| baieru a întrebat:

Nu vi se pare ciudat ca Diavolul si Iadul nu exista in Vechiul Testament, si ca acestea au aparut odata cu nasterea Domnului Isus Christos?
Sa fie oare asta o coincidenta?
Nu vi se par o coincidenta suspecta?

20 răspunsuri:
| ErrorFound a răspuns:

Mi se pare ca bati campii.
Povestile raman povesti indiferent de ce vrem noi sa credem.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Pai da na, Romanilor li s-a parut buna ideea cu un singur Dumnezeu cum aveau evrei si au adaptat astfel incat sa isi controleze oamenii.
Stiu ca au fost persecutii crestine in toata Italia dar eu cred ca a fost un fel de conspiratie din partea unor oameni mai mici care mai tarziu au ajuns papi.

| Someonewhoappreciatelife a răspuns:

1 Cronici 21:1 - "Şi Satan s-a ridicat împotriva lui Israel şi l-a instigat pe David să numere Israelul."

Iov 1:6-12 - "Şi a venit ziua când fiii adevăratului Dumnezeu au intrat să se înfăţişeze înaintea lui Dumnezeu, iar Satan a intrat şi el cu ei. Atunci Dumnezeu i-a zis lui Satan: „De unde vii?" Şi Satan i-a răspuns lui Iehova şi a zis: „De la colindarea şi de la cutreierarea pământului". Şi Dumnezeu i-a mai spus lui Satan: „Ţi-ai îndreptat inima spre slujitorul meu Iov? Ai văzut că nu este nimeni ca el pe pământ, un om ireproşabil şi drept, care se teme de Dumnezeu şi se abate de la rău?" Dar Satan i-a răspuns lui Dumnezeu şi a zis: „Oare degeaba se teme Iov de Dumnezeu? N-ai ridicat tu un gard în jurul lui, în jurul casei lui şi în jurul a tot ce are el? Ai binecuvântat lucrarea mâinilor lui, iar animalele lui au umplut pământul. Dar acum întinde-ţi mâna, te rog, şi atinge-te de tot ce are şi ai să vezi dacă nu te va blestema în faţă". Atunci Dumnezeu i-a spus lui Satan: „Iată că tot ce are el este în mâna ta. Numai împotriva lui să nu-ţi întinzi mâna!" Şi Satan a ieşit dinaintea feţei lui Dumnezeu."

Zaharia 3:1-2 - "Apoi mi l-a arătat pe marele preot Iosua, care stătea în faţa îngerului lui Dumnezeu, şi pe Satan, care stătea la dreapta lui ca să i se împotrivească. Atunci îngerul lui Dumnezeu i-a spus lui Satan: „Dumnezeu să te certe, Satan, da, să te certe Dumnezeu, care alege Ierusalimul!"

Nu ţ-i se par "ciudate" aceste pasaje din Scripturile Ebraice (Vechiul Testament)?

| baieru explică (pentru ErrorFound):

Intrebarea mea nu se referea la realitatile normale ale ateilor ci la "realitatile crestine" adica ale unor oameni care isi traiesc viata dupa ceea ce tu numesti povesti!

| Maxim96 a răspuns:

Exista si in vechil testament, chiar si in geneza.

| baieru explică (pentru Someonewhoappreciatelife):

Nu! Dar mi se pare ciudat faptul ca tu NU stii ca in Vechiul Testament Satan nu este un personaj negativ ci ingerul cel mai de incredere a lui Dumnezeu, asa ca in acest context al Vechiului Testament raspunsul tau nu dovedeste altceva decat ca Satana era un personaj din VT, care chiar si in cazul lui Iov nu a facut altceva decat sa execute comenzile lui Dumnezeu!
Asa ca mai studiaza mai mult inainte de a te da mare "cunoscator" intr-ale religiei!

| baieru explică (pentru Maxim96):

Cine exista?
Iadul?
Sau nici tu nu stii ca Satan in Vechiul Testament era un personaj pozitiv si nu Diavolul cum in mod mincinos este prezentat in Noul Testament scris de niste oameni fara nici un Dumnezeu!

| Exilee a răspuns:

Termenul "locuinta mortilor" desemneaza eterna pierzare-iadul.

| baieru explică (pentru Exilee):

Nici pe departe!
Sheolul sau Casa Mortilor este locul in care locuiesc ca niste umbre sufletele celor morti, asta indiferent daca au fost sau nu pacatosi, si nici nu-i astepta osanda vesnica pe niciunul din cei care au facut pacate.
Iadul a aparut odata cu Diavolul, adica doar in Noul Testament, adica cu evanghellile despre nasterea lui Christos!

| Kaleo a răspuns:

Iar nu ti-ai luat medicamentele? Ti-ai facut un alt cont si vii cu acelasi rahat dezinformat? happy

| Kaleo a răspuns:

Guys, nu va puneti mintea cu el. E doar un biet troll! happy

| Someonewhoappreciatelife a răspuns (pentru baieru):

"in Vechiul Testament Satan nu este un personaj negativ ci ingerul cel mai de incredere a lui Dumnezeu"
Adică cel ce se ridică împotriva poporului lui Dumnezeu, cel ce-l acuză pe un slujitor integru a lui Dumnezeu şi cel ce se împotriveşte unui preot a lui Dumnezeu este "cel mai de încredere slujitor a lui Dumnezeu"? Crezi că sună logic?

| besleaganicolaecosmin a răspuns:

Ai citit vechiul testament? daca da inseamna ca n-ai citit cartea lui Iov, Psaltirea, Geneza

Răspuns utilizator avertizat
| ErrorFound a răspuns (pentru baieru):

Atunci imi cer scuze. happy

| RisenLight a răspuns:

Cred ca Sivri ti-a dat destule argumente din VT.
Nu te supara dar bati campii cu intrebarea asta.Din punct de vedere crestinesc e un non-sens, insa cred ca daca iti explic de ce nu o sa accepti fiind ateu/e (habar nu am ce gen esti)... Vrei sa dovedesti o conceptie gresita de-a ta cu o logica sub medie. Imi pare rau, poate alta data laughing

| IulianDornianu61 a răspuns:

Intrebarea ta mi-a facut pofta de diablo 2

| danay72 a răspuns:

Oricum iad se refera la moarte nu chin vesnic. Apocaalipsa21:8.E folosit un limbaj simbolic.

| milan9 a răspuns:

Unii prin prisma religiei diferite de creştinism, afirmă în mod greşit că în Apoc. 21, 8, "moartea a doua" ar înseamna "distrugere eternă", dar nu este acesta sensul biblic!

Dacă apostolul a spus "moartea a doua", imediat te întrebi de ce mai este necesară "a doua"? Doar pentru ca sufletul să mai fie înviat pentru vreo câteva minute iar apoi să moară iar, ca o demonstraţie ritualică "a la Champs Elysee", şi gata? Nu putea fi "rezolvată" problema de la început?

"Moartea a doua" se referă la în schimb la "pierderea", COMPROMITEREA SUFLETULUI, nefericirea lui veşnică, pierderea mântuirii!

Pierderea sau starea de "moarte" a sufletului semnifică ÎNVINOVĂŢIREA, PEDEPSIREA sau COMPROMITEREA din cauza păcatelor sale! Folosirea unui cuvânt dur ("moarte") pentru a arăta "dezastrul", "pierderea", "compromiterea" sufletului, avea ROL STILISTIC!

Iar Biblia ştim că ABUNDĂ în toate procedeele artistice, posibile şi imposibile învăţate de noi la literatură – pentru ca acesta era stilul specific general al gândirii evreilor şi al naratoului evreu!)
Cuvântul dur "MOARTE"este folosit pentru a arăta gravitatea acestei căderi, tot la fel cum METAFORA "VIAŢĂ" înseamnă tot ce este bun, frumos şi dezirabil!

| milan9 a răspuns:

Contrar a ceea ce susţin unii (prin doctrina cultului lor) SUFLETUL NU MOARE, ci există cu adevărat un loc de FERICIRE VEŞNICĂ, şi un alt loc, de NEFERICIRE, TOT VEŞNICĂ. SCRIPTURA O SPUNE foarte limpede:

Iuda 1, 6: Iar pe îngerii care nu şi-au păzit vrednicia, ci au părăsit locaşul lor, i-a pus la păstrare sub întuneric, în lanţuri veşnice, spre judecata zilei celei mari.

Iuda 1, 7: „Tot aşa, Sodoma şi Gomora şi cetăţile dimprejurul lor care, în acelaşi chip ca acestea, s-au dat la desfrânare şi au umblat după trup străin, stau înainte ca pildă, suferind pedeapsa focului celui veşnic.

Iuda 1, 13: "Valuri sălbatice ale mării, care îşi spumegă ruşinea lor, stele rătăcitoare, cărora întunericul întunericului li se păstrează în veşnicie.

Marcu 3, 29: Dar cine va huli împotriva Duhului Sfânt nu are iertare în veac, ci este vinovat de osânda veşnică.

Matei 18, 8: Iar dacă mâna ta sau piciorul tău te sminteşte, taie-l şi aruncă-l de la tine, că este bine pentru tine să intri în viaţă ciung sau şchiop, decât, având amândouă mâinile sau amândouă picioarele, să fii aruncat în focul cel veşnic.

Matei 25, 41: „Atunci va zice şi celor de-a stânga: Duceţi-vă de la Mine, blestemaţilor, în focul cel veşnic, care este gătit diavolului şi îngerilor lui."
Matei 25, 46: Şi vor merge aceştia la osândă veşnică, iar drepţii la viaţă veşnică.

II tes 1, 9 Ei vor lua ca pedeapsă pieirea veşnică de la faţa Domnului şi de la slava puterii Lui,

Ioan5, 29: „Şi vor ieşi, cei ce au făcut cele bune spre învierea vieţii şi cei ce au făcut cele rele spre învierea osândirii."

Daniel 12, 2: Şi mulţi dintre cei care dorm în ţărâna pământului se vor scula, unii la viaţă veşnică, iar alţii spre ocară şi ruşine veşnică.

Matei 25, 41: „Atunci va zice şi celor de-a stânga: Duceţi-vă de la Mine, blestemaţilor, în focul cel VEŞNIC, care este gătit diavolului şi îngerilor lui."