| Parakeets a întrebat:

Mai sunt oameni pe aici care suferă de anxietate socială și au joburi în care trebuie să lucreze cu oamenii?

Cum reușiți să vă faceți meseria/profesia?
Cum reușiți să zâmbiți zi de zi oamenilor (mă gândesc dacă sunt elevii voștri, clienții voștri, colegii voștri sau chiar șefii voștri și trebuie să le zâmbiți toată ziua) dacă în voi există doar frică, temoare și uneori chiar fugă sau apatie?

Și cum reușiți să nu înebuniți ținând atâtea în voi, fără să explodați sau faceți ceva? Cum reușiți să vă canalizați furia, tristețea, dezamăgirea că oamenii "vă iau de proști" și voi nu puteți riposta? Ce strategii interioare găsiți, cum vă detașați de tot?

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
Răspuns Câştigător
| carevaescu a răspuns:

Toți suntem oarecum timizi și puțin anxioși atunci când începem activitatea într un domeniu, fie el profesional ori educațional. Acum bineînțeles nivelul de anxietate variază de la aproape deloc la foarte mare. Partea bună este că cu timpul te obișnuiești cu faptul că lucrezi cu oamenii, și nu o să te mai streseze.

Din punct de vedere al gestionării, primul pas este să nu îți mai iei în serios propriile tale gânduri vizavi fricile tale de oameni. Încearcă să te obișnuiești cu gândul că oamenii nu îți vor răul, și că unii dintre ei chiar se vor bucura să te vadă. Știu că este un gând destul de dificil de întreținut, dar dar este o idee care reflectă realitatea, așa că ambiționează te și repetă ți l În câte moduri vrei, în câte formulări vrei, în câte situații este necesar, până când reușești să îți convingi toate părțile minții tale că este adevărat.