anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Să presupunem că un tânăr (sau cineva, oricine), nu a fost niciodată influenţat în ale religiei; nici de către părinţi, nici de către altcineva (cam greu de imaginat asta, dar să încercăm). Omul s-a ocupat mai mult de lucrări practice, ingineresti; însă este inteligent, studios, cultivat. Alege la un moment dat să citească istorie veche si ceva despre mituri, legende si credinţe ale diferitelor popoare. Ajunge la Biblie; si o citeste. Ce impresie credeţi că i-ar face? În primul rând, probabil ar înţelege că este vorba de o culegere de cărticele, cum de fapt si este. Ce ar zice, de exemplu, despre Cântarea Cântărilor? Poate că ar găsi-o drăguţă. O idilă, o poveste de dragoste. Bine, nu e ea scrisă cu talentul unui scriitor modern, dar merge. Îl citeste pe Iov. Ce ar zice? Un poem destul de reusit. Eclesiastul? Mm, cam pesimist (totul e desertăciune si goană după vânt). Proverbele lui Solomon? Multe dintre ele sunt bune, dar sunt si unele cam puerile, usor ridicole. Apoi, multă istorie - 1 Cronici, 2 Cronici, 1 Regi, 2 Regi. E bine să stim istorie. Profeţiile lui Isaia? Încâlcite rău; si nu au o coerenţă, o logică (profeţie împotriva Tirului, a Edomului, a Egiptului...vai de tine! vai de voi!). În primele cărticele (Leviticul, Deuteronomul), ar găsi poate interesante mulţimea de reguli si rânduieli date de Moise, dar ce ar putea zice de faptul că toate astea nu se consideră ca fiind opera lui Moise, ci că Domnul i le-a dictat (sau insuflat)? Nu stiu ce-ar zice. În fine, să n-o lungesc nici prea mult, ar ajunge la Noul Testament, ar citi despre magii de la Răsărit, despre un copil care s-a născut fără intervenţia unui tată pământesc, copil care, crescând mare, a pretins că este fiul lui Dumnezeu, a ţinut niste predici etc.
Nu mi-o luaţi în nume de rău; nici nu critic, nici nu laud. As vrea doar să supun dezbaterii: ce ar zice un om care ar citi Biblia, ne fiind influenţat înainte, nici de părinţi, nici de altcineva? Că dacă începe să frecventeze biserici sau adunări de sectanţi, situaţia se schimbă. Acolo sunt ritualuri, se cântă mult, se fac rugăciuni, toate cu multă putere de influenţă.
Răspunsurile sau părerile pe care le-am prezentat eu, în numele lui, după fiecare "cărticică" citită, sunt asa cum mi-am imaginat eu că ar spune el, acel cititor. Dar poate să nu fie tocmai asa. De asta am deschis acest topic, ca o dezbatere pe această temă.

46 răspunsuri:
| r3r3r3r3r3r3 a răspuns (pentru doctorandus):

Au eronat cuvantul biblic, asta nu inseamna ca i-a indemnat Dumnezeu.

| doctorandus a răspuns (pentru r3r3r3r3r3r3):

De ce nu? In Biblie Dumnezeu aproba genocidul facut din motive etnice sau/si religioase.

| r3r3r3r3r3r3 a răspuns (pentru doctorandus):

Unde?

| doctorandus a răspuns (pentru r3r3r3r3r3r3):

Practic Vechiul Testament este plin de rasism si fascism avant la lettre.

| r3r3r3r3r3r3 a răspuns (pentru doctorandus):

"De ce nu? In Biblie Dumnezeu aproba genocidul facut din motive etnice sau/si religioase." - unde este scris asta?

| doctorandus a răspuns (pentru r3r3r3r3r3r3):

Ai citit Biblia? Ti-am dat verset.

| doctorandus a răspuns (pentru r3r3r3r3r3r3):

Are si un nume: cherem sau herem. Asa se numeste razboiul in numele lui Yahweh. Regulile acestui razboi sunt stipulate explicit in Biblie: orasul cucerit era dedicat lui Yahweh si trebuia distrus tot (inclusiv barbateii).

Fetele fecioare luate prizoniere erau violate dupa indeplinirea unui ritual (Biblia are reguli pentru cum trebuie violate prizonierele de razboi).

| sabin89 a răspuns (pentru doctorandus):

Când au făcut ăia canonul biblic (pe vremea lui Constantin) ar fi fost o ocazie să elimine din Biblie părţile astea mai jenante (genocid, viol); să fi zis că alea sunt apocrife. De ce n-au făcut-o?

| doctorandus a răspuns (pentru sabin89):

Pentru ca pe vremea lui ideologia dominanta era cea de dominatie: cel puternic poate face ce vrea cu cel cucerit de el. Abia crestinismul a venit cu ideea ca oamenii sunt egali si ca cei slabi trebuie ocrotiti, dar asta a ramas mai mult vorbarie decat practica.

Plus ca Imparatul Constantin n-a umblat la scripturile evreilor, iar in privinta canonului biblic crestin, nu l-a hotarat el, procesul a fost mult mai complicat si a durat vreo patru secole dupa ce au fost scrise.

| r3r3r3r3r3r3 a răspuns (pentru doctorandus):

? n-am mai auzit asa ceva pana acum, interpretarea gresita a bibliei face toata diferenta.

| doctorandus a răspuns (pentru r3r3r3r3r3r3):

Fie n-ai citit Biblia, fie n-ai inteles ce-ai citit.

| r3r3r3r3r3r3 a răspuns (pentru doctorandus):

Am citit biblia si se pare ca am inteles--o ma bine ca tine.

| doctorandus a răspuns (pentru r3r3r3r3r3r3):

Regulile biblice pentru violat o prizoniera de razboi: o tii o luna-n carantina, ii razi parul, ii tai unghiile, o imbraci in haine civile (adica de atunci incolo poarta haine civile) si pe urma intri la ea (adica ai contact sexual cu ea).

Asta scrie la Legea lui Dumnezeu, asta e interpretarea data de secole acestor versete de catre crestini si te-oi fi trezit tu ca nu e buna.

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru doctorandus):

Cred că ai fi mai convingător dacă ai da trimiteri, unde scrie chestiile astea (reguli de violat prizoniera).

| doctorandus a răspuns (pentru anonim_4396):

De ce? S-a defectat Google? Orice student serios al Bibliei are o concordanta, daca nu tiparita macar aia de pe http://www.biblegateway.com

De ex. http://www.google.com/search?q=Concerning+Women+Prisoners+of+War

Sau http://www.google.com/search?q=bible+prisoners+of+war

| sabin89 a răspuns (pentru doctorandus):

Ciudate reguli! "...să-si radă capul si să-si taie unghiile" happy Deut. 21:12