Nu am trecut prin asa ceva dar sunt medic si am lucrata un centru de transplant. Dupa cum probabil stii ficatul creste la loc cum s-ar spune in 6 saptamani dupa intereventie. Riscul de moarte e de aproape 0, 5% deci e considerat destul de mare. Recuperarea e mai lunga decat in cazul donatie unui rinichi, cam 2 sau 3 saptamani in spital dar depinde si daca ai complicatii, cum reactioneaza corpul dupa operatie, cum te vindeci. Acasa recuperarea poate sa mai dureze cam 6 luni in care se evita efortul si urmeaza un regim alimentar. Controale se fac de reguls o data la 3 luni pentru primul an dupa transplant. Donatiile de ficat de la donatori vii sunt destul de rare, in majoritatea cazurile ficatul se recolteaza de la persoane decedeate. De aceea nu exista prea multi experti in domeniu, sunt cativa in Romania dar foarte putini.
Primitorii i-ai scos din burta, contaminand enuntul cu informatie straina de enunt. Da, riscul de 1 la 200 ca donatorul sa moara inseamna foarte mult, tinand cont ca daca nu doneaza, nu risca nimic; eu cand mi-am asumat un risc de ordinul asta, am riscat si am pierdut (era o pierdere nu departe de moarte); banuiesc ca nu ti-ai asumat niciodata in mod constient un risc de 0, 5%, si nici nu iti recomand.
Nu e raspunsul meu, sierra, DAR as fi raspuns la fel, daca stiam, pentru ca nu m-as fi gandit ca poate fi mentionat riscul primitorilor, impreuna cu al donatorilor; riscul primitorilor e mult mai mare. OK, eu nu vreau sa ma cert, si oricum nu cu tine; daca stii ca un risc de 0, 5% e mare, sunt multumit.
Ce scrie aici e concludent (puțină engleză e destul)
https://www.statista.com/......up-period/
Da, din punct de vedere medical, este mult. Ca termen de comparatie in cazul unui DONATOR de rinichi riscul de moarte este 1 din 3000.