Sfântul Botez se pierde când omul se leapadă de el, trecând la secte sau în diferite sisteme oculte ce urmăresc dărâmarea creștinismului sau care inferiorizează creștinismul.
Pentru păcate grele se dă oprire de la Împărtășanie pentru ca omul să aibă timp să reflecteze asupra păcatului, să se vindece cu ajutorul pocăinței și al canonului pentru a lua Împărtășania cu vrednicie.
În schimb de la Taina Spovedaniei nu se dă oprire, și se recomandă să fie practicată des.
Spovedania e considerată de duhovnici ca o naștere din nou în care omul își spală păcatele.
Pentru cei care practicau în trecut yoga și s-au întors unii preoți spun că trebuie să fie primiți din nou cu mirungere care este o formă de reîntregire a botezului.
Este un singur Domn, o singura credinta, un singur botez. (Efes.4:5) deci, prin botezul in moartea Lui, am fost ingropati impreuna cu El, pentru ca, dupa cum Hristos a inviat din morti, prin slava Tatalui, tot asa si noi sa traim o viata noua. (Rom.6:4)Icoana aceasta inchipuitoare va mantuieste acum pe voi, si anume botezul, care nu este o curatare de intinaciunile trupesti, ci marturia unui cuget curat inaintea lui Dumnezeu, prin invierea lui Isus Hristos, (1Pet.3:21)
Mai bine nu pacatuiesti grav decat sa tot intrebi ce sa faci dupa ce-ai comis-o.
La noi ortodocsii, se face sfanta spovedanie, urmata de impartasanie. Impartasania este Sfantul Botez. Deci botezul este facut ulterior oricarui pacat recunoscut inainte de spovedanie. Primul botez se face contra, ca sa ma exprimm asa, PACATULUI ORIGINAR. (adam si eva ).
Mantuirea nu are legatura decat cu recunoasterea in clipa mortii a pacatelor.Ca baiatul din dreapta lui Iisus, cand se aflau pe cruce.
anonim_4396 întreabă:
CracanelTrasPrintrunInel întreabă: