| mip a întrebat:

Vreau sa raspunda doar crestini. Sunt invitat la biserica baptista. E adevarat ca un ortodox nu are voie la biserica de acel cult? Dar ei au voie la ortodocsi?

Răspuns Câştigător
| RaduMD a răspuns:

1. Este adevarat. Biserica ortodoxa interzice membrilor ei sa participe la adunari ale sectantilor ori sa se roage cu ei.

2. Din punct de vedere ortodox, oricine poate participa si e binevenit la o slujba ortodoxa. Dar, din punct de vedere baptist, nu sunt e asa de evident: trebuie sa intrebi un baptist. Eu nu-mi aduc aminte sa fi vazut vreunul la vreo biserica ortodoxa (pe de alta parte, nu cunosc pe toata lumea, bineinteles).

| LTAA a răspuns (pentru RaduMD):

Practic, se incalca drepturile omului.

40 răspunsuri:
| anonimg a răspuns:

Dumnezeu te invita ca sa-L cunosti. Nu zic sa nu mergi la biserica baptista; numai sa nu sari din lac in put. La baptisti esti un pic mai aproape de adevar.
Cat despre biserica ortodoxa, aceasta nu ti-ar da voie sa mergi nici in cer daca in felul acesta si-ar pierde enoriasii. Ortodoxismul este o religie rece si goala pe dinauntru, oricat de frumos ar fi impodobita pe dinafara. Despre aceasta este scris ca este ca un mormant varuit.

| milan9 a răspuns:

Foarte rau daca ai fost invitat in scopul preozelitismului, pentru ca e posibil sa nu-ti cunosti bine credinta, iar in acel caz esti un fel de "carne de tun" pentru acea indoctrinare specifica sad

| milan9 a răspuns:

Asemănător şi altor grupări ce s-au despărţit de Biserica apostolică (mai întâi catolicii în 1054, iar mai apoi protestantismul 1520 si gruparilor neoprotestante – târziu, în sec. 19), secta baptista a pierdut invăţături de bază ale Bisericii Noului Testament: PREOTIA si rolul acesteia în realizarea lucrarilor harice ale Bisericii, transmiterea harului iertării, "Predania" ca al doilea izvor al Revelatiei divine, etc..., păstrarea modului de viaţă al primelor comunităţi apostolice, inlocuirea lui cu "obiceiurile" sectante lutherane sau neoprotestante, etc...

Spre deosebire de cele peste 10000 de secte care descind din "miscarea protestantã", Biserica Ortodoxă este Biserica Apostolică, cea care a rămas neschimbată, (având "obsesia" păstrării neschimbate a învăţăturilor şi a interpretărilor lor pe linia în care primele comunităţi apostolice le-au păstrat).

Biserica Ortodoxă a continuat fãrã nici o deosebire învăţăturile Bisericii apostolice. Ea a insistat ca esenţa de bază a ei să fie "neschimbabilitatea" pentru că doar aşa s-ar fi păstrat şi autoritatea acestor învăţături (provenind fidel de la Hristos şi de la apostoli...

| pet555 a răspuns (pentru milan9):

Baptistii nu umbla inebuniti dupa membri, au o gramada. Dar sunt multi care L-au primit pe Domnul aici, poate la evanghelizari, in schimb voi ortodocsii de frica sa nu va suspectam de prozelitism abia ca ne mai spuneti ceva. Stai linistit, daca invitam pe cineva o facem nu ca sa castigam noi membri, fiindca sunt foarte multi, ci noi cautam doar ca oamenii sa Il primeasca pe Hristos. Daca cineva L-a primit in Biserica Ortodoxa si traieste dupa Voia Lui, noi nu avem treaba cu acea persoana.winking

| milan9 a răspuns:

Biserica nu este "rece si goala pe dinauntru" asa cum sustine o secta aparuta ca o ciuperca dupa ploaie dupa 2000 de crestinism, o secta bazata pe falsele profetii ale celor care i-au determinat sa-si vanda tot avutul si sa-l doneze sectei... sad

| milan9 a răspuns:

Nu este "rece si goala" Biserica pe care Mantuitorul a lasat-o in Noul Testament.
Nu este "rece si goala" Biserica ce a alcatuit Sf. Scriptura, scriere pe care a preluat-o si modificat-o secta adventista, negand insa Biserica primelor secole care a alcatuit acea Scriptura.
Nu este "rece si goala" Biserica ce a dat mii si mii de sfinti, CARE PRIN FOCUL IUBIRII CRESTINE PANA LA JERTFA au ajuns la sfintenie;
Nu este "rece si goala" Biserica in care se intampla mii si mii de minuni;
Nu este "rece si goala" Biserica in care fiecare cantare este profund meditativa asupra iubirii lui Dumnezeu fata de oameni, asupra iubirii si datoriilor omului fata de Dumnezeu, asupra iubirii fata de semeni...

Nu poti avea un dram de incredere in secta care neaga realitati biblice (adventista), fiind oricand dispusa sa anuleze direct valoarea acelor versete biblice sau sa le modifice dupa bunul plac.

| pet555 a răspuns (pentru milan9):

Si din bisericile neoprotestante sunt sfinti, mari oameni ai lui Dumnezeu ce sunt stiuti de toata lumea. Nu exagerez sa spum ca in biserici baptiste se intampla mai multe minuni ca si minunile(pentru multe trebuie spus "minuni") ortodoxe. Cat despre cantari, mie cel putin mi se par mult mai inaltatoare ale noastre, nu ma refer la cele mai noi care nu prea sunt crestine, ci la acelea frumoase din care aveti si voi cateva. Si la noi sunt minuni, si minuni materiale, chiar eu am experimentat asa minuni, dar mai ales cele spirituale, Nasrerea din Nou. Mereu m-am intrebat de ce unele nunti ale voastre nu prea seamana cu cele crestine, si de ce la inmormantari vezi atatea traditii si oameni care bocesc fara speranta.

| pet555 a răspuns (pentru milan9):

Toti credinciosii sunt chemati sa fie sfinti. Dar daca te referi la sfinti, si noi avem multi oameni care au avut o relatie personala cu Dumnezeu, au suferit pentru credinta lor si au fost foarte credinciosi. Pentru minuni insa, doar Dumnezeu le face si le-a lasat apostolilor, adica ucenicii de atunci, nu oamenii care sustin ca ei sunt urmasii apostolilor. Doar ca este o diferenta. Noi ne incredem in Dumnezeu, voi se pare ca credeti ca gesturi aiurea de a pupa oase omenesti face parte din invatatura crestina.

| milan9 a răspuns (pentru pet555):

Aceste "ca credeti ca gesturi" de care spui nici nu exista in Biserica. Oamenii care vin in apropierea moastelor sfintilor nu au cum sa le atinga. Sunt inchise ermetic.

De atins s-a atins de ele din cate mi-amintesc o persoana "defuncta" iar aceasta A INVIAT:
"Apoi a murit Elisei şi l-au îngropat, iar în anul următor au intrat în ţară cete de moabiţi. Dar iată, odată când îngropau un mort, s-a întâmplat ca cei ce-l îngropau să vadă una din aceste cete şi speriindu-se au aruncat mortul în mormântul lui Elisei. Căzând acela S-A ATINS DE OASELE LUI ELISEI ȘI A ÎNVIAT şi s-a sculat pe picioarele sale" ( IV.Regi13,20-22).

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

"oamenii care sustin ca ei sunt urmasii apostolilor" chiar reprezinta ierarhia Bisericii confirmata de Mantuitorul Hristos si de apostoli. Pacat ca cele aproape 40000 de secte au pierdut si PREOTIA CRESTINA, dar si TRANSMITEREA CONCRETA A HARULUI. sad


Iata si o mică parte din confirmările Noului Testament cu privire la preoţia lăsată de HRISTOS (cu distincţia între diaconi, preoţi şi episcopi):

1). -Iacov 5, 14 :"Este cineva bolnav între voi? Să cheme PREOŢII BISERICII (categorie aparte deci) şi să se roage pentru el, ungându-l cu untdelemn in numele Domnului."
2). - Timotei 5, 17:"Preoţii, care îşi ţin bine DREGĂTORIA, să se învrednicească de îndoită cinste, mai ales cei care se ostenesc cu cuvântul şi cu învăţătura."
3). - I Timotei 4, 14: "Nu fi nepăsător faţă de HARUL CARE ESTE ÎNTRU TINE, care ţi s-a dat prin proorocie, cu punerea mâinilor MAI-MARILOR PREOŢILOR (transmiterea SPECIALĂ a harului- făcută doar în cazul preoţilor)."
4). -I Petru 5, 1-2: "Pe PREOŢII CEI DINTRE VOI (doar unii aveau această misiune harică, nu toţi!) îi rog ca unul ce sunt împreună preot şi martor al patimilor lui Hristos si partas al slavei celei ce va să se descopere. Pastoriţi turma lui Dumnezeu, dată în paza voastră, cercetând-o nu cu silnicie, ci cu voie bună, după Dumnezeu, nu pentru câstig urât, ci din dragoste."
5). -Tit l, 5: "Pentru aceasta te-am lăsat în Creta, ca să îndreptezi cele ce mai lipsesc şi să aşezi PREOŢI PRIN CETĂŢI (doar unii erau numiţi preoţi), precum ţi-am rânduit."
6). -Ioan 20, 21-23:,,Şi zicând acestea, a suflat asupra lor şi le-a zis: LUAŢI DUH SFÂNT; Cărora VEŢI IERTA PĂCATELE se vor ierta şi cărora le veţi ţine, vor fi ţinute."
7). - Timotei 5, 22: "NU-ŢI PUNE MÂINILE DEGRABĂ PE NIMENI (gest prin care episcopii transmiteau harul), nici nu te face părtaş la păcatele altora. Păstrează-te curat. (consacrarea preotului era o acţiune HARICĂ- transmitere de HAR)"
8). -I Tim.1, 14:,, Comoara cea buna ce ti s-a incredintat, pazeste-o cu ajutorul Sfântului Duh, care sălăşluieşte întru noi."
9). -Faptele Apostolilor l4.23:,,Şi hirotonindu-le preoţi in fiecare biserică, rugâdu-se cu postiri, i-au încredinţat pe ei Domnului în care crezuseră."
10). -II loan 1.1:,,Preotul, către aleasa Doamnă (Biserica) şi către fiii ei, pe care eu îi iubesc întru adevăr şi nu numai eu, ci şi toţi care au cunoscut adevărul."
11). -I Timotei 6, 20:,, O, Timotei, păzeşte comoara ce ţi s-a încredinţat, depărtându-te de vorbirile desarte şi lumeşti şi de împotrivirile ştiinţei mincinoase."
12). -Fapte 11, 30 :..."Ceea ce au şi făcut, trimiţând preoţilor prin mâna lui Barnaba şi a lui Saul."
13). -I Timotei 5, 19;,, Pâră împotriva preotului să nu primeşti, fără numai de la doi sau de la trei martori."
14). Şi cuvântul lui Dumnezeu creştea, şi se înmulţea foarte numărul ucenicilor în Ierusalim, încă şi mulţime de preoţi erau supuşi credinţei.
15). -Fapte 20.17:,,Şi trimiţând din Milet la Efes, a chemat la sine pe preoţii Bisericii."
16).-Evrei 7,24:,,Aici însă, Iisus, prin aceea că rămâne în veac, are o preoţie netrecătoare (veşnică)".
17). – Evrei 6, 2:..."A învăţăturii despre botezuri, despre punerea mâinilor (ritual de transmiterea a harului preoţilor), despre învierea morţilor şi despre judecata veşnică."

- NOUL TESTAMENT despre episcopi (mitropolitul şi patriarhul având tot harul de episcopi, diferenţa de titulatură ţinând doar de organizare administrativă):
1). -Fapte 20, 28:,, Drept aceea, luaţi aminte de voi şi de toată turma, întru care Duhul Sfânt v-a pus pe voi episcopi, ca să păstraţi Biserica lui Dumnezeu, pe care a câstigat-o cu însuşi sângele Său."
2). -I Timotei 3, 2:,, Se cuvine, dar, ca episcopul să fie fără de prihană, bărbat al unei singure femei, veghetor, înţelept, cuviincios, iubitor de străini, destoinic să înveţe pe alţii."
3). -I Timotei 3, 6: "Episcopul să nu fie de curând botezat, ca nu cumva, trufindu-se, să cadă în osânda diavolului."


NOUL TESTAMENT despre diaconi:
1). -I Timotei 3, 10:,, Dar şi aceştia să fie mai întâi puşi la încercare, apoi, dacă se dovedesc fără prihană, să fie diaconiţi."
2). -I Timotei 3, 8-9 :,, Diaconii, de asemenea, trebuie să fie cucernici, nu vorbind în două feluri, nu dedaţi la vin mult, neagonisitori de câştig urât, păstrând taina credinţei în cuget curat."
3). -I Timotei 3, 12:,, Diaconii să fie bărbaţi ai unei singure femei, să-şi chivernisească bine casele si pe copiii lor."
4). -Faptele Apostolilor 6, 6: "Pe care i-au pus înaintea apostolilor, şi ei, rugându-se şi-au pus mâinile peste ei ( i-au hirotonit diaconi)." Etc.

| pet555 a răspuns (pentru milan9):

De ce crezi ca Dumnezeu nu ne-a spus multe lucruri, nu ne-a aratat locuri ca sa nu devina locuri de inchinare si pelerinaje

| milan9 a răspuns:

Oricat de frumos colorat ar fi presul (din pacate multi sunt luati "cu presul") de la intrarea in casele de adunare ale cultelor neoprotestante (in jur de 40000 de culte contradictorii), Dumnezeu tot O SINGURA BISERICA A LASAT IN URMA SA, a carei unicitate a subliniat-o in mod aproape obsesiv:

- " ...ca s-o înfăţişeze Sieşi, BISERICĂ slăvită, NEAVÂND PATĂ SAU ZBÂRCITURĂ, ori altceva de acest fel, ci ca să fie sfântă şi fără de prihană."- (Efes. 5, 25-27)
- "Drept aceea, luaţi aminte de voi înşivă şi de toată turma, întru care Duhul Sfânt v-a pus pe voi EPISCOPI, ca să păstraţi BISERICA(sg.) LUI DUMNEZEU, pe care a câştigat-o cu însuşi sângele Său." - Fapte 20, 28
- "Şi EL ESTE CAPUL trupului, al Bisericii; El este începutul, întâiul născut din morţi, ca să fie El cel dintâi întru toate." - Coloseni 1, 18

Hristos a legat însăşi mântuirea oamenilor de Biserica pe care a întemeiat-o dar si de PREOTIA CRESTINA. Există zeci şi zeci de versete în acest sens.

| pet555 a răspuns (pentru milan9):

Sa nu imi spui tu mie ca un crestin se inghesuie sa pupe moaste. Biblia spune ca trebuie sa umblam prin credinta, nu prin vedere, ca vedem minuni. Omul acela s-a atins de oasele lui Elisei si a inviat. S-a intamplaf o data fiindca trebuia sa se vada maretia lui Dumnezeu, fiindca omul acela trebuia sa traiasca. Dar nimeni nu a dezgropat apoi oasele alea sa le venereze. In Vechiul Testament cine se atingea de un mort era necurat. Parca voi care dezgropati sfintii erati cu "obligatoriu ingropat in pamant si lasat sa isi gaseasca linistea.". Din cauza superstitiilor amestecate cu credinta. Oamenii au vrut sa se inchine sfintilor, dar ei au spus :" Fereste-te sa faci una ca aceasta, caci si noi suntem impreuna slujitori cu tine". Aveti grija voi ortodocsii ca asta nu e crestinism, sa te inchini unor oase. Dumnezeul nostru e viu! Nu e un Dumnezeu al mortilor! Am auzit o vorba cam asa: "Mortii spiritual umbla dupa mortii din sicrie."

| milan9 a răspuns (pentru pet555):

"Biblia spune ca trebuie sa umblam prin credinta, nu prin vedere" Daaa? Si atunci cei din secta ta care merg pe strada nelegati la ochi (nu "prin vedere" spui tu...) de ce au imagini pe toate gardurile daca nu e "prin vedere"?
Biata suflet ratacit! sad Te-as banuit de crunta ipocrizie daca nu as sti ca este o totala lipsa de cunoastere a ESENTEI.

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Cine se atingea de un mort pacatos bineinteles ca se putea considera si "necurat ". Dar am vazut mai sus ca in cazul sfintilor mortii inviaza. happy

Sfintii nu le-au interzis nicicum oamenilor sa le aduca cinstire. Ingerul nu l-a lasat pe Ioan sa se plece la pamant pentru a nu se naste confuzie intre "cinstire" si "divinizare" avand in vedere ca cititorii epistolelor aveau sa fie chiar cei ce traiau in religia politeista din Roma si din Imperiul Roman.

Nimeni nu se "inchina" osemintelor tot la fel cum nimeni nu se inchina exponatelor la muzeu, chiar daca acelea pot fi atinse uneori.

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Apostolii NU au interzis lucrurile "prin vedere" (e clar ca voi in veac nu o sa aveti minuni - intr-un cult eretic nu poate lucra harul) ci doar au atras atentia ca pentru credinta si mantuire nu e necesar ca omul sa astepte sa vada cu ochi fizici pe Dumnezeu (nu asa spun necredinciosii?- tocmai la asta s-au referit apostolii), sau sa ceara minuni pentru a-si indrepta viata.

"S-a intampla o data" Doar o data trebuia sa se vada maretia lui Dumnezeu? Asa pentru ca hotaraste cultul tau care a parasit pe Dumnezeu si Biserica?
"omul acela trebuia sa traiasca"? Numai el trebuia sa traiasca? Si numai martorii acelui moment trecut trebuiau sa vada minuni?
BIET SUFLET prins de un cult vinovat de ipocrizie! Cum sa nu se mai faca minuni daca prin apostoli minunile de-abia au inceput?
Hristos îi trimite pe Apostoli în lume să predice și să facă minuni:
Luca 9, 2 - "Şi i-a trimis să propovăduiască împărăţia lui Dumnezeu şi să vindece pe cei bolnavi. "

| pet555 a răspuns (pentru milan9):

Bineinteles ca nu are rost sa continuam la intrebarea asta. Eu doar iti spun sa privesti putin din afara, daca poti, si sa compari crestinismul primilor crestini, sa vezi daca oare vrea Dumnezeu sa facem asa ceva, ma indoiesc ca Ioan s-a inchinat la moastele lui Petru.

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Este un lucru esenţial faptul că in Biserica sfinţilor li se acordă doar "CINSTIRE" şi nu "inchinare" (nu divinizare, acordata numai lui Dumnezeu)!

Deşi cinstirea sfinţilor sau a obiectelor de cult mai este numită uneori "închinare", aceasta nu e decât o confuzie cauzată de polisemia termenului.
O confuzie explicată prin faptul că acest termen provine din latinescul lat."inclinare" – înclinare.

Ori ştim foarte bine că NE ÎNCLINĂM în sute de moduri diferite, spre a arăta în general politeţea sau respectul, dar nu în toate aceste sute de cazuri divinizăm pe cei din faţa noastră. Astfel, nu ne divinizăm nici părinţii, nici bunicii, nici profesorii, etc… happy happy

| pet555 a răspuns (pentru milan9):

Nu e adevarat. A cinsti sfintii inseamna a le urma exemplul. Si noi ii respectam, bineinteles, pe sfinti. apostolul Pavel spune :" Calcati pe urmele mele, intrucat si eu calc pe urmele lui Hristos.". Nu spune " ca sa ma cinstiti, va veti inchina la oasele mele " Desi multi sunt numiti sfinti ca au ridicat vreo manastire, desi se cunoaste viata lor destrabalata. Cum am spus, bine ca sunt sigilate oasele, ca sunt multi care cine stie ce ar face, si asa va laudati cu acte aproape de canibalism( in timp ce scopul Impartasaniei este de comemorare, "Sa faceti lucrul acesta spre pomenirea Mea", zice Domnul, voi spuneti ca in stomacul vostru ajunge insasi Trupul si Sangele sfant. Daca nu primim Jertfa Lui, nu intram in Imparatia Sa, e simbolic cand spune sa bem Sangele Lui, sa mancam Trupul Lui) Si icoanele, pentru ce le cinsti? Nu sunt sfinte, deoarece sunt facute de om. Doar Dumnezeu poate sfinti ceva, nu altcineva. In plus, in fatcui te "inclini" tu, nu cred ca spui rugaciuni.

| pet555 a răspuns (pentru milan9):

Recunoaste ca baza biblica pentru inchinare la sfinti cam lipseste. Nu imi da versetele alea, stim noi carewinking, nu dovedesc ce zici tu. Trebuie sa ne inchinam in duh si adevar lui Dumnezeu Tatal, Fiul si Duhul Sfant. Duhul Sfant ne invata sa ne rugam. Nu hotarasc preotii ca un anumit sfant sa fie aparatorul pestilor, si gata, i-ati dat de lucru in Rai, in loc de odihna din care sfintii nu au legatura cu pamantul.

| pet555 a răspuns (pentru pet555):

In plus, imi permit sa spun ca un sfant din icosna, nici nu e el, ca nu stiti cum arara. Cine stie cine e in icoana. Isus a spus:" Eu sunt Calea, Adevarul, Viata. Nimeni nu vine la Tatal decat prin mine."
De ce sa avem nevoie de sfinti decat sa le vedem exemplul? Nu a spus Pavel "mi-am sfarsit alergarea"?

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Este un lucru esenţial faptul că in Biserica, sfinţilor li se acordă doar "CINSTIRE" şi nu "inchinare" (nu divinizare, acordata numai lui Dumnezeu)! happy


Deşi cinstirea sfinţilor sau a obiectelor de cult mai este numită uneori "închinare", aceasta nu e decât o confuzie cauzată de polisemia termenului.
O confuzie explicată prin faptul că acest termen provine din latinescul lat."inclinare" – înclinare.

Ori ştim foarte bine că NE ÎNCLINĂM în sute de moduri diferite, spre a arăta în general politeţea sau respectul, dar nu în toate aceste sute de cazuri divinizăm pe cei din faţa noastră. Astfel, nu ne divinizăm nici părinţii, nici bunicii, nici profesorii, etc…

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Cat priveste Sfanta Impartasanie, in ea este prezent in mod real Fiul lui Dumnezeu, nu sub forma de carne (cum in mod ipocrit injura sectantii folosind termene care nu-si au locul, gen "canibalism"), ci o prezenta reala fizica sub forma de paine si vin dar si spirituala concreta.

