Exact aceeasi intrebare puneam si eu celor ce cred in teoria evolutionista.Sau de ce acum maimutele nu se mai transforma in oameni? Este clar ca noi suntem creati de Dumnezeu dupa chipul si asemanarea Lui.
Stii. ma incurioazit intrebarea ta si am gasit si raspunsul exact, sau mai bine spus intrebarea careti va da raspunsul. Cand vei afla raspunsul la aceasta intrebare vei stii si raspunsul la intrebarea ta : Dc. baloanele de sapun sunt tate de aceeiasi forma geometrica? gandeste-te si da-mi un mesaj, valabil si pentru cei ce cauta acest raspuns.
Draga Ema, nu pune la suflet toate nimicurile, chiar biblia ne invata:
'' Fiindca propovaduirea crucii este o nebunie pentru cei ce sunt pe calea pierzarii; dar pentru noi, care suntem pe calea mantuirii, este puterea lui Dumnezeu. (1Cor.1:18)
Dar omul firesc nu primeste lucrurile Duhului lui Dumnezeu, caci pentru el sunt o nebunie; si nici nu le poate intelege, pentru ca trebuie judecate duhovniceste. (1Cor.2:14)''.
Ti se pare tie ca omul nu evolueaza? dar dureaza. nu te nasti azi si maine esti deja altceva. asta ia fooooaaarte mult timp si schimbarile de la o generatie la alta sunt destul de majore. de la o generatie la alta oamenii au mai putin par pe ei, poarta numar mai mare la picior, generatiile din prezent sunt mai inalte decat cele anterioare, mai frumoase, mai inteligente(cel putin o mica parte din tot intregul). iar maimutele evolueaza si ele. daca nu ai observat imita tot mai bine comportamentul uman si se dezvolta foarte mult din punct de vedere al inteligentei deci nah...peste un miliard de ani vei vedea iesind din padure un om mai paros si atunci vei stii ca e o maimuta evoluata).
deci nu putem nega teoria evolutiei dar nici nu o putem confirma in totalitate asa cum nici cea creationista nu poate fi dovedita, negata sau confirmata.
a fi sau a nu fi.aceasta este intrebarea
Dupa parerea mea maimutele din care se spune ca am evoluat aveau ceva in plus fata de restul maimutelor ca si cele din ziua de azi pentru ca altfel cum ne-am explica faptul ca maimutele din zilele noastre nu devin si ele oameni? Si in plus omul evolueaza dar
ca si gandire deoarece in zilele acestea nu se pot evolua de cat tehnologiile si gandirea omeneasca deoarece oamenii dupa cum se tot spune au ajuns in ultimul stadiu al evolutie ca fizic. De acum trebuie sa evoluam intelectual cea ce nu o sa prea vedeti prea des prin Romania.
Am 2 moduri de zis
Modul religios (sper ca esti crestin ortodox) Se spune ca dumnezeu a creat din lut o 'fiinta' dupa chipul lui si Sfantul Duh i-a dat suflare de viata (Adam) dar era singur asa ca a ''rupt'' o coasta de la adam si a creat femeia (Eva) si au fost fericiti...
Modul ''Maimuta'' : se spune ca din cele mai vechi timpuri oamenii semanau cu maimutele si se hraneau cu carne cruda
de cand a aparut focul oamenii au inceput sa prajeasca carnea (carnea ''preparata'' se spune ca dezvota mai mult creierul)
Si sau dezvoltat...
Concluzia mea e ca ''modul maimuta'' e doar o poveste de adormit copii pentru ca nu aveau cum sa se dezvolte si fizic...
Si de ce nu mai evolueaza omul nu stiu.
Probabil am atins punctul maxim de evolutie.
Omul evolueaza, dar nu in forta si putere, ci in inteligenta! Noi folosim circa 10-15% din creier, dar generatiile urmatoare pot folosi chiar mai mullt. Nu te-ai gandit niciodata la o persoana, si in clipa urmatoare sa te sune, sa o vezi, etc? Eu da, si sincer eu nu cred ca am fost creati de D-zeu, ci am evoluat din maimute...Parerea mea
Omul a atins dupa parerea mea forma maxima de evolutie din punct de vedere fizic, dar psihic inca mai evolueaza uitati un exemplu: lui einstein ia luat "o viata" sa rezolve teoria relativitatii adica acum 100 de ani, iar in prezent unui copil geniu i-a luat 7 zile sa o rezolve...deci puteti deduce singuri ca am evoluat mult, ce sa mai vorbim ca, acum 5.000 oamenii construiau plute, iar acum construim nave spatiale/submarine...etc. personal cred ca, cand omul va ajunge sa foloseasca cel putin 80% din capacitatea creierului -daca va ajunge- va fi pe o alta planeta la cum ne comportam astazi cu terra saraca planeta nu ne va mai tine mult, ori ca si in cazul dinozaurilor va cadea o cometa"ucigator de planete" vom disparea si se va putea evolua in altceva.sa fim seriosi daca nu dispareau dinozaurii mamiferele nu ar fi putat evolua in oameni deoarece ar fi fost conduse de reptile care au dominat planeta mai bine de 75% in cei 4, hai sa spunem 2, 5 miliarde de ani ( cei 1, 5 ii lasam protozoarelor )
Salutare tuturor ! Omul se trage din maimuță - una dintre cele mai stupide teorii de pe acest pământ ! Iubiții mei frați întru Hristos, NU trebuie să credem o astfel de aberație. Ea vine de la diavol, fiind o strategie care încearcă să ne îndepărteze de Dumnezeu, și implicit să ne abatem de la drumul spre mântuire. Vrăjmașul știe foarte bine cine este puterea supremă (Dumnezeu), și îi este frică de El, așa că vicleanul încearcă să ne ademenească pe noi oamenii în mrejele sale, ca să ducă sufletele noastre la pieire, și totodată încearcă să se răzbune pentru a-și atinge diabolicele scopuri. Pe lângă această aberantă teorie, el mai încearcă să ne prostească și cu faptul că oamenii se reîncarnează în maimuțe ori în alte vietăți, și cu alte numeroase idei numai bune de aruncat la coșul de gunoi. Oamenii mor o singură dată, după care sunt judecaţi de către Dumnezeu, în funcţie de faptele lor, NU se reîncarnează, pentru a mai avea posibilitatea să moară încă o dată. Sfântul Apostol Pavel o spune foarte clar: „Este rânduit oamenilor o dată să moară, iar dupa aceea să fie judecata" (Evrei 9, 27).
Preaiubitul nostru Dumnezeu ne-a lăsat liberul arbitru în alegerea a două căi cât se poate de simple: binele sau răul (El nu ne obligă; alegerea ne aparține). Și pentru acest lucru nu este necesar să fim doctoranzi în teologie.
Dacă ne raportăm strict la termenul „evoluție" vom constata că, din punct de vedere tehnologic, la acest capitol stăm destul de bine. Însă, dacă analizăm în detaliu situația existentă, vom constata cu stupoare că avem parte de un paradox, datorită faptului că evoluția se manifestă mai mult în plan material, și nu în cel spiritual, acesta fiind principalul aspect care ar trebui să ne intereseze cel mai mult. Multitudinea păcatelor noastre ne îngreunează, pe zi ce trece, comunicarea cu Creatorul tuturor celor văzute și nevăzute. Culmea este că în prezent avem atâtea mijloace de informare prin care putem a ne culturaliza și avansa, dar drăguții de noi tot dezinformați suntem, și ca un adaos la acestea mai apelăm și la indiferență. Monahul Nicolae Steinhard ne sfătuiește că „nicăieri și niciodată nu ne-a cerut Hristos să fim proști" (așa cum își dorește necuratul să fim), ci să cunoaștem adevărul absolut, calea cea dreaptă a mântuirii și a fericirii veșnice. Aceasta se poate obține prin citirea cărții de căpătâi a omului (Sfânta Scriptură sau Biblia), unde descoperim cu exactitate ceea ce este indicat să facem cu viața noastră. Pe lângă ea, scrierile Sfinților Părinți atestă și ele, la rândul lor, că respectarea legilor lui Dumnezeu și punerea în practică a învățăturilor ortodoxe ne sunt utile pentru îndreptarea noastră, alături de participarea și implicarea directă, prin rugăciuni, la Sfintele Slujbe și Taine Bisericești, însoțite de milostenie, post și alte fapte constructive.
Pentru bine trebuie luptat ! Să nu fim lași, și să lăsăm răul să ne acapareze ! Credința ne ajută să trecem peste toate, iar dragostea, respectul, bunătatea și celelalte sentimente nobile și mărețe nu fac altceva decât să arate faptul că suntem oameni, iar dacă le avem pe acestea atunci putem afirma cu adevărat că sutem și evoluați.
Revenind la teoria darwinistă, iubitorul de Dumnezeu, Sfântul Arsenie, susținea cu fermitate că cel care crede că se trage din maimuță să aibă grijă să nu ajungă ca ea. Sfânta Scriptură prezintă, negru pe alb, ceea ce trebuie să luăm aminte: «Apoi a zis Dumnezeu: „Să scoată pământul fiinţe vii, după felul lor: animale, târâtoare şi fiare sălbatice după felul lor". Şi a fost aşa. A făcut Dumnezeu fiarele sălbatice după felul lor, şi animalele domestice după felul lor, şi toate târâtoarele pământului după felul lor. Şi a văzut Dumnezeu că este bine. Şi a zis Dumnezeu: „Să facem om după chipul şi după asemănarea Noastră, ca să stăpânească peştii mării, păsările cerului, animalele domestice, toate vietăţile ce se târăsc pe pământ şi tot pământul !" Şi a făcut Dumnezeu pe om după chipul Său; după chipul lui Dumnezeu l-a făcut; a făcut bărbat şi femeie. Şi Dumnezeu i-a binecuvântat, zicând: „Creşteţi şi vă înmulţiţi şi umpleţi pământul şi-l supuneţi; şi stăpâniţi peste peştii mării, peste păsările cerului, peste toate animalele, peste toate vietăţile ce se mişcă pe pământ şi peste tot pământul !" Apoi a zis Dumnezeu: „Iată, vă dau toată iarba ce face sămânţă de pe toată faţa pământului şi tot pomul ce are rod cu sămânţă în el. Acestea vor fi hrana voastră. Iar tuturor fiarelor pământului şi tuturor păsărilor cerului şi tuturor vietăţilor ce se mişcă pe pământ, care au în ele suflare de viaţă, le dau toată iarba verde spre hrană". Şi a fost aşa. Şi a privit Dumnezeu toate câte a făcut şi iată erau bune foarte. Şi a fost seară şi a fost dimineaţă: ziua a şasea (Facerea 1, 24-31)».
În vremurile acestea, unii dintre noi, suntem așa de mândrii de stadiul în care ne aflăm încât am ajuns să ne idolatrizăm. Ne pierdem timpul cu diverse obsesii legate de aspectul nostru, de imaginea noastră... dar ce realizăm dacă numai ambalajul este cât se poate de frumoas, iar conținutul stricat ? Vrem să avem toată lumea la picioare, dar cu ce folos dacă ne pierdem sufletul ? Frații noștrii japonezi, cu toată tehnologia lor de ultimă oră, nu au putut opri furia dezlănțuită a naturii. «„Pământul va fi pustiit – avertizează profetul Isaia poporul plin de păcate – pământul este în chin şi sleit (…) Pământul este pângărit sub locuitorii lui, căci ei au călcat legea, au înfrânt orânduirea şi legământul stricatu-l-au în veci ! Pentru aceasta, blestemul mistuie pământul şi locuitorii îndură pedeapsa lor" (Isaia 23, 3-6). „Pământul se sfărâmă, pământul sare în bucăţi, se clatină pământul (…) Păcatele apasă asupra lui" (Isaia 24, 19-20). Cutremurul din Japonia şi alte dezastre ale stihiilor naturii sunt şi un avertisment adresat omenirii pentru a se întoarce cu faţa către Dumnezeu. Prin Biserică se oferă lumii posibilitatea primenirii ei pe dinlăuntru prin credinţa în Întruparea, Moartea şi Învierea lui Hristos. Pământul, apa, văzduhul „aşteaptă, după cuvântul Sfântului Apostol Pavel, cu nerăbdare să se izbăvească de robia stricăciunii" (Romani 8, 19) şi a păcatelor noastre. Este necesar să primim în sufletul nostru pe Hristos Dumnezeu, pentru ca El să ia chip în noi şi să ne mântuiască. Altfel, nu se ştie ce dezastre vom plânge în viitor. Orice zâmbet plin de tandreţe adresat nefericiţilor acestei lumi, orice atitudine de iertare pentru cel ce ne-a greşit, orice mângâiere pentru bătrânul răvăşit, orice copil nou născut, orice rugăciune pentru cei ce „ne iubesc şi pentru cei ce ne urăsc pe noi", orice experienţă a prezenţei lui Dumnezeu în viaţa noastră se transformă în binecuvântare pentru noi, pentru ceilalţi şi pentru întreaga creaţie» (Mitropolitul Teofan). Iată o bună dovadă că fără Dumnezeu suntem nimic !
Și dacă tot se vrea o schimbarea a omului (o așa-zisă „evoluție"), se intenționează să ni se implanteze acele oribile cip-uri, ca să devenim niște roboți (marionetele diavolului). Chiar așa de rău vrem să ajungem ? Vrem să-l lăsăm să ne distrugă de tot ? Mulți dintre noi susținem că este prea mult rău în lume, și ne plângem că nu putem face nimic, dar ne înșelăm. Deși avem multe porniri spre rău, să nu uităm că omul în esența sa este bun. Și dacă fiecare dintre noi și-ar da silința să sporească zilnic un minim de bine, de fapte bune, cu siguranță am putea rosti cu satisfacție și împlinire sufletească: DA, am evoluat !
Încercând să demonstreze că teoria darwinistă este total absurdă, mulți oameni de știință și Sfinți Părinți au alcătuit ample documentații, cu scopul de a scoate la lumină purul adevăr. Printre cei mai de seamă, încadrați în această categorie, se numără și Sfântul Serafim Rose. Și iată ce prezintă studiul său (în interpretarea ieromonahului Damaschin de la mănăstirea Sfântul Gherman din Alaska):
«Teoria evoluționistă = un rod al imaginației:
Cândva am crezut total în evoluție. Încă îmi mai amintesc cum profesorul meu de zoologie din anul întâi divaga asupra mărețelor idei ale omului. Pentru el, cea mai măreață idee pe care omul o născocise vreodată era ideea de evoluție, o idee mult mai măreață, credea el, decât ideea de Dumnezeu. „Pe scurt, triumful darwinismului implica moartea lui Dumnezeu, pregătind înlocuirea religiei biblice cu o nouă credință întemeiată pe naturalismul evoluționist. Noua credință urma să devină temei nu doar al științei, ci si al guvernării, legii și moralei. Urma să fie filosofia religioasă oficială a modernității" (Phillip E. Johnson-"Defeating Darwinism by Opening Minds").
Câțiva dintre cei mai străluciți savanți ai lumii - de la Richard Owen și Louis Agassiz în anii 1860, până la Richard Goldschmidt și Otto Schindewolf în anii 1940 - au arătat comunității știintifice stânjenitoarele dificultăți ale teoriei proclamate la Centenarul Darwin, dar acești savanți fuseseră ridiculizați iar obiecțiile lor, cu totul întemeiate, fuseseră respinse cu promptitudine. Pe lângă aceste critici cu glas tare, a existat și un grup tăcut de savanți ce dezaprobau teoria evoluționistă, dar se temeau să atace concepția dominantă despre lume. Fie că fuseseră reduși la tăcere sau au ales să rămână tăcuți, numeroșii savanți ce au pus la îndoială darwinismul nu au fost auziți de poporul american. Prin urmare, când Sfântul Serafim a început să studieze știintele naturale în liceu și în facultate, la începutul anilor cincizeci, i s-a spus că evoluția întregii vieți dintr-o supă primordială era o realitate incontestabilă și de neatacat, la fel de sigură (după cuvintele lui Julian Huxley) ca și faptul că pământul se rotește în jurul soarelui.
Părintele Serafim a absolvit Pomona College în 1956, continuând studierea vechii limbi și filosofii chineze la Academia de Studii Asiatice din San Francisco iar mai târziu la Berkeley University din California. Pe când se afla la Academie, a descoperit scrierile metafizicianului francez din secolul al XX-lea René Guénon, un tradiționalist ce căuta răspunsuri la întrebările ultime în formele vechi, ortodoxe ale religiilor lumii. Guénon a limpezit și a preschimbat perspectiva intelectuală a Sfântului Serafim. Mai târziu el scria: „Guénon a fost cel care m-a învățat să caut și să iubesc adevărul mai presus de toate, și să nu mă mulțumesc cu nimic altceva".
În primii ani de după convertirea sa de protestantism la ortodoxism, Părintele Serafim a făcut o cercetare minuțioasă, din care trebuia să reiasă un studiu intitulat „Împărăția omului și Împărăția lui Dumnezeu".
Filosofia evoluționistă a ridicării din animale pare desigur de neîmpăcat cu concepția creștină a căderii din Rai, și întreaga noastră concepție asupra istoriei va fi negreșit determinată de felul în care credem !
Modelul de gândire chiliasto-evoluționist a fost acela care a produs mișcări politico-religioase precum socialismul internațional (globalismul) și ecumenismul. Toate aceste mișcări împărtășesc același țel chiliast: o „nouă ordine" viitoare unde toate rânduielile anterioare, privite ca având legătură cu o anumită treaptă a procesului, vor fi în întregime schimbate. La fel cum în ideea evoluției biologice orice deosebiri între organisme sunt estompate - întrucât organismele se transformă din unul în altul în perioade de milioane de ani - tot așa toate deosebirile între națiuni și religii se estompează în „noua ordine mondială" a chiliasmului.
În prima jumătate a secolului al XX-lea, savanții se fereau să pună la îndoială modelul evoluționist. Testau orice altă ipoteză, în afară de aceasta - căci pe ea se sprijineau toate celelalte, întreaga clasificare a noțiunilor lor. Cei câțiva savanți - printre care unii foarte însemnați - ce îndrăzneau să submineze această dogmă erau socotiți „eretici" și puși pe lista neagră.
După anii cincizeci situația a început a se schimba. Unul câte unul, „opozanții tăcuți" pomeniți la Centenarul Darwin începură să iasă la iveală. Savanți reputați începură să ridice serioase îndoieli asupra evoluției, și erau de-acum prea mulți pentru a mai fi reduși la tăcere. Progresele „știintelor grele", ale geneticii moleculare, embriologiei etc., puneau mari dificultăți savanților în a împăca datele lor cu modelul neodarwinist. Au apărut cărți știintifice ce criticau teoria lui Darwin, printre care „Implicațiile evoluției" de G. A. Kerkut, profesor de fiziologie și biochimie la Universitatea Southampton, Anglia, și „Evoluția organismelor vii" de Pierre P. Grasse, unul dintre cei mai mari biologi în viață, fost președinte al Academiei Franceze de Științe.
În dorința sinceră de a ști ce avea de spus știința modernă despre evoluție - ce anume era într-adevăr dovedit și ce anume era speculație - Sfântul Serafim a studiat principalele lucrări științifice, ca și lucrările de popularizare asupra „dovezilor" evoluției și originii omului. A stat de vorbă și cu savanți ce lucrau în instituțiile cele mai importante, care i-au spus că până și între adepții evoluției mulți admiteau că nu există de fapt dovezi pentru aceasta, ci doar că „este mai logică" sau că „alternativa ei este de neconceput" - adică facerea lumii de către Dumnezeu. Pentru un savant autentic, susțineau ei, simpla teorie a evoluției este un mijloc destul de convenabil de clasificare, iar un alt model la fel de știintific ar putea fi tot atât de acceptabil.
De la adorimrea întru Domnul a Sfântului Serafim au apărut o mulțime de cărți foarte bune, care au adus la cunoștința publicului erorile neodarwinismului. Evenimentul cel mai important și mai neașteptat în dezbaterile asupra evoluției din ultimii ani a fost apariția unui profesor de știinte juridice, Phillip E. Johnson, ca unul dintre principalii critici mondiali ai darwinismului. Johnson, care predase dreptul la Berkeley University din California vreme de aproape treizeci de ani, spune că una dintre specializările sale este „analizarea logicii argumentelor și identificarea presupunerilor aflate îndărătul acelor argumente". În 1987, citind argumentele în favoarea evoluției din cartea lui Richard Dawkins, „Ceasornicarul orb", a observat că ele se întemeiau mai curând pe retorică decât pe știința exactă.
Johnson a observat și felul cum răspundeau colegii săi din domeniul știintei atunci când le punea întrebări dificile despre darwinism: „în loc să ia în serios problemele intelectuale și să le riposteze, ei răspundeau de obicei prin tot felul de divagații și un limbaj imprecis, ceea ce făcea cu neputință discutarea obiecțiilor reale față de darwinism. Este exact felul în care vorbesc oamenii ce încearcă cu tot dinadinsul să nu înțeleagă un lucru. Un alt mod de a evita problema era marele contrast pe care l-am observat între tonul extrem de dogmatic folosit de darwinisti când se adresau publicului obișnuit și recunoașterea pe față, în cercurile științifice, a serioaselor dificultăți ale teoriei..." În 1991 profesorul Johnson a scos cartea „Darwin sub acuzație". Limpezimea gândirii sale în străbaterea retoricii darwinismului și expunerea temeiurilor logice ale controversei i-au adus rapid respectul creaționiștilor și necreaționiștilor deopotrivă, ca și resentimentul evoluționiștilor înrăiți, care nici până azi n-au reușit să-i respingă nici măcar unul din argumente.
