| mentholinks a întrebat:

"Vai de lume din cauza prilejurilor de pacatuire dar vai de acela prin care vin. Este spre folosul lui sa-i fie legata o piatra de moara de gat si sa fie aruncat in mare." Asa spunea Isus. Care sunt dupa voi cele mai mari prilejuri de pacatuire si cine le-a introdus?

18 răspunsuri:
| danut a răspuns:

Ezechel 22,12.26. Preotii lui calcã Legea Mea si Îmi pângãresc lucrurile Mele sfinte, nu fac nici o deosebire între ce este sfânt si ce nu este sfânt, nici nu învatã pe oameni sã facã deosebire între ce este necurat si ce este curat, îsi întorc ochii de la Sabatele Mele, si sunt pângãrit în mijlocul lor.
27. Cãpeteniile lui sunt în mijlocul lui ca niste lupi care îsi sfâsie prada; varsã sânge, pierd sufletele, numai ca sã-si potoleascã lãcomia de bani.
Oare cu cine seamana respectivii "preoti"?
Tefania 3, 4. Proorocii ei sunt usuratici si înselãtori, preotii ei pângãresc lucrurile sfinte, calcã Legea.
Oare la ce LEGE se refera aici Dumnezeu?
Dar uite ca pacatuirea ESTE calcarea LEGI: Tefania 3, 5. Domnul este fãrã prihanã în mijlocul ei. El nu face nici o nelegiuire; în fiecare dimineatã El Îsi scoate la luminã judecãtile, fãrã sã înceteze vreodatã; dar cine este nelegiuit, nu stie de rusine!

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Dar el de ce nu a spus? Păcătuirea este călcarea unei legi.

| mentholinks explică (pentru sadrian46):

Asa este. Cum nu a spus? Ba chiar a zis ca pana nu vor trece cerul si pamantul nu va trece o iota sau frantura de slova din Lege. Faptul ca a si vestit iertarea pacatelor prin pocainta nu anuleaza Legea. Putinor oameni le pare rau de pacatele lor. De exemplu cati oameni nu preacurvesc?! Ca aproape toti o fac dar gasesc diferite motive stupide asa ca nu vor capata iertare.

| sadrian46 a răspuns (pentru mentholinks):

Eu zic să mai citești cu mai multă atenție Biblia. Isus o absolvă și o scapă de la omorârea cu pietre pe femeia adulteră.
Cine dintre voi este fara pacat, sa arunce cel dintai cu piatra in ea`." (Ioan 8, 7)
Și.
De aceea* îţi spun: Păcatele ei, care sunt multe, sunt iertate, căci a iubit mult. Dar cui i se iartă puţin iubeşte puţin. (Luca, 7.47).
Uite niște femei din viața lui Isus. femei mironosiţe din Noul Testament, şi anume: Maria Magdalena, Maria, mama lui Iacov şi a lui Iosif ori Iosie, Salomeea, Ioana, soţia lui Huza, un ispravnic al regelui Irod, Suzana, care au ajutat pe Mântuitorul şi pe Sfinţii Apostoli.
Femei, femei, și sex, nimic?
Așa că nu mă lua pe mine cu prea curvia, că nu ține.

| mentholinks explică (pentru sadrian46):

Pai asta inseamna iertarea pacatelor, i s-a facut mila de ea pentru ca aia voiau sa o omoare dar asta nu inseamna ca i se va face mila de toti si toate. Plus ca ea era evreica de-a lui.

| sadrian46 a răspuns (pentru mentholinks):

Și. nu era preacurvie ce făcuse ea? Sau nu prea? Și uite că a iertat-o.

| mentholinks explică (pentru sadrian46):

Pai pe ea, da, a iertat-o atunci dar i-a si spus sa nu mai pacatuiasca pentru a nu i se intampla ceva mai rau.

| sadrian46 a răspuns (pentru mentholinks):

Da, acum, dacă ar fi pus în situația să judece azi, o femeie care a păcăuit, findcă a iubit prea mult, nu ar ierta-o la fel?
Eu cred că da.

| mentholinks explică (pentru sadrian46):

Ba da. Iti dai seama ca depinde de la caz la caz dar majoritatea o fac fara nicio rusine in ziua de azi ca si cum ar fi ceva perfect normal.

| sadrian46 a răspuns (pentru mentholinks):

