| K924 a întrebat:

Stiați că...

1. D-zeu a făcut cunoscut oamenilor ca pământul e rotund?
" "Nu ştiţi? N-aţi auzit? Nu vi s-a făcut cunoscut de la început? Nu v-aţi gândit niciodată la întemeierea pământului? El sade deasupra cercului pământului..." [Isaia 40:21-22].
Cuvântul de aici, "cerc" este în ebraică cuvântul "sferă". Pe vremea când ştiinţa era mai mult o superstiţie, o carte veche acum de aproximativ 2.500 de ani, sulul profetului Isaia, ne demonstrează că se putea cunoaşte că pământul era rotund! Dar nu au crezut că Biblia este adevărul şi mai târziu au ars pe rug pe cei ce au crezut că Pământul este rotund! Tot în Biblie găsiţi că, "El întinde miazănoaptea asupra golului şi spânzură pământul pe nimic" sau, "El întinde nordul deasupra spaţiului gol (neantului) şi suspendă pământul pe nimic" (tradus după versiunea engleză) [Iov 26:7], afirmaţie surprinzător de exactă pentru vechimea ei. Deci, prin revelaţie Biblia ne spune odată că pământul este rotund apoi că este suspendat în spaţiu."
2. "Distrugerea Tirului, invazia Ierusalimului, căderea Babilonului şi căderea Romei au fost fiecare prezise cu exactitate de Biblie şi s-au împlinit până în cele mai mici detalii."
3. "Dr. Nelson Glueck, probabil autoritatea modernă cea mai mare a arheologiei israeliene, a spus: „Nicio descoperire arheologică nu a respins vreo referinţă biblică. Rezultatele descoperirilor arheologice au confirmat în mare sau în detaliu afirmaţiile istorice din Biblie. În aceaşi măsură, evaluarea corectă a descrierilor biblice au condus adesea la descoperiri uimitoare." "
4. "Biblia învaţă că soarele are un circuit prin spaţiu. Scriind despre soare în Psalmul 19:6, David spune „răsăritul lui este la un capăt al cerului şi roată-i este drumul (circuitul) până la celălalt capăt al lui." Timp de mulţi ani criticii au luat în râs acest verset, pretinzând că el învaţă că soarele se învârte în jurul pământului. Pe atunci, oamenii de ştiinţă credeau că soarele este staţionar. Cu toate acestea, s-a descoperit în ultimii ani că soarele face de fapt un circuit prin spaţiu, aşa cum spune Biblia. "
5. Pe o parte a pamantului e noapte, pe alta e zi: "36: "Va spun ca in noaptea aceea, doi insi vor fi in acelasi pat, unul va fi luat si altul va fi lasat. Doua femei vor macina impreuna: una va fi luata si alta va fi lasata. Doi barbati vor fi la camp: unul va fi luat si altul va fi lasat." Aparent, cuvintele Mantuitorului nu ne spun nimic cu privire la subiectul de care ne ocupam. Si totusi, privind mai atent continutul textului, vom observa ceva interesant. Aducand in discutie momentul revenirii Sale pe pamant, Mantuitorul aminteste trei activitati umane care se desfoasoara in acelasi moment:
- odihna prin somn, care apartine noptii
- macinatul cerealelor, care in Orient se face dimineata devreme, pe racoare
- lucrul la camp, activitate ce se desfasoara in cursul zilei
Domnul vorbeste despre "noaptea aceea" in care unii oameni vor dormi, altii vor macina grane ( deci pentru ei este dimineata devreme ), iar altii vor lucra la camp, fiind zi. Avem aici un indiciu cu privire la faptul ca Pamantul este rotund. Este demn de subliniat faptul ca, in timp ce Biblia sugereaza ideea ca Pamantul este rotund, savanti si filozofi ai antichitatii ca Platon, Aristotel, Ptolemeu si altii sustineau ca Pamantul este plat. "
6. Planetele si toate corpurile ceresti se misca in ordine in urma gravitatiei: ""Ridicati-va ochii in sus si priviti! Cine a facut aceste lucruri? Cine a facut sa mearga,dupa numar, in sir, ostirea lor? El le cheama pe toate pe nume; asa de mare este puterea si taria Lui, ca una nu lipseste."Observam ca Biblia ne vorbeste despre o miscare ordonata a corpurilor ceresti in spatiulcosmic. Ea sustine acestadevar intr-o vreme in care popoarele antice sustineau ca Pamantul este fix pe suportii lui, iar cerul este o bolta pe care stelele sunt fixate ca niste ornamente."
7. Imensitatea universului: "- 1 Imparati, 8, 27: " Dar ce! Va locui oare cu adevarat Dumnezeu pe pamant? Iata ca cerurile si cerurile cerurilor nu pot sa Te cuprinda. Cu atat mai putin casa aceasta pe care Ti-am zidit-o eu! "
Apostolul Pavel, scriind despre o experienta traita de el personal, afirma ca a fost rapit pana la "al treilea cer" ( vezi 2 Corinteni 12, 2 ).
Intr-o vreme in care cu ochiul liber nu se puteau vedea pe cer decat cateva mii de stele, Biblia vorbeste ( este adevarat, in termeni simpli, accesibili ) despre adevaruri descoperite de abia recent cu mijloace ultramoderne. Notiunile de cer atmosferic, cer galactic si metagalactic sunt incluse in expresiile biblice: "cer", "ceruri" si "cerurile cerurilor". Astazi, pe un petec de cer de dimensiunea discului lunar, pot fi observate circa 400 de galaxii cu ajutorul telescoapelor puternice. De unde stiau scriitorii Bibliei ca exista "ceruri ale cerurilor"- galaxii si metagalaxii? "
8. Aerul are greutate: " - Iov 28, 25-27: "Cand a randuit greutatea vantului si cand a hotarat masura apelor, cand a dat legi ploii si cand a insemnat drumul fulgerului si al tunetului, atunci a vazut intelepciunea si a aratat-o i-a pus temeliile si a pus-o la incercare."
Noua ni se pare foarte firesc sa recunoastem acest adevar stiintific, insa pana la Toricelli in 1643, s-a ras de ideea ca aerul ar avea greutate. Toricelli a fost cel care, in 1643, a demonstrat ca aerul are greutate si ca el exercita o presiune asupra pamantului."
9. Circuitul apei in natura: ""Toate râurile se varsă în mare, şi marea tot nu se umple: ele aleargă necurmat spre locul de unde pornesc, ca iarăşi să pornească de acolo" (Eclesiastul 1:7)
"Căci El trage la El picăturile de apă, le preface în abur şi dă ploaia, pe care norii o strecoară şi o picură peste mulţimea oamenilor. Şi cine poate pricepe ruperea norului şi bubuitul cortului Său?" (Iov 36:27-29)"
10. Dinozaurii: "Dinozaurii sunt menţionati în mai multe cărţi ale Bibliei.Cartea lui Iov descrie doi dinozauri. Unul este descris în capitolul 40 începând de la versetul 15, şi altul în capitolul 41 începând de la versetul 1. "

Si exemplele pot continua.

Dovada ca stiința fără credință nu pot exista:

http://www.baricada.ro/......a-bibliei/
http://www.rcrwebsite.com/bible.htm
http://despreisus.ro/Articles/ViewOne.aspx?ArticleId=28
http://crestinism-islam.com/2011/02/27/este-biblia-auten tica/
http://www.godandscience.org/apologetics/sciencebible-ro .html
http://www.everystudent.ro/stiinta/
http://georgeatanasiu.blogspot.ro/......ropus.html
http://tineretesiortodoxie.wordpress.com/2010/05/31/bibl ia-si-stiinta/
http://www.zodiace.ro/ajutor_biblic/stiinta_si_biblia/
http://ateilor.wordpress.com/2010/07/16/biblia-si-stiint a/
http://www.gotquestions.org/Romana/dinozauri-Biblie.html

"Frica Domnului este începutul ştiinţei; dar nebunii nesocotesc înţelepciunea şi învăţătura" (Prov.1:7)

Răspuns Câştigător
| iurii75 a răspuns:

Romani 1:20 Căci calităţile sale nevăzute, da, puterea sa eternă şi dumnezeirea sa, se văd clar de la crearea lumii, deoarece sunt percepute prin lucrurile făcute, aşa că ei sunt fără scuză.

50 răspunsuri:
| Dandanache a răspuns:

"''Distrugerea Tirului, invazia Ierusalimului, căderea Babilonului şi căderea Romei au fost fiecare prezise cu exactitate de Biblie şi s-au împlinit până în cele mai mici detalii.''"

Tirul nu a fost distrus, a capitulat si a scapat cu un tribut, ca Tarile Romane in timpul Otomanilor. Mai sunt si alte bazaconii pe acolo, dar nu ma obosesc sa le discut, pentru ca nu iti apartin. Tu doar culegi bazaconiile altora de pe internet.

| K924 explică (pentru Dandanache):

Si unde e Tirul acuma? *intrebare ironica*
Multe orase si natiuni au cazut si asta e cunoscut.
Ca Sodoma si Gomora.

| K924 explică (pentru Dandanache):

''Ele (multe neamuri) vor DĂRÂMA zidurile TIRULUI, îi vor surpa turnurile, îi vor RĂZUI ŞI ŢĂRÂNA ŞI O VOI FACE O STÂNCĂ GOALĂ.''

| K924 explică (pentru Dandanache):

''Timp de două secole şi jumătate după aceea, ruinele Tirului au rămas pe loc, ca o provocare a profeţiei. După aceea, din spre apus, a venit Alexandru cel Mare cu oştirile lui şi a atacat Tirul Nou, care fusese clădit pe o insulă cam la o jumătate de milă de la ţărm. Zidurile şi ruinele caselor şi palatelor vechiului Tir au fost folosite ca să fie construită o trecere între ţărm şi insulă. Cererea de material a fost atât de mare că au adunat până şi praful de pe loc pentru a construi pasajul. Din nou, exactitatea profeţiei a fost dovedită.

Dar profeţia mergea şi mai departe. Ea declara că Tirul nu va mai fi reconstruit niciodată. "Nu vei mai fi zidit la loc, căci Eu, Domnul am vorbit". Această provocare a stat în faţa lumii timp de două mii de ani şi încă o face. Reclădirea oraşului ar dovedi netemeinicia Bibliei, dar el nu a mai fost reclădit. Vorbind despre Tir, un călător modern zice: "Aşa cum este el acum şi cum a fost până acum, Tirul este martorul lui Dumnezeu; dacă ar fi mare, puternic şi populat, el ar fi mândria necredinciosului. Aşa ceva însă nu poate să se întâmple. Tirul nu se va ridica niciodată din praful lui ca să falsifice vocea profeţiei".
Prin apa clară a Mării Mediterane, coloanele scufundate şi alte părţi din clădirile antice pot fi văzute astăzi.''

| Dandanache a răspuns (pentru K924):

Citeste mai departe, dragule. Ce faci cu restul profetiei, unde ti se spune cine si cum va distruge Tirul? Daca cineva prezice ca Bucurestiul va fi calcat de turci in 10 ani, faptul ca ajunge sa fie distrus peste 500 de ani din alte cauze nu inseamna ca avut dreptate, ci ca a dat-o in bara.


"Timp de două secole şi jumătate după aceea, ruinele Tirului au rămas pe loc, ca o provocare a profeţiei. " Rahat inventat de martorii lui Iehova, niste escroci notorii care nu mai stiu ce sa minta ca sa indobitoceasca lumea. Inceputul frazei era: "Curând după ce a fost dată această profeţie, Nebucadneţar, împăratul Babilonului a asediat Tirul, a distrus cetatea şi a transformat în ruine clădirile lui. Dar profeţia cerea mai mult decât atât, ca lemnele, pietrele şi chiar praful Tirului să fie aruncate în mare, lăsând în urmă o stâncă goală pe care pescarii să-şi întindă plasele lor."
Nebucadneţar, adica Nabucodonosor a asediat Tirul mai bine de 10 ani fara succes si a acceptat un armistitiu in cele din urma. Ce-ar fi sa inveti putina istorie, si sa lasi copy paste-ul de o parte? O sa descoperi lucruri noi, precum faptul ca Plato sustinea ca Pamantul e rotund, nu plat cum scrii tu de la altii, si multe alte lucruri corecte si mai putin penibile decat cele insirate de tine.

| K924 explică (pentru Dandanache):

''Rahat inventat''. Foarte frumos.
Si hai sa iti spun de ce exista certuri pe categoria asta: Din cauza oamenilor ca tine. Tam-tam-tam-tam.

Istorie am invatat destula, de aia am si trecut bacul la el. Ceea ce nu sunt sigura despre tine.
Biblia a spus ca pamantul e rotund inainte ca oamenii sa descopere ca pamantul e rotund. Duh. Nu-ti convine, nu comenta. Ai gasit si motivul.
Ceea ce am vrut sa scot in evidenta este ca Biblia a zis de mai demult asa zisele dovezi stiintifice pe care tu si multi altii le contestati.

Faptul ca tipul care a aratat un adevar Bibliic a scris ca Platon a sustinut ca pamantul e plat nu facea parte din intentia mea de a arata... anumitor persoane ca unele lucruri stiintifice din Biblie au fost dovedite inaitne ca oamenii sa le cunoasca!

Tirul vechi a fost distrus apoi a fost construit altul noi, citeste clar ce am spus.

| anonim_4396 a răspuns (pentru K924):

"Biblia a spus ca pamantul e rotund inainte ca oamenii sa descopere ca pamantul e rotund"... de ce nu te documentezi pe bune inainte sa faci afirmatii? Apropo, pamantul NU e rotund.

| Dandanache a răspuns (pentru K924):

Nu scrie in Biblie ca Pamantul este rotund (in sens volumetric, sferoid sau geoid), asta e o pretentie a interpretilor care vor sa demonstreze ca Biblia stia ca Pamantul este un planetoid inaintea stiintei. Contrar celor scrise tine, cuvantul din Isaia (חוג) nu inseamna sfera, ci cerc. In ebraica, sfera este דור. Deducem cu usurinta astfel ca poate fi vorba de un taler plat. Era o conceptie intalnita atunci si in mitologia egipteana, si in cea mesopotamiana. Un alt exemplu, din Pildele lui Solomon este tradus si "rotocolul pământului Lui". De fapt, cel mai probabil, nu trebuie interpretat literal, cercul Pamantului avand un sens general si referindu-se la universul lumesc. Avem de a face cu o figura de stil, confirmata in continuare, prin enumeratie, de alte figuri de stil, o comparatie poetica, "oameni ca lacustele" si o metafora, intinderea cerului ca o marama (acum sa fim seriosi, nu e nimic stiintific in afirmatia asta).

Oi fi dat bacul la istorie (probabil la Istoria romanilor), dar e clar ca nu ai nicio treaba cu istoria lumii. Vezi, nu din cauza unor ca mine ies certuri la rubrica asta, ci din cauza semidoctilor tupeisti care incerca sa ne convinga cu gogosile lor.

"Tirul vechi a fost distrus apoi a fost construit altul noi, citeste clar ce am spus." Da mai, doar ca profetia completa nu a spus asta. Stiu, tu culegi doar ce iti place, un vers acolo, si arunci la cos un capitol intreg. Profetia spune CLAR ca Nabucodonossor va distruge Tirul! Nu se intampla. Isaia a gresit.

| K924 explică (pentru anonim_4396):

Nu, nu este rotund. Este patrat asa cum a zis Mult Prea Inteleptul Tractorist.

| K924 explică (pentru Dandanache):

Ei bine, cu siguranta nu pe tine incercam sa te conving cu gogosile mele desii nu cred ca iti pot da gogosi prin PC, dar ma rog. Daca nu iti convine, ignori intrebarea ca sa nu imi consum nici eu energia pe cei ce nu vor sa vada nimica decat ceea ce vor ei. Am experimentat multe si cunosc o gramada de Atei care au redevenit Crestini dupa ce au descoperit cu adevarat Biblia si iti pot da ca exemplu un profesor de engleza - romana - franceza care a fost ateu si a redevenit crestin dupa ce a vazut ca tot ce scrie era real.
Pt. ca este. Asta lasand la o parte mica greseala ca aia cu Platon. Ca unii nu pot dormii linistiti ca au vazut o mica greseala.

| Dandanache a răspuns (pentru K924):

Sunt crestin. Nu am fost niciodata ateu. Doar ca nu suport minciuna si incorectitudinea, mai ales atunci cand este pusa in slujba adevarului revelat. Credinta adevarata nu are nevoie de dovezi mistificate si construite cu forta.

Nu era vorba doar de o greseala, ci de mai multe, ti le-am mai punctat pe parcurs. Insa la ce bun. Plecand de la ce spuneai, iata ca si crestinii, nu doar ateii, ajung uneori in stadiul a vedea doar ce vor ei.

| suffarstar a răspuns (pentru Dandanache):

"Credinta adevarata nu are nevoie de dovezi mistificate si construite cu forta. "
Asa este. Insa spuneati ca sunteti crestin. Iar baza,ca sa zic asa, de documentatie a crestinilor este Biblia. Daca Biblia se dovedeste a fi falsa, pentru ca luata "mot a mot" apar contradictii, noi in ce sa credem? Este adevarat, credinta trebuie sa fie din toata inima, dar sunt lucruri aflate in contradicitie, cum putem trece peste ele asa usor? Este Biblia autentica 100% atunci?

| Dandanache a răspuns (pentru suffarstar):

Fiecare crede cat poate, fie luand Biblia ca fiind revelata si in cea mai mica litera si interpretand-o stricto sensu, fie acceptand-o ca un cod de conduita, inspirata nu neaparat prin totalitatea mesajului, ci ca demers. Stiu crestini dedicati care urmeaza cu strasnicie Evanghelia dar recunosc ca in unele scrieri veterotestamentare s-au strecurat denaturari fariseice. Contradictiile exista si nu exista. Cand iei doar ce vrei din Biblie si ignori ce contravine convingerilor personale, cum face si fetita asta care a pus intrebarea, nu exista contradictii. Nu exista contradictii nici daca admiti ca mesajul biblic este intr-o anumita masura simbolic si nu poate fi apreciat astazi in totalitate. Biblia a fost totusi scrisa pentru un grup etnic specific, in urma cu mai bine de doua milenii. Vorbim de alte mentalitati, de alt comportament social. Unii pretind ca astazi, dupa doua milenii, se dovedeste ca anumite pasaje din Biblie, neintelese pana acum, sunt validate stiintific sau dovedite istoric. Nu inteleg insa ca, tot in acest timp, mesajul Bibliei a fost obliterat partial prin indepartarea de contextul istoric in care a fost scrisa. Altfel rezona un evreu in fata textului biblic acum doua mii de ani, si altfel rezoneaza omul modern.

| K924 explică (pentru Dandanache):

De unde stii daca sunt fata sau baiat, m-ai cautat? laughing
Convingerile personale, sunt convingerile personale unice fiecaruia, nu iti pot da dreptate pentru. ca nu cred ce zici TU.
Biblia e Biblie si nu poate fi suprapusa cu convingerile nimanui. Ori esti crestin ori nu mai esti.
Ma refer si la cei ce iau numai Vechiul Testament in considerare. Biblia e facuta sa fiu STUDIATA nu sa te iei dupa convingerile personale fara sa incerci sa faci un studiu amanuntit inainte de asta si la intrebarile despre Biblie asta incercam sa facem, sa facem un oarecare studiu al ei.
Si da, unele pasaje din Biblie chiar pot fi dovedite stiintific.

| Dandanache a răspuns (pentru K924):

"De unde stii daca sunt fata sau baiat, m-ai cautat?". Ai scris chiar tu mai sus: "Nu sunt obligata sa ascult pe nimeni si nimeni nu e obligat sa raspunda la intrebari daca nu ii plac."

"Biblia e Biblie si nu poate fi suprapusa cu convingerile nimanui. " Ai dreptate. Cu atat mai mult nu poate fi suprapusa cu convingerile semicultilor care isi fac argumentatia cu parerile altora, adunate de pe internet.

Cei ce iau doar Vechiul Testament in considerare nu sunt crestini, nu au cum sa fie. Eu oricum nu am pomenit nimic de ei, ai inteles gresit.

"Si da, unele pasaje din Biblie chiar pot fi dovedite stiintific." Asa e. Si alte sunt contrare stiintei, daca sunt analizate la fel de literal ca si primele. Dar orbetii descopera metafore si comparatii in cele din urma si adevaruri de acurete enciclopedica in primele. Asta nu e crestinism, e avocatura. Si un avocat alege si exprima doar ce ii sustine cazul. Restul e irelevant.

Comentariul tau de text de mai sus e atat de amuzant incat incep sa ma intreb daca totusi ai dat deja bacul. Emani o infantilitate de puber.

| suffarstar a răspuns (pentru Dandanache):

Multumesc.

| K924 explică (pentru Dandanache):

Si tu de unde iti aduni informatiile draga? Daca nu suporti netul atat de tare, nu mai intra pe el. Suntem in secolul 21, din pacate pentru. tine.
Am dat bacul si l-am si luat cu 8. winking
Tu cu cat? 6 in cap?
Care e ''orbet'' dintre noi. Apopo, se zice ''orbii''. Ca vad ca acuma trebuie sa facem corectari de gramatica si literatura.

| Dandanache a răspuns (pentru K924):

Din carti de specialitate. Am luat bacul cu 9, 87 si am intrat la Facultate cu 9.88. Am tras si un doctorat si lucrez in domeniul academic.

ORBÉȚ, ORBEÁȚĂ, orbeți, -e, adj., subst. 1. Adj., s. m. și f. (Ființă) care nu vede bine sau nu vede deloc; p. ext. cerșetor (orb2). ◊ Expr. A se bate ca orbeții = a se încăiera aprig, a se bate rău, fără a se uita unde lovesc. 2. S. m. Mamifer din ordinul rozătoarelor, asemănător cu cârtița, cu ochii ascunși sub piele, care trăiește sub pământ și se hrănește cu rădăcini; cățelul-pământului (Spalax microphtalmus). [Var.: orbéte s. m.] – Orb + suf. -eț.

Tu nu ai un vocabular minim si vii sa dai altora lectii? Ignoranta cu tupeu, o combinatie tot mai des intalnita in societatea de azi.

| K924 explică (pentru Dandanache):

Ooo dar iertati-ma, sunteti net superior multora.
ORB2, OÁRBĂ, orbi, oarbe, adj. 1. (Adesea substantivat) Lipsit de simțul văzului, care nu vede (deloc). ◊ Expr. A nimerit orbul Brăila sau nimeresc orbii Suceava, se spune pentru a încuraja pe cel care șovăie să se ducă într-un loc necunoscut de teamă că nu va nimeri. A se bate ca orbii = a se bate foarte tare. 2. Fig. Care nu admite alte păreri, 3. Fig. Care pare să acționeze fără discernământ; a cărui rațiune e întunecată, tulburată de o pasiune, lipsit de clarviziune; p. ext. de temut, fioros. ♦ Complet, total. ♦ Care denotă lipsă de inteligență, de reflecție, de perspicacitate. 4. Fig. Lipsit de lumină; întunecos, întunecat. 5. (În sintagmele) Fereastră oarbă sau geam orb = adâncitură în perete, de forma unei ferestre, făcută cu scop arhitectonic. Sobă oarbă = motiv ornamental de forma unei sobe; sobă care are gura în a doua cameră. Dușumea oarbă = dușumea de scânduri brute așezate distanțat, peste care se montează parchetul. Cartuș orb = cartuș fără proiectil, folosit la exerciții, la parade, la demonstrații etc. Cameră oarbă = cameră fără ferestre, destinată unor scopuri speciale (în fizică, în medicină etc.). Puț orb = puț de mină care nu are ieșire directă la suprafață. – Lat. orbus.
Orbet = FIINTA care nu vede bine, CERSETOR orb, MAMIFER ROZATOR care traieste sub pamant.

| Dandanache a răspuns (pentru K924):

Oho, domnisoara revine in forta cu un sinonim uzual la un cuvant cu care intelectul ei nu a apucat inca sa se familiarizeze. Ca sa imi demonstrezi ce? Ca tu compensezi lipsa de inteligenta si educatie cu o cerbicie prosteasca? Ia domnisorica, un nou cuvant, da-mi una peste fata spunandu-mi ca nu se zice asa. Te pomenesti c-o fi corect doar "incapatanare". Dupa principiul ca atat cat stii, atat si e.

Da scumpo, orbet inseamna fiinta care nu vede bine, fiind format prin sufixarea cuvantului orb, si prin argotizare inseamna prost sau fraier (http://dexonline.ro/definitie/orbeț). Am folosit asadar un cuvant cat se poate de pertinent, lucru care devine din ce in mai evident din discutia de fata.

| K924 explică (pentru Dandanache):

Proasta si fraiera esti tu. Incepem cu injurii? Ce ar fi sa mergi la mata de unde ai venit si sa ma scutesti?winking
Cat ma enervezi, daca o sa ajungi vreodata la spitalul unde o sa lucrez, te las sa iti dai duhul pe targa. laughing
Ce zici? Nu stii unde te va duce viata. smug

| Dandanache a răspuns (pentru K924):

Sunt domn, nu doamna. Chiar daca de genul feminin, "dandana" e un substantiv comun, nu propriu. Si in mod direct, nu te-am facut proasta sau fraiera. Sper din tot sufletul ca minusurile pe care le-ai aratat pe site sa fie compensate de mari plusuri profesionale. Altfel, eu sau oricine ajunge pe targa in tura ta ar avea sanse mai mari sa traiasca daca nu intervii.

| K924 explică (pentru Dandanache):

Stai calma. Tot ce faci este sa iti faci nervi singura. rolling on the floor
Eu sincer, ma amuz de tine. Intrebarea era pusa pentru. o dicutie normala, fireasca, fara injurii, fara spunere ca religia ta e mai buna ba a mea ba a lui x. Ci o analiza a acestor lucruri din Biblie dar acuma sa vedem unde te va duce destinul. Uhm. smug
Stii ca cei din domeniul medical in general se cunosc. smug laughing

Si vezi... ca axonii neuronilor tai sunt pe cale sa explodeze, prea multe impulsuri trimise catre creier prin ei, probabil de la atatia nervi si greata. S-ar putea sa iti moara neuronii daca te incingi prea tare si stii ca neuronii sunt niste celule de categorie I datorita inaltei specializari la care au ajuns, nu? Adica or sa iti moara de tot daca tot te fortezi atata sa pari mai desteapta, oricum nu asta era scopul discutiei. Dar cine stie sa discute, discuta, cine nu, nu.winking
Din pacate, prelungirile tale celulifuge nu sunt sigura daca sunt capabile sa indure atat mult impuls cand incerc sa iti explic scopul crearii acestui topic.

| K924 explică (pentru Dandanache):

A fost doar un exemplu ca pot si eu folosii un vocabular de genul, pe care sa il poti sau nu intelege. Dar eu nu ma dau in barci pentru. nimeni si nimica. Dar nu imi pasa cine si ce esti. Poti avea 1000 de facultati, daca stii sa discuti bine, daca nu pentru. mine tot nul esti.

| Dandanache a răspuns (pentru K924):

De ce m-as forta sa par destept, e un cont anonim, pe care il mai accesez din cand in cand. Nimeni nu stie cine sunt si nu beneficiez cu nimic din activitatea pe site.
Ti-am spus de la inceput, nu ti-am raspuns in spirit polemic, ci doar am sanctionat o serie de greseli pe care nici macar nu le-ai generat tu, ci doar le-ai adunat. Si nu ti-am scris in special tie, ci mai ales celor care iti viziteaza postarea si ar putea crede ca enumeratia ta de citate de net ar putea fi corecta. O seara buna.

| Mădă0611 a răspuns:

Aolo laughing
1. Cercul pamantului e cerul. Oamenii credeau ca Pamantul e plat si cerul e ca un castron pus peste el, o bolta. Dumnezeu sade in cer, adica "deasupra cercului pamantului". Tot la acea vreme se credea ca pamantul sta pe 4 elefanti, sau stalpi, sau fiecare cu traditia lui, vezi ca scrie prin biblie de acei stalpi.
2. Nu e greu sa prezici caderea unui imperiu, imparat, regim politic, sau ce-o fi, mai ales cand acel ceva asupreste poporul si poporul e puterea, doar ca nu stie.
3. Biblia e si o carte istorica.
4. laughing nu va e rusine sa veniti cu asa prostii? Pamantul era plat si cerul solid, in forma de semicerc, asa ca avea capat ("capăt al cerului"), pamantul nu se misca si Soarele rasarea la un capat si apunea la altul.
5. E vorba despre noapte, nu mai visati ziua.
6 si 7 rolling on the floor
8. Oricine poate vedea ca aerul are greutate, mai ales cand stai intr-o coliba unde e cald, afara e rece, si cineva deschide usa. Poate Iov nici nu se referea la greutatea aerului, ci la forta vantului.

Vad ca multi crestini nu stiu ce inseamna stiinta, dar fie o ataca, fie incearca s-o controleze. "Frica de Dumnezeu este începutul înţelepciunii; cei fără minte dispreţuiesc înţelepciunea şi stăpânirea de sine." (si va plangeti ca "are" ateii treaba cu voi)

| K924 explică (pentru Mădă0611):

DA si le scrie in Biblie si eu ce am spus? E carte istorica!

| Alphawolf a răspuns:

Ce le mai invartiti si le suciti. E vai de de ratiune... ce descoperiri stiintifice mai scoateti voi din cartea aia. Spune-mi te rog, Dumnezeul asta al vostru nu a stiut sa se exprime? O fi picat la bac!? Sau cum putem explica acest talmes-balmes biblic din care fiecare intelege ce vrea? Mai sa fie, tare se mai distreaza dumnezeul asta al vostru, "ne-a" bagat in ceata pana peste cap - inchizitie, razboaie, vrajitoare si multe multe jerfe. Oare si asta face parte din planul dumnezeului iubitor si bun?

| ErrorFound a răspuns:

1.Bullshit. Invata ebraica si mai vorbim.
2.Ti-au explicat mai jos.
3."In fact...", descoperirea tablitelor de smarald(ale lui Thoth, atlantul), duce omenirea spre o origine ancestrala, nu pamanteana. Existenta acelor tablite infirma Geneza si...cam tot ce scrie in Biblie.

O dai in bara, sunt 2 concepte diferite. Una, conform careia Soarele traverseaza bolta cereasca, dar gandeste-te la faptul ca se putea intampla asa si daca soarele se invartea in jurul Pamantului, deci nu afirmi nimic.

Aici bagi si faptul ca Soarele, impreuna cu sistemul solar se misca prin galaxie, deci ai trei concepte bagate-n unul.

5. Mai gandeste-te...
Domnul Gizaz a calatorit vreo 18 ani prin Guatemala, Egipt, Nepal, deci a avut ocazia sa observe revolutia soarelui pe cer si faptul ca intr-un loc e noapte iar in altul zi.

6.De fapt, nu vezi (prea des) stelele schimbandu-si locul pe cer. Fie ca Pamantul era fix, fie ca nu, imaginea cerului nu se schimba, de aceea navigatorii se puteau orienta dupa stele.

7.Nu stiau, fiindca aceea nu este decat o expresie. Doar o alta prostie de pe net. Cerul cerului nu "insemneste" metagalaxie nici pe departe.

8.Aerul are greutate. Aici sunt de acord cu tine.

9.Pe vremea aceea, circuitul apei in natura era cunoscut datorita Egiptenilor. Daca i-l atribui unui zeu, nu inseamna ca asa si este.

"In fact...", daca spui asta, esti de acord si cu faptul ca toti sunteti membrii ai unei religii oculte, fiindca prin Dumnezeu, deja spui natura.

10. Nu mi-ai dat versetele, nu comentez.

| K924 explică (pentru ErrorFound):

Cand am zis corpuri ceresti m-am referit la planete in mod special apoi la sateliti.

http://astronomie.muntii-bucegi.ro/Curiozitati/

''In Metagalaxie exista cam o suta de milioane de galaxii, care au in medie o suta de miliarde de stele => nr. total al stelelor din Metagalaxie: 1022 stele.

Metagalaxia este o mica parte din Universul infinit in timp si spatiu!''

http://ro.wikipedia.org/wiki/Circuitul_apei_%C3%AEn_natur%C4%83

Versetele le poti gasi si in site-urile care ti le-am dat.

Dumnezeu este energie. Iar natura nu este Dumnezeu dar este creatia Lui. Iar in natura il poti observa pe D-zeu care e energie:

http://www.razbointrucuvant.ro/......-cu-ceara/

| ErrorFound a răspuns (pentru K924):

"Cand am zis corpuri ceresti m-am referit la planete in mod special apoi la sateliti." Asa si? Adica tocmai, stelele stau nemiscate pe cer. Rezolvi ceva daca imi spui asta?

"Metagalaxia este o mica parte din Universul infinit in timp si spatiu!'' Stiu ce este o metagalaxie, multumesc frumos...Ideea esteca daca Biblia vroia sa exprime ceva real trebuia folosita o exprimare stiintifica. Una e sa folosesti un limbaj metaforic si alta e sa vorbesti ca in povesti.

Nu gasesc nimic la Dinozauri si Biblia. Ti-am spus, invata ebraica si mai vorbim. Daca spui dragoni, nu spui dinozauri.

| K924 explică (pentru ErrorFound):

Nu este un atlas... este o carte in care totul este metaforic si trebuie interpretat.

http://www.ortodoxia.md/articole-preluate/2237-dinozaurii-si-biblia

Răspuns utilizator avertizat
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu ma obosesc nici eu sa iti comentez toate aberatiile luate cu copy paste deoarece nu te-ai obosit sa cauti cu adevarat. Ai luat doar ce a coincis cu punctul tau de vedere, ai luat chestii interpretate PROST.

O sa ma opresc insa la "distrugerea tirului" (nu ala care s-a bagat intr-un alt tir).

"Si unde e Tirul acuma"... ia da un search pe guagal si o sa vezi cam unde e tirul acum. Acel oras este in picioare si e bine mersi. Deci din acest punct de vedere, biblia o cam da in bara. Asta e o profetie care nu s-a implinit (si ca asta mai sunt multe altele). Pe bune, foloseste internetul cum trebuie.

Uite un articol pe care trebuie sa il citesti (pentru a nu mai face asemenea afirmatii absurde)

http://rationalwiki.org/......eknowledge

Si da, stiinta si religia NU au ce sa caute impreuna. Religia tot timpul o sa se schimbe in functie de noile descoperiri (oferite de stiinta) pe cand stiinta nu se va schimba in functie de afirmatiile (nefondate) oferite de religii.

| MultPreaInteleptulTractorist a răspuns:

Ce aberatii... Toata lumea stie ca pamantul e patrat! Nu e nici plat nici rotund. Ceea ce se vede din spatiu e o iluzie optica datorata gravitatiei soareli oh go on

| K924 explică (pentru MultPreaInteleptulTractorist):

laughing Amuzant.
Vedeti dragilor? Asta e amuzament.
Invatai si pe ei prea inteleptule tractorist.

| MultPreaInteleptulTractorist a răspuns (pentru K924):

Ii pot lumina cu preaintelepciunea mea numai daca se ofera personal. Lectii multe sunt. Sa razi, intotdeauna bine estewinking

| K924 explică (pentru MultPreaInteleptulTractorist):

Oferiti-va ba, aveti de luat lectii de la el si de la Thot din cate observ.
Luati cateva meditatii. laughing
Prea inteleptul tractorist Yoda. smug

| lumy4u a răspuns:

Ce frumos happy

| adrian1419 a răspuns:

Copile, you've gone full derp!
Atunci cu sfera cercul pamantului...Ce e cu ea daca Biserica zicea ca pamantul e plat si in Biblie zice ca e pamantul plat. Sfera nu e.Nu e perfect Sferic.E mai turtit la poli
Si 100% din site-urile alea fac aberatii de i-ar bate Dzeu cu bata pe mutra si -iar trimite in iad

| K924 explică (pentru adrian1419):

Eu am luat'o general. Stiu ca e mai turtit la poli dar daca ar fi sa il incadrezi intr-o forma geometrica cu siguranta nu l-ai incadra in dreptunghi, patrat sau triunghi. Probabil nu ai facut prea multa geometrie.

*elípsă f., pl. e (vgr. élleipsis. V. lipsă). Geom. Cerc turtit, curbă închisă care rezultă din secțiunea oblică a unuĭ con drept: pămîntu descrie o elipsă învîrtindu-se în prejuru [!] soareluĭ.

CERC, cercuri, s. n. I. 1. Suprafață limitată de o circumferință; linie curbă închisă care mărginește o astfel de suprafață; circumferință. ◊ Cerc polar = fiecare dintre cele două linii închipuite pe globul pământului, paralele cu ecuatorul și situate la 66 grade și 30 de minute la nord sau la sud de acesta. Cerc diurn = cerc descris de aștri în mișcarea lor aparentă, zilnică, în jurul pământului. 2. Figură, desen, linie sau mișcare în formă de inel sau de roată. ◊ Loc. adv. În cerc = circular. ♦ Cerc vicios = greșeală de logică constând în faptul că o teză este aparent demonstrată cu ajutorul alteia, care trebuie să fie ea însăși demonstrată cu ajutorul primei. 3. Linie în formă de arc. 4. Fig. Sferă, întindere, cuprins

SFÉRĂ, sfere, s. f. 1. Suprafață constituită de locul geometric al punctelor din spațiu egal depărtate de un punct dat, numit centru; corp geometric mărginit de o astfel de suprafață. ♦ Obiect care are aproximativ această formă. ♦ (Rar) Glob terestru. 2. (De obicei cu determinarea „cerească") Regiune cerească unde se găsesc și se mișcă aștrii; boltă cerească. 3. Atmosferă.

Iar site-urile 80% din ce scrie acolo e corect.

| K924 explică (pentru adrian1419):

Http://upload.wikimedia.org/......se.svg.png

http://ro.wikipedia.org/wiki/Geometrie_sferic%C4%83

''Pe sferă, suma unghiurilor unui triunghi este mai mare de 180°. O sferă nu este un spaţiu Euclidean, dar local legile geometriei Euclidienere dau o bună aproximaţie. Într-un mic triunghi de la suprafaţa pământului, suma unghiurilor este foarte aproape de 180°. Suprafaţa unei sfere poate fi reprezentată printr-o colectie de hărţi bidimensionale, deci, este o mulţime bidimensională''

| K924 explică (pentru adrian1419):

Biserica e Biserica, Biblia e Biblie.
Stii vorba aia, fa ce zice popa nu ce face popa.
Biblia spune clar ca Pamantul are forma sferica.

''Nu ştiţi? N-aţi auzit? Nu vi s-a făcut cunoscut de la început? Nu v-aţi gândit niciodată la întemeierea pământului? El sade deasupra cercului pământului..."

''Pentru fiecare valoare a parametrului θ se obține un cerc de pe sferă - astfel de cercuri se numesc paralele. ''
''Prin secțiuni plane ale sferei se obțin cercuri''

CERC, cercuri, s. n. I. 1. ◊ Cerc polar = fiecare dintre cele două linii închipuite pe globul pământesc, paralele cu ecuatorul, situate la 66 grade și 33 de minute la nord sau la sud de el. Cerc diurn = cerc descris de aștri în mișcarea lor aparentă, zilnică, în jurul Pământului. 2. Figură, desen, linie sau mișcare în formă de cerc (I 1).4. Fig. Sferă, întindere, cuprins, limită (de cunoștințe, de atribuții - DEX '98



http://ro.wikipedia.org/wiki/Sfer%C4%83

| DanielCotabita a răspuns:

Stiati ca in Biblie scrie ca Pamantul este plat si patrat?

"El va ridica steag pentru neamuri şi va aduna pe cei risipiţi ai lui Israel şi va strânge la un loc pe cei împrăştiaţi ai lui Iuda din cele patru colţuri ale pământului." (Isaia 11:12)
"Ca să apuce pământul de colţuri şi să scuture pe nelegiuiţi de pe pământ?" (Iov 38:13)
"Când El privea până la marginile pământului şi îmbrăţişa cu ochii tot ce se află sub ceruri," (Iov 28:24)
"Vedenia pe care am avut-o, când eram culcat în patul meu, a fost: "Mă uitam şi iată un copac în mijlocul pământului, înalt foarte.
Copacul creştea şi era puternic şi vârful lui ajungea până la cer şi se putea vedea până la capătul pământului." (Daniel 4:7-8)
"El zguduie pământul din temelia lui, aşa încât stâlpii lui se clatină." (Iov 9:6)
"Cutremuratu-s-a pământul şi toţi cei ce locuiesc pe el; Eu am întărit stâlpii lui." (Psalm 74:3)

Lasa-te de meserie, nu sti despre ce vorbesti.

| K924 explică (pentru DanielCotabita):

Cele patru colturi: toate neamurile lumii din cele 4 colturi ale continentelor.
Ca sa apuce pamantul de colturi: Pamantul pe care se afla oamenii este comparat cu un covor pe care daca il scuturi iese praful si atunci se vede partea buna a covorului.
Capatul pamantului: expresie insemnand foarte departe.
Temelia pamantului: baza creatiei materiei.
Stalpii pamantului: spiritul ce sustine materia e comparat cu un stalp care sustine o cladire, pamantul fiind cladirea.
''Eu am intarit stalpii lui'': Eu am facut spiritul/energia materiei sa dainuie ca universul sa poata sa nu fie distrus pana la vremea de apoi.

| K924 explică:

Bun, inseamna ca esti de acord cu mine cand zic ca in Biblie sunt prezentate date stiintificie care sunt destul de evidente.
Fiecare poate vedea ce vrea el. Asta nu inseamna ca ai tu dreptul sa schimbi ceva. Ti-am pus in fata ceva ce scrie in Biblie. Citeste, nu iti place pleaca. Nu sunt obligata sa ascult pe nimeni si nimeni nu e obligat sa raspunda la intrebari daca nu ii plac.

| Dandanache a răspuns (pentru K924):

Nu, nu sunt de acord cu tine. Sunt de acord cu urmatoarea afirmatie: "Fiecare poate vedea ce vrea el". Aici ai dreptate. De aceea tu vezi date stiintifice acolo nu sunt. Tu nu mi-ai spus ce scrie in Biblie, ci ce cred altii ca scrie in Biblie. Tot in Biblie avem versete care dovedesc, daca vrem sa vedem asta, ca Pamantul este plat si fixat pe piloni. Desigur, fundamentalistii religiosi inchid ochii in fata lor (dupa principiul vad ce vreau), si le considera ca fiind metaforice, desi exact acelasi lucru se poate spune si despre citatele lor.

Eu iau Biblia asa cum e. Nu o interpretez cu ajutorul blogurilor si a presei de scandal. Nu am nevoie sa inventez date stiintifice acolo unde nu sunt. Ii las pe altii sa faca pledoarie ridicolului.

| K924 explică:

Nu iti place, asta e. Dualitatea e fireasca. Imagineaza-ti cum ai fi tu ca parinte si ce ai vrea de la copilul tau apoi o sa intelegi si ce vrea D-zeu.
A stiut sa se exprime, acuma depinde de ceilalti sa invete literatura.

| Iuliu_Chiciudean_1987 a răspuns:

1 din cele 7 abominati este peste tine pustiule si vipera satanica ce esti clar este ca dumnezeu a facut pamantul plat iar cerc si sfera este descris in cuvantul domnului si inspiratia lui divina, si clar spus cerc este cerc si sfera este sfera, Copacul creştea şi era puternic şi vârful lui ajungea până la cer şi se putea vedea până la capătul pământului." (Daniel 4:7-8) clar ca pamantul plat are doar capat al pamantului si cerc este si 4 ingeri stau la cele 4 colturi ale pamantului pui de vipera cu ce chip ai sa-ti imaginezi tu ca ai sa scapi de razbunarea si furia lui dumnezeu cel ce este viu si adevarat care se afla acum in acest moment deasupra firmamentului, iad pentru voi cei ce mintiti si nu va pocaiti vino doamne caci cu adevarat este o abominatie pe pamnt si din ce in ce mai intunecate inimi si demoni se aseaza peste multi, pana acolo incat sati foloseasca cuvantul impotriva lucrurilor facute de tine sfant esti doamne drept esti doamne vino doamne caci disperat sunt, cant m-am trezit la adevarul tau cel sfant si alta imparatie sa nu fie fie sa pierem toti inaintea ta dar vino si asa, caci a ta este imparatia vino doamne caci avem nevoie de ajutorul tau disperati ce suntem caci mincinosii nu vor adevarul tau. mortiii si fii de vipere si demoni pe toti va va blestema si va va trimite in iad cu voi vu toti.