| tonyc7 a întrebat:

Dacă momentan am o bicicletă MTB cu 7 viteze, care e destul de rapidă şi în locul ei îmi iau alta cu 30 de viteze, care va fi principala diferenţă pe care o voi vedea? Efortul la pedalat pentru a merge cu viteză mare va fi mult mai uşor pe cea cu 30? De fapt, voi mai simţi vreun efort (oricât de mic) atunci când pedalez la cea cu 30 (cu excepţia pantelor la urcare)? Sau la capitolul efort-viteză nu e cine ştie ce diferenţă între cele două?

4 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

" bicicletă MTB cu 7 viteze... alta cu 30 de viteze, care va fi principala diferenţă"

in mod clar o să te incurci in viteze dacă CHIAR o să (încerci să) le utilizezi pe toate

| danbnz a răspuns:

La 3x10 fata de 3x7 ai 3 pinioane mari in plus care te ajuta la pante dificile nu la viteza.
Asta e singura diferenta, in rest e aceiasi treaba la capitolul efort/viteza.

| tonyc7 explică (pentru danbnz):

Esti sigur pe ce spui? A mea exact atat are, 3x7, dar uneori simt ca fac un efort la ea (mai ales cand circul in afara unei localitati) de imi vine sa o vand! Cu toate ca arata super, ca aspect. Numai ca doresc sa se miste mult mai repede. Si am incercat cu toate vitezele iar concluzia mi-e clara: ori fac efort la ea pana ma dor muschii picioarelor si spatele ori accept sa ma misc cu viteza melcului, in schimbul fixarii schimbatorului la o viteza mai mica pentru a nu mai simti efort la pedalat.

| danbnz a răspuns (pentru tonyc7):

Sunt foarte sigur.
Merg pe tzoacla de 50 de ani, am avut fel de fel de bicle... iti vorbesc din experienta nu din carti.

Mtb-ul in principiu nu e construit pentru viteza ci pentru manevrabilitate si drumuri grele.
Pozitia pe sa semi inclinata (care nu e foarte aerodinamica), suspensia, greutatea bicicletei si cauciucurile tipice pentru mtb sunt principalii "vinovati" care te infraneaza la drum intins pe sosea.

Deci, daca vrei aceiasi viteza dar cu un efort mai mic ori iti iei cauciucuri cu profil de sosea ori o semicursiera.

Momentam am 2 mtb-uri, una pe 3x7 si aialalta pe 3x9.
Pe una am cauciuri de offroad de 26x2" cramponate, pe cealalta cauciucuri de 26x1.75" cu profil de sosea.
Pe asfalt se simte diferenta.
Pe sosea fac cam acelasi efort la viteza cea mai mare permisa de configuratia fiecareia.
Cu 3x7, cauciucuri offroad (foaie 42+pinion14) ma duc la maxim 35 km/h
Cu 3x9 cauciucuri sosea (foaie 42+pinion 11) maxim 42 km/h
Si nu e diferenta mare intre bicle caci sunt acelasi brand si au cam aceiasi greutate si geometrie.