Imparatia Lui Dumnezeu
Astfel sunt două concepte aici. Dumnezeu, împărăția lui Dumnezeum ca zonă, stare de dorit, asta în concepția lui Isus. De definit.
Cei din prima categorie. Și aceștia reprezintă 99, 9% dintre oamenii bogați.
A doua categorie de bogați este aproape inexistentă. Ce bogat și-ar da toată averea săracilor?
Prin bogăție, Dumnezeu dorește ca oamenii bogați să fie vindecați de avariție, zgârcenie, și ca ei să dobândească empatie și dăruire, pentru ca ei să aibă parte de viața veșnică. Dar cine dintre cei bogați mai are nevoie de viața veșnică dacă aici pe pământ au chiar mai mult decât le trebuie?
Bogații sunt și ei încercați de Dumnezeu cu astfel de gânduri. Duhul lui Dumnezeu îi îndeamnă la schimbarea caracterului. Dar ei înăbușă glasul lui Dumnezeu, pentru că inimile lor s-au lipit de bogății. Ei consideră nebunie dăruirea sistematică.
Exagerarea este păcat. Și Mântuitorul nu exagerează când spune că este mai ușor să treacă o cămilă prin urechile acului decât să intre un om bogat în Împărăția lui Dumnezeu. Cum am spus mai sus, un astfel de om nici nu-și dorește altceva. Poate doar nemurirea, așa cum o caută toți oamenii. Dar ei nu vor să aibă de-a face cu efecte care le-ar deranja comoditatea inimii lor egoiste.
Eu am convingerea ca povestile sunt facute pentru prostirea omului si dupa ce omul a murit nu mai are nici un fel de viata, mai ales vesnica.
Bogatia in sine nu e pacat. Pacat e sa iubesti bogatia mai mult decat pe Dumnezeu sau mai bine zis in locul lui Dumnezeu
Biserica ne vrea saraci si prosti ca sa fim manipulati mai usor.
De fapt NT acestor categorii de persoane se adreseaza.
Nu bunurile materiale sunt o problemă cu atitudinea.
Poate fi o persoană avută care este un om spiritual și invers, unul sărac dar care este materialist.
Draga prietene, ma bucura preocuparea ta fata de cuvantul Lui Dumnezeu. Intuitia ta in ce priveste prima varianta de raspuns a fost una buna, dar oarecum incompleta, da-mi voie te rog sa iti prezint contextul pentru a intelege corect aceasta intamplare, si mie mi-a luat mult pana am inteles.
Intamplarea se gaseste in Marcu 10:18, in primul rand, Iisus nu spune ca nu este bun, ci ii atrage atentia, de ce?
Tanarul bogat il numeste pe Domnul Iisus ''bunule invatator''
Cuvantul in Greaca folosit acolo este ''Agathos'' care inseamna bun in insasi natura si esenta Lui, desavarsit bun.
Daca s-ar fi referit la o bunatate exterioara, la fapte de bunatate ar fi folosit cuvantul ''kalós'', dar el nu se adreseaza astfel.
Domnul Iisus ii spune practic '' Tu M-ai numit bun asa cum il numesti bun pe Dumnezeu'' Iisus spune asta pentru ceilalti, si pentru tanar, vrea sa spuna ca El este Dumnezeu.
Apoi, ai observat faptul ca Iisus enumera doar 6 din cele 10 porunci? Dar oare de ce?
Primele 4 porunci se refera la relatia ta cu Dumnezeu, urmatoarele 6 se refera la relatia ta cu oamenii.
Iisus ii spune '' ai pazit poruncile in ceea ce priveste relatia ta cu oamenii, dar nu este suficient, tu trebuie sa ai relatie cu Dumnezeu, trebuie sa fii nascut din nou, trebuie sa fii mantuit''
De ce ii spune Iisus Hristos acestui tanar sa vanda totul? Ce a vazut Iisus in inima Lui ca sa ii spuna asta? Ce se intampla cu el?
Iisus spune in Luca 12:34
''Căci acolo unde este comoara voastră, acolo va fi şi inima voastră''
Tanarul bogat era atat de prins si captat in bogatia lui incat nu-l putea vedea pe Dumnezeu. Iisus Hristos i-a spus ''vinde totul si imparte saracilor, apoi vino dupa Mine''.
Domnul Iisus Hristos i-a lansat cea mai mare invitatie, invitatie care a mai fost facuta doar altor 12 barbati, tanarului bogat i s-a oferit un destin, ocazia de a fi al 13-lea apostol al Lui Hristos, dar a refuzat, de ce? Pentru ca avea inima legata de bogatia lui.
De unde stim asta?
Zacheu, Zacheu era bogat, totusi Iisus nu ii spune sa vanda totul, de ce? Pentru ca nu era legat de bogatie, asa cum era tanarul bogat, Iisus nu avea nevoie de banii lui, cum nu a avut nevoie nici de banii lui Zacheu.
O sa las aici intamplarea cu Zacheu, ea se gaseste in Luca 19 incepand de la versetul 1.
''Isus a intrat în Ierihon şi trecea prin cetate. 2 Şi iată că un om numit Zacheu, care era şeful colectorilor de taxe şi era bogat, 3 căuta să vadă care este Isus, dar nu putea din cauza mulţimii, căci era mic de statură. 4 Atunci el a alergat înainte şi s-a suit într-un sicomor[a] ca să-L vadă, căci pe drumul acela urma să treacă. 5 Când a ajuns Isus în locul acela, s-a uitat în sus şi i-a zis:
– Zacheu, dă-te jos repede, pentru că astăzi trebuie să rămân în casa ta!
6 Zacheu s-a dat repede jos din copac şi L-a primit cu bucurie. 7 Când au văzut acest lucru, toţi au început să murmure şi să zică: „A intrat să poposească la un om păcătos!" 8 Dar Zacheu a stat înaintea Domnului şi I-a zis:
– Iată, Doamne, jumătate din posesiunile mele le dau celor săraci, iar dacă am înşelat pe cineva cu ceva îi dau înapoi de patru ori mai mult!
Isus i-a zis:
– Astăzi a intrat mântuirea în casa aceasta, deoarece şi el este un fiu al lui Avraam! 10 Căci Fiul Omului a venit să caute şi să mântuiască ce era pierdut.''
Iov este un alt om bogat, dar era smerit inaintea Domnului si recunostea ca nu doar averea, ci fiecare respiratie vine de la Dumnezeu.
Revenind la intamplarea noastra, Iisus mai spune in intalnirea cu tanarul bogat un lucru.
''Este mai uşor să treacă o cămilă prin urechea acului, decât să intre un om bogat în Împărăţia lui Dumnezeu.''
In acea vreme, exista o anumita usa, o usa care semana cu ''urechea acului'' unde o camila ar fi putut trece prin ea dar cu o conditie, doar daca se apleca, pana acolo ca aproape trebuia sa intre pe genunchi.
Daca nu suntem dispusi sa ne plecam inaintea Lui Dumnezeu, si nu inaintea bogatiilor sau a altor lucruri care pun stapanire pe noi, inseamna ca avem alt Dumnezeu, si nu pe IIsus Hristos
Salut,
Domnul Isus a spus că unui om bogat îi este greu să intre în Împărăția Cerurilor.
Pentru a înțelege aluzia trebuie mai întâi să înțelegi ce este urechea acului. Pe atunci o cetate avea o poartă mare prin care se putea intra și în vreme de război se închidea. În poarta respectivă mai era o ușă mică pentru a lăsa persoanele să intre pe rând. Acea ușiță se numea urechea acului. O cămilă o băgai cu greu pe acolo dacă încercai.
Nu a spus de un fel de bogat ci de bogați în general.