Doar un sfat iti dau: citeste in Biblie ce zicea Isus despre preoti si farisei. Si vei intelege.
Si, sti vorba aia: "fa ce spune popa, nu ce face el".
Si inca un lucru: nu privi la oameni - te vor dezamagi mereu, chiar si cei mai seriosi credinciosi, asta e, suntem oameni, si gresim cu totii. Priveste la Isus, si vei fi fericit.
Poti sa spui acele 70 de citate (ei, nu le vreau doar pe toate, da rmacar 10 din ele) in favoarea preotiei crestine, lasate de Isus Hristos in Noul Testament? Din cite am citit eu, si nu am citit doar o singura data Noul Testament, acolo se spune ca toti credinciosii ar fi preoti, iar daca citesti cartea Evrei, acolo vorbeste mai clar despre preotie, ca Isus a venit ca Mare Preot, inlocuind vechea preotie - iti dau si pasajul din Biblie: "Daca deci desavarsirea ar fi fost prin preotia Levitilor (caci legea s-a dat poporului pe temeiul preotiei lor), ce nevoie mai era sa se ridice un alt preot dupa randuiala lui Melchisedec, si sa nu se zica dupa randuiala lui Aaron? Iar daca preotia s-a schimbat urmeaza numaidecat si schimbarea Legii. Caci Acela, despre Care se spun acestea, isi ia obarsia dintr-o alta semintie, de unde nimeni n-a slujit altarului, stiut fiind ca Domnul nostru a rasarit din Iuda, iar despre semintia acestora, cu privire la preoti, Moise n-a vorbit nimic. Apoi este lucru si mai lamurit ca, daca se ridica un alt preot dupa asemanarea lui Melchisedec, El s-a facut nu dupa legea unei porunci trupesti, ci cu puterea unei vieti nepieritoare, caci se marturiseste: "Tu esti Preot in veac, dupa randuiala lui Melchisedec". Astfel, porunca data intai se desfiinteaza, pentru neputinta si nefolosul ei, caci Legea n-a desavarsit nimic, iar in locul ei isi face cale o nadejde mai buna, prin care ne apropiem de Dumnezeu. Ci inca a fost la mijloc si un juramant, caci pe cand aceia s-au facut preoti fara de juramant, El S-a facut cu juramantul Celui ce I-a grait: "Juratu-S-a Domnul si nu Se va cai: Tu esti Preot in veac, dupa randuiala lui Melchisedec". Cu aceasta, Iisus S-a facut chezasul unui mai bun testament. Apoi acolo s-a ridicat un sir de preoti, fiindca moartea ii impiedica sa dainuiasca. Aici insa, Iisus, prin aceea ca ramane in veac, are o preotie netrecatoare (vesnica)." )Evrei 7:11-24. Deci e clar ca Isus este Preot, de fapt Marele preot, sau mai bine zis Preotul, si ca nu mai avem nevoie de alti preoti, pentru ca prin El putem avea acces la Dumnezeu si fara mijlocirea vreunui preot. Preotia a fost doar in Vechiul Testament, insa de cind a venit Isus Hristos, daca te uiti in Noul Testament, in Biserica acelor vremuri vei gasi batrini, vei gasi presbiteri, vei gasi diaconi, dar nu vei gasi preoti. Mai mult, chiar si oficierea slujbelor era altcumva atunci, sunt date destule detalii in Noul Testament incit sa se poate intelege clar ca slujba, asa cum o oficiaza preotii azi, nu exista la fel pe perioada Noului Testament. In perioada Noului Testament, fiecare credincios putea participa la slujba, conform cu 1 Corinteni 14:26-31 - " Cand va adunati impreuna, fiecare din voi are psalm, are invatatura, are descoperire, are limba, are talmacire: toate spre zidire sa se faca. Daca graieste cineva intr-o limba straina, sa fie cate doi, sau cel mult trei si pe rand sa graiasca si unul sa talmaceasca. Iar daca nu e talmacitor, sa taca in biserica si sa-si graiasca numai lui si lui Dumnezeu. Iar proorocii sa vorbeasca doi sau trei, iar ceilalti sa judece. Iar daca se va descoperi ceva altuia care sade, sa taca cei dintai.
Caci puteti sa proorociti toti cate unul, ca toti sa invete si toti sa se mangaie."
Cred ca trebuie sa ne intoarcem la original, la greaca veche, pentru a vedea daca intr-adevar este vorba de preoti in citatele aduse de tine in discutie (si atunci Biblia se contrazice pe ea insasi (clar cu pasajul adus in discutie de mine, sau e vorba de batrini. Eu cred, din putina greaca veche ce o stiu, ca e vorba de batrini sau mai bine zis presbiteri, cum se mai zice, termenul fiind "presbuteros"- "batrini". Daca nu crezi, ia Noul Testament in original, in greaca, si vei vedea ca asa e, nu e vorba de preoti. Si iata si un argument logic: cind apostolii l-au trimis pe Pavel in prima sa lucrare, in prima sa misiune, nu l-au uns ca preot, ci doar s-au rugat pentru el si si-au pus miinile peste el, si atit. De ce oare? Daca era uns preot, nu trebuia sa se tina intreg ritualul evreiesc de ungere a unui preot? - nu uita ca erau evrei, cultura evreiasca isi punea inca accentul serios asupra crestinismului si multi dintre primii crestini rau puternic ancorati inca in iudaism. De ce nu s-a tinut? - Pentru ca Pavel nu a fost un preot, ci doar un batrin al Bisericii, un "presbiter", daca e sa te iei dupa original. A, ca li s-a dat probabil mai pe urma numele de preoti, asta e altceva. Insa preotia, asa cum a lasat-o Dumnezeu in Vechiul Testament, care mijlocea inaintea lui Dumnezeu pentru oameni, aceea a fost inlocuita cu preotia lui Hristos.
Cit despre cuvintul "episcop", in originalul din greaca, inseamna nu altceva decit "supraveghetor", nicidecum titlul care este acum. Dar asta nu inseamna ca nu recunosc o ierarhie in Biserica, da, este totusi vorba de o ierarhie.
Dar poate ca ar fi mai bine sa studiezi singur, si sa mergi la sursa, la original, pentru a vedea exact ce a vrut sa spuna autorul in pasajele aduse in discutie de tine. Eu recunosc ca traducerea ortodoxa e una din cele mai bune traduceri ale Bibliei (daca nu cumva cea mai buna), insa fiecare traducere, oricit de buna ar fi, isi are deficientele ei, si sunt cazuri in care e bine sa mergi la limba orginala pentru a vedea realitatea.
Ca sa fie pe placul tuturor raspunsul trebuia sa fie cam asa reotii trebuie sa se imbrace de la tomberon, apoi asa "ferchezuiti" sa intre in Sf Altar si sa inceapa sa slujeasca Sf Liturghie mai ales ca se savirseste si jertfa Liturgica.Dar daca ne gindim la ce scrie prin VT si vedem cum trebuiau sa slujeasca preotii vedem de la o posta ca nu intrau in Sfinta Sfintelor imbracati ca niste golani Nu avem cuvint in Biblie in care sa fie mentionat ca Mintuitorul umbla in haine petecite sa fim seriosi, ba din ce mai tin minte Mintuitorul chiar a spus ca nu a venit sa strice legea ci sa o implineasca asa ca ar mai trebui citit "Iesirea 29 " unde spunea cum trebuie sa fie imbracati preotii VT
Cit despre Preotii purtind coroane sincer sa fiu nu am vazut asa ceva pe la noi (regele cioaba nu este preot el are coroana de 6 kg dar o poarta cind face rinduiala printre supusi este un semn de autoritate banuiesc ), eu ii vad imbracati in culori inchise predomina negrul.Banuiesc ca purtarea de coroane este un lucru incomod si incepe pe bietul om sa il doara gitul. Parca tot pe la Dumnezeiestile Scripturi un Sf Apostol scrie "Cand vei veni adu-mi felonul pe care l-am lasat in Troada, la Carp, precum si cartile mai ales pergamentele" (II Tim. IV, 13)". Nu cumva felonul era un accesoriu precursor al vesmintelor preotesti sau o fi fost un amarit de sac de in?
Tu crezi că există vreo legătură, între ideea de creștinism,
și cea ce fac preoții creștini la modul practic?
Citez: "Intotdeauna, in toate locurile si epocile istorice, aspectul exterior si tinuta vestimentara a reprezentat criteriul dupa care s-a carcterizat personalitatea omului, gradul de cultura si civilizatie, conditia sociala, dispozitia sufleteasca, demnitatea, decenta, preferintele, bunele moravuri si atitudinea fata de semeni si fata de superiori.
Tinuta exterioara a atras respectul, veneratia sau dispretul celor din jur, a designat sexele omenesti si a facut distinctie intre diferitele categorii de oameni prin stralucirea, frumusetea si aspectul ei placut, curat si ingrijit.(...)
Sursa:http://www.crestinortodox.ro/......70681.html
Fiindca ei stun imaginea religie crestine, o masa de oameni care manipuleaza credinta unora pentru simplul profit.
De la mine ai o bila alba...
Ma tem ca nu inteleg relevanta raspunsului dumneavoastra, sau cel putin compatibilitatea cu intrebarea.
Respectivul intreaba:"e ce este nevoie ca preotii sa poarte acele vesminte ", iar raspunsul dumneavoastra este: "Fiindca ei stun imaginea religie crestine,"
Pai ca stun imaginea religiei cresine stim si noi, din moment ce sunt preoti crestini, dar daca doar pentru ca stun imaginea religiei nu sunt obligati sa poarte acele lucruri.
Cred ca din cauza vesmintelor pe care le purtau preotii (Aaron si fii sai) in vremea lui Moise.
(Exod 28-29) Aici este un capitol intreg dedicat numai imbracamintii preotilor.Toate aceste detalii ne relata ceva anume.Ca si jertfele si modul de a le face, ne vorbesc despre Iisus (In Vechiul Testament!).O zi buna!
Pentru ca le este scarba sa umble cu zdrente. Sau le este scarba sa umble cu haine simple precum un om sarac si muradar.
Salut. În ce priveşte îmbrăcămintea lui Isus, ştiu că Biblia vorbeşte despre altceva. De exemplu, când vorbeşte despre executarea lui Isus, în Ioan 19:23, 24 se spune: Ostasii, dupa ce au rastignit pe Isus, I-au luat hainele si le-au facut patru parti, cate o parte pentru fiecare ostas. I-au luat si camasa, care n-avea nicio cusatura, ci era dintr-o singura tesatura de sus pana jos. Si au zis intre ei: "Sa n-o sfasiem, ci sa tragem la sorti a cui sa fie."
Camaşa lui Isus era de calitate, de aceea şi ostaşi nu au rupt-o ci au tras la sorţi pentru ea.
Dar eu nu spun aceste lucruri pentru a veni în sprijinul capilor religioşi care se etalează prin porturi neobişnuite, ci doar înţeleg că atât Isus cât şi discipolii săi au fost oameni normali şi echilibraţi chiar şi în ce priveşte lucrurile materiale.
În ce priveşte cei ce aveau să fie în fruntea creştinilor, Biblia nu menţionează că ei ar trebui să se deoasebească prin port de ceilalţi. Ceea ce se aşteaptă de la ei este maturitate şi să poată fi un exemplu pentru alţii. (1 Timotei 3:1-5: Adevarat este cuvantul acesta: "Daca ravneste cineva sa fie episcop, doreste un lucru bun." Dar trebuie ca episcopul sa fie fara prihana, barbatul unei singure neveste, cumpatat, intelept, vrednic de cinste, primitor de oaspeti, in stare sa invete pe altii. Sa nu fie nici betiv, nici bataus, nici doritor de castig marsav, ci sa fie bland, nu galcevitor, nu iubitor de bani; sa-si chiverniseasca bine casa si sa-si tina copiii in supunere cu toata cuviinta. Caci, daca cineva nu stie sa-si carmuiasca bine casa lui, cum va ingriji de Biserica lui Dumnezeu? Sa nu fie intors la Dumnezeu de curand, ca nu cumva sa se ingamfe si sa cada in osanda diavolului. Trebuie sa aiba si o buna marturie din partea celor de afara, pentru ca sa nu ajunga de ocara si sa cada in cursa diavolului.
1 Petru 5:2, 3: pastoriti turma lui Dumnezeu care este sub paza voastra, nu de sila, ci de bunavoie, dupa voia lui Dumnezeu; nu pentru un castig marsav, ci cu lepadare de sine. Nu ca si cum ati stapani peste cei ce v-au cazut la impartire, ci facandu-va pilde turmei.) O zi bună.
Fiindca nu sant preoti.sant doar oameni.un calugar de la muntele athos, intreaba un om; esti un om bogat? am tot ce-mi trebuie.-ai lucruri multe in casa? mai ai loc pentru inca altele? pai nu prea. uite la mine in chilie este saracie si am loc pentru inca foarte multa.am loc cat cuprinde.este mica chilia, dar pentru saracie este intodeauna loc de mai mult si nu ma deranjeaza.
Fiindcă preoţii, atunci când slujesc, Îl închipuie teologic pe Cristos nu umil, aşa cum a fost, ci ca împărat, cel faţă de care "tot genunchiul trebuie să de plece". De aceea aceste ornate se mai numesc şi "straie împărăteşti".
Când Domnul va veni, să nu ne amăgim şi să credem că va veni ca născutul din iesle, că se va purta din nou ca scalvii, spălând picioarele ucenicilor Lui, că va fi un dumnezeu ascuns (latens deitas). Va veni în toată gloria sa. Va fi un act de extremă maiestate. Liturghia este preînchipuire a acelui moment. Locul Domnului este închipuit de protos. Ceilalţi slujitori ai altarului, dacă sunt, îi preînchipuie pe arhangheli. Noi înşine îi preînchipuim pe îngeri, după cum şi cântăm la liturghia răsăriteană ("noi, cei care pe heruvimi, cu taină închipuim"). De altfel, din asemenea motiv, anume că Liturghia este ospăţ împărătesc la care Însuşi Împăratul ne aşteaptă, se cuvine să punem pe noi ce haine avem mai bune, şi nu orice gioarsă.
În speranţa că foloseşte,
Radu.
Mântuitorul şi apostolii au fost mereu în mişcare, propovăduind cuvântul.
Ca atare, era absurd ca în călătoriile lor să se împodobească sau să se lege de lucruri materiale.
Totuşi apostolii au strâns fonduri pentru a ridica primele lăcaşe de închinare (a se vedea Faptele Apostolilor cap 4 v 32-37).
Odată ce creştinismul a început să se sedentarizeze, oamenii au donat toate bunurile patrimoniale spre folosul slujirii obşteşti.
Aşa au apărut primele Biserici.
Pentru a acoperi cerinţele oamenilor, care aveau nevoie de serviciile apostolilor, creştinismul fiind în expansiune pe areale tot mai mari- apostolii au transmis darul către episcopi, preoţi şi diaconi prin punerea mâinilor.
Odată sedentarizat creştinismul, oamenii au închinat către Dumnezeu ce aveau mai de preţ.
Inclusiv materiale textile valoroase din care s-au făcut veşminte împărăteşti pentru slujitori.
Liturghia pământească preînchipuie Liturghia cerească.
Altarul fiind o scară către cer, de aceea slujitorii ei trebuiau să urmeze o conduită şi un cod vestimentar care să prefigureze slava Împărăţiei lui Dumnezeu atât în chip văzut cât şi în chip tainic-haric.
Ca observaţie, obiectele de cult şi veşmintele, nu sunt propietatea personală a preoţilor ci a Bisericii.
Ei nu iau acasă veşmintele sau obiectele liturgice, înstrăinarea lor atrage automat afurisirea făptaşului cât şi pierderea darului dacă vinovatul, este preot...
Isus pentru ca suntem romani. din Romania.
Nu suntem nici nemti nici engleji nici evrei nici rusi. In fiecare tara se scrie diferit ex Anglia -Jesus. Lamurit?
Eron întreabă: