1.Binele si raul sunt relative.
2.ce e bine pentru unii, nu e in acord cu ce vor altii.
3.Viata da lectii diferite si particularizate fiecarui om in parte
4.traim in turma, gandim in turma, dar evoluam separat
5.e amuzant, dar majoritatea nu fac bine din lipsa de interes
6. sper ca ti-a placut, e doar o mic parte din viziunea mea asupra umanitati, care in mod dubios nu e asa sinistra, dar referitor la subiectul asta cam asta ar fi.
Sunt de acord cu tine.Probabil schimbarea in bine la nivel global se va peterce doar cind majoritatea omenilor au atins un nivel inalt de spiritualtate. Doar cind vom gandi cu totii la unison. Pina atunci fiecare dintre noi trebuie sa trecem prin fel si fel de incercari. Gandhi: "Fii tu schimbarea pe care vrei sa o vezi in lume!".
Indiferenta....lumea este unita numai cand vine vorba de un grup restrans de indivizi!
De ce sa fim uniti cu niste straini pentru o schimbare pentru care nu garanteaza nimeni?
Numai si numai din cauza imbolduluyi de a domina. Celelante defecte insirate aici sint numai si numai artificiile folosite de acest imbold
De ce crezi că toţi oamenii îşi doresc acea 'schimbare în bine la nivel global'?
Eu cred ca majoritatea oamenilor vor binele,dar sunt confuzi. Sistemul educational joaca un rol major in formarea omului. La scoala invatam sa scriem,sa citim,sa memoram si sa calculam,exact de ce este capabil sa faca si un robot,nimic mai mult. Dar cum ramane cu dezvoltarea aptitudinilor empatice? Cu dezvoltarea inteligentei emotionale? Eu cred ca toate problemele din aceasta societate sunt din cauza sistemului educational depravat care il programeaza pe om sa fie lacom, materialist, ignorant si competitiv cu cei din jurul lui. La scoala nu invatam sa ne respectem,aceptam si iubim unii pe ceilalti,se pune accent doar pe individualitate,pe castig propriu, ci nu pe relatii inter-umane. In viziunea sistemului educational depravat greseala este vazuta ca fiind o eroare a individluui, ci nu ca pe un proces de invatare prin experienta. Acest mod de a interpreta comportamentul uman a dus la construirea acestei societati infecte. Suntem uniti doar cind este vorba de revolte, violente si prostie, si atunci fiecare se gandeste la binele propriu.
Sistemul educational ne ajuta sa ne dezvoltam doar inteligenta mentala-rationala - emisfera cerebrala stanga-gandirea logica, analitica, liniara-secventiala, care vede lucrurile separeate-in parti, gandire bazata pe cele 5 simtur-lumea fizicai-Obiectiva (calcule, figuri, fapte, numere ) Iar inteligenta emotionala-emisfera cerebrala dreapta bazata pe inuitie, creativitate, arta, imaginatie, empatie-sentimente, unitate-imaginea de ansamblu-context, subconstient, spiritualitate, este data la o parte, suprimata.
. Datorita lipsei de timp pentru introspectie – adica momente in care sa fim singuri cu gandurile, emotiile si senzatiile noastre nu facem decat sa ne izloam de emisfera dreapta responsabila cu intuitia, spiritualitatea – ceea ce numim al saselea simt.
Inteligenta mentala trebuie sa fie condusa de cea emotionala, ci nu invers. "Heart over mind"( Inima peste minte ). In spiritualitatea autentica initiatul trebuie sa-si "coboare" mintea in inima. De aici si expresia: "Urmeaza-ti Inima".
Cele doua emisfere cerebrale trebuie sa functioneze ca un cuplu, in armonie. Emisfera stanga a creierului este asociata cu principiul masculin-simbol soare ( ratiunea, gandirea logica, materialism-fizicul ), iar cea dreapta cu cel feminin-simbol luna ( inuitia, compasiunea, afectivitatea, spitiualitatea ) Acum putem observa de ce societatea noastra este de tip patriarhal. ( suprimarea principiului feminin ) Sau de ce Illuminati folosesc simbolul soare peste tot. Ei cred ca pot realiza orice prin cunoasterea rationala si stiintifica.
Gandirea holistica, cu ambele emisfere cerebrale, echilibrul ( unirea ) dintre ratiune si intuitie / masculin si feminin, fizic si spiritual semnifica realizarea Sinelui / Unirea cu Dumnezeu. Iotato aoco ce spune Ommram Mikael Aivanhov: "Sistemul educational pune accentul pe facultatile intelectuale, ci nu si pe formarea caracterului. Cunoştinţele intelectuale nu pot transforma caracterul pentru că ele nu ating profunzimea fiinţei umane, ele rămân la suprafaţă. Şi de altfel, cum studenţii nu studiază decât pentru obţine diploma, cu câtă plăcere uită apoi tot ceea ce au învăţat! Nimic din exterior nu e cu adevărat capabil de a transforme o fiinţă. Un alt element trebuie să intervină. Puteţi să citiţi toate cărţile de spiritualitate sau de morală, şi Biblia şi Coranul, etc., atât timp cât nu veţi adăuga vieţii voastre un alt element, un element al vieţii psihice, spirituale, nu vă veţi schimba. Adevărata schimbare se face numai prin voinţa voastră, prin decizia voastră, prin dorinţa voastră de a trezi forţele şi calităţile pe care Creatorul le-a depus în voi.
Atât timp cât nu vom pune accentul pe formarea caracterului, ci numai pe formrea intelectului, cunoştinţele date în şcoli şi universităţi vor fi pentru tineri mijloace de a reuşi cu orice preţ în lume, de a-i înşela pe alţii, de a-i învinge, dar niciodată de a se transforma pentru a deveni binefăcători ai umanităţii. Dacă sunt ambiţioşi, fricoşi, orgolioşi, senzuali, avari, ei aşa vor rămâne. Noi propunem o altă Şcoală unde se învaţă să cunoaştem natura umană, să-i schimbăm caracterul său, să ne transformăm, să ne ameliorăm pentru binele lumii întregi. Din păcate, nu sunt mulţi amatori pentru această Şcoală, pentru că a lucra asupra propriei fiinţe este mai dificil decât a deschide nişte cărţulii şi apoi a respune ceea ce conţin.
Dacă Inteligenţa cosmică a dat un intelect omului, este pentru ca să îl utilizeze, iar el îl utilizează pentru a face cercetări, analize, măsurători, comparaţii. Bun. Dar intelectul este un instrument insuficient, domeniul pe care oamenii îl pot explora graţie lui este limitat, şi adesea contradictoriu; de aceea ei trebuie să împingă mai departe investigaţiile lor în domeniul sufletului şi spiritului, dacă nu se vor simţi aruncaţi la stânga şi la dreapta, mereu nesiguri, nemulţumiţi.
Studiile, prin ele însele, nu fac oamenii mai buni. Din contră, adesea fac din ei adevărate pericole publice! În schimb, cunoştinţele în mâinile celor care au lucrat asupra caracterului lor şi care sunt decişi să nu le utilizeze pentru profitul propriu ci spre binele tuturor, iată un izvor de binecuvântări."
Doar pentru că sunt confuzi nu înseamnă că vor un bine unitar, pentru toată lumea. Orice om caută binele propriu, e în firea noastră să fim egoişti, să ne asigurăm întâi pe noi şi eventual abia apoi pe alţii.
Nu ne vom uni niciodată pentru acea schimbare-n bine la nivel global, care nu-i decât o utopie, din mai multe motive(iar neputinţa nu este printre ele). @Dumnezău a punctat bine.
Sunt de acord că IQ-ul e supraevaluat faţă de EQ(nu zic că nu e de o importanţă semnificativă, ci doar că EQ-ului nu i se acordă atenţia care ar trebui). Dar sunt de acord ca la şcoală să-ţi dezvolţi IQ-ul, să înveţi să gândeşti logic. Inteligenţa emoţională să o dezvolte fiecare-n parte, cum doreşte el. Ce să fac la şcoală, să vorbesc 1 oră despre empatie? Nu, mulţumesc şi aşa sunt destule materii inutile. Inteligenţa emoţională se dezvoltă prin practică, nu prin teorie.
Iar apoi, pui inteligenţa emoţională într-o lumină prea bună. E doar o unealtă, depinde de individ în parte în ce scop doreşte să o folosească. Orice poveste are două feţe, orice lucru poate fi întors.
Greşeala e o eroare(doar sunt şi sinonime). Greşelile trebuie înlăturate pe cât posibil, pentru că sunt nocive. Când cineva greşeste nu îi bagi replici gen 'tot răul spre bine', ci îl sancţionezi. Lumea trebuie să înţeleagă consecinţele care vin odată cu o greşeală, altfel vor persista în greşeli. Cu alte cuvinte, oamenii nu învaţă (numai) din greşeala în sine, ci din consecinţele ei.
Bineînţeles că ne unim la acţiuni care ne aduc binele propriu. Orice animal o face. Ar fi o eroare în comportamentul nostru să nu o facem. Dar când vine vorba de revolte vorbeşti mai mult de un bine dpdv psihic, pentru că mulţi oameni vin doar pentru distracţie. Cum erau şi pozele alea care circulau pe internet(probabil le-ai văzut şi tu; dar dacă nu un singur search pe google te rezolvă): 'I believe in nothing, I'm here just for the violence.' Omul mereu a găsit o sursă de distracţie în violenţă, fie că vorbim de romani şi distracţile lor, fie că vorbim de revolte, fie că vorbim de box, fie că vorbim de un simplu film de acţiunea sau un thriller.
Eu raman la ideea mea, si anume ca fara a ne dezvolta aprirudinile empatice, vom deveni doar niste roboti Atat inteligenta mentala cat si cea emotionala sunt la fel de importante, si amandioua ar trebui sa fie sezvoltate in scoli.
Uite aici un articol interesant: EQ vs IQ: http://www.abm.ro/articol.php?id_articol=586
Iti recomand sa urmaresti documentarul acesta: "Educatie pentru un viitor durabil" http://fymaaa.blogspot.com/2012/05/educatie-pentru-un-viitor-durabil.html
In Biblie se face referire ca poti sa ai toata cunoasterea din lume, dar daca nu ai iubire, tot degeaba, n-ai ajuns niciunde...
Pentru ca sunt oameni.Simpla noastra constructie ne transforma in haite de carnivori ce se hranesc din cadavrele ce le producem. Oricat de mult se incearca idealizarea haitelor de oameni in gramezi constiente ce isi doresc un bine universal si general, e o inclinare dizgratioasa spre ipocrizie.Chiar si asa, o schimbare in bine la nivel global ar putea incapea doar in mintea tipului ce-l ai la avatar si a altor cateva mii de naivi idealisti si boemi, alesi dintre miliarde de oameni.E irealizabil acest lucru, din varii cauze.Lipsa de mobilizare, lipsa de dorinta, lipsa de realizabil si multe altele.Nu e vorba de neputinta,ca la cat de complexa e fiinta umana, poate face cam orice si daca ar fi oamenii constienti de adevarata lor forta, luati ca un tot unitar, o schimbare s-ar produce fara sa fie macar observata de media si alti ochi asa-zis abilitati.E refuz, nu neputinta.Omul nu e facut sa aduca o schimbare in bine, ci doar sa lase in ruina locurile prin care trece, sau in cazuri mai bune, sa le lase ruginite pe vecie.
Cred ca ai luat-o un pic cam paralel cu drumul. Pai ce are scoala cu iubirea, cu empatia si cu toate celelalte pe care le-ai mentionat? Daca scoala ar trebui sa se ocupe de toate astea si in plus sa ne invete si matematica, istorie, romana si cate mai sunt, ar trebui sa ne mutam cu totul la scoala. Sa ne luam si patul cu noi sa dormim acolo. Nu merge asa. La scoala abia e timp pentru materiile alea cate sunt, restul cade in sarcina parintilor, a fratilor mai mari, a rudelor, prietenilor de familie etc. Cred ca tu ai initiat intrebarea asta doar ca sa ne aduci aminte ca ar trebui sa mai citim si Biblia. Nu zic ca e rau s-o citim, dar o citim in familie (cine vrea), nu la scoala.
Tiparele (sabloanele) mentale si emotionale se formeaza in subconstient de mic,ci nu cand esti deja adult. De aceea este inmportant ca de mic copil sa-ti dezvolti aptitudinile empatice. Degeaba acasa parintii iti ofera empatie,daca la scoala doamna invatatoare face crize de nervi pentru orice lucru marunt. Ideea este ca educatia trebuie sa aiba loc intr-un mod armonios. Problema nu este ceea ce se preda la scoala, ci cum se preda. Nu are rost sa mai zic nimic, esti spalat pe creier de aceasta soceitate infecta. Din cauza unor oameni limitati ca tine exista atata oroare in aceasta lume. Ai grija ca etichetezi oamenii prea repede si fara rost. NU sunt om mreligios, ci mai degraba credincios. Este o mare diferenta intre memorarea informatiilor si Intelegere. Intelegerea (constienta) trebuie sa fie prioritate in educatie, ci nu informatia. Informatia ti se sterge din creier cu timpul, dar bunatatea din inima mai greu.
Intreaga umanitate este inlantuita in aceasta stare numita frica. Perceptia umana asupra lumii este bazata in mare parte pe emotii.Iar noi am fost conditionati sa actionam doar prin frica. Si atunci e normal sa-ti manifesti natura inferioara (instinctele animalice- primitiva-agresive-sexuale) in detrimentul naturii superioare (calitatiile si virtutiile ). Aceasta societate in care ne nastem nu ne invata ca omul are atat nevoi fizice. cat si nevoi metafizice (spirituale). Scopul omului este de a evolua spiritual, de a se conceta cu Sursa, cu divinitatea, de a-si reaminti adevarata sa identitate. Nikola Tesla spunea: "Pacea nu poate veni decât ca o consecinţă a iluminării umanităţii" Frica este cauza, iar iubirea este solutia.
Cunosti povestea cu soriceii care vroiau sa-i puna pisicii un clopot la gat?
Orice decizie s-ar lua, dar absolut orice decizie, chiar şi una cu cele mai bune intenţii din care toţi oamenii ar avea doar avantaje, tot există o mică parte care se opun şi nu vor schimbarea. Aşa sunt oamenii.
Cred ca problema este ca nu mai suntem oameni; trebuie sa ne regasim, sa ne dam seama cine suntem cu adevarat si sa iesim din neputinta.