lui Isus pot spune ca nu am nimic impotriva, nici o data nu am avut si nici nu voi avea. Sunt pro.
2. Incerc sa traiesc viata in asa fel incat sa am grija ca actiunile mele sa nu se rasfranga negativ aspura altor, iar cand exista "riscul" de a se rasfrange pozitiv asupra celorlalti, imi acord libertatea de a nu fi atat de grijuliu.
3. Cele "10 porunci" sunt de fapt doar sase astfel
a) nu ai nevoie de primele 4 porunci ca sa traieesti moral (sa nu ai alti dumnezei, sa nu iti faci chip cioplit, sa iti amintesti duminica si sa o sfintesti); nu are nici o legatura cu moralitatea ci cu conservarea credinte in acest zeu.
b) celelalte porunci sunt niste fapte evidente, vorba aia la mintea cocosului, iar daca trebuiesc scrise pe foaie si invocate si in zilele noastre atunci suntem cam inapoiati...
Daca toti crestinii ar trai exclusiv dupa invataturile morale ale lui Isus, jur ca m-as indragosti de ei, insa unii prejudeca, altii eticheteaza, altii numai crestini nu sunt etc. (Nu luati asta in considerare si nu raspundeti la fraza asta ca nu are rost)"
Un răspuns de nota 20, Mihai. Perfect de acord.
Aste-s ok, dar nu primele 4 nu prea par in regula e exact cum a zis miahai nu tine de moralitate imi place si ontologul (cu exceptia primeia, credinta in divinitate este la latitudinea fiecaruia)
Da e copy, sunt de acord cu tot ce e este scris
1. In privinta invataturilor cu tenta budista/hippiote ale lui Isus pot spune ca nu am nimic impotriva, nici o data nu am avut si nici nu voi avea. Sunt pro.
2. Incerc sa traiesc viata in asa fel incat sa am grija ca actiunile mele sa nu se rasfranga negativ aspura altor, iar cand exista "riscul" de a se rasfrange pozitiv asupra celorlalti, imi acord libertatea de a nu fi atat de grijuliu.
3. Cele "10 porunci" sunt de fapt doar sase astfel
a) nu ai nevoie de primele 4 porunci ca sa traieesti moral (sa nu ai alti dumnezei, sa nu iti faci chip cioplit, sa iti amintesti duminica si sa o sfintesti); nu are nici o legatura cu moralitatea ci cu conservarea credinte in acest zeu.
b) celelalte porunci sunt niste fapte evidente, vorba aia la mintea cocosului, iar daca trebuiesc scrise pe foaie si invocate si in zilele noastre atunci suntem cam inapoiati...
Daca toti crestinii ar trai exclusiv dupa invataturile morale ale lui Isus, jur ca m-as indragosti de ei, insa unii prejudeca, altii eticheteaza, altii numai crestini nu sunt etc. (Nu luati asta in considerare si nu raspundeti la fraza asta ca nu are rost)
Eu am mai multă moralitate decât mulți pocăiți chiar căci ține de caracterul fiecăruia dar tu mai ai de lucru la acest capitol ( ultima parte era așa, să-ți fiu antipatic și să nu te îndrăgostești de mine că urăsc pederaştii )
Si tu de unde stii ca nu traim asa? in afara de aberatia cu venerarea prietenului imaginar, care denota probleme psihice, dar relax, daca mai multe persoane sufera de aceeasi boala, fenomenul devine ceva normal, primeste si nume, "religie" in cazul asta. Si apoi, tu de ce esti asa sigura ca Iisus a zis ce crezi ca a zis?
Mie mi-a dat ignore. Toti ateii pe care ii stiam erau oameni batrani, atat de batrani ca unii nici nu mai exista acum, si erau doar oameni invatati, gen avocati, profesori de biologie.
App, ala e ex ateu, deci foarte obsedat de atei, cica "ateism + experienta de viata = crestinism", saracu, poate prostie + "experienta de viata" (consecintele prostiei) = fuga la oricine ii poate oferi ajutor.
Multe dintre invataturile morale crestine sunt...nu stiu... evidente. Adica nu cred ca am nevoie de o religie sa-mi spuna "sa nu ucizi" "sa nu furi" etc. Dar sunt unele exagerat. Ca de exemplu ca nu ai voie sa muncesti Duminica sau ca nu ai voie sa divortezi. Ma rog, e parerea mea.
Moralitatea tine de natura umana, nu de religie.Eu pot fi ateu pur sange si sa fiu mai moral decat orice pocait/ortodox/catolic din jurul meu, sa dau dovada de calitati pe care multi le-ar atribui numai unui crestin.Total gresit.Calitatile umane, moralitatea etc. tin de noi, nu de religia nostra.Iar Iisus nu e primul care promova genul ala de invataturi, au fost si altii inaintea lui.
Vernusio întreabă:
CracanelTrasPrintrunInel întreabă: