Pentru crestini, Sfintele Pasti este tot o trecere, insa una de la moarte la viata. Prin Pasti, noi nu comemoram eliberarea evreilor din Egipt, ci praznuim moartea si Invierea lui Hristos. Profetul Isaia, vorbind despre patima Domnului spune: "ca un miel spre junghiere s-a adus..." (Is. 53, 7). Deci, pentru crestini, Hristos devine Mielul care Se jertfeste pentru mantuirea neamului omenesc. In Denia Prohodului se spune: "Coasta Ti-au impuns, mainile Ti-au pironit, Stapane si cu rana Ta din coasta ai vindecat neinfranarea mainilor stramosilor".
Mielul jertfit si mancat de evrei cand serbau Pastile, era o prefigurare a Mielului lui Dumnezeu Care ridica pacatele lumii (Iesirea 12, 46) si se ofera ca hrana pentru viata vesnica. Sfantul Apostol Pavel ne indeamna sa serbam Pastile intr-o noua perspectiva: "Iata Hristos, Pastile nostru, S-a jertfit pentru noi; sa praznuim, deci, nu cu aluatul cel vechi, nici cu aluatul rautatii si al viclesugului, ci cu azimile curatiei si ale adevarului" (I Cor. 5, 7-8).
Asadar, crestinii nu sunt datori sa taie miei de Pasti, ci sa depuna tot efortul pentru a se impartasi cu Trupul si Sangele lui Hristos in cadrul Sfintei Liturghii.
Pentru ca Iisus ii numea pe oameni oi ratacite. Si de atunci, se mananca miel.
Carnea de miel era consumata inca de pe vremea grecilor, pentru care pastoritul avea un rol foarte Important. In Iliada, se povesteste de multe ori despre miei si iezi, mai intai frageziti intr-un ceaun de bronz, la flacara, apoi pusi la protap de insusi Ahile si fripti pe jaratic. Cu siguranta folosita si in alimentatia etrusca, carnea de miel reprezinta o delicatete si in bucataria romana; la popoarele din Orientul Apropiat si la evrei, mielul este animalul de sacrificiu prin excelenta.
In acest context, inlocuirea lui Isac cu un berbec in povestea lui Avraam are o semnificatie deosebita, pentru ca accentueaza valoarea traditionala de jertfa a animalului si pentru ca inlocuirea sacrificiului uman cu cel animal reprezinta o etapa fundamentala in dezvoltarea civilizatiilor primitive. Episodul a fost interpretat ca o prefigurare a sacrificiului lui Hristos, care s-a jertfit intru mantuirea oamenilor si, tocmai datorita acestei legaturi cu traditia ebraica, mielul a fost preluat initial de crestinism ca un simbol pentru Mesia si pentru sacrificiul sau.
Mielul este comparat cu Hristos deoarece, asa cum mielul neprihanit este adus ca jertfa, la fel si Hristos este ucis fara vina. Mai poate fi si simbolul apostolilor, si, in general, al tuturor celor simpli si nevinovati, adica al oamenilor sfinti si al pacatosilor pocaiti. Aceasta victima care este mielul reprezinta si nevinovatia prigonita, omul drept si rabdator supus chinurilor.
Pentru evrei, mielul este mancarea de Pasti; pentru crestini, hrana de la comemorarea Invierii, fiind uneori inlocuit de oaie sau de capra.
Se jertfeste mielul pentru Hristos
Era o poveste cu jertfa cum s-au jertfeste miei pentru Iisus
Pentru ca : carnea de miel, i-a fost data jertfa lui Doamne Doamne, daca imi aduc bine aminte.