Nu trebuie sa fie cununati religios! Ba mai mult, nas(a) de botez poate fi si o singura persoana.
Botezul copiilor este făcut în acord cu Evanghelia Mântuitorului Hristos, începând cu primele comunităţi creştine, şi continuând cu întreaga istorie de 2000 de ani a Bisericii!
Biserica dă această posibilitate a DARULUI, a UNIRII cu HRISTOS, inclusiv la această vârstă!
- Iată că, la numai 20-30 de ani (!) de la moartea ULTIMULUI APOSTOL, un episcop al Bisericii, Irineu de Lyon (anii 130-202!) ne spune: "Iisus a venit sã mântuiascã prin Sine pe toţi, adicã pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: PE COPII, pe tineri şi pe bãtrâni"
Origen (anii 185 - 254 d.Hr!) spune: "Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împãrtãşi şi pruncilor botezul"!
- SINGURUL "botez" prevăzut în tradiţia poporului evreu era acordat copiilor – circumcizia PRUNCILOR!
În Vechiul Testament, "botezul" evreilor, "tăierea împrejur" (fără consimţământul pruncului), LA CEREREA LUI DUMNEZEU, se făcea pe baza credinţei părinţilor la opt zile DUPĂ NAŞTERE! Aceea era de veacuri confirmarea LEGĂMÂNTULUI cu Dumnezeu.
- Ioan "Botezătorul" nu a făcut cu adevărat un botez ("intrare în Legământ") – Ioan nu era Dumnezeu! El a făcut doar o "invitaţie" la pocăinţă, la regretarea păcatelor pentru păcătoşi. Astăzi, pentru păcatele lor, creştinii au SPOVEDANIA - "taina pocăinţei" (Mărturisirea păcatelor).
În schimb, Mântuitorul a primit CA PRUNC "botezul legii evreieşti" – CIRCUMCIZIA. Până la Învierea Mântuitorului şi până la BOTEZUL creştin, circumcizia PRUNCILOR EVREI era singurul "botez", sau cale de intrare în LEGĂMÂNTUL pe care evreii îl aveau cu Dumnezeu.
BOTEZUL înseamnă transmitere a harului dar şi UNIRE CU HRISTOS!
Dacă maturii pot primi, atunci pruncii CU ATÂT MAI MULT! Botezul ocazional al celor maturi a fost şi este doar un caz particular.
Pruncii nu au oare nici un merit să-L primească pe Hristos, să se unească cu Hristos?
Trebuie neapărat să ajungă maturi şi plini de păcate ca să-l poată primi abia atunci pe Hristos? Cât au fost mai mici, cu sufletul curat, le era departe de ei acest DAR? Curios lucru!
Evreii şi creştinii Bisericii nu au îndrăznit să-i nedreptăţească tocmai pe prunci şi să-i îndepărteze jumătate de viaţă de la unirea cu Hristos!
1). Astfel, evreii aveau "intrarea în legământ" (SINGURUL "BOTEZ" al evreilor aplicat pruncilor), la vârsta prunciei: CIRCUMCIZIA,
2). Iar Biserica, dă această posibilitate a DARULUI "ŞI" la această vârstă:
- Irineu de Lyon (anii 130-202!): "Iisus a venit sã mântuiascã prin Sine pe toţi, adicã pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bãtrâni"
- Origen ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: "Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împãrtãşi şi pruncilor botezul".
Stimabile, tu vorbesti lucruri trecute de timp si evenimente, nici decum de viata reala de adevarul pretins de Dumnezeu nici nu esti interesat, ca asa a spus Dumnezeu, sau Isus, faci aluzie la spusele unor oameni imperfecti, care la momentul respectiv au vrut sa iasa din anonimat, au cautat idei cu care sa se scoata, si azi sa le foloseasca unii care sunt inpotriva lucrurilor adevarate a lui Dumnezeu. Apoi circumcizia a fost pentru poporul evreu, dar si pentru strainul, sau robul care dorea cu ardoare sa faca parte din poporul evreu. Dar de la Botezul lui Isus care spune ca il face sa slujasca de marturie pentru toate popoarele, si spune isus in Matei 28 :19-20, primadata sa-i faceti ucenic si apoi sa-i botezati, si sa-i invatati in toate zilele, pana la sfarsitul sistemului...Ori tu vorbesti sa sune ca asa a fost, dar spune cum e astazi, care este vointa lui Dumnezeu, nu a popilor.
Hristos a lăsat Biserica, Hristos a lăsat Preoţia creştină. O singură Biserică, o singură "preoţie creştină".
La început, când lumea nu era creştină, era normal ca iniţierea în creştinism să vizeze convingerea oamenilor maturi, botezarea lor mai întâi. Cu ei a început totul, era normal. Când apostolii vizitau o comunitate pâgână, nu începeau pur şi simplu să le boteze pruncii şi apoi să le dea bună ziua. La început au fost vizaţi părtinţii, mai apoi şi copiii- nu exista nici o interdicţie în acest sens!
În Vechiul Testament, SINGURUL "botez" prevăzut în tradiţia evreilor era "confirmarea Legii" – circumcizia PRUNCILOR (fără consimţământul pruncului), LA CEREREA LUI DUMNEZEU, se făcea pe baza credinţei părinţilor la opt zile după naştere! Aceea era de veacuri confirmarea LEGĂMÂNTULUI cu Dumnezeu.
Faptul că se făcea la cea mai fragedă vârstă nu încălca vreun drept al copilului, pentru că Legământul sacru al evreilor era privit ca DAR, ca legământ al PROMISIUNILOR divine! BOTEZUL creştin însă, înseamnă TRANSMITERE DE HAR, de care copilul are absolută nevoie pentru creşterea sa spirituală!
Evreii şi creştinii Bisericii nu au îndrăznit să-i nedreptăţească tocmai pe prunci şi să-i îndepărteze jumătate de viaţă de la unirea cu Hristos!
1). Astfel, evreii aveau happy "intrarea în legământ" (SINGURUL "BOTEZ" al evreilor aplicat pruncilor), la vârsta prunciei: CIRCUMCIZIA,
2). Iar Biserica, dă această posibilitate a DARULUI happy "ŞI" la această vârstă:
- Irineu de Lyon (anii 130-202!): "Iisus a venit sã mântuiascã prin Sine pe toţi, adicã pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bãtrâni"
- Origen ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: "Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împãrtãşi şi pruncilor botezul".
Bună!
Nu are nimic.
Dar eu zic să nu îl boteze. Bine... dar, eu sunt atee. Face-ţi cum vreţi.
Pe curând!
Daca vrei raspuns sincer si corect din pct. de vedere al Bibliei, in primul rand nu este corect botezul copiilor mici,, pentru ca Isus exemplul crestinilor adevarati, s-a botezat la o varsta a maturitatii, cand singur poti sa -ti exprimi credinta, ori bebelusul nu stie nimic de ce drum vreti sa-i croiti voi in viata.Isus consemna in Matei 28:19 -20 (daca ai Biblia poti sa citesti )ca prima data cei ce acceptau mesajul lui Dumnezeu, se lasau invatati (adica sa cunoasca Scripturile, sa stie care este adevarul despre Dumnezeu si ce scop are el cu omul si cu pamantul, ce mod de viata trebuie sa avem, ce inchinare aproba Dumnezeu, cine este Isus Cristos, si alte elemente ce trebuie sa stea la baza invataturii crestinilor adevarati).si dupa aceea se face dedicarea prin rugaciune adresata de cel credincios lui D-zeu, si apoi dupa o marturie deschisa inaintea lui Dumnezeu si-a multor martorii sa face scufundarea totala in apa. Deci cel matur stie de ce face si ce rol are botezul in viata lui, dar bebelusul nu stie nimic, ori tu nu poti fi responsabil de credinta lui, de viata lui, nu poti tu sa-i croiesti drum dupa cum vrei, si cand te pune popa sa spui crezul, tu poate nici nu stii ce zici, numai dupa ce examinezi rugaciunea, daca, asa ca nanasitul tau nu este dupa ceea ce pretinde Dumnezeu, ci dupa ce pretinde traditia si obiceiul. Faci cum consideri, decizia iti apartine, obligatia mea fata de tine ca esti semenul meu, este sa-ti spun adevar nu minciuna.Tu daca ve-i dori sa cauti adevarul, ca pe o comoara ascunsa il ve-i gasi, Ioan 8:32.
Te întreb doar atât. În cazul paralizatului de la Capernaum cum a fost? (Matei 9:2)
Iisus iartă păcatele unei persoane pentru credinţa ALTORA
"Iisus, văzând credinţa lor, a zis slăbănogului: Îndrăzneşte, fiule! Iertate sunt păcatele tale!".
AŞADAR, pentru credinţa NAŞILOR, la botez copilului i se iartă păcatele, CHIAR DACĂ nu s-a putut manifesta ca atare. la fel cu nu a putut vorbi (şi nu s-a manifestat) paralizatul...
Cred că e clar!
Dar nosii nu sunt Isus sa fie reprezentantii lui Dumneyeu, sau cu atat mai mult cei,( ce traiesc dupa bunul lor plac ) in fornicatie, adulter - numai ca la popii este permis de catre ei orce, numai bani sa iasa ca nu sunt ei interesati de vointa lui Dumnezeu, ori cine vrea sa faca ceea ce Dumnezeu pretinde, cauta adevarul, justificat ti-am mai sugerat sa citesti aceste versete cu atentie sa vezi tu ceea ce ne transmit azi.
Răspunsul tău este foarte clar, dar se pare că nu şi pentru unii plătitori de zeciuială...
" În cazul paralizatului de la Capernaum cum a fost? (Matei 9, 2)
Iisus iartă păcatele unei persoane pentru credinţa ALTORA
"Iisus, văzând credinţa lor, a zis slăbănogului: Îndrăzneşte, fiule! Iertate sunt păcatele tale!".
AŞADAR, pentru credinţa NAŞILOR, la botez copilului i se iartă păcatele, CHIAR DACĂ nu s-a putut manifesta ca atare. la fel cu nu a putut vorbi (şi nu s-a manifestat) paralizatul... Cred că e clar!"
Http://www.crestinortodox.ro/botez/nasii-botez-96961.html
Cel mai bine e să iei un număr de contact al preotului de la Biserica la care urmează să fie făcut botzul și-ți va da el detalii.
Sau poți să mergi personal și să-l aștepți să discutați după slujbă sau înainte.
Întreabă la pangar unde se vând lumânări despre date de contact în caz ca nu sunt afișate.
Doamne ajută,
Da, naşii de botez şi mai târziu cununie trebuie să fie ei înşişi cununaţi pentru a putea depune mărturirie în locul copilului la început când se fac lepădările iar mai târziu ei au datoria morală să-înveţeşi să-l hrănească duhovniceşte la fel şi la cununie ei ţin lumânările, i-a cununiile împreună cu preotul de pe capetele mirilor şi pun verghetele pe mâna dreaptă.
Noapte binecuvânta.
Nasii sunt - sau ar trebui sa fie - cei care, alaturi de parinti, ajuta copilul (si) in viata spirituala. Ei trebuie sa fie un exemplu demn de urmat pentru cel proaspat intrat in Biserica prin Taina Botezului. Nu poti boteza ca familie impreuna cu partenerul, pentru simplul fapt ca nu esti o familie cu el fara binecuvantarea Domnului din Taina Cununiei. Cei care traiesc impreuna, dar nu sunt cununati nu sunt pomeniti nici la Sfanta Liturghie. Nu poti da finului exemplu crestinesc daca traiesti in concubinaj. Cam asta e.
Luand practic lucrurile nasii ar trabui sa fie cununati religios (in cazul in care vorbesti de 2 persoane ) fiindca totusi gandeste-te daca tu te-ai despartii de iubitul tau a-ti mai putea voi sa ii fiti IMPREUNA nasi ai copilului? ...eu nu cred.Se poate ca acel copil sa aiba si doar o nasa sau doar un nas ..singur,cred ca cel mai bine in cazul vostru e sa ii fiti doar unul dintre voi nas/nasa copilului ca sa evitati cazul despartiri, daca o sa va casatoriti partenerul devine automat nas/nasa al copilului. Cereti parerea si unui preot de la biserica unde va avea loc botezul sau de la unul pe care il cunoasteti si aveti incredere in el.
Uite verisoara mea a botezat un copil si avea iubit dar nu erau casatoriti si s-a pus dar ea, si atunci inseamna ca e bine ca l-a intrebat mamaie pe preot si a zis ca la botez nu are nimic, dar daca vrea la cineva sa se puna nasa nu e bine ca nu e maritata!
Nasi, nanasi, cucunati, botez. Aoleo ca deja ma doare capu, eu nu inteleg obiceiurile astea.