Unul din useri face urmatorul comentariu pe care l-ar "explica" si unor studenti.
"Creștinii contracarează faptul că Isus le va împlini în a doua venire. Sursele evreiești arată că Mesia va împlini pur și simplu profețiile; în Biblie nu există niciun concept de a doua venire.:
In primul rand se refera la Vechiul Testament cand afirma ca" în Biblie nu există niciun concept de a doua venire", nu si la Noul Testament dar sa analizam "declaratia" respectivului user.
DANIEL 2,
31. Tu, împãrate, te uitai, si iatã cã ai vãzut un chip mare. Chipul acesta era foarte mare, si de o strãlucire nemaipomenitã. Stãtea în picioare înaintea ta, si înfãtisarea lui era înfricosãtoare.
32. Capul chipului acestuia era de aur curat; pieptul si bratele îi erau de argint; pântecele si coapsele îi erau de aramã;
33. fluierele picioarelor, de fier; picioarele, parte de fier, si parte de lut.
34. Tu te uitai la el, si s-a dezlipit o piatrã, fãrã ajutorul vreunei mâini; a izbit picioarele de fier si de lut ale chipului, si le-a fãcut bucãti.
35. Atunci fierul, lutul, arama, argintul si aurul s-au sfãrâmat împreunã, si s-au fãcut ca pleava din arie vara; le-a luat vântul, si nici urma nu s-a mai gãsit din ele. Dar piatra care sfãrâmase chipul, s-a fãcut un munte mare, si a umplut tot pãmântul.
*44. Dar în vremea acestor împãrati, Dumnezeul cerurilor va ridica o împãrãtie, care nu va fi nimicitã niciodatã, si care nu va trece sub stãpânirea unui alt popor. Ea va sfãrâma si va nimici toate acele împãrãtii, si ea însãsi va dãinui vesnic. *
45. Aceasta înseamnã piatra pe care ai vãzut-o dezlipindu-se din munte, fãrã ajutorul vreunei mâini si care a sfãrâmat fierul, arama, lutul, argintul si aurul. Dumnezeul cel mare a fãcut deci cunoscut împãratului ce are sã se întâmple dupã aceasta. Visul este adevãrat, si tâlcuirea lui este temeinicã."
Versetul 44 arata in mod EVIDENT pentru oricine citeste ca Dumnezeu Cerurilor REVINE pe pamant pentru a-si INTEMEIA o IMPARATIE VESNICA.
Greu pentru niste evrei sa recunoasca ca au dat-o in bara cu Dumnezeu mai ales ca ESTE profetizat IN MOD EXPLICIT in Isaia 53 cum va fi Mesia. Mesia A VENIT ODATA pentru poporul evreu iar timpul lor profetic S-A SFARSIT.
DANIEL 9,
24. Saptezeci de sãptãmâni au fost hotãrâte asupra poporului tãu si asupra cetãtii tale celei sfinte, pânã la încetarea fãrãdelegilor, pânã la ispãsirea pãcatelor, pânã la ispãsirea nelegiuirii, pânã la aducerea neprihãnirii vesnice, pânã la pecetluirea vedeniei si proorociei, si pânã la ungerea Sfântului sfintilor.
25. Sã stii dar, si sã întelegi, cã de la darea poruncii pentru zidirea din nou a Ierusalimului, pânã la Unsul (Mesia), la Cârmuitorul, vor trece sapte sãptãmâni; apoi timp de saizeci si douã de sãptãmâni, pietele si gropile vor fi zidite din nou, si anume în vremuri de strâmtorare.
26. Dupã aceste saizeci si douã de sãptãmâni, unsul va fi stârpit, si nu va avea nimic. Poporul unui domn care va veni, va nimici cetatea si sfântul Locas, si sfârsitul lui va fi ca printr-un potop; este hotãrât cã rãzboiul va tine pânã la sfârsit si împreunã cu el si pustiirile.
27. El va face un legãmânt trainic cu multi, timp de o sãptãmânã, dar la jumãtatea sãptãmânii va face sã înceteze jertfa si darul de mâncare, si pe aripa urâciunilor idolesti va veni unul care pustieste, pânã va cãdea asupra celui pustiit prãpãdul hotãrât."
Biblic un an pentru o zi cum se socoteste asa ca DE LA construirea celui de al doilea Templu pana la MESIA au fost 62 de saptamani (versetul 25) apoi Hristos (MESIA) va fi STARPIT (omorat de evrei) si pana la DARAMAREA celui de al doilea templu se vor face 70 de saptamani. Aici istoria legaturi dintre Dumnezeu si poporul evreu IA SFARIT.
Si uite cum in VECHIUL Testament ESTE PROFETIZATA toata istoria cu Mesia (Hristos) si A DOUA VENIRE. Iar cine intelege ceva din Biblie stie ca SLUJBA de la Templul Evreesc arata CLAR in spre JERTFA CA MIEL a lui Hristos.
Pentru unul din userii care ma acuza ca am dat versete din NT.
Tinere, NU STI A CITI? De cand DANIEL si ISAIA fac parte din Noul Testament?
Intr-adevar, evreii (doar o parte din cei ai vremii) nu l-au recunoscut pe Hristos ca Mesia cu toate ca Hristos insemna Mesia, treaba lor, ce ma intereseaza pe mine alegerea GRESITA a unora fata de Dumnezeu? Ducase la Mamona cum au cerut.
Nici escatologia ACTUALA evreiasca nu ma intereseaza, evreii au inventat si CABALA, trebuie sa credem si satanismele lor?
Apostolul Pavel (Corinteni 1:23).
„Evreii care îl așteptau pe Mesia erau convinși că el va fi un personaj măreț și dinamic care va executa voința lui Dumnezeu aici pe pământ, cum ar fi să-i înlăture de la putere pe inamicii lui Dumnezeu într-un măreț tur de forță. A fost Isus așa? El a fost tocmai pe dos — mai degrabă decât să fie un războinic puternic care să alunge romanii din Țara Făgăduită, Isus a fost un predicator itinerant care s-a nimerit să încalce legea și a fost torturat și crucificat cu duritate de către dușmanii lui Dumnezeu. El s-a aflat cel mai departe de a fi Mesia.
Încerc să exemplific studenților mei reacția instinctivă a celor mai mulți evrei din primul secol cărora li se spunea că Isus a fost Mesia. Închipuiți-vă că cineva v-ar spune că David Koresh a fost atotputernicul Fiu al lui Dumnezeu, Mântuitorul lumii. David Koresh? Individul din Waco care a fost omorât de FBI? Da, el este Domnul universului! Mă-ndoiesc.[4]"
—Bart D. Ehrman, The lost Gospel of Judas Iscariot: a new look at betrayer and betrayed
https://ro.wikipedia.org/wiki/Mesia
http://www.aish.com/jw/s/48892792.html
De 2000 de ani, evreii au respins ideea creștină a lui Isus ca mesia. De ce?
Una dintre cele mai frecvente întrebări pe care le primim la Aish.com este: "De ce nu cred evreii în Isus?" Să înțelegem de ce - să nu dezgropăm alte religii, ci să clarificăm poziția evreiască.
Evreii nu acceptă pe Isus ca mesia pentru că:
Isus nu a împlinit profețiile mesianice.
Isus nu a întrupat calificările personale ale lui Mesia.
Versetele biblice "care se referă" la Isus sunt interpretări greșite.
Convingerea evreiască se bazează pe revelația națională.
Dar, mai întâi, unele fundaluri: Ce este exact Mesia?
Cuvântul "Mesia" este o interpretare în limba engleză a cuvântului ebraic Mashiach, care înseamnă "uns". Se referă, de obicei, la o persoană inițiată în serviciul lui Dumnezeu prin a fi uns cu ulei. (Exodul 29: 7, 1-Împărați 1:39, 2-Împărați 9: 3)
(1) Isus nu a împlinit profețiile mesianice
Ce ar trebui să realizeze Mesia? Una dintre temele centrale ale profeției biblice este promisiunea unei epoci viitoare a perfecțiunii caracterizată prin pacea universală și recunoașterea lui Dumnezeu. (Isaia 2: 1-4, 32: 15-18, 60: 15-18, Țefania 3: 9, Hosea 2: 20-22, Amos 9: 13-15, Micah 4: 1-4, Zechariah 8:23, 14: 9, Ieremia 31: 33-34)
Mai exact, Biblia spune că va:
Construiți al Treilea Templu (Ezechiel 37: 26-28).
Adunați toți evreii înapoi în țara lui Israel (Isaia 43: 5-6).
Usher într-o eră a păcii mondiale și să pună capăt urii, opresiunii, suferinței și bolii. După cum se spune: "Națiunea nu va ridica sabia împotriva națiunii, nici omul nu va mai învăța războiul". (Isaia 2: 4)
Răspândiți cunoașterea universală a Dumnezeului lui Israel, care va uni umanitatea ca una. După cum se spune: "Dumnezeu va fi rege peste toată lumea - în acea zi, Dumnezeu va fi unul și numele lui va fi unul" (Zaharia 14: 9).
Dacă un individ nu reușește să îndeplinească nici una dintre aceste condiții, atunci nu poate fi Mesia.
Deoarece nimeni nu a împlinit vreodată descrierea Bibliei despre acest viitor Rege, evreii încă mai așteaptă venirea lui Mesia. Toți susținătorii mesianici din trecut, inclusiv Isus din Nazaret, Bar Cochba și Shabbtai Tzvi, au fost respinși.
Creștinii contracarează faptul că Isus le va împlini în a doua venire. Sursele evreiești arată că Mesia va împlini pur și simplu profețiile; în Biblie nu există niciun concept de a doua venire.
(2) Isus nu a încorporat calificările personale ale lui Mesia
A. Mesia ca profet
Mesia va deveni cel mai mare profet din istorie, al doilea doar lui Moise. (Targum - Isaia 11: 2, Maimonides - Teshuva 9: 2)
Profeția poate exista numai în Israel, când terenul este locuit de o majoritate a evreilor din lume, situație care nu a existat încă din 300 î.en. În timpul lui Ezra, când majoritatea evreilor au rămas în Babilon, profeția sa încheiat la moartea ultimilor profeți - Hagai, Zaharia și Malachi.
Isus a apărut pe scena aproximativ 350 de ani după ce profeția sa încheiat și astfel nu a putut fi un profet.
B. descendentul lui David
Multe pasaje profetice vorbesc despre un urmaș al regelui David care va conduce Israelul în epoca perfecțiunii. (Isaia 11: 1-9, Ieremia 23: 5-6, 30: 7-10, 33: 14-16, Ezechiel 34: 11-31, 37: 21-28, Hosea 3: 4-5)
Mesia trebuie să fie descendent de partea tatălui său de la împăratul David (vezi Genesa 49:10, Isaia 11: 1, Ieremia 23: 5, 33:17; Ezechiel 34: 23-24). Conform afirmației creștine potrivit căreia Isus a fost produsul unei nașteri virgine, el nu avea nici un tată - și astfel nu ar fi putut îndeplini cerința mesianică de a fi coborât pe partea tatălui său de la regele David. (1)
Potrivit unor surse evreiești, Mesia se va naște din părinți umani și va avea atribute fizice normale ca și alte persoane. El nu va fi un demi-zeu, (2) și nici nu va avea calități supranaturale
C. Observarea tora
Mesia va conduce poporul evreu la respectarea deplină a Torei. Tora afirmă că toate mitzvot-urile rămân obligatorii pentru totdeauna, iar oricine vine să schimbe Tora este imediat identificat ca un profet fals. (Deut 13: 1-4)
De-a lungul "Noului Testament" creștin, Isus contrazice Tora și afirmă că poruncile sale nu mai sunt aplicabile. De exemplu, Ioan 9:14 arată că Isus a făcut o pastă care încălca Sabatul, ceea ce ia făcut pe Farisei să spună (versetul 16): "El nu păzește Sabatul!"
(3) Versetele traduse greșit "Referindu-se" la Isus
Versetele biblice pot fi înțelese numai prin studiul textului original ebraic - care dezvăluie multe discrepanțe în traducerea creștină.
A. Nașterea la naștere
Ideea creștină a nașterii virgine este derivată din versetul din Isaia 7:14 care descrie o "alma" ca naștere. Cuvântul "alma" a însemnat întotdeauna o femeie tânără, dar teologii creștini au venit secole mai târziu și au tradus-o drept "fecioară". Aceasta corespunde nașterii lui Isus cu ideea păgână din secolul I, în care muritorii sunt impregnați de zei.
B. Suferind slujitorul
Creștinismul susține că capitolul 53 din Isaia se referă la Isus, ca "servitor suferind".
În realitate, Isaia 53 urmează direct tema capitolului 52, descriind exilul și răscumpărarea poporului evreu. Profețiile sunt scrise în forma singulară, deoarece evreii ("Israelul") sunt considerați o singură unitate. De-a lungul scripturilor evreiești, Israel este numit în mod repetat, în singularul "slujitor al lui Dumnezeu" (vezi Isaia 43: 8). De fapt, Isaia afirmă nu mai puțin de 11 ori în capitolele anterioare 53 că slujitorul lui Dumnezeu este Israelul.
Când este citit corect, Isaia 53 se referă în mod clar [și ironic] la faptul că poporul evreu este "zdrobit, zdrobit și oaie adus la măcel" din mâinile națiunilor lumii. Aceste descrieri sunt folosite în tot scriptul evreiesc pentru a descrie grafic suferințele poporului evreu (vezi Psalmul 44).
Isaia 53 concluzionează că atunci când poporul evreu este răscumpărat, națiunile vor recunoaște și vor accepta responsabilitatea pentru suferința și moartea excesivă a evreilor.
(4) Credința evreiască se bazează exclusiv pe Apocalipsa Națională
De-a lungul istoriei, mii de religii au fost pornite de indivizi, încercând să convingă oamenii că el sau ea este profetul adevărat al lui Dumnezeu. Dar revelația personală este o bază extrem de slabă pentru o religie deoarece nu se poate ști niciodată dacă este într-adevăr adevărată. Din moment ce alții nu au auzit că Dumnezeu vorbește cu această persoană, ei trebuie să-și ia cuvântul pentru el. Chiar dacă individul care pretinde revelația personală efectuează miracole, nu demonstrează că este un profet autentic. Toate miracolele - presupunând că sunt autentice - arată că are anumite puteri. Nu are nimic de-a face cu pretenția sa despre profeție.
Iudaismul, unic printre toate religiile majore ale lumii, nu se bazează pe "pretențiile minunilor" ca bază pentru religia sa. De fapt, Biblia spune că Dumnezeu uneori atribuie puterea "miracolelor" șarlatanilor, pentru a testa loialitatea evreiască față de Tora (Deut 13: 4).
Dintre mii de religii din istoria omenirii, doar iudaismul își bazează credința pe revelația națională - adică Dumnezeu vorbind întregii națiuni. Dacă Dumnezeu va începe o religie, are sens să-i spună tuturor, nu doar unei singure persoane.
Stările Maimonide (Bazele Torei, capitolul 8):
Evreii nu au crezut în Moise, profesorul nostru, din cauza minunilor pe care le-a făcut. Ori de câte ori credința cuiva se bazează pe minuni, are îndoieli îndelungate, pentru că este posibil ca miracolele să fie făcute prin magie sau vrăjitorie. Toate minunile făcute de Moise în deșert erau pentru că erau necesare și nu ca o dovadă a profeției sale.
Care a fost atunci baza credinței [evreilor]? Apocalipsa la Muntele Sinai, pe care am văzut cu ochii noștri și am auzit cu urechile noastre, nu depinde de mărturia altora... așa cum se spune, „Față în față, Dumnezeu a vorbit cu tine..." Tora, de asemenea, afirmă: "Dumnezeu nu a făcut acest legământ cu părinții noștri, ci cu noi - care sunt azi aici în viață". (Deut 5: 3)
Iudaismul nu este minuni. Este experiența martorilor oculari personali ai fiecărui bărbat, femeie și copil, aflat la Muntele Sinai acum 3300 de ani.
Citirea ulterioară: "A vorbit Dumnezeu Dumnezeu la Muntele Sinai?"
Așteptând Mesia
Lumea are nevoie disperată de răscumpărarea mesianică. În măsura în care suntem conștienți de problemele societății, este măsura în care ne dorim pentru răscumpărare. După cum spune Talmudul, una dintre primele întrebări adresate de un evreu în ziua judecății este: "V-ați dorit pentru venirea lui Mesia?"
Cum putem grăbi venirea lui Mesia? Cea mai bună cale este să iubim cu generozitate toată omenirea, să ținem mitzvotul din Torah (cât mai bine putem) și să-i încurajăm și pe alții să facă acest lucru.
În ciuda întunericului, lumea pare a se îndrepta spre răscumpărare. Un semn aparent este că poporul evreu sa întors în Țara lui Israel și la înflorit din nou. În plus, o mișcare majoră se întâlnește cu tinerii evrei care se întorc la tradiția Torei.
Mesia poate veni în orice zi și totul depinde de acțiunile noastre. Dumnezeu este gata când suntem. Așa cum spune regele David: "Răscumpărarea va veni astăzi - dacă ascultați de glasul Lui".
Pentru studii suplimentare:
Evrei pentru iudaism
"Mesia reală" de către rabinul Aryeh Kaplan
"Să luăm biblica! De ce iudaismul nu acceptă Mesia creștină?" de Rabbi Tovia Singer
"Calea păgânilor neprihăniți" de Chaim Clorfene și Yakov Rogalsky
Note de subsol
(1) Ca răspuns, se susține că Iosif la adoptat pe Isus și ia transmis genealogia prin adopție. Există două probleme cu această afirmație:
a) Nu există o bază biblică pentru ideea că un tată să-și transmită linia tribală prin adopție. Un preot care adoptă un fiu dintr-un alt trib nu îl poate face preot prin adoptare.
b) Iosif nu putea niciodată să transmită prin adopție ceea ce nu are. Pentru că Iosif a coborât din Ieconia (Matei 1:11), el a căzut sub blestemul acelui împărat că niciunul dintre descendenții săi nu putea să stea drept rege pe tronul lui David (Ieremia 22:30; 36:30). (Deși Jeconia sa pocăit așa cum sa discutat în Talmudul Shedrina 37a și în altă parte, nu este deloc clar din sursele timpurii că pocăința lui a fost acceptată în măsura în care linia regală a continuat prin el. Vezi de exemplu Bereishit Rabbah 98: 7 că linia a continuat prin Zedechia.)
Pentru a răspunde acestei probleme dificile, apologeții pretind că Isus se întoarce la regele David prin mama sa, Maria, care se presupune că coboară din David, așa cum se arată în capitolul al treilea al lui Luca. Există patru probleme de bază cu această afirmație:
(4) Credința evreiască se bazează exclusiv pe Apocalipsa Națională
De-a lungul istoriei, mii de religii au fost pornite de indivizi, încercând să convingă oamenii că el sau ea este profetul adevărat al lui Dumnezeu. Dar revelația personală este o bază extrem de slabă pentru o religie deoarece nu se poate ști niciodată dacă este într-adevăr adevărată. Din moment ce alții nu au auzit că Dumnezeu vorbește cu această persoană, ei trebuie să-și ia cuvântul pentru el. Chiar dacă individul care pretinde revelația personală efectuează miracole, nu demonstrează că este un profet autentic. Toate miracolele - presupunând că sunt autentice - arată că are anumite puteri. Nu are nimic de-a face cu pretenția sa despre profeție.
Iudaismul, unic printre toate religiile majore ale lumii, nu se bazează pe "pretențiile minunilor" ca bază pentru religia sa. De fapt, Biblia spune că Dumnezeu uneori atribuie puterea "miracolelor" șarlatanilor, pentru a testa loialitatea evreiască față de Tora (Deut 13: 4).
Dintre mii de religii din istoria omenirii, doar iudaismul își bazează credința pe revelația națională - adică Dumnezeu vorbind întregii națiuni. Dacă Dumnezeu va începe o religie, are sens să-i spună tuturor, nu doar unei singure persoane.
Stările Maimonide (Bazele Torei, capitolul 8):
Evreii nu au crezut în Moise, profesorul nostru, din cauza minunilor pe care le-a făcut. Ori de câte ori credința cuiva se bazează pe minuni, are îndoieli îndelungate, pentru că este posibil ca miracolele să fie făcute prin magie sau vrăjitorie. Toate minunile făcute de Moise în deșert erau pentru că erau necesare și nu ca o dovadă a profeției sale.
Care a fost atunci baza credinței [evreilor]? Apocalipsa la Muntele Sinai, pe care am văzut cu ochii noștri și am auzit cu urechile noastre, nu depinde de mărturia altora... așa cum se spune, „Față în față, Dumnezeu a vorbit cu tine..." Tora, de asemenea, afirmă: "Dumnezeu nu a făcut acest legământ cu părinții noștri, ci cu noi - care sunt azi aici în viață". (Deut 5: 3)
Iudaismul nu este minuni. Este experiența martorilor oculari personali ai fiecărui bărbat, femeie și copil, aflat la Muntele Sinai acum 3300 de ani.
Citirea ulterioară: "A vorbit Dumnezeu Dumnezeu la Muntele Sinai?"
Așteptând Mesia
Lumea are nevoie disperată de răscumpărarea mesianică. În măsura în care suntem conștienți de problemele societății, este măsura în care ne dorim pentru răscumpărare. După cum spune Talmudul, una dintre primele întrebări adresate de un evreu în ziua judecății este: "V-ați dorit pentru venirea lui Mesia?"
Cum putem grăbi venirea lui Mesia? Cea mai bună cale este să iubim cu generozitate toată omenirea, să ținem mitzvotul din Torah (cât mai bine putem) și să-i încurajăm și pe alții să facă acest lucru.
În ciuda întunericului, lumea pare a se îndrepta spre răscumpărare. Un semn aparent este că poporul evreu sa întors în Țara lui Israel și la înflorit din nou. În plus, o mișcare majoră se întâlnește cu tinerii evrei care se întorc la tradiția Torei.
Mesia poate veni în orice zi și totul depinde de acțiunile noastre. Dumnezeu este gata când suntem. Așa cum spune regele David: "Răscumpărarea va veni astăzi - dacă ascultați de glasul Lui".
Pentru studii suplimentare:
Evrei pentru iudaism
"Mesia reală" de către rabinul Aryeh Kaplan
"Să luăm biblica! De ce iudaismul nu acceptă Mesia creștină?" de Rabbi Tovia Singer
"Calea păgânilor neprihăniți" de Chaim Clorfene și Yakov Rogalsky
Note de subsol
(1) Ca răspuns, se susține că Iosif la adoptat pe Isus și ia transmis genealogia prin adopție. Există două probleme cu această afirmație:
a) Nu există o bază biblică pentru ideea că un tată să-și transmită linia tribală prin adopție. Un preot care adoptă un fiu dintr-un alt trib nu îl poate face preot prin adoptare.
b) Iosif nu putea niciodată să transmită prin adopție ceea ce nu are. Pentru că Iosif a coborât din Ieconia (Matei 1:11), el a căzut sub blestemul acelui împărat că niciunul dintre descendenții săi nu putea să stea drept rege pe tronul lui David (Ieremia 22:30; 36:30). (Deși Jeconia sa pocăit așa cum sa discutat în Talmudul Shedrina 37a și în altă parte, nu este deloc clar din sursele timpurii că pocăința lui a fost acceptată în măsura în care linia regală a continuat prin el. Vezi de exemplu Bereishit Rabbah 98: 7 că linia a continuat prin Zedechia.)
