| Inferno a întrebat:

Am gasit interesant si totodata amuzant faptul ca un elev poate rezolva aproape instantaneu o ecuatie de forma x^2=25, insa nu tot atat de spontan ecuatia x+x+x+...+x (de x ori)=25, care in fond nu reprezinta decat forma concretizata a primeia,deci ar trebui sa fie mai clara asa. Noi am creat anumite notatii pentru a simplifica problema, dar nu pentru a uita ce reprezinta ele. Creem legi si teoreme,iar cel mai tragic lucru este sa uitam cum le-am creat. Cel mai tragic lucru este sa notezi ceva cu "t" sa deduci sute de formule legate de acest "t", iar la sfarsit, cand esti intrebat ce reprezinta el... tacere. Cine e "t"? O litera, a 24-a din alfabet. Sa uiti esentialul, asta e tragic. Sigur, nu te ajuta cu nimic sa stii cine e "t" atat timp cat poti lucra cu el, cel putin sistemul educational din Romania este creat atat de prost incat sa nu conteze. Nu gasiti nimic putred la invatamantul romanesc. Sa comparam modul de predare de aici cu cel de la o universitate precum M.I.T. sa spunem De ce aceasta prapastie?

Răspuns Câştigător
| sabin89 a răspuns:

Ma gandeam asa superficial ca daca puterea este mai mare decat 2 - sa zicem 3, atunci 4^3 = 64; nu ar fi egal nici cu 4+4+4, nici cu 4+4+4+4, nici cu... Doar ca o varianta de a gandi problema.

7 răspunsuri:
| 4b a răspuns:

Ba Inferno nu ma am cu ''x, t, M.I.T'' dar hai sa-ti zic eu ce e tragic: viata fara memorie...
''De-abia cand incepi sa-ti pierzi memoria, chiar daca numai pe bucati, iti dai seama ca memoria e cea care ne alcatuieste viata...''
PS: nu te stresa ca am deviat de la subiect, se vor gasi destui care sa dezbata prapastiawinking

| MultPreaInteleptulTractorist a răspuns:

De cand te citesc pe TPU, printre nenumaratele tampenii pe care le elucubrezi pe topicul asta si care ma scot din minti, pentru prima data sunt 100% de acord cu tine. Si nu e vorba doar de matematica, cine a facut facultate stie ca toate materiile la care se calculeaza folosesc astfel de notatii pompoase pentru niste lucruri simple, de mai rau te baga in ceata.

De ce aceasta prapastie? Din acelasi motiv pentru care nu avem nici infrastrctura, nici industrie, nici medici, nici agricultra sistematizata s.a.m.d

| RadioactiveUranium a răspuns:

As vrea sa iti zic ca x+x+x+x+x+...+x(de x ori)nu este corect.Caci gandeste nu se mai opreste acest "x".Tu mergi spre infinit?

| Inferno explică (pentru RadioactiveUranium):

X+x+x+...+x (De x ori) reprezinta adunarea numarului X de un numar de ori, iar adunarea unui numar de un numar de ori presupune inmultire, cu alte cuvinte avum numarul X inmultit cu X, deci X^2.

| C8 a răspuns (pentru Inferno):

"X+x+x+...+x (De x ori)" nu este o notatie riguroasa. Cum aduni pe 2, 5 cu el insusi de 2, 5 ori?!

| Inferno explică (pentru C8):

2,5+2,5+1,25=2,5 x 2, 5=6, 25

| ProfDeMate a răspuns:

Cred ca forma reuseste sa "sperie" elevii. O Doamne, cate sunt in neregula cu sistemul romanesc de invatamant. Grupate pe probleme, cred ca ar fi programa, metoda si personalul. Programa nu raspunde nevoilor de pregatire. Metoda utilizata este arhaica. Personalul este dezinteresat, demotivat si deceptionat.
Cu sa comparam Universitatea Politehnica cu MIT? Hai sa fim seriosi!
"Societatea" romaneasca nu doreste sa fie "educata" intr-un sistem care produce "calitate". Dupa modelul elitelor romanesti, doreste numai diplome, care devin din ce in ce mai mult fara acoperire.
Cu deosebita consideratie,
Prof De Mate
mate. didactic@yahoo.com

Întrebări similare