Occidentul nu e nici chiar ateu, inca mai domina credintele religioase insa spre deosebire de retrograda Romanie, miturile nu sunt ridicate la rang de realitate.
Pana mea, unde mai vezi tu pelerinaj pentru a saruta sicriul nu-stiu-cui-sfant .
Buna.
Eu cred ca religia nu trebuie predata in scoli inca din clasele mici, cand copii nu pot sa gandeasca, sa judece. Copii sunt speriati de profesori, ei invata ca daca nu se roaga la un batranel care sta in cer si ne urmareste peste tot vor ajunge in iad, sa arda si sa fie torturati pentru eternitate. Cred ca fiecare are dreptul sa aleaga daca vrea sa apartina unei religii, si sa nu-i fie bagata pe gat.
Religia a tinut pe loc omenirea destul de mult timp. Ideile promovate de religie nu sunt tocmai sanatoase, benefice. Religia are mare trecere in randul taranilor si batranilor. Mi se pare o tampenie ca oamenii inca mai cred ca daca lingi (alaturi de sute, mii de persoane) cine stie ce icoana sau os vei avea ce iti doresti.
Da, ai dreptate, e foarte usor sa profiti de pe urma prostilor si fanaticilor. Ca astia stau si belesc ochii la cer asteptand sa le pice mancarea, hainele sau cine stie ce masina sau ce isi mai doresc. Un om 'luminat' care gandeste, se pune si munceste, si lupta pentru ce vrea.
In Romania cred ca avem cele mai multe zile libere ca sunt zile 'sfinte' in care nu se lucra. Si stau romanii si freaca menta, apoi dau vina pe Basescu sau pe stiu eu ce politician ca nu e bine in tara.
La care occident te referi? Americanii de exemplu peste 60% merg în fiecare duminică la biserică, ceea ce nu e cazul românilor și încă nu i-am întrecut la civilizație. Poate că religia prostește da credința în Dumnezeu aduce fericire atât pe lumea asta cât și în cealaltă.