Exista similitudini, dar in cercetarea contemporana categoria "zei morti si inviati" este discreditata.
Avem o zicala: "Cate bordeie, atatea obiceie."
Aceasta zicala este valabila si in scrierile legate de vreo religie anume.
Multumim lui Dumnezeu ca avem Biblia. Multi o ataca, dar nu poate cadea. Ne putem increde in toate cartile ei canonice -sunt canonice pentru ca sunt acceptate de toate confesiunile crestine, de tot crestinismul, chiar daca li se da interpretari diferite).
De altfel sunt atacate si puse sub semnul intrebarii chiar si vietile domnitorilor romani, cum ca ele nu ar fi asa cum ne-au fost prezentate la scoala, cum ca la scoala ne-a fost aratata doar latura buna a acestora, nu si greselile acestora. Asta nu-i treaba noastra.
Biblia "tine cu toti oamenii si nu tine cu nimeni", si sunt mustrati chiar si marii oameni ai acesteia atunci cand ei au gresit.
Alte scrieri care se gasesc pe langa Biblie trebuiesc cercetate doar cu Biblia. Si daca sunt insipirate de Dumnezeu vor fi acceptate; dar daca nu sunt insppirate de Dumnezeu, nu vor fi acceptate.
Pot sa si plagieze. Ciceron vorbeste despre legea naturala care este deasupra tuturor.
Daca il recunosc pe Iisus insemna ca se pot stabili nexuri cu Logosul. Acest tip de cunoastere este cel mai inalt, ilumineaza omul. Insa doar in teologie se gaseste acest tip de aliment venit din cer. Daca ideile lor sunt asemanatoare celor date din cer, se pot salva insa daca nu se pierd.
Duhul Sfant este asemanator epistemologiei iar gneseologia asemenator facultatilor noastre de cunoastere.
Cercetătorii și istoricii consideră că povestea lui Iisus este unică. Chiar și atunci când există unele elemente comune între povestea lui Iisus și alte mituri antice, acestea sunt de obicei prea generale și pentru a susține acuzația de plagiat. Cartea "The World's Sixteen Crucified Saviors" de Kersey Graves a fost sursa, care susține că figura lui Iisus a fost inspirată de alte figuri mitologice precum Horus dar aceste idei sunt respinse de către istorici.