In primul rand cred ca nu trebuie sa schimbi rotile ca sa rezolvi problema cu penele, am avut aceeasi problema pana am investigat problema si am rezolvat-o. Poti verifica pe unde se inteapa camera la mine de exemplu la janta era problema se intepa pe la valva mereu si nu stiam de ce. Apoi am remarcat ca pe janta obisnuia sa aiba o garnitura de protectie pentru camera care nu mai exista. Am taiat o camera veche si i-am facut u garnitura aia si de atunci nu mai am nici un fel de problema de genul. Daca insa nu este problema de la janta poti verifica cauciucurile pe interior sa nu fi iesit sarmele afara sa iti roada camera si acolo poti aplica aceeasi metoda sa faci o garnitura de protectie dint-o camera mai veche. Iar roti fat bike sunt facute in general pentru acel tip de bicicleta daca vrei astfel de roti este foarte probabil sa trebuiasca aduse unele modificari la cardul partea spate si la furca fata a bicicletei. Eu zic totusi sa investighezi problema inainte de a lua decizii pripite. Mult succes
Folosesti mult bicicleta. Daca cauciucurile sunt uzate din aceasta cauza (poti vedea asta foarte bine pe calea de rulare a lor, e plata sau aproape plata, nu se mai vede modelul in relief), e cit se poate de normal sa faci pene. Si atunci trebuie schimbate.
Poti sa faci pene daca tii bicicleta in conditii care nu sunt optime (inghet, bataia soarelui, caldura excesiva, etc) Ele isi vor pierde elasticitatea, si asta duce la pene.
Poti sa faci pene daca ai cauciucuri proaste, de duzina. Ele sunt bune pentru o folosire medie cel mult a bicicletei, dar daca folosesti foarte mult, ai nevoie de ceva mai mult, caci de la un moment dat incepi sa faci pene. Si eu o folosesc mult, si prefer sa dau 60 de lei pe un cauciuc serios de Schwalbe, cu protectie antipana, decat sa fac pana cand mi-e lumea mai draga. Asa fac o pana pe o serie de cauciucuri, adica la 4000-5000 de km. Si, cel mai adesea, daca o fac, se dezumfla roata usor, nici nu sesizez, abia a doua zi vad ca am facut pana. Eu zic ca e o diferenta.
Sau, cum ti s-a zis, poate fi o problema pe undeva, fie la janta, fie la cauciuc, si poti verifica atent cu degetele, pui degetele pe cauciuc si janta, si daca simti ceva ascutit, acolo e problema. Eu am patit-o ca am facut pana, am uitat sa verific cauciucul, am reparat pana, am pornit din nou la drum, ca mai apoi, dupa nici 5 minute, sa fac din nou, si la verificare, sa dau in cauciuc de vreun ciob sau sirma care o facea.
Daca chiar vrei sa schimbi pe roti mai groase, trebuie sa verifici daca bicicleta ta poate sa duca asa ceva. Iei dimensiuea cauciucurilor pe latime pe care vrei sa le pui, in mm, si masori distanta dintre bratele furcii, si a cadrului unde se afla cauciucurile, unde ele pot atinge furca sau cadrul. Trebuie sa ai minim 1 cm (8 mm cu indulgenta) in plus la distanta de la furca si cadru fata de dimensiunea cauciucurilor. Dar intrebarea e: cum va arata bicicleta cu cauciucuri foarte groase? Daca nu te deranjeaza acest aspect, pentru ca se va vedea o schimbare serioasa, poti sa o faci, daca se potrivesc dimensiunile. Si nu te asigur ca acele cauciucuri vor rezolva problema. Ele sunt facute asa doar pentru a asigura o deplasare mai confortabila, caci nu simti orice groapa, si atit. Chiar fiind mai groase, deci avand un contact mai mare cu solul, ai sanse mai mari sa faci pana cu ele, caci cu un cauciuc subtire poti trece chiar pe linga o sirma, dar avand aceeasi directie de deplasare cu cauciuc gros treci peste sirma si faci pana, datorita acelei diferente de marime dintre cauciucuri. Deci eu m-as gindi de doua ori inaitne de a face vreo schimbare
BadSoGooD întreabă: