| Antonia_Mocanu_1995 a întrebat:

Am o nelămurire. De ce, atunci cand o mașină vireaza la dreapta, ai impresia ca te inclini spre stanga, iar când vireaza la stânga, ai impresia ca te inclini spre dreapta?

Răspuns Câştigător
| Bizon95 a răspuns:

Inertia, tu mergi inainte, masina spre dreapta, si tu ai merge tot inainte si deci te apleci practic spre stanga, pana masina te "trage" spre dreapta, si invers in directia opusa

6 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Este rezultatul inertiei.

| Catrice a răspuns:

Fizica de școală generala.

| Iote a răspuns:

Mama ei de fizica nainvatata la scoala atunci cand trebuia! In ce clasa ai invatat despre inertie?

| FreddieM a răspuns:

Nu este vorba de inertie draga Antonia, senzatia pe care o ai ca esti atrasa odata cu virajul masinii este datorata fortei centrifuge. O simpla cautare in orice manual te lamureste rapid despre ce e vorba.

| FreddieM a răspuns:

Draga Antonia, nu stiu care e cauza dar toate raspunsurile primite sunt eronate inclusiv raspunsul pe care l-ai premiat. Inertia si forta centrifuga nu sunt aceeasi treaba. Cer scuze colegilor care au raspuns dar ma simt dator cu o corectie. Un exemplu usor de tot. Pedalezi bicicleta, adica imprimi energia deplasarii ei cu forta picioarelor tale, apoi te opresti din pedalat dar ea continua inca sa mearga pe cont propriu inca o bucata neajutata de nimic. Asta e ceea ce numim inertie. Acum exemplul pentru intrebarea ta. Cand sari coarda, bucla ei se invarte independent de forta gravitationala, datorita miscarii rotative pe care o dai tu invartind-o. (adica se misca in cerc). Asta e ceea ce numim forta centrifuga. In cazul virajelor masinii ne referim la aceeasi forta. Ca sa-ti lamuresc mai clar tabloul, virajul masinii e de fapt o frantura de miscare rotativa asemanatoara cu cea impusa corzii de sarit si te trimite spre partea exterioara a cercului imaginar. (In exemplul de fata, un fragment de cerc)
Sper ca am fost destul de explicit, mersi de atentie.