Mecanismele care scartaie trebuie unse.
Fiind vorba de frana mecanismul trebuie demontat si dezasamblat, dupa care partile METALICE care se freaca la miscarea de franare trebuie unse cu vaselina.
Se va avea grija mare ca, vaselina sa NU ajunga pe partile cu cauciuc, altfel frana va fi nefunctionala!
Daca nu te descurci singur, apeleaza la un service sau un mecanic priceput.
Asa arata pe net bicla aia!
Eu am 2 mtb-uri... una cu frane pe saboti alta cu frane pe disc!
Nu se recomanda vaselina la nici una dintre variante!
Never!
Serios boss, asa ceva nu am auzit in 40 de ani de dat la pedale!
Solutie:
La saboti, un pic de smirghel pe sabot.
La disc, curatat disc si placute frana, reglat si atat!
Oricum e posibil sa scartaie pe ud amandoua dar asta trece!
Evident ca nu se da cu vaselina pe partile de franare directa, doar pe mecanismul de actionare.
Suprafetele de franare directa (de exemplu placile de ferodou) daca scartaie, inseamna ca sunt uzate si trebuie inlocuite (scartierea se produce de suprafata metalica uscata),
In toate cazurile, trebuie sa intervina un mecanic priceput, dupa ce a studiat exact cauza scartierii.
Eu cred că s-au tocit saboții de frână și trebuiesc schimbați.
Dacă nu îi schimbi vei strica discul.
https://piese-accesorii-biciclete.ro/piese-biciclete/saboti-frana