Va veni vremea cand se va introduce cip-ul pe frunte sau pe mana.Adevaratii credinciosi nu vor accepta pentru ca in urma cu mii de ani Dumnezeu a spus ca va veni acest semn care este semnul fiarei.Si oricine il va primi, isi va vinde sufletul celui rau.Asa ca vom fi gata sa murim de dragul lui Dumnezeu, stiind ca vom merge la El.Pentru cei ce nu au o relatie personala cu Dumnezeu prin Isus Hristos,este ireal, dar pentru cei ce au fost transformati de Cuvantul lui Dumnezeu, de Duhul Sfant este o realitate.Pentru ca noi il avem pe Duhul Sfant care ne calauzeste,ne ajuta,ne vorbeste.Cei care inca nu cred in Dumnezeu, ingenunchiati inaintea Lui si cereti un semn din partea Lui, si El va va raspunde. Daca o cereti din toata inima si cu sinceritate.
Cat despre Mos Craciun, el este o inventie a oamenilor.Nu poate fi comparat nici macar in gluma cu Dumnezeu. Exista Biblia in care Dumnezeu ne vorbeste despre creatie, despre vremurile care aveau sa vina. Exista profetii care s-au implinit si inca se implinesc.Mii de crestini au platit cu sange pentru credinta lor.Asta ar trebui sa va dea de gandit ca este o cauza care merita sa fie platita cu viata.Este o realitate.Este o putere data de Dumnezeu.De-a lungul istoriei multi oameni au luptat impotriva Bibliei, dar in ciuda tuturor Ea s-a raspandit pana la marginile pamantului pentru ca un brat de Dumnezeu este cu Ea.Nu va trece nici un cuvant scris acolo, fara sa se implineasca.Garantat.
Daca ar fi un mos craciun, nu ar fi rau, un dar nu strica nimanui. Numai ca mosul asta nu-ti da niciun dar, daca nu-ti faci singur daruri.
Depinde, daca nivelul tau de gandire nu depaseste un limax, putem spune ca POATE asa este, dar daca te crezi clasificat undeva la nivelul primatelor, sigur ca poti depasi acel limax amarat cu gandirea lui mucilaginoasa, sau vrei sa ma contrazici?
Poate te ajuta concluziile unor neurologi necrestini, Newberg, Ruse care au incercat sa-si explice credinta si au scris o carte interesnata,
"De ce nu dispare Dumnezeu- stiinta creierului si biologia credintei"
" E posobil ca Sora Margareta sa fi fost cu adevarat vizitata de prezenta mistica a lui Iisus? Sau era, asa cum insista ganditorii moderni, victima unui dezechilibru emotional sau psihologic pe care stiinta acelor vremuri nu il putea patrunde? In conceptia obisnuita a intelegerii stiintifice curente, unitatea spirituala extatica experimentata de aceea calugarita germana si de o mie de alti mistici ca si ea nu era deloc spirituala ci o stare iluzorie indusa de o disfunctie a creierului sau de orice alt fctor de stres psihologic.De la Freud incoace multi psihiatrii au crezut ca experientele mistice sunt iluzii create de nevoia nevrotica regresiva de a respinge o realitate nesatisfacatoare si de a recapata beatitudinea pe care o cunosteam copii fiind, a iubirii mamei.
Propriile noastre cecetari sugereaza ca intalniri mistice precum cea a surorii Margareta nu sunt in mod necesar rezultatul tulburarii emotionale sau al iluziei nevrotice sau al unei stari patologice.Ele ar putea fi produse de minti intregi, sanatoase, reactionand la perceptii care in termeni neurobiologici sunt absolut reale.
Stiinta aduce explicatii pentru relatarile misicilor:mintea unui mistic este o minte care a devenit cumva foarte confuza, sunt oameni care au pierdut clar contactul cu ceea ce e real.
Totusi stiinta nu a fost capabila sa demonstreze ca misticismul este produsul mintilor ratacite sau disfunctionale. Misticii si psihoticii tind sa aiba interpretari foarte diferite ale semnificatiei experientei lor.In starile iluzorii, psihoticii au adesea sentimente de grandoare religioasa si importanta egoista exacerbate, se pot vedea ca emisar speciali ai lui Dumnezeu, cu un mesaj important pentru lume.Starile mistice implica de obicei o pierdere a mandriei si a eului, o linistire a mintii, o golire a sinelui, necesare inainte ca misticul sa devina un vas ales al lui Dumnezeu. In cazul halucinatiile cauzate de un atac epileptic, atacurile tind sa loveasca frecvent si cu regularitate.Cei mai multi mistici pe de alta parte, experimenteaza numai cateva intalniri mistice pe parcursul intrgii vieti.In epilepsie victima aude aceeasi voce cu acelasi mesaj, episoadele raporate de mistici sunt la fel de varialbile ca si experientele obisnuite.
Experientele mistice sunt deosebite de starile halucinante de un grad inalt de complexitate senzoriala.Halucinatiile implica un singur sistem senzorial, o persoana vede o viziune, aude o prezenta, simte o prezenta, foarte rar se produc senzatii multiple. Experientele mistice tind sa fie bogate, coerente, profund dimensionate de experiente sanzoriale.In termeni simpli, simtim foarte real.Halucinatiile par si ele reale dar cand individual revine la starea de constienta normala, imediat isi da seama de natura fragmentara, ca de vis a episodului halucinant si intelege ca totul a fost doar o greseala a mintii. Misticii nu pot fi caonvinsi ca experientele lor nu au fost reale.Acest sentiment al realitatii nu paleste, nici dup ace ies din starile mistice si nici nu se disipeaza in timp.Tereza de Avila spunea" desi s-ar putea sa treaca ani inainte sa se repete acesta stare, sufletul nu o poate uita niciodata.
Credem ca acest sentiment al realitatii sugereaza cu putere ca relatarile misticilor nu sunt indicatii ale mintii tulburate ci rezultatul neurobiologic predictibil al unei minti stabile, coerente.
Cercetarea stiintifica pare sa arate ca oamenii care experimenteaza stari mistice autentice se bucura de niveluri de sanatate psihologica mult mai ridicate decat marea majoritate a publicului
Credem ca experientele mistice isi au radacinile biloogice in masinaria de transcendenta a mintii. Daca creierul nu ar fi ansamblat asa cum este, nu am fi capabili sa experimentam o realitate mai inalta chiar daca ea ar exista.O intrebare grea: de ce creierul uman care a evaoluat pentru scopul pur pragmatic de a ne ajuta sa supravietuim, poseda un astfel de talent, aparent nepractic? Ce avantaj evolutiv ofera o minte inzestrata mistic?
Experientele transcendente depind de implicarea unor structuri cognitive superioarem, mai ales cele din lobul frontal si alte zone de asociere. Indiferent cat de improbabile sau impenetrabile ar parea relatarile misticilor, ele nu sunt bazate pe idei iluzorii ci pe experiente care sunt neurologic reale. Explicand experienta mistica drept o functie neurologica nu intentionam sa sugeram ca nu poate fi ceva mai mult.
Nietzsche si contemporanii sai ar considera supravietuirea lui Dumnezeu drept un triumf al ignorantei asupra ratiunii, ca oamenii se se atarna de Dumnezeu pentru ca le lipseste puterea si curajul de a infrunta lumea fara EL.
Noi credem ca tenacitatea remarcabila a religiei este inradacinata in ceva mai adanc si mai sanatos decat negarea mintii slabe sau pura dependenta psihologica.
Credintele si practicile religioase pot imbunatati sanatatea mintala si emotionala in cateva moduri semnificative. Cercetarile arata ca rata abuzului de droguri, a alcolismului, a divortului, a suicidului este mult mai scazuta in randul indivizilor reloigiosi.Este mult mai putin probabil ca oamenii care practica religia sa sufere de depresii si anxietate si daca se intampla acest lucru isi vor reveni mult mai repede.
Experientele mistice nu apar numai celor care se straduiesc sa le obtina ci apar simultan si oamenilor care nu le doresc, care poate nu au auzit niciodata de ele si la inceput nu stiu ce sa creada despre ele.
Stiam la urma urmelor ca tot ca experimanteaza mintea se poate urmari in creier. O scanare SPECT a unui iubitor de opera ar reduce o arie a lui Puccini la pete multicolore, dar asta nu ar diminua frumusetea ariei. Muzica si bucuria pe care o aduce, sunt foarte reale.
Toate perceptiile exista in minte. Daca ar fi sa inlaturati experienta spirituala ca simple acivitati neurologice, ar trebui sa nu aveti incredere nici in perceptiile cerebreale asupra lumii materiale. Pe de alta parte daca avem incredere in perceptiile asupra lumii fizice, nu avem nici un motiv rational sa declaram ca experienta spirituala este o fictiune care este "numai " in minte.
In acest punct al cercetarii stiinta ne-a condus cat de departe a putut.Fie experienta spirituala nu este nimic mai mult decat o constructie neurologica creata si sustinuta de creier, fie starea de uniune absoluta pe care misticii o descriu exista intr-adevar iar mintea a dezvoltat capacitatea de a o percepe.Stiinta nu ofera o modalitate clara de a raspune la aceasta intrebare.
Desi notiunea de realitate mai reala decat cea in care traim e greu de acceptat fara experienta personala, neurologia nu o contrazice.
Intrebarea mai grea este aceasta. Sunt aceste stari unitare doar rezultatul functie neurologice, fapt care ar reduce experienta mistica la o succesiune de licariri si legaturi neuronale sau chiar sunt experiente autentice pe care creierul este capabil sa le perceapa? Ar fi oare posibil ca creierul sa isi fi dezvoltat abilitatea de atranscende existenta materiala si sa experimenteze un plan superior al finite care exista cu adevarat?
Misticii insista ca au experimentat exact o asfel de realitate.Stiinta si bunul simt ne spun ca un astfel de lucru nu este posibil: nimic nu poate fi mai real decat universal materialdecat universal material care cuprinde toate lucrurile.Propria noastra cercetare stiintifica, de fapt a inceput cu aceasta presupunere.Dar stiinta
ne-a surprins si cercetarea noastra nu ne-a lasat alta variant a decat sa tragem concluzia, ca misticii au descoperit poate ceva, ca masinaria de transcendenta a mintii poate fi, in fapt, o fereastra prin care sa tragem cu ocihiul la realitatea ultima."
Nu incurca borcanele,daca acum iti spun ca eu ti-am raspuns la intrebare atunci asta nu inseamna ca dupa un timp trebuie sa vii si sa speculezi ca de fapt tot ce s-a intamplat aici a fost o iluzie, si avand in vedere ca religia oscileaza intre adevar si filosofie iti trebuiesc niste argumente bine intemeiate, ceva mai mult decat "mos craciun"
Nooo...mai degraba pentru cei bogati, pentru copiii care nu se duc la munca in mine de la 12, pentru animalele care stau bine mersi si nu-s jupuite de vii, pentru baietii & fetele care nu sunt rapiti si vanduti[filmul "Trade"], pentru romanii care petrec de zile mari, in timp ce altii n-au pus nimic in gura toata ziua si binenteles pentru InaltPreaSuge-guvernul Daniel, care a obtinut fonduri de 2. 4mill de euro ca sa construiasca adaposturi pentru saraci, orfelinate, cantine...errrh nu, pentru o casoaie mare in care sa lalaie toata ziua, impreuna cu celelalte oitze prea-sfinte;
Am sa iti raspund printr-o alta intrebare :
Daca Dumnezeu poate fi considerat Mos Craciun, atunci cine este in spatele acestui personaj misterios pe care il numim " Dumnezeu "?
Foarte corect, su o singua problema: adulti nau un alt adult sa le spune ca d-zeu nu exista...
@Ophiel:
Corect,atunci te astept si eu cu niste argumente si fapte bine intemeiate despre asa zisul Dumnezeul tau in care sa imi arati si mie ca exista.(Fara vrajeli de genul: "Dumnezeu e in noi si in fiecare", "Biblia", sau etc.)Vreau si eu sa vad macar ca cineva l-a vazut, si fara abureli. Spor la munca.
La asta ma gandesc si eu de ceva timp si ma framanta acest gand...adica nu am nici un raspuns pentru asta.dar...sa zicem ca, cred si eu ca toti oamenii in Dumnezeu, totusi fiecare tara si fiecare nationalitate are pe cineva in care sa se increada.Adica,unii oameni spun ca Dumnezeu a fost creat de imaginatia umana pentru ca acesta sa nu se simta singur la nevoie
Intre Dumnezeu si Mos Craciun nu exista nici o asemanare doar ca amandoi sunt,, misteriosi,, prin felul lor...iar Dumnezeu nu este chiar numai pentru adulti ...si Mos Craciun nu este numai pentru copii parerea mea