Presiunea atmosferica se poate masura (casnic) cu aparatul numit "barometru": cand presiunea scade, atunci urmeaza vreme mai uscata, iar cand creste, atunci urmeaza vreme mai umeda, ploioasa.
Presiunea atmosferica este mai scazuta, cu cat masuratoarea se face la inaltime mai mare.
Din acest motiv, in avioanele care zboara la mare inaltime, etansarea aerului (pentru interior) trebuie sa fie foarte buna, altfel presiunea interioara "scapa" rapid, iar pasagerii pot supravietui doar cu masti de oxigen.
Presiune atmosferica prea ridicata in natura nu prea exista, doar creat artificial (de exemplu prin compresarea aerului). Asemenea presiune ridicata se foloseste pentru actionari mecanice (pneumatice) sau ridicarea /sustinerea greutatilor mari (de exemplu in pneurile masinilor, inchiderea-deschiderea usilor (la autobuze), etc. etc.
Si nu cumva apasa aerul sau fumul nu o mai ia in sus
?
Pilotii militari in afara de aia cu elicopterul si avionul comercial zboara peste limita presiunii atmosferice si folosesc masti de oxigen altfel mor nu rezista mult timp, sub apa la fel evident e lichid si nu ai cum sa respiri astea sant teoriile cele mai comune.
Da asa e ca presiunea dispare si aerul e rarefiat
Doar atat? Alte efecte nu sunt? Daca cumva e critic?
Influențează niște precipitații, niște vânt care se formează prin diferența presiunii atmosferice între două regiuni.
Sau tu te întrebai cum influențează presiunea atmosferica organismul?! Ca acolo e multe de zis.
Si la organism, cam la toate efectele fie la organism, fie la atmosfera
anonim_4396 întreabă: