Performanţa motrică este o specializare nouă ce se încadrează în tendinţele actuale de integrare a învăţământului românesc în spaţiul european. Această specializare permite absolvenţilor studiilor de licenţă să-şi continue activitatea în domeniul performanţei sportive, în funcţie de opţiunea dorită spre o categorie superioară de clasificare. Programul de licenţă Sport şi Performanţă Motrică era o continuare a activităţii desfaşurate de Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport, pe sistemul de învăţământ de lunga durata (4 ani). In cadrul acelui sistem, în planul de învăţământ pentru ciclul al –II-lea (anii 3, 4), se regăseau discipline de aprofundare într-o ramura de sport (în funcţie de opţiunea studentului). Astfel, acesta obţinea prin intermediul Agenţiei Naţionale a Sportului carnet de antrenor categoria a IV-a. Prin noul plan de învăţământ, alcătuit conform standardelor ARACIS (3 ani), regăsim, în principiu, aceleaşi discipline de aprofundare într-o ramură de sport, începând cu semestrul al-IV-lea, (anul II semestrul II), care permit absolventului specializării Sport şi Performanţă Motrică să obţină carnet de antrenor asistent. Opţiunea pentru aprofundarea într-o ramură de sport se realizează dupa finalizarea celor 3 semestre de trunchi comun. In contextul necesităţii unei corespondenţe funcţionale între competenţele absolvenţilor învăţământului superior şi cerinţele pieţei muncii, studiile de licenţă la specializarea „Sport şi Performanţă Motrică", prin competenţele pe care le formează absolvenţilor, se integrează armonios în misiunea didactică şi de cercetare a Facultăţii de Ştiinţe, Educaţie Fizică şi Informatică. Din această perspectivă, misiunea acestei specializări – Sport şi Performanţă Motrică - este de a asigura achiziţia de cunoştinţe şi de a forma competenţele necesare exercitării profesiei de „profesor - antrenor", caracteristică specializărilor din sportul de performanţă, necesară în unităţile sportive vocaţionale din domeniul „Ştiinţa Sportului şi Eucaţiei Fizice". Realizarea obiectivelor disciplinelor cuprinse în planul de învăţământ va facilita achiziţia de cunoştinte şi formarea de competenţe pe baza cărora viitorii specialişti vor fii capabili să desfaşoare un proces instructiv-educativ de calitate privind: selecţia şi orientarea în sportul de performanţă; parcurgerea curriculumului specific unităţilor sportive vocaţionale (clase şi licee cu program sportiv, cluburi sportive şcolare, cluburi sportive de drept public şi de drept privat, asociaţii sportive, etc.), în condiţii de calitate şi eficienta didactică.
Necesar si modulul psihopedagogic?
anonim_4396 întreabă: