Calcarul din apa (daca este) se dizolva cu otetul, care intra in reactie chimica cu carbonatul de calciu din calcar.
Pentru aceasta (ca la orice reactie chimica) trebuie cunoscuta cantitatea de calcar depus.
In tara, exista zone unde apa este foarte calcaroasa, dar si zone unde nu exista calcar in apa, aproape deloc.
Ideea este sa indepartezi calcarul (un strat alb, subtire, depus pe interior, unde este prezenta apa in timpul spalarii).
Daca stratul de calcar depus incepe sa se depuna, procedezi astfel:
1. Dai drumul la masina de spalat, "in gol", fara rufe si fara detergenti (doar apa curata). Astfel se va dizolva eventuala depunere de detergenti.
2. Daca mai ramane depunere (in cuva) si pe deget ramane un pic de alb daca o freci, atunci trebuie folosita solutie pentru "dizolvarea" calcarului.
3. In compartimentul de detergent pui otet alimentar obisnuit (9%), pana se umpla la cca jumatate (depinde de masina de spalat, in general 100-200ml)
4. Dai drumul la un ciclu de spalat complet, la temperatura de 40-60 grade Celsius (fara rufe! ).
5. Pe parcursul "spalarii" otetul se va dizolva si mai tare, concentratia va fi mai mica, dar suficienta sa indeparteze calcarul (macar partial). Fiind concentratie mica de acid acetic in cuva (1-3%), iar partile interioare fiind din inox si plastic, otetul folosit NU VA DETERIORA NIMIC.
6. Daca este nevoie (stratul de calcar este prea gros si nu s-a indepartat complet, atunci se mai spala cu otet masina (de cate ori este nevoie).
Nota: In cazul cand apa este foarte calcaroasa si depunerile sunt prea puternice, se poate folosi Calgon
adaugat, la fiecare spalare. In lipsa, se poate folosi si otet adaugat in compartimentul al doilea (dupa detergent).
Oțetul o să-ți distrugă mașina de spălat.
Iar amestecul oțet (acid acetic) cu bicarbonat (carbonat de sodiu) va genera o soluție neutră, bioxid de carbon și acetat de sodiu. Care nu face nimic util.
Pentru asta s-au 'inventat' pastilele anticalcar, gen Calgon etc.
Foloseste otet impreuna cu bicarbonat de sodiu, pentru rezultate mai bune, mai ales impotriva calcarului si a mirosurilor neplacute.
Se pun in cuva masinii de spalat si poti incerca asta... o data pe luna.
Cum nu este o metoda "standardizata", nu te astepta sa gasesti fix recomandarea cuiva asupra folosirii exacte a acestui lucru. Cineva poate sa zica sa faci cat mai des, altcineva cand iti amintesti. Probabil si la fel in cazul locului unde se pune.
Stii cum este cu cozonacul, fiecare are metoda lui
PS: bine... asta cu cozonacul, am zis-o eu acum sa dea bine
Mituri asta cu otetul. Faci o spalare la gol, fara stoarcere (ca nu ai ce stoarce, logic), la temperatura maxima. Fara detergent, daca ai vreo solutie de aia de curatare ok, daca nu, nu. Amuzante sfaturile cu Calgon, imi aduc aminte reclama aia cu "masina de spalat traieste mai mult cu Calgon" din copilarie. Nu am folosit niciodata spanac de-ala. Am masina actuala de vreo 15 ani... fie spal la gol la 90 de grade cum am zis mai sus, fie folosesc - destul de rar - lichid pentru curatat de-ala de la LIDL, brandul lor. Nimic pretentios.
Ca sa fi mai sigur și sa nu iti bati capul poti sa iei calgon.Sti sigur ca e facut pentru masina de spalat si ca rezolva treaba.
Cred ca sti deja, dar iti spun si eu.In partea de jos a masini ai un buson pe care daca il desurubezi poti sa scoti si posibilă mizerie, scame etc plus apa imbacsita ce poate sa de-a un miros neplăcut mașini.Asa ca, eliberează si aia pentru un rezultat mai bun.