Sa nu uitam ca sfintii nu au acceptat inchinarea nici cand au fost in viata.Nici macar ingerii caci au spus ca si ei sunt slujitorii lui Dumnezeu.
Chiar dacă nu eşti ortodox, asta nu înseamnă că trebuie să fii rău intenţionat şi să exagerezi într-un mod grosolan. Nimeni nu "pupă" oase în ortodoxie! Acestea nu sunt expuse atingerii oamenilor. Ele se află conţinute în nişte cutiuţe speciale.
Şi referitor la acest obicei, iată ce spune ÎNAINTE DE ANUL 166, epistola Bisericii din Smirna, în legătură cu martiriul Sfântului Policarp:
„Noi am strâns osemintele lui ca un odor mai scump decât aurul şi decât pitrele scumpe şi le-am aşezat unde se cuvine; aici ne vom aduna cu bucurie şi Domnul ne va da nouă să sărbătorim ziua naşterii sale celei martirice, spre amintirea biruinţelor sale şi spre întărirea altor luptători".
Cinstirea moaştelor nu presupune „puparea" lor, ci doar gândul de respect care însoţeşte bucuria apropierii de sfântul respectiv.
NU SE CONFUNDA CU CINSTIREA DIVINITĂŢII, cinstirea adusă numai lui Dumnezeu! Aşa cum fac şi astăzi credincioşii, primii creştini nu confundau cinstirea sfinţilor cu cinstirea care trebuie acordată divinităţii!
Creştinii apostolici, cei din timpul apostolilor, venerau sfinţii, strângeau osemintele lor şi le cinsteau (unul dintre exemple este cel al actului martiric al Sf. Mucenic Ignatie, decedat între 98 – 117 în care se menţionează grija şi cinstea purtată de comunitatea creştină acestor martiri şi sfinţi)
Sfintele Moaşte sunt rămăşiţe pământeşti din trupurile sfinţilor, pe care Dumnezeu le-a învrednicit de nestricăciune, ca şi îmbrăcămintea sau orice alte obiecte rămase de la ei. Biserica a practicat întotdeauna cinstirea sfintelor moaşte, iar Sfinţii Părinţi dau mărturie în acest sens.
Una dintre mărturiile cele mai vechi despre cinstirea şi prăznuirea sfintelor moaşte (începutul secolului al doilea creştin), ne-o dă epistola Bisericii din Smirna, în legătură cu martiriul Sfântului Policarp (ÎNAINTE DE ANUL 166! ): „Noi am strâns osemintele lui ca un odor mai scump decât aurul şi decât pitrele scumpe şi le-am aşezat unde se cuvine; aici ne vom aduna cu bucurie şi Domnul ne va da nouă să sărbătorim ziua naşterii sale celei martirice, spre amintirea biruinţelor sale şi spre întărirea altor luptători".
Sinodul VII ecumenic a confirmat doar ceea ce se practica de al început, cinstirea lor.
Frate,sfintii au fost oameni ca si noi, insa care au incercat prin smerenia si asceza sa ajunga asemena lui Iisus (lucru imposibil, insa incercarea de a fi ca Iisus iti va aduce mamtirea).Noi nu le pupam oasele si doar ne inchinam lor si le sarutam racla! Apropo cum iti explici minunile si faptul ca mostele Sf.Nectarie izvorasc mir si miros frumos de peste 500 de ani.Caci se stie ca cine s-a rugat cu credinta la moastele acestuia si a dus o viata cat mai curata s-a vindecat de diferite boli incurabile!
Ce dovezi exista in sprijinul la ce ai zis tu? Daca exista doar niste oameni care or zis ca sau vindecat, sau sustinte popa asta nu pot sa cred, si sa nu uitam anul asta ce 1600 de oameni are sau dus in spital din cauza frigului si stresului de acolo, uitate pe siteul protv daca nu crezi ce zic, dar probabil sti.
Dovezi exista daca ai bunavointa sa cauti.Numeroase familii care nu putau sa faca copii si s-au rugat Sf.Nectarie,au reusit sa aiba un copil(cunosc si cazuri).Ai dreptate ca sfintii atata timp cat erau in viata erau cei mai semriti si modesti oameni de pe pamant,zicand intr-una :"Doamne iarta-ma ca sunt cel mai pacatos de pe pamat", desi noi daca i-am fi vazut din exterior puteam spune fara sa ne inselam,ca acestia sunt oamenii bineplacuti lui Dumnezeu. tatal meu a trecut de la yoghini la ortodoxie,cand din intamplare la intalnit la o manastire pe parintele Ioan de la Recea, care fiind Vazator cu Duhul i-a spus cine este si de unde vine, spunandu-i chiar toata istoria vietii tatalui meu+ca putea sa stie ce gandeste( aici trebuie sa specific ca si diavolul stie ce gandesti, insa nu are acces la gandurile bune, ci numai la cele insuflate de el).
Toti acesti sifnti au murit, cand omul moare nu este constient de el pana la inviere, cum scrie si in biblie...deci acei sfinti nu pot sa te auda, deci nu pot sa te ajute.
Au murit si au ajuns in iad probabil .Nu, acestia au murti si au ajuns in Imparatia Cerurilor, de unde pot vedea tot ce se intampla pe pamant, exact cum vede si Dumnezeu.
Unde scrie asa ceva?
Sfintii sunt doar mijlocitori oamenilor catre Dumnezeu, prin inchinarea la sfinti de fapt tot la DUmnezeu te inchini, pentru-ca si ei tot cu puterea lui fac minuni, ei sunt bine placuti lui DUmnezeu iar daca ei mijlocesc la DUmnezeu pentru noi atunci acesta ne ajuta prin ei, e ca si cand eu m-as ruga la tine sa ma ajuti cu o persoana de care am eu nevoie sa ma ajute, dar eu nu cunosc acea persoana ci doar tu, iar daca te rog pe tine sa-i ceri persoanei aceleia sa ma ajute, e mult mai probabil sa primesc ajutor decat daca nu as apela la tine ci m-as duce doar eu singur sa cer ajutor, persoana aceea nu m-ar ajuta asa usor fara mijlocirea ta.
Si atunci de ce se inchina oamenii la icoane si statui?
Da dar se contrazice cu partea "Sa nu-ti faci chip cioplit, nici alta asemanare, nici sa te inchini lor.''
Lasă vrăjeala asta de o parte, că aici scrie clar şi răspicat că vă rugaţi omului /"sfântului" aflat în cauză:
Luat direct de pe site-ul vostru ortodox: "Cât priveşte moaştele sfinţilor, Biserica şi credincioşii au convingerea că prin atingerea de ele şi prin rugăciunile adresate sfântului lângă moaştele lui..." Deci, ce ziceai?
http://www.crestinortodox.ro/......69169.html
Iar aici, îmi poţi explica şi mie, te rog frumos, unde îL vezi tu pe Dumnezeu în aceste manifestări?
http://tomisthecat.ro/romania-moastelor-a-superstitiilor-si-a-evului-mediu/
Dumnezeu, lucrează în orânduială nu în balamuc.
Şi un călugăr a spus că gura lui, că nimeni nu ştie dacă un om ajunge în Rai sau nu, doar Dumnezeu, atunci cum poţi tu să ştii sigur că acel om, pe care îl numeşti 'sfânt'a ajuns în Rai?
Nu ţi se pare că vă cam contraziceţi?
Căci este un singur Dumnezeu şi este un singur mijlocitor între Dumnezeu şi oameni: Omul Isus Hristos. - 1 Timotei 2:5
Prima virgina care a nascut un copil (logic)