Lucrarea lui Johnson a dat imbold mai multor savanți să dea la iveală propriile întrebări dificile despre teoria evoluției. Cel mai renumit dintre ei este profesorul de biochimie Michael Behe, care în cartea sa din 1996, „Cutia neagră a lui Darwin" arată că uimitoarele descoperiri recente ale biochimiei nu se împacă cu nici un fel de darwinism. El înfățișează dovezi din domeniul său, conform cărora mecanismele biochimice interdependente trebuie să fi fost proiectate, deși, nefiind creaționist, nu-l identifică în mod direct pe Proiectant.
Anul 1998 a adus publicarea unei alte contribuții majore: „Deducerea existenței unui Plan" de William A. Dembski, profesor de matematică și filosofie si proaspăt convertit la ortodoxie. Întemeindu-se pe probabilitatea matematică, Dembski demonstrează în chip hotărâtor că niște cauze naturale nedirijate nu pot da seamă de complexitatea biologică.
Sfântul Serafim prevăzuse aceste schimbări. În scrierile și în convorbirile sale spunea că ateismul și agnosticismul din știința și filosofia modernă, întemeiate din plin pe teoria lui Darwin, vor intra inevitabil în declin. Acest fapt va fi un avantaj pentru creștinii tradiționaliști și pentru căutătorii adevăratului Dumnezeu; dar pe ceilalți, spunea sfântul, îi va duce la un deism nedeslușit și la feluritele nuanțe de panteism ce vor caracteriza amăgitoarea „religie a viitorului".
Phillip E. Johnson, creștin aflat în primele linii ale dezbaterii creație-evoluție, este de acord cu prognoza făcută de Sfântul Serafim Rose în urmă cu peste douăzeci de ani. „Tocmai asta discutam cu toți prietenii mei", spunea el „materialismul științific se află în declin, dar locul lui e luat în mare măsură de formele unei religii nesănătoase".
Avem un sistem de gândire străin. Există enorm de multă confuzie în legătură cu evoluția. Unii zic: „creștinii ortodocși nu se ceartă cu evoluția" sau doar folosesc sintagma „evoluția călăuzită de Dumnezeu". O asemenea înțelegere a evoluției este destul de primitivă: presupune considerarea ei ca „realitate științifică" de tipul heliocentrismului. De fapt, cei ce se opun evoluției sunt adeseori asemuiți cu biserica romano-catolică împotrivindu-se lui Galilei, ba chiar unii creștini ortodocși se tem să nu fie socotiți „naivi" sau să rămână în urma curentelor intelectuale sau modelor timpului.
Dar întreaga doctrină a evoluționismului este mult mai complexă decât un simplu „fapt știintific" sau chiar o „ipoteză". Ea este o doctrină - o credință care cuprinde multe domenii ale gândirii, și nicidecum doar știință; și este destul de coerentă spre a putea vorbi despre ea ca despre o doctrină mai mult sau mai puțin închegată. Ea este o concepție cu totul aparte asupra realității, cu propriile premise și deducții filosofice și teologice aparte. În special în teologie ea oferă o alternativă deliberată la creștinismul ortodox în privința mai multor dogme cheie.
Greșita înțelegere a evoluției din partea unora dintre creștinii ortodocși vine dintr-o lipsă de cultură filosofică:
1. Nu au o atitudine critică față de „descoperirile" știintifice (deși, în deplin acord cu spiritul modern, au o atitudine critică față de Sfânta Scriptură !) și nu pricep natura „dovezilor" știintifice despre care se presupune că vin în sprijinul evoluției, nici nu știu cum să deosebească faptele de filosofie. Ei sunt intimidați fără motiv de „experții științifici" și nu-și dau prea multă osteneală să cerceteze problema ei înșiși;
2. Nu înțeleg „duhul vremii" care a dat naștere evoluției, primind deci în chip naiv „realitatea științifică" a evoluției, dar respingând culminarea filosofiei evoluției, precum la Teilhard de Chardin, nevăzând că ele formează un întreg; fără filosofie nu ar fi existat niciodată „realitatea de fapt" a evoluției;
3. Nu înțeleg filosofia Sfinților Părinți - întreaga lor perspectivă asupra firii și asupra unor probleme aparte, precum natura lucrurilor individuale.
