Aluminiul este mai usor decat fierul /otelul.
Cu toate acestea, in functie de profilul mecanic de constructie si a compozitiei chimice (aliaj) se pot obtine structuri si mai rezistente.
Dau un exemplu: nervurile care intaresc rezistenta:
- Daca luam o coala de hartie A4 si o prindem, ea se indoaie imediat chiar si sub greutatea proprie.
- Daca indoim aceea coala in nervuri paralele (vazut in zig-zag din capat, asa: /\/\/\/\/\ ), atunci nu numai ca nu se mai indoaie, dar putem aseza pe ea chiar si un pahar cu apa).
Un alt asemenea exemplu este carcasa unui calculator, care poate fi facut din tabla subtire, in care se aplica cateva nervori bine calculate. In acest fel, carcasa nu se poate- sau se poate deforma greu.
Daca-ti trebuie doar o simpla bicicleta pentru plimbat, iti poti cumpara o bicicleta veche, cu torpedou si fara schimbator de viteze, tip Tohan, Carpati, sau chiar Move, Mifa etc., care au rezistat si in timp (am o astfel de bicicleta si eu, cu care umblu prin oras si nu numai).
Se pot gasi astfel de biciclete (mai ales la tara), cu 100-200 lei, si siferenta pana la 500 lei o dai pentru a fi pus la punct "a la carte" (de exemplu: spite groase de 3mm, facute din electrozi de sudura sunt perfecte pentru gropile noastre ).
Doar trebuie sa cauti un meserias batran, pasionat si priceput!
Nu prea merita.
Pentru 500 lei gasesti doar biciclete de constructie slaba.
Mai bine pune-ti la punct bicicleta actuala, chiar daca este mai grea. Si greutatea ajuta, mai ales cand ai avans!
Iar un torpedou bine reglat este mult mai sigur decat o frana exterioara, cu flanse, mai ales la coborare de pe deal!
Ce se poate face: montarea unui schimbator de viteza, mai ales la pedala, iar in spate un pinion cu 24-28 dinti.
La fel, se pot schimba spitele rotilor cu altele mai groase, facute din electrozi de sudura (asa am si la al meu).
Aluminiul in sine este un metal mai slab decat otelul, dar un cadru de aluminiu de calitate poate fi mult mai rezistent decat unul ieftin (normal) de otel.