| Eduard196 a întrebat:

Va salut! Nu știu ce să aleg la noua bicicleta: frane pe disc sau pe jantă. Exclus hidraulice, iau pe șufă. Din experiența voastră, care este mai bună? Ce avantaje și ce probleme are fiecare?

Răspuns Câştigător
| ShREKT a răspuns:

Eu am avut cam 8 ani pe janta si au fost ok, dar alea se tocesc mai repede si mi se pare ca pun presiune mai mare pe furca din cauza punctului unde sunt asezate ele. Am trecut apoi la disc tot pe sarma si sincer alea nu prea au facut treaba, prindeau mult mai greu si necesitau mai multa forta aplicata pe maneta, aia de pe fata nu prea prindea deloc de obicei. Dar de cativa ani am trecut la hidraulice pe disc si iti spun sincer ca fac treaba foarte bine. La cele pe sarma mereu am tinut doua degete pe maneta, iar cum se tocea mai tare cu atat mai mult maneta se apropia de manerul de pe ghidon si imi era mai greu sa franez, si erau nevoie de mai multe reglaje periodice. La hidraulic unghiul in care se misca maneta este foarte mic, este foarte sensibila de fel si poti folosi un singur deget sa franezi, iar asta constituie un avantaj caci poti avea mai mult control asupra directiei, in special pentru mersul in padure sau pe dealuri. Eu de fel ma dau intr-o roata de cand sunt mic si pot merge fara oprire la infinit daca nimic nu ma incurca, si ca sa intelegi de ce prefer hidraulicele cu acest exemplu, este din cauza ca dupa ce am putut sa folosesc doar un deget pentru frana si restul pe ghidon, a fost mult mai usoara treaba. Iti recomand eventual daca nu poti sa le iei acum, sa fi rabdator si sa strangi niste bani, sa cumperi ceva decente, nu sunt nici asa scumpe alea.

11 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

Cu cât e mai simplă, cu atât e mai fiabilă. Deci ce-o fi?

| mihai69 a răspuns:

Frâna pe disc e totuși mai bună; V-brake e sensibilă la umezeală, descentrarea roții, deformări ale jantei (de la borduri, gropi etc.)

| Eduard196 explică (pentru mihai69):

Am auzit o idee cum că se încălzesc discurile și se deformează, sau că cere mai multă putere ca să le manevrezi și au mai multe probleme posibile

| Eduard196 explică (pentru mihai69):

Am citit asta pe internet. Dar pe vreme de umezeală, ploaie, clar nu ies la traseu, iar despre problema legată de descentrare și deformare pot spune că am bicicletă de 12 ani. Hai să zic că 7 ani am folosit-o și am tot coborât de la deal pe drum de deal, deci nu lin. Încă nu am probleme legat de partea asta la frâne

| mihai69 a răspuns (pentru Eduard196):

Se încălzesc doar dacă le ții frânate minute în șir - cam greu la o utilizare normală. Și chiar dacă se încălzesc, tot își fac treaba.
O frână v-brake, folosită în aceleași condiții te lasă baltă. Cauciucul care freacă pe jantă se topește și începe să alunece, deci eficiența tinde spre zero.

| mihai69 a răspuns (pentru Eduard196):

Parcă ploaia se uită când ieși tu pe traseu. De câte ori m-am întors ud acasă, deși prognoza pe ziua aia era de vreme bună...
Cu frâna pe disc nu am simțit nicio diferență, cu v-brake însă... circotecă. Mai și începe să "fluiere".

| LordCristobal a răspuns:

I-ați una cu frane pe disc.
De obicei frânele pe disc sunt bune din fabrica și prea o să fie nevoie sa umbli la ele de&a lungul timpului.

| Eduard196 explică (pentru LordCristobal):

Eu mă pricep să umblu, de curând am schimbat un set complet de frâne pe jantă

| LordCristobal a răspuns (pentru Eduard196):

La frane pe disc daca sunt bune din fabrica chiar nu e nevoie sa umbli.

| Cousteau a răspuns:

Frânele cu disc-hidraulice sunt cele mai eficiente! Alegera îți aparține. Succes.

| Eduard196 explică (pentru Cousteau):

Știu ce spui, dar o să îmi iau una după buget