Când spui majoritatea, pe ce te bazezi? Pe impresie personală, sau pe statistici?
Iar pe vremea lui Isus nu era la fel?
El a întrebat pe acei bărbați.
Care dintre voi este fără de păcat ( din acest punct de vedere) să ridice primul piatra și să dea cu ea/
Au plecat toți, căci toți păcătuiseră ( din acest punct de vedere). Și nu erau doi, trei, ci o gloată.
Deci era păcat, condamnat de religie și de justiție, dar o făceau toți.
Deci asta era norma, normalul la ei.
În aceste caz, oare nu justiția și condamnarea religioasă ( e păcat) este cea nedreaptă, atunci și acum?

| mentholinks explică (pentru sadrian46):

Pai da asa era si atunci. De aceea a spus Isus ca multi sunt chemati dar putini sunt alesi. Nu e cum credem noi ca omul moare, ii face preotul o slujba, il plang neamurile cateva zile, si gata ajunge in rai. Cel putin eu nu cred ca e asa.

| Raullalu a răspuns (pentru mentholinks):

Daca observi bine vechiul testament incepe cu legile morale adica poruncile lui Dumnezeu dupa care in majoritatea cazurilor de practici si legi aparute sunt putin deviate de la ceea ce era de la Dumnezeu.
Asta fiindca omul si-a lasat amprenta in legile ce urmau a fi date.
In Noul testament Se arata ca legea nu a fost gasita buna pentru om.
Lucru ce nu se poate atribui unui Dumnezeu perfect.
Si pentru ca legea nu era buna pentru om a fost nevoie de o jertfa suprema pentru a da o lectie omenirii din toate punctele de vedere.
Dumnezeu care este perfect nu putea da o lege care sa nu fie buna pentru om.
Dar in vechiul testament omul a avut o autoritate si a dat legi in natura lui.
Cum si astazi cu invatatura de baza a noului testament doua mari religii ofera autoritae omului si au deviat de la inavatatura Domnului Isus Hristos adaugand diverse practici si invataturi noi.
Isus spune ca nu a venit sa schimbe legea ci sa o implineasca.
A implinit legea a incheiat ce era de incheiat si a adus un nou start omenirii si printre predicilie Sale ataca rasismul Evreilor fata de celelalte popoare si multe altele.
Cand era vorba despre divort, Domnul isus a spus: din pricina impietririi inimii voastre a ingaduit Moise ca oamenii sa divorteze chiar fara comiterea adulterului.
In aceasta fraza nu spune ca Domnul a ingaduit ci ca Moise a ingaduit asta fiindca era o legea a lui Moise si nu a lui Dumnezeu.
Si asta se poate aplica si pe alte legi ale vechiului testament.

| sadrian46 a răspuns (pentru mentholinks):

Ba, da, căci de aceea s-a jertfit pe cruce, pentru toți și pentru toate.
Și chiar el însuși recomandă.
-----
Atunci Petru, apropiindu-se de El, I-a zis: Doamne, de câte ori va greşi faţă de mine FRATELE MEU şi-i voi ierta lui? Oare până de şapte ori? Zis-a lui Iisus: Nu zic ţie până de şapte ori, ci până de şaptezeci de ori câte şapte."
(Sfânta Evanghelie după Matei - 18/21, 22)

| Manciu_Emil_1976 a răspuns:

Cred că se referă în general la cei ce răstălmăcesc Evanghelia, dând interpretări personale a unor versete prin scoaterea lor din context, sau adăugarea unor învățături și principii contrare Creștinismului, cu scopul de a profita sau ași îndreptăți comportamentul ori doctrina. Cred că se referă și la a denatura principiile morale sau legislative.

| doctorandus a răspuns (pentru Manciu_Emil_1976):

Biblia este cea mai mare sursa de erezii. Preotii catolici obisnuiau sa stie asta.

| doctorandus a răspuns (pentru Manciu_Emil_1976):

Știu că neoprotestanților le place să creadă că interpretează Biblia pe cont propriu. Dar dacă o interpretează altfel decât vrea clerul se aleg cu excomunicarea.

| Manciu_Emil_1976 a răspuns (pentru doctorandus):

Ca și vizitator la programul religios sau voluntar în anumite proiecte ale unor biserici neoprotestante, dar mai mult din astfel de dezbateri online, am observat că nu toate cultele au aceste concepții, chiar există unele diferențe oarecum doctrinare între bisericile aceluiași cult.

| doctorandus a răspuns (pentru Manciu_Emil_1976):

Ofera-i pastorului tau interpretari originale la trei versete biblice si sa vezi ca o sa-ti faca zile fripte.