Cuvantul "Mijlocitor" are mai multe sensuri. In cadrul cultului sfintilor se face apel la unul dintre sensuri, si anume, cel referitor la faptul ca si sfintii se pot ruga lui Dumnezeu (ei continua sa vietuiasca in cer- "Biserica triumfatoare"- dreptii din cer).
Pentru un al doilea sens (intalnit in Epistola cate Timotei), cuvantul "Mijlocitor" mai are si semnificatia de "mantuitor", de intreprindere a unei lucrari fundamentale in vederea mantuirii. Aceasta a fost lucrarea Fiului lui Dumnezeu Intrupat. Numai El S-a jertfit pe Cruce si numai El putea aduce reabilitarea omului in fata lui Dumnezeu.
Deci un sens se refera la rugaciune (si la alte feluri de intermedieri valabile si intre noi crestinii- invatatura, cunoasterea, sfatuirea...) iar alt sens face referire la lucrarea de mantuire, de redobandire a harului si a impacarii omului cu Dumnezeu.
„În numele lui Hristos, aşadar, ne înfăţişăm ca mijlocitori, ca şi cum Însuşi Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcaţi-vă cu Dumnezeu!" (II Corinteni, 5, 20).
„Şi a venit un alt înger şi a stat la altar, având cădelniţă de aur, şi i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu rugăciunile tuturor sfinţilor, pe altarul de aur dinaintea tronului. (...)" (Apocalipsa, VIII, 3-4)
Citatul din 2 Corinteni se refera la mijlocitor intre Dumnezeu si om, si nu invers(apostolii mijlocesc catre om, practic, ca si cum Dumnezeu ar indemna prin ei). Al doilea citat se refera la rugaciunile tuturor sfintilor, iar asta include rugaciunile sfintilor care in acel moment sunt pe pamant, a sfintilor care au fost pe pamant, si acum sunt in Rai. Nicaieri nu sugereaza ca e vorba de mijlocirile sfintilor plecati in Rai, pentru om. Daca ai fi sincer, ai recunoaste ca, nici in Biblia ortodoxa, nici in Traditie, nici in istoria Bisericii si nici in alte surse, niciun apostol nu a sugerat vreodata ca avem voie sa luam legatura cu sfintii din Rai, si mai mult, sa le cerem lor sa faca ceea ce numai Domnul Iisus a promis ca va face.(Observi ca am pus problema daca avem voie, nu daca trebuie, fiindca exista o multime de versete care interzic aceasta practica, iar prima data trebuie sa te intrebi,, oare am voie sa fac blasfemia de a ma inchina altcuiva in afara de Dumnezeu?). Revin, daca ai fi sincer, ai recunoaste ca, nici in Biblia ortodoxa, nici in Traditie, nici in istoria Bisericii si nici in alte surse, niciun apostol nu a sugerat vreodata ca avem voie sa ne inchinam la sfinti. Dar poate crezi ca nu e obligatoriu ca apostolii sa fi spus asta. Caz in care te rog sa citesti Galateni 1:8, si vei vedea de ce orice invatatura straina apostolilor, e data anatemei. Doar putina istorie a bisericii si vei vedea cand a aparut cultul sfintilor, si anume dupa secolul 4-5. Primii crestini au fost mantuiti, deci, si fara sa se roage sfintilor.
Unde scrie ca are semnificatia de mantuitor? Da versetul https://dexonline.ro/definitie/mijlocitor
"Căci unul este Dumnezeu, unul este şi Mijlocitorul între Dumnezeu şi oameni: omul Hristos Iisus," 1 Timotei 2, 5
Aceste verset face referire la Fiul Omului (Iisus Hristos este și Fiul lui Dumnezeu dar și Fiul Omului - adică a luat natura umană asupra Sa, fără de păcat) care e mijlocitor între oameni și Sfânta Treime.
Si sfintii ce mai sunt? De ce zice BOR ca sunt mijlocitori? Deci Jesus nu face parte din trinitate?
Sfinții sunt și ei mijlocitori. De ce trebuie să exist numai un mijlocitor?
Iar Iisus e și Dumnezeu, și Om, pentru că a luat asupra Sa natura umană. Dar El a rămas Dumnezeu.
Pentru ca scrie in Timotei.
1 Timotei 2, 5
Mijlocirea sfinților este de alt ordin față de cea a Mântuitorului. Sfinții doar se roagă pentru noi, ei nu ne mântuiesc. Doar prin Hristos a venit mântuirea.
Am dat citate care se refera la posibilitatea dreptilor si sfintilor de a se ruga lui Dumnezeu pentru lume. Nu se schimba nimic in mod fundamental dupa ce sfintii ajung in Cer. Tocmai spuneam faptul ca ei continua sa vietuiasca. Se stinge dragostea lor fata de semeni? Dimpotriva. Intervine uitarea fata de cei vietuiesc in tumultul vietii? Dimpotriva. Scade darul pe care il pot primi de la Dumnezeu pentru a-si ajuta semenii? Nicidecum. Dimpotriva. Chiar cu atat mai mare devine cu cat acolo ei ajung sa fie confirmati ca sfinti.
Modul de a proceda al crestinilor din primul secol crestin si din urmatoarele secole, cele ale persecutiilor, confirma grija pe care acestia o aveau fata de trupurile martirilor, mucenicilor, sfintilor. In diferite forme cinstirea sfintilor nu a incetat niciodata sa existe, ei fiind vazuti desigur doar ca modele de vietuire crestina dar si ca impreuna rugatori catre Dumnezeu.
Nu cred ca exista protestant care sa nu se converteasca pe loc la ortodoxie daca i-ai da dovada credibila si veridica, fie ea din Biblia ortodoxa, din alta traducere a Bibliei, din Traditie sau din istoria Bisericii, in care oricare din apostoli sa propovaduiasca macar o data cultul sfintilor, cultul Maicii Domnului, moastele, etc. Daca ai o astfel de dovada care sta la baza afirmatiilor tale, te-as ruga sa o prezinti. Altfel, tot ce stiu eu e ca orice nu vine de la apostoli e anatema(Galateni 1:8). Biblia contine zeci si sute de versete care spun negru pe alb ca inchinarea i se cuvine numai lui Dumnezeu. La fel si mijlocirea, mantuirea sunt lucrari pe care numai El le poate face. Faptul ca voi considerati sfintii ca fiind omniprezenti frizeaza blasfemia.,, Scade darul pe care il pot primi de la Dumnezeu pentru a-si ajuta semenii? Nicidecum. " Te rog sa imi explici, atunci, Filipeni 1:24.
Biblia ortodoxa? Asta e funny. Exista doar Biblia crestina, care e interpretata, si asa au aparut sectele.
Deşi_ CINSTIREA sfinţilor este numită uneori "ÎNCHINARE", asta nu este decât o confuzie cauzată de polisemia termenului, foarte gravă sub aspect lingvistic, terminologic. Confuzie explicată probabil prin faptul că acest termen provine din latinescul lat."inclinare" – înclinare.
Ori ştim foarte bine că ne înclinăm în sute de moduri diferite, spre arăta în general politeţea sau respectul, dar nu în toate aceste sute de cazuri divinizăm pe cei din faţa noastră. Astfel, nu ne divinizăm nici părinţii, nici bunicii, nici profesorii, etc…
Hai nu compara parintii, bunicii, profesorii tai cu sfintii. Nu o compara pe mama ta cu Maica Domnului, fiindca sunt 100% convins ca NU te comporti cu icoana Maicii Domnului la fel cum te comporti cu poza mamei tale. Daca tot insisti cu diferenta cinstire/inchinare, te-as ruga sa imi raspunzi la o intrebare(ATENTIE, te rog sa imi raspunzi la intrebare cu cuvintele tale, textele copiate carora le dai de ani intregi copy-paste cu aceeasi caseta le stiu deja.) Intrebarea e: Sa ne imaginam ca esti in fata a 2 icoane: una e a Domnului Iisus, una e a Maicii Domnului. Descrie ce faci, cum te inchini fiecareia, ce anume faci diferit, cum o cinstesti pe una si te inchini celeilalte. Trebuie sa se vada o diferenta clara, altfel cinstirea=inchinarea.
De ce nu?
Oricum. Maria fost o mama surogat.
Si tu ce mai faci?
Tu faci ce ține de tine
Apare in burta la ei
Nu era Jesus?
Iisus este mijlocitor pentru Dumnezeu Tatăl (doar prin Iisus avem mijlocire la el ) și sfinți cu Maica Domnului sunt mijlocitor către Iisus
What the fk? Da versetul. Unde scrie asta? Mijlocitori catre oameni si Jesus? Parca Barbosul era seful, nu?
Dar eu nu asta te-am întrebat.
Ci unde scrie scrie în Biblie ca in raport cu un "sfânt" Maria este un mijlocitor mai mare între om și Dumnezeu.
Corect e sa răspunzi asa: cu tare carte biblică, x capitol, x verset. Nu sa bați câmpii si sa răspunzi altceva. La modul: cand vii la mine? Tu raspunzi: 1-1 s-a terminat meciul.
Fără să mai punem la socoteală că sfinții nu există, nu au fost sfinți niciodată, si Maria, mama lui Isus Cristos este în cer, dar nu este mijlocitor. Singurul care are acest rol este Isus Cristos.
Sa vedem daca bati si tu campii. Unde scrie in Biblia ca Satana sarpele din gradina Edenului, ala care i-a ispitit pe Adam si Eva
Si unde scrie in Isaia 7 ca Jesus a fost nascut din virgina
Dacă te referi la sfinții aceia morți, nu, nu sunt ptc au murit, ei nu fac nimic pentru noi, Domnul Isus este singurul mijlocitor între om și Dumnezeu, scrie în Biblie