In ratacirea lor, unii spun ca nu e
bine sa cinstim si sa ne inchinam
la icoane pentru ca sunt idoli, ca
nu e bine sa te inchini la o bucata
de lemn sau hartie. Dar cestinii
nu se inchina la lemn sau hartie.
Cine-si poate inchipui ca mamele
si bunicile noastre
ingenuncheaza, se roaga si plang
in fata unor bucati de lemn, aceia
se inseala amarnic si isi dau in
felul acesta masura intunecimii
mintii lor. Cel mai simplu exemplu
care este la indemana tuturor ne
poate lamuri asupra acestui
lucru: in fata fotografiei unei
persoane dragi, ceea ce ne
bucura si ne emotioneaza nu
este bucata de hartie oricat de
frumoasa ar fi acesta, ci este
chipul celui drag. Adeseori, de
prea mult dor, sarutam fotografia
persoanei indragite. Aceasta nu
inseamna ca sarutam hartia, ci
chipul celui drag. Fotografia ne
este draga si o pastram cu
sfintenie mai ales cand cel din
fotografie este departe de noi.
Daca am pierde fotgrafia
respectiva sau daca cineva ne-ar
rupeo, de exemplu, ne-am supara
foarte tare su ne-ar parea rau. Nu
prentru ca am pierdut o bucatica
de hartie, ci pentru ca am pierdut
un semn, o prezenta a celui drag.
Cu cat ne este mai draga
persoana respectiva cu atat
pretuim mai mult si fotografia si
o tinem la loc de cinste. Tot asa si
cu icoanele. Cu cat ne sunt mai
dragi Mantuitorul, Maica
Domnului si sfintii, cu atat iubim
si cinstim mai mult icoanele. Cine
nu iubeste icoanele nu iubeste cu
adevarat nici pe cei care sunt
infatisati in icoane. Altfel cum s-ar
putea lipsi de chipurile celor
dragi!
Unii aud povesti cu icoane facatoare de minuni.Si ghici ce fac ei.
Se duc la icoana si se roaga cu gandul ca icoana ii va ajuta.
Nu esti un crestin adevarat! Nu poti intelege!
Cu toate astea, pot intelege suficienta ca sa stiu ca inchinatul la icoane este idolatrie.
Pe ce te bazezi? Ai impresia că eşti cumva un evreu care trăieşte în vremea lui Moise, cumva prin anul 1500 ÎNAINTE de Hristos? Atunci ţii Legea Veche ca să nu cazi în idolatria zeilor asirobabilonieni, egipteni, filisteni, etc., nu?
Spre deosebire de crestini, care se bazeaza pe altii, eu ma bazez pe mine.
Cei care aduc ca argument împotriva icoanelor porunca a doua din Decalog, trebuie să înţeleagă faptul că această poruncă (dată EVREILOR acum peste 3500 de ani) avea un singur scop: avertizarea evreilor "trădători" care alergau după falşi dumnezei străini.
Pe Dumnezeu nu-L deranja faptul ca se foloseau obiecte (evreii înșiși aveau obiecte de cult!) ci faptul că acele obiecte trimiteau spre zei falși, spre uitarea și renunțarea la Dumnezeu. Erau cinstite astfel chipuri de animale sau chiar soarele.
Doar în Vechiul Testament a existat acum 3500 de ani, teama de idoli, de zeii falși. Motivul era unul singur: "concurența" pe care acele zeități false o făceau credinței revelate a evreilor! Falsele credințe Îl înlocuiau în conștiința evreilor pe Dumnezeu. Cine îl înlocuiește astăzi pe Dumnezeu?
DOVADA este faptul că, în Vechiul Testament, Dumnezeu le-a cerut evreilor să-i facă statui cu chipul serafimilor (chipuri cioplite), și asta chiar deasupra locului prezenței Sale, CHIVOTUL LEGII, locul către care evreii aveau să se închine – ca loc al prezenței lui Dumnezeu!
Acele statui nu erau ele oare "ASEMĂNAREA VREUNUI LUCRU DIN TOATE CÂTE SUNT"? Iată că Biblia nu se poate interpreta în mod sectant, cu "ochelari de cal", sau subiectiv, pentru introducerea forțata a unor reguli care pentru creștini nu sunt valabile. Ca dovadă, catacombele PRIMILOR CREȘTINI ERAU ACOPERITE CU ICOANE!
Blasfemie.Crestinii ar trebui sa se roage numai la non-materie, necunoscut, spirit, nu la estetic.
Biblia arată că Dumnezeu interzice folosirea oricăror imagini în închinarea adusă lui.
Deuteronomul 4:15, 16 - "Fiindca n-ati vazut niciun chip in ziua cand v-a vorbit Domnul din mijlocul focului, la Horeb, vegheati cu luare aminte asupra sufletelor voastre, ca nu cumva sa va stricati si sa va faceti un chip cioplit sau o infatisare a vreunui idol sau chipul vreunui om sau chipul vreunei femei."
Sunt rusinati, toti cei ce slujesc icoanelor, si care se falesc cu idoli. Psalmii 97, 7.
Cu siguranta inchinarea la icoane, moaste oase etc, este pacat.
Il avem pe Isus ca mantuitor, mijlocitor, prieten etc. De ce icoane?
Sau oase?
Isus e viu!
*** w02 1/7 pag. 7 Să ne închinăm lui Dumnezeu „în duh" ***
În ultimii ani, multe persoane de pe tot globul au colecţionat icoane ortodoxe. În general, colecţionarii nu le consideră obiecte religioase sacre, ci doar lucrări de artă care reflectă cultura bizantină. Nu este ceva neobişnuit să vezi multe astfel de icoane împodobind casa ori biroul unui ateu.
Cu toate acestea, creştinii sinceri nu trec cu vederea principala menire a icoanelor, şi anume aceea de a servi ca obiecte de cult. Deşi creştinii nu contestă dreptul celorlalţi de a avea icoane, ei, personal, nu au icoane, nici chiar ca simple articole de colecţie. Astfel ei procedează în armonie cu principiul enunţat în Deuteronomul 7:26: „Urâciunea idolească [imaginile folosite în închinare] să n-o duci în casa ta, ca să nu cazi sub blestem, ca ea. Fereşte-te de aceasta şi să-ţi fie scârbă de ea".
DA!
Raspuns BOR:
Cu cat ne sunt mai
dragi Mantuitorul, Maica
Domnului si sfintii, cu atat iubim
si cinstim mai mult icoanele.
LOL, nu e bine. Tu asta faci, te inchini la un material? Nu cred că asta ți-a explicat profesorul tău religie...
Cinstirea icoanelor nu prezintă nici o problemă atât timp cât, lemnului icoanei nu-i dai "personalitate", în afara legăturii pe care imaginea o are ca reprezentare simbolică cu Hristos spre exemplu, în afara legăturii de a aminti Persoana Sa!
Tu când te lași sensibilizată, lăcrimezi sau oftezi după cineva, privindu-i fotografia, crede-mă că nu faci acest lucru pentru că hârtia este - ISO "A" standard, 4768 pentru x 6741, sau pentru că formatul este "japanese postcard" sau "letter", ci pur și simplu pentru că este o persoană dragă, de care probabil îți este dor... La fel este și cu icoana- valorifică imaginea. Și nu s-a inventat încă un cult între cele 40.000 de secte care să nu exploateze la maxim funcția imaginii în propriul cult, în biblii, reviste, filme, postere, etc...
Aşa cum în fiecare cult creştin există "imagini" ale lui Hristos, iar aceste "imagini" sunt însoţite cel puţin de un "gând" de respect, la fel, în Biserică, icoanele sunt însoţite de un "gând" de cinstire, respect, şi legătură cu persoana reală!
Mda...nush cat de bine zici da marog...
Ala din poza e God al tau? Nu e? Atunci te inchini la idol.
Nu e adevarat!
Noi nu ne inchinam la acea poza sau la acel carton noi ne rugam la persoana care este in imagine.