| mODIN a întrebat:

Nu stiu cum sa interpretez ideea ca Dumnezeu a facut omul dupa chipul si asemanarea Sa. Asta e unul din elementele crestinismului pe care il inteleg cel mai putin.

10 răspunsuri:
| minrest a răspuns:

Care este atributul caracteristic al lui Dumnezeu? Cred ca puterea creatoare. Omul e facut dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu, adica e inzestrat cu putere creatoare. Omul creaaza in permanenta teorii explicative, societati, tehnologii, ia controlul mediului si a propriilor lui cinrcumstante, are o putere creatoare, chiar daca mai mica decat cea a lui Dumnezeu. Si faptul ca omul poate naste si educa alti oameni, face parte tot din ''chipul si asemanarea'' lui Dumnezeu.

| MeisterSchnitzel a răspuns:

"noi avem chiar prin natură dorința fierbinte după Bine (...) toate aspiră la Dumnezeu." - Sf. Vasile cel Mare
Chipul lui Dumnezeu ne dă facultatea înnăscută a teognozei, a cunoașterii divinului, și principiul teleologic al teozei, al unirii cu Dumnezeu. Cum spunea Sf. Atanasie, "Dumnezeu S-a făcut om pentru ca omul să poată deveni dumnezeu". Ăsta e sensul vieții în creștinism, iar chipul lui Dumnezeu este ceea ce ne cheamă să transcendem lumea materiei și să ieșim din peștera lui Platon în tărâmul inteligibilului.

| mODIN explică (pentru MeisterSchnitzel):

Conform acestei interpretari, ar insemna ca si Dumnezeu incearca in permanenta sa "iasa din pestera lui Platon"?

| MeisterSchnitzel a răspuns (pentru mODIN):

Nu.
Noi avem icoana dumnezeirii întru noi, în sufletele noastre. Căci "împărația lui Dumnezeu este înăuntrul vostru". Dar prea mult a murdărit-o păcatul, încât nu i se mai cunoaște chipul, n-o mai poți distinge printre mâl și gunoi. Căci păcatul ne urâțește, strică chipul lui Dumnezeu dintru noi.
Trebuie să dezvelim icoana, s-o spălăm, s-o curățim. Așa ieșim din peșteră.
Icoana aceasta este ceea ce ne permite să ajungem la Dumnezeu în primul rând, altfel am fi ca animalele - biete bucăți de carne.

| T0Teu a răspuns:

Pai eu sunt de parere ca:
Acest verset se poate referi la o asemanare trupeasca sau la una spirituala. Cea trupeasca, fizica, este imposibila deoarece stim ca Dumnezeu este Duh, nu are trup, iar omul are trup, deci cum ar putea fi construit dupa aseamanarea lui Dumnezeu? Mai mult de atat, Domnul Isus cand a venit pe pamant a luat chip de om, nu omul a luat chipul Lui.
Deci, ceea ce rămâne e asemanarea spirituala, care e biblica ptc stim ca omul era fara pacat la fel ca Dumnezeu, pana a luat din fructul interzis. Deci omul era perfect sfant, fara pacat, la fel ca Dumnezeu.

| Pocait01 a răspuns:

Dar ce este greu de înțeles? A făcut omul să semene cu El din punct de vedere spiritual, antropometric și psihologic.

Apropo, de ce crezi că Satana îl vrea pe om așa de tare? Omul are în el ceva ce numai Dumnezeu are. Știi doar vechea poveste cu îngerul care a ajuns cel mai important dintre îngeri dar lipsea ceva care să-l pună în rând cu Dumnezeu și uite că a venit oportunitatea când Dumnezeu a făcut omul și a pus acel ceva în el: Duh din Duhul Său. Îți dai seama ce nivel de invidie au dracii(îngerii căzuți) pe oameni? De ce crezi că îi vor posedați și chinuiți?

| mODIN explică (pentru Pocait01):

Nu ti se pare ca interpretarea asta literala are extraordinar de multe consecinte ciudate?

| Pocait01 a răspuns (pentru mODIN):

Nu, de loc. Dumnezeu a scris din nou prin apostolul Luca "[...]fiul lui Enos, fiul lui Set, fiul lui Adam, fiul lui Dumnezeu." Luca 3:38 Presupun că știi ce înseamnă a fi fiul cuiva.

| Justme111 a răspuns:

Dumnezeu a facut omul dupa chipul si asemănarea Lui. Noi suntem reprezentații lui Dumnezeu pe pamant dpdv reprezentat. Subtrm facuti dupa chipul si asemanarea Lui în liber arbitru, ratiune, logică etc dpdv structural.

| doctorandus a răspuns (pentru Justme111):

Consensul savanților care studiază concepțiile de liber arbitru din lumea antică este că în mod explicit Biblia nu spune nimic despre liber arbitru.


^ „Michael Frede, A Free Will: Origins of the Notion in Ancient Thought, chapter 7" (PDF). Arhivat din original (PDF) la 28 ianuarie 2022. Accesat în 3 decembrie 2022. https://web.archive.org/......e_will.pdf
^ Paul Linjamaa, "Free Will and the Configuration of the Human Mind," in The Ethics of The Tripartite Tractate: A Study of Determinism and Early Christian Philosophy of Ethics (2019) "The notion of free will is not discussed explicitly in the New and Old Testament. Nor are the technical terms used associated with the discourse on free will." https://brill.com/display/book/9789004407763/BP000012.xml
^ George Karamanolis, Fate, Providence and Free Will: Philosophy and Religion in Dialogue in the Early Imperial Age Series: Ancient Philosophy & Religion, Volume: 4. "Scripture not only lacks a discussion of all the important issues in this area but also lacks the relevant terminology, which early Christians employ in their writings."