Enunţul (cred că deja l-aţi ghicit): Albul la mutare, mat în două mutări.
P.s. Dacă cineva are instalat program de rezolvare, îl rog să nu posteze imediat soluţia.
Prima mutare-> regina stanga maxim in colt, a 2-a mutare o muti pe culoarul regelui pe negru, adica jos, el oricum intre aceste 2 mutari nu poate fi miscat ca va fi in sah din toate partile, decat o patratica in stanga, deci mat garantat.
Soluția e relativ simplă: întâi cobori regele alb cu un rând, apoi iei calul din stanga și-l muți deasupra turei. Voila!
Pionul negru de pe al3-lea rand de sus in jos si apoi merge in stanga colt jos si gata
Regele nu se poate muta, deoarece oriunde merge e în șah, în afară de locul unde stă. Așadar negrul își poate mișca fie pionii fie nebunul. O salvare pentru negru (pe care abia acum o observ) ar fi să ia nebunil și să-i dea șah regelui alb.
Așa că mai bine se mută întâi calul, regele mută la stânga ca să iasă din șah, apoi regele alb coboară și-i dă șah mat.
Coboară regele alb şi îi dă mat? Cu regele nu se poate da mat niciodată. Regele nu se poate apropia de regele advers.
Cobori nebunul langa tura, negru va fi nevoit sa mute cu cele 3 piese ramase pentru regele nu poate fi miscat de acolo: pionii si nebunul, iar la urmatoarea mutare muti tura langa regele negru, adica o cobori o casuta, nu va avea cum sa ia vreo piesa, asta e solutia.
Cobori regele alb o casuta in fata, regele negru nu are unde sa se duca, el va muta din cele 3 piese disponibile, apoi la urmatoarea muti tura in fata lui, acum chiar nu are scapare.
Muti al 2-lea cal in fata pionului, el va mai avea posibilitatea sa mute o casuta in stanga sub cal, apoi cobori tura si acum chiat e mat.
"acum o oră | Niciunnumedeutilizator a răspuns:
Soluția e relativ simplă: întâi cobori regele alb cu un rând, apoi iei calul din stanga și-l muți deasupra turei. Voila!"
da, asta e solutia, orice ar muta negru, chiar daca ameninta calul ramas in spate, totusi, odata ce e sah cu celalt cal, nu mai poate lua calul din spate, deci e mat