Pentru a răspunde acestei probleme dificile, apologeții pretind că Isus se întoarce la regele David prin mama sa, Maria, care se presupune că coboară din David, așa cum se arată în capitolul al treilea al lui Luca. Există patru probleme de bază cu această afirmație:
a) Nu există dovezi că Maria coboară din David. Cel de-al treilea capitol al lui Luke urmărește genealogia lui Iosif, nu cea a lui Mary.
b) Chiar dacă Maria se poate întoarce la David, asta nu-l ajută pe Isus, deoarece afilierea tribală merge numai prin tată, nu prin mamă. cf. Numeri 1:18; Ezra 2:59.
c) Chiar dacă familia ar putea trece prin mamă, Maria nu era de la o familie mesianică legitimă. Conform Bibliei, Mesia trebuie să fie descendent al lui David prin fiul său Solomon (2 Samuel 7:14, 1-Cronici 17: 11-14, 22: 9-10, 28: 4-6). Al treilea capitol al lui Luca nu are relevanță pentru această discuție deoarece descrie originea fiului lui David, Nathan, nu Solomon. (Luca 3:31)
d) Luca 3:27 enumeră Șealtiel și Zorobabel în genealogia sa. Acești doi apar, de asemenea, în Matei 1:12 ca urmași ai blestematului Ieconia. Dacă Maria ar coborî de la ei, ea ar descalifica și ea de la a fi un progenitor mesianic.
(2) Maimonide dedică o mare parte din "Ghidul lui Perplexat" la ideea fundamentală că Dumnezeu este incorporeal, adică El nu își asumă nici o formă fizică. Dumnezeu este etern, deasupra timpului. El este infinit, dincolo de spațiu. El nu se poate naște și nu poate muri. Spunând că Dumnezeu își asumă forma umană, îl face pe Dumnezeu mic, diminuând atât unitatea Sa, cât și divinitatea Lui. După cum spune Tora: "Dumnezeu nu este muritor" (Numeri 23:19).
Danut de ce minti ca evrei il recunosc pe iisus? cand se stie ca nu e adevarat
https://www.dvartora.ro/de-ce-nu-il-recunosc-evreii-pe-isus-ca-mesia/
În Geneza și Deuteronomul se vorbește despre Isus și Mahomed?
https://www.dvartora.ro/......i-mahomed/
Versetul din Geneza 49:10 se refera la faptul ca Mesia (nu Isus si nu Mahomed, ci Mesia ca și concept general) se va trage din neamul lui Iehuda. Faptul este confirmat de altfel si de faptul ca, spre exemplu, in Leha Dodi (Imnul de intampinare a Shabatului) se face referire la Mashiach (Mesia) ca fiind Ben Partzi, fiul lui Peretz, care era fiul lui Iehuda si Tamar (Geneza cap. 38).
Versetele din Deuteronom 18:15 si 18:18 vorbesc despre profetii lui Israel (neviim), care primesc astfel, chiar in paginile Torei si chiar de la Dumnezeu, autoritatea de a conduce poporul, asa cum aveau de altfel sa o si faca o perioada istorica indelungata.
Niciunul din pasajele indicate nu au vreo legătură cu Isus sau Mahomed
Mesia în iudaism
https://en.wikipedia.org/wiki/Messiah_in_Judaism
Mesia în iudaism (ebraică: מָשִׁיחַ, translit. Māšîaḥ; greacă: χριστός, translit. Khristós, lit. "uns, acoperit cu ulei") este un mântuitor și eliberator al poporului evreu. Conceptul de mesianism provenit din iudaism [1] [2] și în Biblia ebraică, un Mesia este un rege sau Mare Preot uns în mod tradițional cu ulei de ungere sfânt [3]. Cu toate acestea, messiaii nu erau exclusiv evrei, deoarece Biblia evreiască se referă la Cyrus cel Mare, rege al Persiei, ca mesia [4] pentru decretul său de a reconstrui Templul Ierusalimului.
În eshatologia evreiască, Mesia este un viitor rege evreu din linia davidică, care este așteptat să fie uns cu un ulei sfânt al ungerii și să conducă poporul evreu în timpul epocii mesianice și a viitoarei lumi. [1] [2] [5] Mesia este adesea numită "Regele Mesia" (ebraică: מלך משיח, translit. Melekh mashiach) sau malka meshiḥa în aramaică [6].
Escatologia evreiască
În eshatologia evreiască, termenul mashiach sau "Mesia" a venit să se refere la un viitor rege evreu de la linia davidică, care se așteaptă să fie uns cu ulei de ungere sfântă și să conducă poporul evreu în timpul epocii mesianice. 2] [5] Mesia este adesea denumită "Regele Mesia" sau, în ebraică, מלך משיח (melekh mashiach) și, în aramaică, malka meshiḥa. [6]
Viziunile ortodoxe susțin că Mesia va fi coborât de la tatăl său prin linia regelui David [7] și va aduna evreii înapoi în țara lui Israel, va inaugura într-o epocă de pace, va construi Templul al treilea, tată moștenitor de sex masculin, reinstalați Sanhedrinul și așa mai departe. Tradiția evreiască face aluzie la cei doi mântuitori, ambii fiind numiți mashiach și sunt implicați în introducerea epocii mesianice: Mashiach ben David și Mashiach ben Yosef. În general, termenul Mesia necalificat se referă la Mashiach ben David (Mesia, fiul lui David). [1] [2]
Credința în viitoarea venire a lui Mesia este una dintre cerințele fundamentale ale credinței evreiești, despre care Maimonide a scris: "Oricine nu crede în el sau nu așteaptă sosirea lui, nu a negat doar pe ceilalți profeți, dar a negat și Tora și Moise, rabinul nostru. "[8]
Cerințe biblice
Multe dintre cerințele biblice referitoare la Mesia, ce va face și ce se va face în timpul domniei sale se află în Cartea lui Isaia, deși cerințele sunt menționate și de alți profeți. Punctele de vedere referitoare la faptul că pasajele biblice evreiești sunt mesianice pot varia de la și în rândul savanților din vechiul Israel, uitându-se la semnificația lor în contextul original și din și printre învățații rabinici.
Isaia 1:26: "Și voi recâștiga judecătorii voștri la început și consilierii voștri ca la început, după care veți fi numiți Cetățenia neprihănirii, Cetatea credincioasă". Unii evrei [9] interpretează acest lucru în sensul că Sanhedrinul va fi restabilit.
Odată ce este Rege, conducătorii altor națiuni se vor uita la el pentru îndrumare (Isaia 2: 4)
Toată lumea se va închina Dumnezeului unic al lui Israel (Isaia 2: 11-17)
El va fi descendent de la împăratul David (Isaia 11: 1) prin Solomon (1 Cronici 22: 8-10, 2 Cronici 7:18)
"Duhul Domnului" va fi asupra lui și va avea o "teamă de Dumnezeu" (Isaia 11: 2)
Răul și tirania nu vor putea să stea în fața conducerii sale (Isaia 11: 4)
Cunoașterea lui Dumnezeu va umple lumea (Isaia 11: 9)
El va include și atrage oameni din toate culturile și națiunile (Isaia 11:10)
Toți israeliții vor fi întorși în patria lor (Isaia 11:12)
Moartea va fi înghițită pentru totdeauna (Isaia 25: 8)
Nu va mai fi foame sau boală și moartea va înceta (Isaia 25: 8)
Toți morții vor învia din nou (Isaia 26:19)
Poporul evreu va avea bucurie și bucurie veșnică (Isaia 51:11)
El va fi un mesager al păcii (Isaia 52: 7)
Națiunile vor recunoaște greșelile pe care le-au făcut Israelului (Isaia 52: 13-53: 5)
Popoarele lumii se vor întoarce la evrei pentru îndrumare spirituală (Zaharia 8:23)
Orașele ruinate ale Israelului vor fi restaurate (Ezechiel 16:55)
Armele războiului vor fi distruse (Ezechiel 39: 9)
Oamenii din Israel vor avea acces direct la Tora prin mintea lor, iar studiul Tora va deveni studiul înțelepciunii inimii (Ieremia 31, 33) [10]
El vă va da toate dorințele vrednice ale inimii voastre (Psalmul 37: 4)
El va lua țara goală și va face să fie abundentă și roditoare (Isaia 51: 3, Amos 9: 13-15, Ezechiel 36: 29-30, Isaia 11: 6-9).
Danut dai versete din noul testament, pe cine crezi ca pacalesti cu de astea, mesia va veni o singura data si atat
Danut B. Suferind slujitorul
Creștinismul susține că capitolul 53 din Isaia se referă la Isus, ca "servitor suferind".
În realitate, Isaia 53 urmează direct tema capitolului 52, descriind exilul și răscumpărarea poporului evreu. Profețiile sunt scrise în forma singulară, deoarece evreii ("Israelul") sunt considerați o singură unitate. De-a lungul scripturilor evreiești, Israel este numit în mod repetat, în singularul "slujitor al lui Dumnezeu" (vezi Isaia 43: 8). De fapt, Isaia afirmă nu mai puțin de 11 ori în capitolele anterioare 53 că slujitorul lui Dumnezeu este Israelul.
Când este citit corect, Isaia 53 se referă în mod clar [și ironic] la faptul că poporul evreu este "zdrobit, zdrobit și oaie adus la măcel" din mâinile națiunilor lumii. Aceste descrieri sunt folosite în tot scriptul evreiesc pentru a descrie grafic suferințele poporului evreu (vezi Psalmul 44).
Isaia 53 concluzionează că atunci când poporul evreu este răscumpărat, națiunile vor recunoaște și vor accepta responsabilitatea pentru suferința și moartea excesivă a evreilor.
Https://jewsforjudaism.org/......pretation/
Daniel 9 - O interpretare biblică adevărată
O scurtă explicație a lui Daniel capitolul 9
Cartea lui Daniel este plină de iluzii și calcule mesianice care chiar lăsau pe Daniel să se gândească la semnificațiile lor. În plus, o mare parte a cărții este scrisă mai degrabă în aramaică decât în ebraicul tradițional, adăugând complexitatea acestor texte biblice. Există ceva despre mesia evreiască?
Daniel Capitolul 9
Capitolul nouă a fost de interes deosebit atât pentru evrei, cât și pentru creștini. Mesajul unui Dumnezeu plin de milă comunicat în versetul 18, "pentru că nu din pricina neprihănirii noastre vom vărsa rugăciuni înaintea Ta, ci din pricina marei tale milostiviri" a fost temelia unei relații personale și spirituale a evreilor cu Dumnezeu. Creștinii, pe de altă parte, tind să se concentreze asupra versetelor 24-26. Următoarea este traducerea creștină a acelor versete:
4) Șaptezeci de săptămâni se determină asupra poporului tău și asupra orașului tău sfânt, pentru a termina păcatul și pentru a pune capăt păcatelor și a face reconciliere pentru nelegiuire și pentru a aduce neprihănirea veșnică și pentru a sigila viziunea și profeția și să ungă pe cei mai sfinte.
25) Cunoașteți și înțelegeți că de la emiterea unui decret de restaurare și reconstruire a Ierusalimului, până când Mesia, prințul, va fi de șapte săptămâni și șaizeci și două de săptămâni; acesta va fi construit din nou cu plaza și șanț, dar în vremuri tulburi.
26) După șaizeci și două de săptămâni, Mesia va fi nimicit, dar nu pentru el, iar poporul prințului care va veni va distruge cetatea și sanctuarul ".
Mulți creștini afirmă că aceste pasaje sunt o profeție care prezice exact datele pe care va veni Mesia și care vor muri, de asemenea. Ei cred că Isus a împlinit aceste predicții. Înainte de a examina aceste versete, este important să subliniem că: 1) Bazându-se pe originalul și contextul evreiesc, evreii au motive foarte valide pentru respingerea interpretării creștine și 2) autorii Noului Testament nu citează niciodată aceste pasaje și calcule ca un text-dovadă.
Pentru a înțelege acest capitol, trebuie să începem cu o explicație a termenului "săptămâni".
Capitolul 9 Daniel folosește cuvântul ebraic (שבעים ~ Shavuim) pentru a reprezenta o perioadă de timp înmulțită cu șapte. Din diverse motive, acest cuvânt este tradus ca "săptămâni" și înseamnă un multiplu de șapte ani, nu un multiplu de șapte zile.
a) Vom vedea o utilizare similară în versetul "Să numărați שבע שבתת השנים șapte șabbate de ani), șapte ani șapte ori... patruzeci și nouă de ani." Leviticul 25: 8
b) Un Shabbat este o perioadă de șapte zile și împărtășește aceeași rădăcină evreiască pentru cuvânt
(שבועה ~ Shavuah) înseamnă "săptămână".
c) În mod normal, pluralul săptămânii ar fi (שבעות ~ Shavuot) în Daniel folosește masculinul "ים" care se încheie cu (שבעים ~ Shavuim) similar cu (aniversare) de șapte ani
d) Atât evreii cât și creștinii sunt de acord că acest lucru se referă la un multiplu de ani.
Prin urmare, în capitolul 9 Daniel, fiecare săptămână este o perioadă de șapte ani.
Polemicii creștini interpretează aceste pasaje în felul următor. Aceste pasaje sunt rostite de Daniel după distrugerea Templului din Ierusalim de către imperiul babilonian rău. La un moment dat după distrugere, va fi emis un "decret" pentru restaurarea și reconstruirea Ierusalimului. Pornind de la emiterea acelui decret, vor trece 7 și 62 de săptămâni, în totalitate de 69 de săptămâni de ani (483 de ani), iar apoi Mesia va veni și în aceeași perioadă de șapte ani "săptămâna" el va fi tăiat, dar nu pentru el, ci pentru păcatele omenirii. Atunci orașul și sanctuarul vor fi distruse. Creștinul afirmă că calculul lor demonstrează că Isus a împlinit această profeție în ziua exactă.
După ce babilonienii au distrus Ierusalimul, toți evreii care au supraviețuit măcelului babilonian au fost exilați din țara lor. Daniel, de exemplu, a trăit în Babilon. În cele din urmă, babilonienii au fost cuceriți de Imperiul Persan. Creștinii susțin că decretul menționat în Daniel 9:25 a fost emis de către regele persan Artaxerxes în anul 444 î.en, bazat pe Neemia 2: 1-8. Aceste pasaje vorbesc despre rege care dă "scrisori" lui Neemia (אגרות ~ Iggrot) pentru trecerea în siguranță și permisiunea de a reconstrui Templul.
Clădirea Ierusalimului a fost începută și oprită de mai multe ori și există trei decrete suplimentare menționate anterior în Biblie.
1) În Ezra 1: 1-4, regele Cyrus emite o proclamație (קול ~ Kol) și scrierile (מכתב ~ Michtav) care îi acordă evreilor permisiunea de a se întoarce la Ierusalim și reconstrui Templul.
2) Ezra 6: 12-13, regele Darius emite un decret (טעם ~ Taam), care acordă permisiunea de a reconstrui Templul.
3) Ezra 7: 11-16, Artaxerxex, emite un decret (טעם ~ Taam) care acordă permisiunea de a reconstrui Templul. (Artaxerxex este un titlu persan al regalității și se poate referi la diferiți conducători. Acest lucru este similar cu modul în care Faraon este titlul de conducători ai Egiptului)
Vom vedea din urmă că este semnificativ faptul că în aceste versete există patru cuvinte diferite folosite pentru a descrie aceste proclamații și nici unul dintre ele nu se potrivește cuvântului ebraic folosit în Daniel 9, care este (דבר ~ Devar), care înseamnă "cuvânt".
Cu patru proclamații diferite, nu există nici o justificare istorică care să-i aleagă pe cea menționată în Neemia 2 și nu există nici o sursă de încredere care să spună că a avut loc exact în anul 444 î.H. Se pare că creștinii au ales acest pasaj din comoditate și i-au atribuit această dată specifică, pentru că dacă începeți la 444 î.en și numărați 69 de săptămâni de ani (483 de ani), ajungeți la 39 de ani. Oricare ar fi motivul pentru alegerea referinței lui Neemia și atribuirea lui ca în anul 444 î.Hr., este încă șapte ani în afara anului 32 CE, când se presupune că a murit Isus.
Această discrepanță de șapte ani este rezolvată de teologii creștini care au redefinit definiția unui "an". Ei pretind că profețiile precum Daniel trebuie înțelese în "anii profeției" care au 360 de zile, mai degrabă decât 365 ¼ de zile. Argumentul că Daniel ar putea să vorbească babilonienilor care ar fi putut avea un 360 de ani este neîntemeiat și respins de faptul că acest pasaj special este vorbit în evrei către evreii care aveau un calendar diferit și babilonienii care vorbeau aramaic.
În Daniel 9, cei 70 de ani originali provin de la distrugerea primului Templu până la construirea celui de-al doilea. Dacă s-ar fi întors cu toată inima, nu ar fi fost nevoie de distrugerea celui de-al doilea Templu și evenimentele enumerate în versetul 24 ar fi fost îndeplinite.
"Șaptezeci de săptămâni (490 de ani) sunt determinate asupra poporului tău și asupra orașului tău sfânt, pentru a termina păcatul, pentru a pune capăt păcatelor și a face reconciliere pentru nelegiuire (ispășire pentru păcatele lor din trecut) și pentru a aduce neprihănirea veșnică Templul care aduce neprihănirea) și să sigileze viziunea și profeția (să îndeplinească promisiunile profeților și să încheie epoca profetică) și să ungă Sfântul Sfintelor (Templul) "Daniel 9:24
Îngerul Gabriel îi dezvăluie lui Daniel această înțelegere suplimentară a celor 70 de ani care le-au extins de la 70 de ani la 70 de săptămâni de ani care se întindeau până la 490 de ani, de la distrugerea primului Templu la Distrugerea celui de-al doilea Templu. Această profeție includea și o descriere a evenimentelor care s-ar desfășura dacă poporul evreu nu sa pocăit în mod corespunzător.
Aceștia sunt cei 70 de ani pentru primul exil (52 de ani până la Cyrus și încă 18 ani pentru a dedica cel de-al doilea Templu) și 420 de ani de la al doilea Templu.
Deși se pare că există o discrepanță în cronologia dintre calendarele gregoriene evreiești și seculare de 166 de ani (cu datele seculare mai devreme), este clar că păstrarea evidențelor evreiești este mai sigură și mai consistentă în legătură cu aceste evenimente. Calendarele babiloniene s-au schimbat în mod arbitrar cu fiecare nou rege babilonian, iar descoperirile arheologice limitate reflectă adesea cronologia lor arbitrară. (Conform cronologiei seculare 586 î.en este anul incorect asociat cu distrugerea primului templu evreu)
Acesta este modul în care Daniel 9: 24-26 trebuie corect tradus și înțeles:
24) Cele șaptezeci de săptămâni (490 de ani) sunt determinate asupra poporului tău și asupra sfântului tău oraș, pentru a termina nelegiuirea și pentru a pune capăt păcatelor și pentru a face reconciliere pentru nelegiuire și pentru a aduce neprihănirea veșnică și pentru a sigila viziunea și profeția și ungerea Sfântului Sfânt.
25) Cunoașteți și înțelegeți că, de la eliberarea unui cuvânt pentru restaurarea și reconstruirea Ierusalimului (începând de la distrugerea lui), până când un prinț (Cir) va fi șapte săptămâni (49 de ani) și apoi timp de șaizeci și două săptămâni (434 de ani) acesta va fi construit din nou cu plaza și șanț, dar în vremuri tulburi. (Dominarea persană, greacă și romană)
26) După șaizeci și două de săptămâni (483 de ani de la distrugerea primului Templu), un uns (sacrificii, ultimul preot evreu și rege) va fi tăiat și nu va mai fi, iar poporul prințului ) care va veni va distruge orașul și sanctuarul. (în cea de-a 70-a săptămână, 490 de ani de la distrugerea primului Templu)
Aceasta este o scurtă explicație a capitolului 9. Capitolul 9. Orice încercare de a aplica acest capitol lui Isus este greșită și a făcut-o cu interpretări greșite și cu interpretări greșite.
1223/5000
În studiul nostru asupra diferitelor traduceri vom compara textul ebraic cu cel al versiunii biblice a regelui James. Conține cele mai grave erori, care sunt, în tot sau în parte, duplicate de alte versiuni creștine ale Bibliei.
În primul rând, versiunea King James include un articol clar înaintea "Mesia prințului" (9:25). | Textul original ebraic nu citește "Mesia prințul", dar, fără a avea nici un articol, trebuie să fie făcut "un mașiach [" unul uns "," mesia "], un prinț", adică, Cyrus | Isaia 45: 1, 13; Ezra 1: 1-2).
Cuvântul mashiach nu este folosit în Scripturile evreiești ca un nume propriu, ci ca un titlu de autoritate al unui rege sau al unui mare preot. De aceea, o redare corectă a originalului | ebraic ar trebui să fie: "un uns, un prinț".
În al doilea rând, versiunea King James nu ia în considerare punctuația ebraică. Semnul punctuație | atnach funcționează ca pauză principală în cadrul unei propoziții. Atnach este echivalentul corespunzător al punctului vestic în sistemul modern de punctuație. Prin urmare, are efectul de a separa cele șapte săptămâni de cele șaizeci și două de săptămâni: "... până când un cămin, un prinț, va avea șapte săptămâni; apoi pentru șaizeci și două de săptămâni va fi construită din nou. "(9:25).
Prin crearea unei perioade de șaizeci și nouă de săptămâni, care nu este împărțită în două perioade separate de șapte săptămâni și, respectiv, șaizeci și două de săptămâni, creștinii ajung la o concluzie incorectă, și anume că Mesia va veni la 483 de ani de la distrugerea primului Templu.
Unii creștini susțin că există ceva numit "an profetic" de 360 de zile, reducând astfel intervalul dintre începutul celor 483 de ani pe care ei pretind că au început în data de crucificare a lui Isus. Ei fac acest lucru pentru a face ca datele să coincidă, dar afirmația unui "an profetic" nu are nici o bază scripturală.
În al treilea rând, versiunea King James nu face referire la articolul definitiv din Daniel 9:26, care ar trebui să citească: "Și după cele șaizeci și două de săptămâni... "Prin tratarea celor șaizeci și două de săptămâni ca o perioadă distinctă, acest verset, în originalul ebraic, arată că cele șaizeci și două de săptămâni menționate în versetul 25 sunt corect separate de cele șapte săptămâni de atnach. De aceea, în acest capitol se vorbește despre doi unszi, dintre care unul vine după șapte săptămâni (Cyrus), iar celălalt după o nouă perioadă de șaizeci și două de săptămâni (Alexandru | Yannai).
În al patrulea rând, cuvintele v'ayn lo (9:26) sunt traduse incorect de versiunea King James ca "dar nu și pentru sine". Trebuie traduse ca "el nu are nimic" sau "nu va avea nimic". sunt comentatori creștini care mențin această expresie are ambele sensuri, dar această afirmație nu poate fi susținută gramatic.
https://jewsforjudaism.org/knowledge/articles/daniel-925-translation/
Https://www.crestinortodox.ro/religiile-lumii/iudaism/cabala-124605.html
nu e nimic satanist in asta, e vorba de spiritualitatea omului intr o conexiune directa cu dumnezeu
Pavel nici macar nu l-a cunoscut pe Isus. A avut o halucinatie cu el la fel cum au multi in zilele noastre. Daca il crezi pe Pavel trebuie sa-i crezi pe toti care au astfel de halucinatii sau cum le zic ei, vedenii.