| GaBByzZuuuuuu a întrebat:

Buna TPU acum o luna jumate am facut hepatita A am fost internat 2 saptamani in spital si de cand am fost externat tot am avut dureri la ficat este normal sa ma doara sau este de rau? DAU FUNDA.

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
Răspuns Câştigător
Brigaela
| Brigaela a răspuns:

Nu, nu am avut hepatita A, dar sunt medic. Se recomanda ca pacientii sa tina regim alimentar si fizic minim 6 luni, apoi urmand o noua reevaluare de catre medic (ecografie pentru ficat, analize de sange). Daca pacientul nu mai are simptome (dureri, oboseala, inapetenta), ficatul a revenit la limitele normale si analizele la fel, se recomanda reluarea lenta a alimentatie normale si a efortului, astfel incat cam la un an si jumatate sa se ajunga la regimul alimentar de dinainte de boala (nu vor trece direct de la peste slab fiert la carnati prajiti si coca-cola, ci vor introduce treptat, intr-o saptamana carne de porc slaba fiarta sau inabusita, in saptamana urmatoare alt aliment interzis si tot asa). Daca pacientul mai are simptome sau ficatul inca e mai mare sau cu aspect ecografic neomogen sau analizele sunt inca modificate, regimul continua alte 3 luni, dupa care urmeaza o noua evaluare si tot asa.

3 răspunsuri:
Brigaela
| Brigaela a răspuns:

Este normal sa ai dureri cam timp de 6 luni dupa externare, timp in care ficatul isi micsoreaza la loc dimensiunile. De-abia dupa un an si jumatate se va termina convalescenta si totul va reveni la normal.

| GaBByzZuuuuuu explică (pentru Brigaela):

Ai avut hepatita A? cat ai tinut regim alimentar si fizic mai mult de 6 luni? daca ai avut spune-mi putin cum a fost?