Cei care urmăresc ştirile despre noile modele de bicicletă la Bicla.ro îşi dau seama că astăzi ele sunt atât de diferite încât nu mai merge treaba ca pe timpuri, când ne suiam în şaua oricărei biciclete şi dădeam la pedale.
Dacă vrei să-ţi cumperi prima bicicletă sau vrei s-o schimbi pe cea pe care o ai deja, ţine cont de faptul că alegerea depinde de stilul tău de pedalare, frecvenţa cu care o vei folosi şi terenul pe care o vei plimba.
În primul rând, cadrul bicicletei trebuie să fie potrivit cu înălţimea ta, pentru că altfel centrul de greutate nu va mai fi chiar în zona şeii şi vei avea mai puţin randament la pedalare. Pentru o persoană cu înălţimea de 1,72 – 1,80 cm şi o lungime a piciorului de 77 – 82 cm, cadrul ar trebui să aibă înălţimea de 56 – 58 cm. Consultaţi tabelul orientativ la Cityclete.
Tipuri de biciclete
1. Bicicleta de şosea (cursieră)
Este indicată celor care vor rula numai pe asfalt şi teren plat. Este o bicicletă indicată drumurilor lungi, fără întreruperi dese sau pentru concursuri. Unele sunt construite în aşa fel încât să stai vertical în şa, dar majoritatea sunt indicate bicicliştilor care adoptă poziţia clasică de concurs – aplecat, aproape de nivelul ghidonului.
2. Mountain Bike (MTB)
Le vedem cel mai des în Bucureşti, pentru că trecerile de nivel din oraş nu sunt dintre cele mai line. Cu toate acestea, MTB-ul este indicat terenului accidentat şi necesită mai mult efort pe suprafeţe plane precum asfaltul. Sunt mai grele decât cele de şosea pentru că au mai multe sisteme de suspensie şi absorbţie a şocului.
3. Bicicleta hibridă
Este o combinaţie între cele de mai sus, este construită pentru a oferi confort. Bună pentru oraş şi parcuri. Cele cu roţile mari îţi oferă o viteză ridicată şi nu te fac să oboseşti, ca în cazul MTB-ului. Sunt indicate pentru a sta vertical în şa şi a pedala relaxat.
4. Bicicleta de oraş
Seamănă cu bicicleta hibridă, dar îi lipsesc multe din atributele MTB-ului. Este făcută să mergi pe stradă sau pe piatră cubică mică. Are suspensii bune, dar eşti nevoit să te opreşti pentru a trece de obstacole de dimensiuni mari. De obicei, este dotată din oficiu cu accesorii specifice rulării în trafic: catadioptrii, portbagaj, lumini, claxon.
5. Bicicleta pentru femei
Femeile pot folosi oricare dintre bicicletele din categoriile de mai sus, dar cea special creată pentru ele respectă proporţiile corpului feminin şi mai ales lungimea piciorului şi a torsului. Şi ele pot fi de şosea, MTB, hibride sau de oraş.
Orice bicicletă ai alege, nu uita un accesoriu important: casca. Pentru că, deşi bicicletele sunt de mai multe tipuri, viaţa este una singură şi este preţioasă. Citeşte sfaturile noastre despre folosirea căştii.
George Hari Popescu,
Simplu: ne documentăm, scriem corect în limba română și le publicăm.
Eu mi-am cumparat bicicleta asta: http://www.firstbike.ro/......cycle.aspx
...sincer nu vreau sa fac reclama negativa dar NU sunt deloc multumit de ea :(
Ce nu merge?
Sa incep cu franele... daca apropii placutele mai tare de disc il atinge si scoate un sunet suparator (si cand franezi suna parca mergi cu camionul), daca departezi putin placutele nu mai ai frane - reglajul este frustrant!
Joc la ghidon imposibil de scos din reglaje - necesita schimbare piesa (la garantie nu ti-o schimba) joc la butucul rotii din spate(nu am reusit sa-l scot) la garantie a zis ca e ok... dar roata are un joc de aceea placutele ating discul de frana. Saua (foarte incomoda) eu am schimbat-o. Garantia pentru judetul Bihor - practic nu exista. Individul de acolo este un impertinent care nu face nimic! Daca ar mai fi sa o mai cumpar odata mai bine arunc banii decat sa mai iau ceva de la firsbike.
Evident, din moment ce nu ai un termen de comparație.
Quing întreabă: