Daca pentru tine nu contează decât durabilitatea mergi chiar pe 3x8 sau 3x9 și folosește doar vitezele intermediare.
Ideea e că la extreme, mai ales daca e diferență mare de dinți intre pinionul mare și cel mic lantul va sta in diagonala și asta înseamnă uzura mult mai mare, atât asupra niturilor cât și asupra zalelor in sine.
Pentru competiții, când ești deja un ciclist experimentat și te duc picioarele, sunt mai ok transmisiile 1x pentru că sunt mai ușoare și schimbările mai rapide, având în vedere că nu schimbi foi. In situația ta as merge pe 2x.
Sau na, o sa te tina și varianta 1x daca nu folosești 2-3 pinioane din cele disponibile adică cele mai mari și cele mai mici.
La drum drept, pe asfalt, o singura foaie mai mult te va chinui în loc sa te ajute. Depinde în ce condiții folosești bicicleta.
Și nu are relevanță "care tine mai mult". Tine în funcție de cum întreții tu bicicleta și transmisia.
Întreabă mai multe pe dirtbike.ro.
Găsești pasionați pricepuți care îți vor răspunde în funcție de nevoile tale.
claudiu96 întreabă: