Citeste ce ti-a zis Zenithf, Dumnezeu doar l-a testat pe Avraam, a vrut prima data sa-i dea un test grila, dar era mai bine sa testezi credinta pe cineva drag, pe care l-ai crescut de mic, e ca si cum ai jura: "jur pe copiii mei".
Si asta-i tare cu Dz.=Diavol, trebuia sa caute un tap ispasitor pentru toate momentele cand el s-a jucat cu noi crescand nivelul marilor si al oceanelor(de asta in ilustratiile gotice, Satana are un cap de tap)...stai ca acum multe se intampla la mine in cap, mai ales ca dimineata am vazut Tom&jerry.
Stai, unde zice ca a ispitit? De cand ispitit = incercat? Dumnezeu incearca pe credinciosii Lui, cum l-a incercat si pe Iov, de exemplu, ca sa dovedeasca celui rau ca nu toti oamenii se lasa in voia lui.
La primul nivel de semnificaţii, o întâmplare tristă şi pilduitoare din viaţa unui copil. El pleacă într-o zi de primăvară timpurie împreună cu alţi copii la pădure să culeagă ierburi şi ciuperci. Rămas în urma celorlalţi, descoperă printre frunze un melc. Îi cântă să-l scoată afară din cochilie, dar, pentru că se lasă seara şi se porneşte viscolul, fuge acasă. Când se întoarce după câteva zile găseşte melcul mort : ieşise din cochilie şi fusese surprins de îngheţ.
Consider că, indiscutabil, copilul este vinovat pentru moartea melcului.
Am două argumente în favoarea aceste afirmaţii.
În primul rând, reiese clar din text că, din curiozitate, copilul vrea să vadă cum iese melcul din cochilie, aşa că îl descântă ca să-l scoată de acolo:
"Vream să văd cum se dezghioacă
Pui molatec, din ghioacă;
Vream să văd cum iar învie
Somnoros din colivie…
Şi de-a lungul, pe pământ,
M-aşezai cu-acest descânt :
- « Melc, melc,
Cotobelc,
Ghem vărgat
Şi ferecat;
Lasă noaptea din găoace,
Melc nătâng, şi fă-te-ncoace…"
În plus, descântecul lui e mincinos, asigurându-l pe melc că afară a venit primăvara :
« Printre vreascuri cerne soare,
Colţi de iarbă pe răzoare
Au zvâcnit iar muguri noi,
Pun pe ramură altoi.
Melc, melc,
Cotobelc.
Iarna leapădă cojoace,
Şi tu singur în găoace! »
În al doilea rând, copilul e vinovat, pentru că îl lasă pe melc în pădure şi, speriat de umbrele serii şi de vijelia care se pregătea, fuge acasă :
« După ce l-am descântat,
L-am pus jos
Şi-am aşteptat…(…)
Înserase mai de-a bine;
Crengi uscate, peste mine,
Bâzâind la vântul strâmb,
Îmi ziceau răstit din drâmb…(…)
Plâns prelung, cum scoate fiara,
Plâns dogit,
Când un şarpe-i muşcă gheara,
Muget aspru şi lărgit
De vuia din funduri seara…
Mi-a fost frică, şi-am fugit!"
Copilul are de altfel, conştiinţa clară a propriei vinovăţii. Când se întoarce după câteva zile şi găseşte melcul mort, îi spune:
"Melc, melc, ce-ai făcut,
Din somn cum te-ai desfăcut?
Ai crezut în vorba mea
Prefăcută… Ea glumea! »
În concluzie, cred că, deşi fără să vrea, copilul provoacă moartea melcului, deci este vinovat.
"...si nu ne duce pe noi in ispita, si ne izbaveste de cel viclean..."deci ne rugam sa nu fim dusi in ispita, caci Dumnezeu poate ingadui ispita( care vine de la necuratul) pentru a ne pune la incercare.
Tot n-am inteles ce urmaresti aici pe site si vad ca insisti nu gluma. Ti-as recomanda cu caldura site-ul"Crstin Ortodox", acolo ai gasi lamuriri la toate problemele care te framanta.
Si ti s-a mai spus pe aici ca Biblia nu se interpreteaza ad literam, ptr.ca e o culegere de scrieri vechi care pe parcursul timpului a suferit modificari datorate traducerilor dintr-o limba in alta. E chestie de nuanta, sunt texte de care nici teologii nu sunt siguri cum sa le interpreteze, acelasi cuvant avand sensuri diferite.
Raspunsul CRED ca se afla chiar in versetele pe care le-ai postat. Dumneze nu l-a ispitit pe Avraam, ci doar l-a incercat, a dorit sa vada cat de mult il iubeste Avraam pe Dumnezeu, incat si pe fiul sau (singurul sau fiu) sa-l aduca spre jertfa. Diferenta dintre "a ispiti" si "a incerca" ne este explicata chiar de Dex:a ispiti:A atrage (spre rău) a ademeni, a tenta, a momi. A incerca:A verifica un lucru spre a-i controla însușirile; a proba.
@smaranta-,,"...si nu ne duce pe noi in ispita, si ne izbaveste de cel viclean..."deci ne rugam sa nu fim dusi in ispita, caci Dumnezeu poate ingadui ispita''
Aceste cuvinte le-ai adresat popilor, adevarat?
@anonim, "Dupa melci" n-are decat o legatura fortata cu subiectul, decat poate daca vrei sa induci ideea de ermetism, prezenta in opera lui Ion Barbu, si sa faci o analogie interesanta!
Vezi, atunci mi-a dat prin gând
Ca tot stand si alegand
Jos pe vraful de foi ude
Prin lastari si vrejuri crude,
S-ar putea să dau de el,
Melcul prost, incetinel...
In ungher adânc, un gând
Imi soptea ca melcul bland
Din mormant de foi, pe-aproape
Cheama Omul să-l dezgroape...
@anonim, daca ne luam dupa versuri copilul este nevinovat, Din mormant de foi, pe-aproape
Cheama Omul să-l dezgroape.../ rezulta si reiese si isi scoate capul o ipoteza irefutabila precum caCopilul este nevinovat, intalnirea dintre melc si om este premeditata de melc
Concluzie: melcii sunt sinucigasi...
Ba omule tu chiar esti ori nebun, ori prost, ori posedat in ***. Termina mah.Inteleg ca esti ceva corcitura de religie, da nici chiar asa.
Deci Dumnezeu/Diavolul a incercat sa-l ispite pe Fiul lui Dumnezeu/Diavolul, adica Diavolul a incercat sa-l ispite pe fiul sau. Ceva nu-i in regula aici.
A isipiti pe cineva insemna a tenta o persoana sa faca o fapta care ar avea consecinte neplacute, cazul Diavolul cu Isus.
A incerca o persoana insemna exact invers, adica sa pui pe cineva sa demonstreze ceva, cazul Dumnezeu cu Avraam. Cam cum ar fi sa demonstrezi consecinta cu fapta daca intelegi ce vreau sa zic.
Aceste cuvinte le adreseaza lui Dumnezeu orce muritor care se roaga, si eu inclusiv, ptr.ca, credeam ca stii atata lucru ca rugaciunile sunt adresate lui Dumnezeu si nu popilor.
Si apropos, ceea ce faci tu aici e tot o forma de ispita, numai ca nu prea iti tine
@zenithf-mai sa fie? Ia sa vedem un dictionar de sinonime:
,, Sinonim pentru incerca
ÎNCERCÁ vb. 1. v. verifica. 2. v. experimenta. 3. a proba, a verifica, (înv.) a ispiti. (A ~ sentimentele cuiva.) 4. a căuta, a tatona, (înv. și reg.) a probălui. (~ să găsească o soluție.) 5. a căuta, a vedea. (~ dacă poți să dezlegi problema.) 6. v. sonda. 7. a căuta, a umbla. (~ să mă înșele.) 8. v. strădui. 9. a se forța, a se sforța, a se sili, a se strădui. (~ să-i câștige bunăvoința.) 10. a gusta, (pop.) a cerca. (A ~ o pară pentru a-i aprecia savoarea.) 11. v. întrece. 12. v. îndura. 13. v. simți.''
Sursa:http://www.dictionare-online.ro/cautare.php
Si acum, sa luam si partea cealalta, chiar daca aceste doua cuvinte nu ar fi sinonime, de ce ar avea nevoie Dumnezeu sa incerce pe Avraam de vreme ce el este omniscient si cunoaste rezultatul dinainte?
@adyr zero-,, Deci Dumnezeu/Diavolul a incercat sa-l ispite pe Fiul lui Dumnezeu/Diavolul, adica Diavolul a incercat sa-l ispite pe fiul sau. Ceva nu-i in regula aici.''
Corect! Ceva este putred in Danemarca, dar de ce miroase la noi, asa-i? Pai este putred faptul ca Iisus NU este fiul lui Dumnezeu, ci fiul soldatului roman Pantera. Ce sa-i faci, daca mamicutii lui i-a placut! LoooL!
"Corect! Ceva este putred in Danemarca, dar de ce miroase la noi, asa-i? Pai este putred faptul ca Iisus NU este fiul lui Dumnezeu, ci fiul soldatului roman Pantera. Ce sa-i faci, daca mamicutii lui i-a placut! LoooL!"
Diavolul a incercat cu Isus aceeasi schema care a facut-o in Gradina Edenului cu Adam si Eva. Lui Isus i-a zis sa transforme pietrele in paine si sa se arunce in gol ca sa-l prinda ingerii, lu' Adam si Eva le-a zis sa manace linistiti din pom ca nu l-i se va intampla nimic. Isus nu l-a ascultat, deci n-a cazut in pacat, Adam si Eva l-au ascultat si au cazut in pacat.
Dumnezeu si Satana sunt 2 entitati diferite, Dumnezeu ne vrea binele si Satana raul si daca vrei sa ai viata vesnica trebuie sa-ti dai seama ca esti la fel de pacatos ca restul lumii si sa-ti pui credinta in Isus si acesta te va ajuta.
Eu asta am vrut sa zic de la inceput, imi cer scuze daca am indus pe cineva in eroare. Am vrut sa las de inteles faptul ca daca Isus ar fi fost fiul diavolului, ar fi facut intocmai ceea ce i-a zis acesta, pentru a pacatui si s-ar fi apucat sa transforme pesti in caini, caini in elefanti, pietre in paini etc. Dar el a aratat ca nu-l are stapan pe Satana ci pe Dumnezeu si i-a raspuns pe masura.
Si acum sa-ti raspund la intrebarea cu Dumnezeu si Avraam. Dumnezeu deja stia de credinta lu Avraam, dar a vrut sa i-o arate si lu' Isaac, fiul lu' Avraam, si ingerilor si noua care citim Biblia. D-aia l-a pus sa faca ceea ce scrie in Biblie.
Zenithf: ISPITÍT, -Ă, ispitiți, -te, adj. 1. Ademenit, sedus. 2. (Înv.; despre oameni) Încercat2, experimentat. – V. ispiti.
Dexul spune altceva.
Nu l-a ispitit.fiindca atunci era sub lege si dupa lege primul nascut era al lui Dumnezeu, acesta l-a cerut pe isaac, asa cum ar chema pe feciorul oricui la el. dar tatal cum de a putut face asa ceva? fiindca avea incredere deplina in Dumnezeu acest fapt a fost considerat ca neprihanire.de neprihanirea lui avraam avea nevoie Dumnezeu.de aceea nici nu a permis arderea de tot.si nici isaac nu s-a zbatut, fugit, sau plans.
Acea "ispitire" de care zici tu ca i-a facut-o Dumnezeu lui Avraam nu a fost o ispitire care duce spre pacat asa cum face diavolul... ci a fost o chemare sau o apropiere catre pocainta.
@Gospell
,, Acea "ispitire" de care zici tu ca i-a facut-o Dumnezeu lui Avraam nu a fost o ispitire care duce spre pacat asa cum face diavolul... ci a fost o chemare sau o apropiere catre pocainta. ''
In sfarsit, un raspuns de nota 10! Oare ce pacat mai mare ar putea fi, in afara de acela de a-ti omori propriul copil?
Si acum sa-ti spun si de ce ai dreptate:
-Smecherul de Costica(Constantin cel Mare), si-a omorat propriul fiu, iar biserica, drept multumire l-a uns,, sfant''. Sa inteleg ca omorul este calea spre sfintenie?
Trebuie sa faci o diferenta clara intre ispita si incercare.
Dumnezeu nu ispiteste pe nimeni.
Dumnezeu testeaza credinta sau incearca credinta oamenilor.
Diavolul ispiteste, si firea omului ispiteste.
In cazul Lui Isus Biblia spune
Evrei 4:15 Căci n-avem un Mare Preot, care să n-aibă milă de slăbiciunile noastre; ci unul care în toate lucrurile a fost ispitit ca şi noi, dar fără păcat.
De aceea a ingaduit ca sa fie ispitit de Satan.
In cazul nostru nu este nevoie sa fim ispititi numai de Satana, de multe ori Satana nu face nimic deoarece natura noastra corupta ne impinge la pacat.
Iacov 1:13 Nimeni, când este ispitit, să nu zică: „Sunt ispitit de Dumnezeu". Căci Dumnezeu nu poate fi ispitit ca să facă rău, şi El însuşi nu ispiteşte pe nimeni.
14 Ci fiecare este ispitit, când este atras de pofta lui însuşi şi momit.
15 Apoi pofta, când a zămislit, dă naştere păcatului; şi păcatul odată făptuit, aduce moartea.
AvalohAlyn întreabă: