| HEISIRI a întrebat:

FRAUDA WHATSAPP - SCHEMA 1800
Salutare comunitate.
Dintr-un cumul de factori, si anume neglijenta, lipsa de atentie, faptul ca am mai imprumutat prieteni cu bani recent, faptul ca am fost contactat pe mesageria aplicatiei Watsapp unde se aflau si alte conversatii purtate anterior cu amicul meu, faptul ca mesajele erau scrise corect gramatical si alte motive, am fost victima undei fraude bancare, rezultand in transferul unei sume de 2000 lei din contul meu intr-un cont IBAN deschis la banca CEC.
Imi recunosc vina si mi-o asum in totalitate. Am creat aceasta postare pentru a afla parerea altora/situatii similare/moduri de rezolvare eventual si pentru a atrage atentia asupra altor viitoare situatii similare prin care oamenii pot trece.
Nu insist pe modul in care infractorii cibernetici opereaza intrucat sunt suficiente stiri pe internet despre asta dar va invit sa dezbatem anumite lacune in domeniul bancar.
Mesajele si transferul au avut loc sambata seara. Am contactat banca mea in 5 minute si le-am explicat situatia, inclusiv ca am aplicat pentru plata instanta dar si faptul ca numele titularului contului pe care l-am scris dupa ce am introdus IBAN-ul nu corespunde cu titularul real al contului. Mi-au explicat ca au preluat solicitarea mea si au transferat-o la departamentul de solutionare a fraudelor si o sa fie solutionata.....LUNI. Am luat legatura cu banca unde au ajuns banii, departamentul de fraude.....LUNI. Suma de 2600 lei nu e asa mare, dar din ce m-am documentat pe internet, plata instant, in cateva secunde, se fac la banci cam pana in suma de 50.000 lei, in cateva secunde. Nu mi se pare normal ca banca sa nu aiba personal 24/7 pentru a bloca sumele de bani imediat cand clientul reclama suspiciune de frauda si sa arunce responsabilitatea transferului doar pe seama clientului. Banca nu protejeaza in acest caz in nici un caz clientul. Parerea mea e ca ar trebui ca absolut toate conturile reclamate de suspiciune de frauda sa fie blocate de catre banca imediat pana la stabilirea situatiei de fapt, blocate in sensul in care banii catre acele conturi sa ajunga la destinatie dar sa nu poata fi retrasi de catre titular.
Acest lucru ar fi tardiv si pentru cateva minute, in care titularul ar face transferuri interbancare/cripto si banii si-ar pierde urma, dar mai ales pentru 2 zile, intrucat banca nu doreste sa cheltuie bani cu persoanl care sa aopereze cu celeritate situatiile de frauda pentru protejarea banilor clientilor sai.
Stiti cazuri similare? S-au facut progrese in destructurarea reletei infractionale? sau s-a ajuns intr-un punct mort in care banii si-au pierdut urma. Se rezolva ceva? Probabil infractorii cibernetici folosesc conturi cu documente false sau persoane fara adapost etc. ca destinatie initiala a sumelor de bani, dupa care ar disparea in cripto etc.

As dori pareri, opinii pertinente. Reiterez ca greseala imi apartine 100% si nu dau vina pe nimeni altcineva, dar subliniez ca o legislatie in domeniul bancar care sa reglementeze recuperarea unor sume de bani pe motive de frauda ar trebuie sa nu lipseasca din Romania.
Va multumesc.

1 răspuns:
| gabicoo a răspuns:

Ai dreptate.