Aceasta SFANTA TAINA, prefacerea reala, are loc doar in Biserica, sectantii pierzand orice fel de TRANSMITERE CONCRETA a HARULUI, deoarece acea transmitere Hristos a legat-o strans de PREOTIA crestina si de Biserica Sa:

I Timotei 4, 14 - Nu fi nepăsător faţă de harul care este întru tine, care ţi s-a dat prin proorocie, cu punerea mâinilor mai-marilor preoţilor.
Fapte 8, 17 : "Atunci îşi puneau mâinile peste ei, şi ei luau Duhul Sfânt."
"Şi Simon văzând că PRIN PUNEREA MÂINILOR APOSTOLILOR se dă Duhul Sfânt, le-a adus bani," (Fapte 8, 18)
"Zicând: Daţi-mi şi mie puterea aceasta, ca acela pe care voi pune mâinile să primească Duhul Sfânt." (Fapte 8, 19)

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Sunt NU MAI PUTIN DE 27 DE VERSETE CONSECUTIVE in Ioan cap.6 care subliniaza aceasta idendificare : thinking thinking thinking

Şi le-a zis Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă, DACA NU VETI MANCA TRUPUL FIULUI OMULUI SI NU VETI BEA SANGELE LUI, NU VETI AVEA VIATA IN VOI -Ioan6, 53
" Cel ce mănâncă trupul Meu şi bea sângele Meu are viaţă veşnică, şi Eu îl voi învia în ziua cea de apoi. Ioan6, 54
"Trupul este adevărată mâncare şi sângele Meu, adevărată băutură. " Ioan6, 55
Cel ce mănâncă trupul Meu şi bea sângele Meu rămâne întru Mine şi Eu întru el. Ioan6, 56
"Precum M-a trimis pe Mine Tatăl cel viu şi Eu viez pentru Tatăl, şi cel ce Mă mănâncă pe Mine va trăi prin Mine. "- Ioan6, 57
"Aceasta este pâinea care s-a pogorât din cer, nu precum au mâncat părinţii voştri mana şi au murit. Cel ce mănâncă această pâine va trăi în veac."- Ioan 6, 58

| milan9 a răspuns (pentru pet555):

Când ne adresăm sfinţilor nu facem altceva decât să-i luăm rugători alături de noi către Dumnezeu, DUPĂ CUVÂNTUL SCRIPTURII:


 Iacov cap.5, 16: "şi VĂ RUGAŢI UNUL PENTRU ALTUL, ca să vă vindecaţi, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului." (Trebuie menţionat că drepţii din cer nu sunt oameni morţi! Ei "trăiesc" în imediata apropierea a lui Dumnezeu şi se pot ruga Lui, asemeni îndemnului apostolului Iacov!)
 - „În numele lui Hristos, aşadar, ne înfăţişăm ca MIJLOCITORI, ca şi cum Însuşi Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcaţi-vă cu Dumnezeu!" (II Corinteni, 5, 20)

- „Şi a venit un alt înger şi a stat la altar, având cădelniţă de aur, şi i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu RUGĂCIUNILE TUTUROR SFINŢILOR, pe altarul de aur dinaintea tronului. Şi fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinţilor." (Apocalipsa 8, 3-4)

- "Şi când a luat cartea, cele patru fiinţe şi cei douăzeci şi patru de bătrâni au căzut înaintea Mielului, având fiecare alăută şi cupe de aur pline cu tămâie care sunt RUGĂCIUNILE SFINŢILOR." Apocalipsa 5, 8...

- "Vă îmbrăţişează Epafras, care este dintre voi, rob al lui Iisus Hristos, pururea LUPTÂND PENTRU VOI ÎN RUGĂCIUNILE SALE, ca să staţi desăvârşiţi şi plini de tot ce este voinţa lui Dumnezeu." (Coloseni, IV, 12).

- „De aceea şi noi, din ziua în care am auzit aceasta, NU ÎNCETĂM SĂ NE RUGĂM PENTRU VOI şi să cerem să vă umpleţi de cunoaşterea voii Lui, întru toată înţelepciunea şi priceperea duhovnicească" (Coloseni, I, 9)

| pet555 a răspuns (pentru milan9):

Da, adica daca nu vom primi Jertfa Lui. E simbolic, ca si cand a spus :"Eu sunt Painea Vietii". Cel ce mananca Trupul Lui va trai vesnic. Cel ce primeste Jertfa Lui. Trebuie sa facem asta cu scop de comemorare Painea si Vinul reprezinta Trupul si Sangele Domnului, Noul Legamant, tratate cu toata sfintenia, dar nu se transforma miraculos.

| milan9 a răspuns (pentru pet555):

Daca nu ar fi fost prezenta REALA in Sfanta Impartasanie, Mantuitorul nu ar mai fi subliniat in mod aproape obsesiv IDENTIFICAREA SA CU PAINEA SI VINUL DIN IMPARTASANIE.

Sunt NU MAI PUTIN DE 27 DE VERSETE CONSECUTIVE in Ioan cap.6 care subliniaza aceasta idendificare : thinking thinking thinking

| milan9 a răspuns (pentru pet555):

Referitor la CHIPUL Mântuitorului, trebuie spus ca nu I-a ataşat nimeni lui Hristos o înfăţişare ad-hoc, aşa cum fac toate revistele diferitelor secte (oricare din cele aproape 40000).

De exemplu, baptistii indraznesc in icoanele lor sa Il reprezinte pe Mantuitorul de parca ar fi un star rock sau un actor din filme. Mai mult decat atat, ei insista pe fotografii concrete ale unor barbati pe care ii identifica in mod direct cu Mantuitorul. sad sad sad

In Biserica insa reprezentarea este doar simbolica si nu o identificare concreta cu staruri hoolywood-iene. thinking thinking

| pet555 a răspuns (pentru milan9):

Da, e adevarat ca si noi avem imagini cu ei, dar nu e rau, atata timp cat nu cinstim(ca sa iti placa tie, spun cinstim) imaginile acelea.

| milan9 a răspuns (pentru pet555):

Modul de a-l reprezenta aparţine fie celor mai vechi reprezentări din catacombele din Roma, fie celor mai vechi picturi murale, care au păstrat "modelul" aproximativ (stilul bizantin nu-şi propune să facă din icoană o fotografie, precum cel realist) simbolistica acestuia.
Biserica a păstrat neschimbat acest "stil" tot la fel cum avem convingerea că a păstrat neschimbată Biblia, şi atunci când A ALCATUIT-O dar şi atunci când a vărsat sânge de martiri pentru a o apăra în faţa persecuţiilor! thinking

| milan9 a răspuns:

Chiar daca oamenii zambesc mai frumos la baptisti, nu cred ca acesta e criteriul dupa care afli care e acea singura Biserica lasata de Dumnezeu. Ce te faci cand toate cele
40000 de secte zambesc frumos toate deodata? Oare zambetul inlocuieste lucrarea HARULUI, lucrarea lui Dumnezeu?

Care crezi ca poate fi raspunsul omului care paraseste Biserica DACA DUMNEZEU II SPUNE:
- "Drept aceea, luaţi aminte de voi înşivă şi de toată turma, întru care Duhul Sfânt v-a pus pe voi EPISCOPI, ca să păstraţi BISERICA(sg.) LUI DUMNEZEU, pe care a câştigat-o cu însuşi sângele Său." - Fapte 20, 28

Nici mai mult nici mai putin decat faptul ca SI-A DAT VIATA PENTRU EA.

| milan9 a răspuns:

Multe secte invită la studii biblice, DAR, "studiile biblice" oferite de diferite grupări nu fac altceva decât să "orienteze" persoana spre acea grupare, situaţie în care se preferă sensul "atrăgător" dar "viciat", şi nu cel din contextul istoric. Şi iată că "plăcute" au putut ajunge să fie mii şi mii de variante de interpretare a Bibliei.

Un "studiu" oferit de o sectă nu este altceva decât un curs de "initiere" in secta respectiva, de manipulare prin nuante si sensuri alterate, de orientare si formare însuşi a modului de a privi lucrurile într-un anumit fel, dorit de ei, viciat...
Si..., o dată ce modul de gândire este viciat, toate ideile vor fi forţat interpretate în acea direcţie.
Sute de secte oferă pe la noi "Studiile biblice" şi tot atâtea moduri de interpretare diferite vor exista, pentru a se crea impresia că Scriptura susţine fix gruparea lor.
De aceea există astăzi aproape 40000 de secte rupte de Biserică…

| pet555 a răspuns (pentru milan9):

Termina cu "sectele manipuleaza si te invata sa vezi altfel lucrurile." Fiindca daca un om oarecare necredincios se apuca a citi Biblia Ortodoxa sau oricare, vine la noi, nu merge la ortodocsi. Stii de ce? Fiindca Biblia trebuie tare rastalmacita sa intelegi din ea ce intelegeti voi. Doar daca citesti in paralel cu Sfintii Parinti(manipulare ortodoxa, sa folosesc vorba ta), vei trece la ortodocsi. Dar cat de rar se intampla ca un baptist care L-a gasit pe Dumnezeu sa treaca la ortodocsi? Daca aveti voi toti sfintii posibili, noi Il avem pe Dumnezeu! Asa ca ortodoxia, aia da biserica! Nu numai ca nu a pierdut invataturi, dar a mai si adaugat!

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Biserica nu a pierdut si nu a adaugat nimic in invatatura lasata ei de catre Apostoli.
Fiecare pagina a istoriei congirma asta.
Fiecare lucrare a ei se regaseste in primul secol crestin.
Obiceiurile populare si folclorice incriminate de neoprotestanti nu fac parte din invatatura Bisericii.

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Intre explicarea Bibliei (in punctelor dificile ale acesteia) facuta de catre episcopii primelor doua secole (numiti "Sfinti Parinti" - unii alesi si hirotoniti IMEDIAT DUPA APOSTOLI- Sf. Ignatie de exemplu) si explicarea facuta de persoane aparuti tarziu, in secolul in secolul XX, dupa 2000 de ani de crestinism, ce ar alege oare un crestin care tine cont de CERINTA EXPRESA A MANTUITORULUI*?

Una din *CERINTELE EXPRESE ALE MANTUITORULUI: sad
"- "Drept aceea, luaţi aminte de voi înşivă şi de toată turma, întru care Duhul Sfânt v-a pus pe voi EPISCOPI, ca să păstraţi BISERICA(sg.) LUI DUMNEZEU, pe care a câştigat-o cu însuşi sângele Său." - Fapte 20, 28


| vocea a răspuns:

Poti sa te duci unde vrei ei ei sunt tot crestini

| gingergirl1 a răspuns:

Hmm...sunt baptista si iti spun sincer ca nu ai cum sa nu iti placa la noi laughing Adica,e imposibil ca un om sa nu iti zambeasca sau sa dea mana cu tinewinking Adica la noi se pune mult accent pe Biblie,de aceea se fac evanghlizari,studii biblice,tabere de vara-am fost anul asta si am cunoscut oamneni minunati.
In fine,nu stiu care e politica la voi,dar nu inteleg,tot la Dumnezeu ne rugam,cantam etc. Mda, fie ca esti ortodox, fie ca esti de alt cult, important e sa fi credincioswinking Dar te sfatuiesc sa te duci. Cum zic si ceilalti in raspunsuri "baptitii sunt mai aproape de adevar". Mda...Pur si simplu, sunt alt fel de oameni, adica eu nu pot sa-mi compar prietenii "din cartier" cu prietenii de la bisericawinking

| pet555 a răspuns:

Bineinteles ca ai voie la baptisti daca esti ortodox si e chiar bine sa mergi. Se spune ca nu ai voie fiindca unora le e frica sa nu cauti adevarul. Asa faceau marii preoti care, desi multi din ei stiau ca Isus este Mesia, le era frica sa nu isi piarda pozitia si credinciosii care de la religia veche de mii de ani, ei fiind fiii lui Avraam si fusesera in relatie buna cu Dumnezeu, erau poporul ales, asa sunt si astazi, Dumnezeu iubeste poporul Israel in mod special, dar bineinteles iubeste cu o iubire nemarginita Biserica Lui. Fariseilor le era teama ca nu cumva sa fie tot mai multi care trec la "sectanti", si de asta au facut atatea impotriva apostolilor.
Mai ales daca e cineva invitat, trebuie sa mearga, normal.
Un baptist are voie la manastiri sau biserici ortodoxe, are voie sa se roage oriunde, dar nu are ce cauta sa se roage ca ortodocsii. Nu vreau sa supar cu asta pe nimeni. Desi inteleg ca la ortodocsi e pacat de spovedit sa mergi la baptisti, totusi eu vreau sa mearga oricine. Oricine trebuie sa caute, sa cerceteze, si apoi sa afle adevarul.

| EvaDuarte a răspuns:

In primul rand Biserica Baptista este o biserica crestina, ca de altfel toate cultele ce respecta Biblia. In al doilea rand nu este nicio interdictie cu privire la asistarea la slujbele altor culte, indiferent de credinta lor, atata timp cat le tratam cu respect. De altfel oricine poate lua parte la slujbele noastre, exceptie facand anumite bucati in care cei care nu sunt botezati sunt rugati sa plece. Cel mai bine ar fi sa vorbesti cu un preot