Ray, multe dintre produse sunt testate si aprobate. Despre ce anume vorbesti?
Testele sunt facute, pe langa producator, de cumparator, si rezultatul il vezi in numarul de oameni intregi la cap (mai sunt si aia care iau de fita) dispusi sa dea multi bani pe un produs. Materialul conteaza, si interesul sa castigi un client, si nu orice client, ci unul multumit. Cineva care si-a facut un nume, nu risca sa piarda tot complicandu-se cu ciurucuri, adica materiale naspa, dar creste si pretul, materialele bune sunt scumpe. De exemplu eu mereu imi luam cizme de la Clujana, piele naturala, blana naturala si talpa din cauciuc, calitate, mi-a luat maica-mea de nu stiu ce mos o pereche de ciurucuri, sunt dragute, dar mi-e frica sa merg cu ele ca ma lasa in pana, ma gandesc, raman fara talpa sau ma aleg cu o taietura unde se indoaie cand pasesc, la fel cu adidasii, daca nu i-as spala mult la masina, i-as avea sute de ani, Puma, piele naturala, cauciuc, lipitura si cusatura bune. Singurele lucruri care merita sa dai multi bani pe ele sunt incaltamintea si gecile, dai un ban, dar stai in fata. :d
Exista anumite comitete de verificare a produselor sau a reclamelor minciunoase, fiind menite sa protejeze drepturile consumatorului, dar un producator nu isi va scoate intr-o lumina proasta produsul niciodata. Daca isi doreste sa mentina transparenta pentru publicul tinta, va fi mai degraba atent la continutul produsului sau calitatea serviciilor prestate. (desi poate apela la anumite reclame scandaloase, dar asta e o strategie de persuadare, urmarind acelasi scop-cresterea popularitatii)
In ceea ce priveste pretul, desi multe ori tine de caltate, in general e strans legat de popularitatea produsului. Putem avea doua produse de aceeasi calitate, dar unul sa aiba o marca cunoscuta si altul nu. Pretul produsului de marca cunoscuta va fi mai mare.Alte ori e vorba de pretul psihologic. Uneori se mareste intentionat pentru a creia clientului senzatia ca e de buna calitate. In asa mod si-a vandut un american o masina veche si inutila.Atat timp cat a propus un pret mic, nu era bagat in seama pentru ca toti socoteau masina o rabla, dar dupa ce a marit pretul considerabil a avut clienti, pentru ca masina parea ca avea prestigiu istoric.
Pretul inseamna calitate cand exista concurenta , asta e rolul ei, stabilirea pretului, in principal, si cresterea calitatii, de asta trebuie ca statul sa incurajeze concurenta loiala, dar exista si speculatori, e un risc pe care ti-l asumi cand cumperi de la persoane sau magazine dubioase, sau care se vor a fi de fite, gen alea din mall-uri.
Iar ai probleme cu pasta de dinti? Nu ea e baiul, ci tu, ceva nu faci bine.
Pentru ca nimeni nu ar sta sa citeasca studiile, iar daca s-ar face studii, majoritatea producatorilor, ar da faliment si nu pentru ca nu ar avea produse bune, dar gama lor ar fi mult mai restransta (de exemplu samponul, daca acum vezi sampon cu miere, altul cu extract de ulei de masline, altul cu extract de aloe vera, etc, atunci va exista doar un sampo, pentru ca toate au la baza acelasi lucru. Faptul ca un brand pune nu stiu ce vitamina si altul alta, de obicei, nu inseamna mare lucru, pentru ca nu influnteaza aproape deloc eficienta produsului).
Intotdeauna vor fi numai lucruri bune, pentru ca asta inseamna brandingul si publicitatea. Daca ei ar spune ca produsul lor are minusuri, atunci lumea nu va mai cumpara produsul.
Pretul, de obicei, nu are mereu legatura cu calitatea. In special la alimentatie, la produsele bio. Acel "bio", dupa parerea mea, este pus degeaba. Pentru ca toate fermele, serele, folosesc cam aceleasi lucruri. Si daca sa zicem, ca unii folosesc anumite substante, de regula, nu sunt atat de nocive, pe cat se crede. Insa in general, la cumpararea unui produs, nu prea platesti produsul, ci numele firmei respective.
Ce interes ar avea cineva sa puna studii stiintifice despre un produs pe eticheta acelui produs. Ideea e sa se vanda produsele in numar cat mai mare, pe asta se bazeaza economia de piata.
Ar avea sa spun omul ar cumpara chiar daca ar fi scump, nu crezi ca conteaza calitatea? desigur nimanui nu lar interesa ceva negativ toti vor profit si atat asa e nu le pasa calitatea
Doar nu vor da bani pe reclama sa-si faca mai apoi (singuri) anti-reclama.
Cand dai banii doar nu cauti lucruri nasoale. Oh, de cand n-am mai citit cate ceva prin magazine. Ia sa merg pe la raionul de cosmetice .
Gigi777 întreabă: