Se vede ca nu de mult te-ai apucat de ciclism. Era bine sa te informezi inainte. Ti-ai luat o bicicleta hardtail, ceea ce inseamna MTB, si acum vrei sa ii cresti viteza. Bicicletele se impart in doua mari categorii: de viteza, sau sosea, cursierele, sau pentru teren accidentat, sau de munte, MTB-urile. Cu un MTB, avand roti groase, mori pedalind pe sosea, se simte ca nu ai spor pentru ca nu e o bicicleta de viteza, mai ales la drum lung, si suspensia nu isi prea are rostul, insa sunt la moda, si poti vedea in orice oras ca mai toti au asa ceva, desi nu ii inteleg rostul. Iar cu cursierele ai dezavatajul ca nu te poti baga pe orice teren dar maninci distantele. Eu am ales calea de mijloc, un alt tip de bicicleta, de drum lung, trekking, o combinatie intre curisera si MTB. Se intinde bine la drum pe sosea, am si avantajul vitezei, desi nu sunt multumit ca de o curisera, dar am si avantajul ca pot merge si pe drumuri accidentate pana la un punct, singura data cand mi-a parut rau ca nu am MTB a fost cand am fost cu ea la Stana de Vale, drumurile forestiere de acolo fiind prea accidentate pentru un trekking. Personal, din aceste cauze, mi se pare bicicleta cea mai potrivita. Mai ar fi de adaugat cele de oras, create special pentru deplasarea in oras, sau cele pentru sport extrem, gen BMX, si aici cred ca mai intra cateva categorii. Acum, tu trebuia sa ai un pic de habar despre asta daca te-ai apucat de ciclism. Pentru ca o bicicleta nu o schimbi cum schimbi ciorapii, si trebuia sa te gindesti bine pe ce drumuri ai de gind sa mergi, al ce vrei sa o folosesti. Si asa stiai ce bicicleta trebuie sa iti iei
Prea multe nu ai de facut la hardtailul tau. Depinde de configuratia pieselor. Daca sunt slabe, butucii, schimbatoarele, transmisia, le poti inlocui cu piese bune, si vei cistiga si un plus la viteza. Dar trebuie sa te interesezi care sunt acele piese, daca te intereseaza eu iti pot face o scurta introducere. Insa trebuie sa stii ca ele si vor costa ceva, ce e bun nu e ieftin, in sa poti sa o faci pe parcurs, atunci cand vei dispune de bani. Eu asa am facut la a mea, si am obtinut un plus de 7-8 km la medie, plus ca am siguranta ca nu ma lasa bicla cand mi-e mai mare dragul, acum daca imi zici sa merg cu ea pana la Timisoara (de unde sunt, ca acum stau in Bucuresti), sunt gata sa plec cu ea, desi e o bicla batrina, am cu ea vreo 20000 de km facuti in 5 ani, cu ochii pe ceas, pe vitezometru. Deci merita sa investesti sa o upgradezi.
Cit despre sa, si eu ma confrunt cu aceeasi problema, anul trecut cand am mers in tura, m-a lasat saua aproape de Sibiu, abia am ajuns cu ea pana la Sibiu, si a fost bine ca aveam de gind sa vin acasa cu trenul din cauza caldurii excesive, insa altfel mi-ar fi parut extrem de rau. Am tinut saua originala pana s-a dus cu totul, pentru ca puteam sa merg cu ea toata ziua si nu aveam probleme. Acum cea pe care o am, parea buna cand am cumparat-o, dar dupa vreo 30 de km apar problemele. Mi-am luat o husa cu gel, care atenueaza bine, si asta iti recomand sa faci, dar tot nu e ca si cealalta sa. Chestia e ca saua trebuie sa ti se potriveasca cu anatomia sezutului ca sa nu ai probleme. Poti da bani grei pe una buna, dar care sa nu se potriveasca, si sa regreti mai apoi ca ai dat banii. Si nici nu ti se permite sa o incerci cand o cumperi, oricum nu ai cum, ca nu poti sa pleci cu ea de la magazin vreo 30-40 de km sa vezi ca e comoda, ca pentru 5 minute, orice sa pare OK, ai vazut si tu. Deci, e dupa sansa, daca nimeresti sa iti iei una pe potriva, esti norocos. Dar cred ca in acest sens poti rezolva oarecum problema cu o husa cu gel.
Cit despre echipament, casca e obligatorie, in rest, tu alegi daca vrei sa mergi cu echipament special de ciclism, sau nu. Eu iti zic asta, dar eu nici casca nu port, consider ca inca nu a aparut o casca pentru capul meu , caci nici o casca nu imi sta cum trebuie pe cap., arat groaznic cu ele. Dar, cu atentie si prudenta, si cu ajutor de la Doamne-Doamne, pana acum am scapat cu capul intreg, desi am mers mult pe bicicleta, am avut in tinerete o perioada de doi ani in care nu plecam nici dupa piine la magazinul din colt fara ea, si doar cu ea m-am deplasat.
Si inca ceva: daca vrei sa iei, orice, pentru noul sport in care ai intrat, orice tine de ciclism, nu lua de la alte magazine decat cele de profil. Sunt mai scumpe, dar ai garantia calitatii. Cele mai "proaste" de acolo sunt mult mai bune decat cele gasite in supermarketuri sau alte magazine, care sunt de o calitate indoielnica.
Depinde si pe unde vrei sa te dai cu bicicleta. Daca vrei sa faci downhill, ai nevoie de protectie serioasa. Prin oras, o casca ar fi suficienta. Si, desigur, vesta + luminitele!
Saua, daca e prea tare...recomand sa o schimbi. Eu am una luata din Lidl cu vreo 32 de lei daca bine retin, e cu gel si e foarte comoda.
Ai grija cu durerile de..., pentru ca o sa cu varful ridicat prea sus iti apasa pe prostata si te poate lasa infertil. Recomandat ar fi sa ai varful seii mai jos decat partea lata din spate, si din cand in cand sa te ridici in pedale si sa mergi cateva secunde in picioare. P-asta o stiu de la un ciclist profesionist.