Întreaga filosofie evoluționistă ce-i prinde astăzi pe oameni îi face să creadă, adesea inconștient, într-o concepție despre creație și viață ce este exact opusul învățăturii creștine: simplul devine complex, sălbăticia „evoluează" spre civilizație, nedesăvârșitul face să apară desăvârșirea, „progresul" etc. În concepția Ortodoxiei, ceea ce este desăvârșit cade în nedesăvârșire (Raiul, în lumea căzută; și chiar istoric, Sfinții Părinți observă căderea omenirii în general, până la venirea lui Hristos - Sfântul Simeon Noul Teolog și Sfântul Grigorie al Nyssei), iar omul din zilele de pe urmă va fi mult mai jos duhovnicește decât în Biserica primară (prorocia Sfântului Nil Izvorâtorul de Mir și a Sfântului Nifon al Constanțianei); nestricăciunea și nemurirea preced stricăciunea și moartea.
Sfântul Nil Izvorâtorul de Mir (†1651), arătându-se după moarte călugărului căzut Theofan din Muntele Athos, în anul 1817, a prorocit despre starea omenirii în vremurile din urmă: „Lumea din vremea aceea se va schimba și se va face de nerecunoscut. Când se va apropia vremea venirii lui antihrist, se va întuneca mintea omului din vremea aceea de patimile cele trupești ale curviei și foarte mult se va înmulți necredința și fărădelegea. Atunci lumea va deveni de nerecunoscut, schimbându-se fețele oamenilor, și nu vei mai cunoaște fețele bărbaților de ale femeilor pentru nerușinata îmbrăcăminte și a părului din cap. Oamenii din vremea aceea se vor purta fără cuviință, fiind sălbătici și cruzi ca niște fiare, din cauza ispitelor lui antihrist. Nu vor da respect părinților și celor mai bătrâni, dragostea va pieri. [...] Atunci vor schimba obiceiurile și predania creștinilor și a Bisericii. Cuviința și curăția vor pieri de la oameni și va stăpâni fărădelegea. Minciuna și iubirea de arginți va ajunge la cele mai mari trepte. (...) Curviile, preacurviile, sodomiile, hoțiile, omorurile vor fi pe toate drumurile în vremea aceea. Bisericile lui Dumnezeu se vor lipsi de preoți credincioși și evlavioși".
Prorocia Sfântului Nifon, Episcopul Constanțianei Ciprului (sec. al IV-lea), spune astfel: „Până la sfârșitul veacului acestuia nu vor lipsi nici prorocii Domnului Dumnezeu, și nici slugile diavolului. Dar în vremurile din urmă, cei ce vor sluji cu adevărat lui Dumnezeu vor reuși să se tăinuiască de oameni și nu vor făptui printre ei semne și minuni, ca în timpurile noastre, ci vor merge pe calea faptelor și a smereniei, iar în Împărăția Cerească vor fi mai mari decât Părinții ce s-au proslăvit prin semne. Căci în acea vreme nimeni nu va face minuni în fața oamenilor, care să-i aprindă, insuflându-le dorința nevoințelor ascetice. Mulți, aflându-se în neștiintă, vor cădea în prăpastie, abătându-se întru lățimea căii largi și întinse" (Sfântul Serafim Rose-„Ortodoxia și religia viitorului").
Scopul principal al „filosofiei evoluționiste" este răsturnarea perspectivei creștine, întemeiate pe Dumnezeu care face totul precum voiește El, punând în locul ei ceva mai „pe înțelesul" omului căzut - raționalism, umanism. Iată de ce „evoluția" a fost dezvoltată treptat de filosofia modernă agnostică, atee și deistă, înainte de a se găsi măcar o dovadă „științifică". Perspectiva creștin-ortodoxă (Raiul, scurtimea timpului acordat lumii acesteia etc.) este o perspectivă cu totul nouă pentru cei prostiți de moderna filosofie „luministă", al cărei produs-cheie este evoluția».
Și închei cu versurile autorului A. Dumitru:
„O dată o maimuță din evul anecdotic,
Venind la sfat pe creangă de arbore exotic,
A zis: Atenţie! Sunt foarte ofensată…
...Circulă-n lume vorba, deloc adevarată,
Că omul ar descinde din buna noastră rasă…
Însăşi ideea asta îmi pare odioasă…
Aţi pomenit vreodată divorţuri printre noi,
Copii lăsaţi pe drumuri sau imnuri de război ?
Cine-a văzut în hoardă la noi bolnavi mintali,
Drogaţi, lacomi de cărnuri şi homosexuali,
Escroci, bandiţi, gherile sau vreo tutungerie ?
În neamul nostru nobil nu vezi aşa prostie.
Noi nu avem mafii crude în stirpea noastră aleasă,
Nici terorişti, manele, nici luptele de clasă !
Cât am bătut eu jungle, scuzaţi, n-am observat
În obştea de maimuţe, cocotier privat,
Nici garduri şi nici paznici, nici pui murind de foame
Sau omorâţi în taină de aşa-zise „mame"...
Nu veţi vedea vreodată cât soarele și luna
O minte de maimuță dospind în ea minciuna !
Chiar de aş fi silită de vreun laborator,
N-aş deveni port-bâtă şi nici informator.
Şi iată încă una din lumea cea de jos:
La noi nu se întâlnește urmă de om puturos
Nici chefuri după care să ne culcăm în şanţuri
Şi nicio îndoială ce duce la ateism,
Nici ordini materiale, nici materialism…
E adevărat că omul a apărut ca soi,
Dar să fim rezonabili: n-a evoluat din noi;
Dumnezeu l-a făcut pe el și ne-a făcut și pe noi".
Îmi cer scuze pentru lungimea acestui răspuns, dar am considerat necesar a fi punctate mai multe aspecte ale întrebării și implicit ale discuțiilor create. Dumnezeu să ne ierte și să ne îndrepte pe toți spre cele bune. Slavă Lui pentru tot și pentru toate !
Pai poate evoluam, dar nu se observa pentru ca incet. Poate nu evoluam fizic, dar din punct de vedere tehnologic evoluam!
Multi de aici au dreptate cu faptul ca noi am fost creati de Dumnezeu. si vad ca la raspunsurile de genul asta se dau voturi gen : stupid. dar sa stiti ca e adevarat noi am fost creati doar de Iehova Dumnezeu. de cine altcineva? de un caine? hai sa fim seriosi.
Retarzilor, oamenii n-au evoluat niciodata din maimute. Omul si maimuta au un STRAMOS COMUN! Adica o fiinta intre, la mijloc. Gen prea evoluata sa fie considerata maimuta si totusi prea inapoiata sa fie considerata om. De ce doamne atatia cretini pe lumea asta...
Pai evoluam dar uite din noi se evolueaza hologramele, roboti si chesti din astea pe inceput...mai incolo ai sa vezi,cine stie la ce se vor mai gandi oamnei, si apropo dse maimute, nu maimutele ne-au facut pe noi ci Dumnezeu
Pai una din poate 100.000 de maimute s-a dezvoltat in om.Si procesul a durat mii de ani pana sa ajungem la homo sapiens.Si pe langa asta in ce sa ne mai dezvoltam.din noi nu se mai pot dezvolta nimic.
Pai de ce spui ca a ramas neevoluati ca inainte oamenii sa bateau cu bete acum avem bombe nucleare dupa mine cred ca am evoluat
Dar cine ti-a spus ca evolutia s-a oprit? Ea dureaza milioane de ani, nu e ca la pokemon
Omul exista de 3000 de ani, iar procesul asta de transformare, dureaza milioane si milioane de ani.
si eu imi puneam intrebarea de ce piciorul drept mi se transforma in roata, daca nu erai tu muream prost, evolutia domnule evolutia, maine poimaine ma strigi pe nume mai tramvai
Evolutia continua.
Evolutia se bazeaza pe nevoi.
De aceea s-ar putea sa ne indreptam in spre alta etapa.
Nu vom mai evolua fizic, aspect fizic, pentru ca "suntem perfecti".
Adica nu avem nevoie de altceva pentru a ne putea indeplini sarcinile cotidiene.
Si cine spune de ce nu evolueaza omul in continuare, sau de ce maimutele nu evolueaza si acum...e nevoie de foarte mult timp.
App: Recent cercetatorii au descoperit o specie de maimute ce organizeaza ritualuri.
Pentru ca procesul dureaza zeci, poate chiar sute de mii de ani! Nu se poate sa te culci azi si maine sa te trezesti cu o cochilie sau cu al treilea plaman.
Nu numai omul, ci orice forma de viata se dezvolta pe baza schimbarilor de mediu, clima, hrana si eventuale mutatii.
Bai baiatul! Daca tu crezi ca prin intrebarea asta faci atei sa taca te inseli! In primul rand teoria evolutionista nu spune ca omul a evoluat din maimulte. Daca tu ai inteles asta e alceva.Omul a evoluat dintr-o specie de maimute care nu mai exista doarece a evoluat.In al doilea rand omul inca mai evolueaza.